W całej Polsce 22 czerwca 2017 roku odbyła się akcja społeczna pod hasłem „DzieńZmian”. To druga edycja tego wydarzenia obejmującego swoim zasięgiem wszystkie polskie miasta. Organizatorem „DniaZmian” było Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia.

„Dzień Zmian” dla kogo?

Druga edycja akcji „DzieńZmian” kierowana była do wszystkich osób poszukujących lub chcących zmienić pracę – nie tylko w Bydgoszczy, choć miasto to także wzięło udział w projekcie. Celem kampanii „DzieńZmian” było dostarczenie tym, którzy szukają ofert w Bydgoszczy, rzetelnych informacji na temat pracy tymczasowej. Często jest ona mylnie postrzegana przez bezrobotnych i osoby czynne zawodowo jako zajęcie niskopłatne, które dobre jest wyłącznie dla uczniów i studentów chcących zarobić np. na upragnione wakacje. Praca tymczasowa nie jest tym samym co praca sezonowa. Warto to rozgraniczyć i prawidłowo zdefiniować oba pojęcia.

W czasie realizacji kampanii „DzieńZmian” w Bydgoszczy informowano o możliwościach znalezienia zarówno stałego, jak i tymczasowego zatrudnienia w różnych firmach. Organizatorzy mogli też zaproponować uczestnikom akcji konkretne dostępne od zaraz miejsca pracy, w których tylko czekano na kandydatów i wyrażano gotowość ich szkolenia na wskazanych stanowiskach.

Cele akcji „DzieńZmian”

Kulminacyjnym punktem kampanii „DzieńZmian” było otwarcie 22 czerwca 2016 roku, w godzinach od 8 do 20, 19 agencji SAPT (Stowarzyszenia Agencji Pracy Tymczasowej) w 55 miejscach w całej Polsce, w tym w Bydgoszczy. W tym mieście wszelkie informacje na temat zatrudnienia tymczasowego były udzielane przez trzy oddziały SAPT:

  • Time Work Group Sp. z o.o.; ul. Dworcowa 73,
  • Jobman Group Sp. z o.o.; ul. Królowej Jadwigi 18/105,
  • Work Service S.A.; ul. Śniadeckich 25/1.

W godzinach otwarcia oddziałów w Bydgoszczy eksperci z zakresu pracy tymczasowej udzielali porad wszystkim zainteresowanym odwiedzającym. Ci ostatni mogli dowiedzieć się o specyfice takiej pracy – w Bydgoszczy i nie tylko, mieli szansę wzięcia udziału w jednym z darmowych szkoleń lub warsztatów i przygotowania profesjonalnego CV. Zapoznawali się także z aktualnie dostępnymi ofertami pracy.

Za pośrednictwem kampanii „DzieńZmian” agencje miały nadzieję otworzyć się dla wszystkich poszukujących zajęcia, nie tylko sezonowego, ale i też na cały rok. Akcja stanowiła wsparcie dla promowania legalnego zatrudnienia. Pracownicy oddziałów SAPT za darmo szkolili i dokształcali odwiedzające je osoby i objaśniali samą kampanię.  Informacje o niej można było również znaleźć w mediach społecznościowych i tradycyjnych.