Jak być lubianym w pracy? Jeśli w środowisku zawodowym zależy Wam przede wszystkim na dobrej atmosferze w pracy i nawiązywaniu nowych kontaktów, ten tekst jest właśnie dla Was! Zdradzimy, jak zaskarbić sobie sympatię współpracowników i szacunek przełożonych. 

Jak być lubianym w pracy? Co robić, aby pozyskać sympatię innych?

Zależy Wam na dobrej atmosferze w pracy i przyjaznych stosunkach z kolegami i koleżankami z zespołu? W tym tekście zdradzimy Wam, jak być lubianym w pracy bez sztucznych komplementów i przynoszenia ciasteczek. Chociaż hej, nikt nie powiedział, że to nie pomoże…

Pierwszą bronią w walce o sympatię współpracowników i dobrą atmosferę w pracy jest Wasz szczery uśmiech. Marudy rzadko kiedy wzbudzają pozytywne emocje, dlatego kiedy wchodzicie rano do biura, nie zapomnijcie witać się ze wszystkimi napotkanymi osobami (zwykłe “cześć” lub “dzień dobry” potrafi zdziałać cuda!) i rozrzutnie gospodarować swoimi uśmiechami. Od razu robi się milej! 

Do kolejnych sztuczek, z których możecie skorzystać, aby poprawić atmosferę pracy, należy naśladowanie zachowań innych. Chodzi głównie o umiejętne kopiowanie cudzego języka ciała, czyli gestów i wyrazów twarzy osób, z którymi rozmawiacie. Psycholodzy podkreślają, że mamy automatyczną tendencję do obdarzania większą sympatią tych osób, które poruszają się podobnie do nas. Nie zaszkodzi także używać zwrotów i słów wykorzystywanych przez naszego rozmówcę w odpowiedziach, jakie udzielacie na ich pytania. To pokaże, że naprawdę potraficie słuchać uważnie drugiej strony i liczycie się z jej opinią.

Dobra atmosfera w pracy a bycie lubianym – czy to ma znaczenie?

Jak być lubianym w pracy, bez “podlizywania się”? Ważne, abyście nie gwiazdorzyli. Zamiast skupiać specjalną uwagę na sobie, włóżcie więcej wysiłku w zapamiętanie i częstsze używanie imion koleżanek i kolegów z pracy. Nie czarujmy się, każdemu jest miło, kiedy używamy jego imienia w konwersacji! 

Nie bójcie też przyznawać się do błędów – choć może to brzmieć paradoksalnie, współpracownicy od razu odniosą się do Was z większą empatią. Nie oznacza to jednak, że macie rezygnować z asertywności, bo ta z kolei wzbudza szacunek, a co za tym idzie – większą pewność siebie. Od tego też może zależeć dobra lub zła atmosfera w pracy!

Pomagajcie – im częściej, tym lepiej! Zarówno w prozaicznych sytuacjach, czyli przytrzymaniu drzwi, kiedy kolega z biura niesie coś ciężkiego, jak i tych zawodowych. Zaoszczędziliście trochę czasu, podczas gdy koleżanka z biurka obok tonie w zaległościach? Zaoferujcie swoją pomoc, a dobre słowo o Was poniesie się po całej firmie!

To może wydawać się oczywiste, ale jak najczęściej okazujcie też współpracownikom szacunek. Nie spóźniajcie się na spotkania, nie zerkajcie w ich trakcie na telefon czy zegarek i często pytajcie innych o opinię na temat danego projektu, a poczują się doceniani i zauważani. Odwdzięczą się tym samym!

Jak być lubianym? Bądź sobą, nie udawaj!

Do współpracowników podchodź po ludzku. Pamiętaj o urodzinach koleżanki z działu i o tym, że syn kolegi jest od tygodnia w szpitalu. Pokaż innym, że nie traktujesz ich tylko jako współtowarzyszy pracowniczego dnia, o których zapominasz wraz z przekroczeniem progu firmy o 17:00. To jeden z najprostszych patentów na to, jak być lubianym w pracy oraz zdobycie nowych przyjaciół! Wiele z nawiązanych w pracy znajomości potrafi zostać z nami na kolejne lata nawet po zmianie pracy

O dobrą atmosferę w pracy warto zadbać również dlatego, że z pewnością pomoże nam to na drodze do awansu lub podwyżki. Pozytywne nastawienie do ludzi sprawi, że wasz dzień w pracy stanie się przyjemniejszy, a kiedy będziecie potrzebować pomocy z jakimś zadaniem, będziecie mieli do kogo się o nią zwrócić. 

Lubiani w pracy ludzie częściej mogą też liczyć na polecenie do innej pracy przez byłego współpracownika. Nigdy nie wiesz, w jakiej sytuacji zawodowej możesz się znaleźć, dlatego dbanie o dobrą atmosferę w pracy z pewnością nie zaszkodzi, a może tylko pomóc w karierze. Po prostu bądź sobą i stosuj się do powyższych rad, a szybko staniesz się najpopularniejszą osobą w zespole!

Oceń artykuł
0/5 (0)