Na czym polega praca w obsłudze klienta w Kielcach?
Zadania wykonywane na każdym stanowisku pracy związanym z obsługą klienta mogą być bardzo różne. Wszystko dlatego, że branża jest dosyć szeroka i spotykana w wielu firmach. Są jednak pewne elementy wspólne, które zawiera niemal każdy opis stanowiska związanego z pracą z klientem. To m.in. zapewnienie obsługi o jak najwyższej jakości, doradztwo, kompleksowa opieka nad klientem, dbanie o zaspokojenie jego potrzeb, a także nawiązywanie dobrych relacji, które owocują ponownym wyborem danych produktów lub usługi.
Osoba pracująca w obsłudze klienta w Kielcach pełni rolę pomocnika i doradcy. Jest odpowiedzialna za wrażenie, jakie klient wyniesie w kontakcie z daną marką, firmą czy miejscem. Taka praca to zatem zdecydowanie coś więcej, niż np. przyjmowanie zamówień i dostarczanie posiłków na stanowisku kelnerskim.
Pracownicy związani z sektorem sprzedaży często są odpowiedzialni również m.in. za przygotowywanie rachunków i innych dokumentów sprzedażowych, promowanie oferowanych produktów lub usług oraz realizowanie wyznaczanych planów sprzedażowych. Typowy specjalista ds. obsługi klienta może spodziewać się, że jego zakres obowiązków zawrze m.in.:
- pozyskiwanie nowych klientów,
- utrzymywanie długofalowych relacji z obecnymi klientami,
- budowanie bazy klientów biznesowych,
- reprezentowanie firmy w kontaktach z potencjalnymi klientami,
- analiza rynku potencjalnych klientów i ich potrzeb,
- wspieranie klientów w ich kontaktach z firmą,
- przyjmowanie próśb, skarg i reklamacji,
- raportowanie wyników swojej pracy.
Praca obsługa klienta — Kielce czy praca zdalna?
Dokładny zakres obowiązków na każdym stanowisku pracy związanym z obsługą klienta wyznacza poszczególne miejsce pracy. Bardzo dużą część sektora obsług klienta tworzy również zdalna opieka i komunikacja zarówno z potencjalnymi, jak i już obecnymi klientami. Dlatego też mieszkaniec Kielc, chcący związać się zawodowo z tą dziedziną, może z powodzeniem liczyć, że przypadnie mu w udziale praca zdalna.
Główna siedziba firmy zatrudniającej pracowników obsługi klienta z Kielc to często takie miasto jak Wrocław czy nawet Warszawa. Specjalista ds. telefonicznej czy zdalnej obsługi klienta pracuje w pełni z własnego mieszkania lub też pojawia się w biurze w systemie hybrydowym.
Jego obowiązki polegają wówczas m.in. na odbieraniu połączeń przychodzących i udzielaniu informacji czy wskazówek. Takie osoby komunikują się z klientami również mailowo lub z wykorzystaniem zdalnych komunikatorów do połączeń video i pracują biurowo przy pomocy komputera oraz uzupełniają dane figurujące w informatycznych systemach danej firmy.
Kwalifikacje niezbędne do pracy w obsłudze klienta w Kielcach i okolicach
Branża działania danej firmy i konkretne stanowisko pracy to czynniki, które wyznaczają, czym dokładnie będzie zajmować się dana osoba pracująca w obsłudze klienta w Kielcach. Te same rzeczy regulują zwykle wymagania, jakimi musi odznaczać się poszczególny kandydat, chcący otrzymać zatrudnienie w tym sektorze. Najczęściej do pracy w obsłudze klienta w Kielcach wystarczy wykształcenie średnie zawodowe. Sytuacja zmienia się w obszarach, w których pracownik to jednocześnie ekspert posiadający specjalistyczną wiedzę.
Przykładowo doradca finansowy zatrudniony w banku, aby dobrze wykonywać swoją pracę, powinien ukończyć kierunkowe studia wyższe, np. z dziedziny ekonomii. Niemniej od kandydatów aplikujących na oferty pracy dostępne w mniej wymagających branżach, np. w handlu, gastronomii czy call center, nie oczekuje się przedstawienia dyplomu studiów wyższych. Przyda się jednak gotowość do pracy w systemie zmianowym, bo obsługa klienta to często dziedzina zmuszająca do pracy także popołudniami czy w weekendy.
Sektor umożliwia znalezienie zatrudnienia zarówno na pełny etat, jak i tylko pracy dodatkowej na część etatu, dzięki czemu w obsłudze klienta często pracują m.in. studenci z Kielc. Najważniejsze w branży wydają się być umiejętności miękkie kandydatów. Idealny pracownik to osoba, która chce się uczyć, cechuje się wysoką kulturą osobistą, ma przyjemny głos i aparycję, jest bardzo komunikatywna, cierpliwa, opanowana i nastawiona na skuteczne udzielanie pomocy oraz rozwiązywanie problemów.
Jak w Kielcach wygląda rynek ofert pracy w obsłudze klienta?
Stabilna umowa o pracę w obsłudze klienta to warunek zatrudnienia czekający na wielu kandydatów, których miejscem zamieszkania są właśnie Kielce. Praca w sektorze handlowo-usługowym to codzienność około 24,2 proc. wszystkich pracowników ze stolicy województwa świętokrzyskiego — tak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
Miasto jest dużym ośrodkiem wojewódzkim, a tym samym to waśnie tutaj swoje siedziby lokuje większość firm działających w obszarze obsługi klienta. Wszystko to sprzyja poszukiwaniu ofert pracy i podejmowaniu zatrudnienia na różnorodnych stanowiskach związanych z branżą.
Praca w obsłudze klienta w Kielcach — średnie zarobki w branży
Kielce nie zapewniają statystycznie tak dużych zarobków, jak takie ośrodki jak Warszawa, Wrocław czy Kraków. Specjalista ds. obsług klienta może jednak liczyć tu na godziwe wynagrodzenie. Wyniki Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak pokazują, że co drugi specjalista ds. obsług klienta, zatrudniony w kraju, zarabia od 4,3 do 6,3 tys. zł brutto miesięcznie.
To przedział pensji dotyczący specjalisty znajdującego się na średnim szczeblu stażu zawodowego. Pracownik, który dopiero stawia pierwsze kroki w branży, pobiera statystycznie od 3,9 do 5,4 tys. zł brutto miesięcznie. Natomiast osoba, która ma już spore doświadczenie w zawodzie związanym z obsługą klienta może przeciętnie liczyć na zarobek wynoszący od 4,9 do 7,2 tys. zł brutto miesięcznie.
Gdzie szukać najnowszych ofert pracy w obsłudze klienta w Kielcach?
Dziś najskuteczniejszym sposobem na samodzielne znalezienie pracy jest przeglądanie ofert dostępnych w największych portalach z ogłoszeniami. Dużą bazą ofert pracy w obsłudze klienta w Kielcach i okolicach miasta dysponuje strona GoWork.pl. Wystarczy wybrać tu, jakie interesuje nas stanowisko, typ umowy (np. umowa o pracę, kontrakt B2B itp.), forma etatu, tryb zatrudnienia (np. praca zdalna) oraz orientacyjne wynagrodzenie, a portal w kilka sekund podsunie nam aktualne oferty z naszych kategorii wyszukiwania.
Przewaga, jaką GoWork.pl ma nad innymi, podobnymi witrynami, jest przede wszystkim forum z opiniami o pracodawcach. Już z poziomu konkretnego ogłoszenia o pracę w obsłudze klienta w Kielcach można przejść do wątku prowadzonego na forum o pracodawcy, który zamieścił to ogłoszenie.
Dzięki tamu można m.in. poznać rady, jakie osobom aplikującym dają kandydaci, którzy brali już udział w procesie rekrutacyjnym. Przeczytamy tu również opinie byłych i obecnych pracowników konkretnego przedsiębiorstwa czy mniejszej firmy, o tym, jak pracuje się w danym miejscu i czy warto szukać w nim zatrudnienia.
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach i oferty pracy w obsłudze klienta dla zarejestrowanych bezrobotnych
Ofertami pracy w obsłudze klienta dysponuje również Miejski Urząd Pracy w Kielcach oraz Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach. To instytucje pomagające osobom bezrobotnym znaleźć zatrudnienie w stolicy województwa świętokrzyskiego lub także w obrębie całego powiatu kieleckiego. Oto ich dane kontaktowe:
Miejski Urząd Pracy w Kielcach:
ul. Karola Szymanowskiego 6,
telefon: 41 340 60 55,
strona internetowa: mupkielce.praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach:
ul. Oskara Kolberga 4,
telefon: 41 367 11 00,
strona internetowa: kielce.praca.gov.pl