Jakich pytań można się spodziewać podczas procesu rekrutacyjnego w PBE ELBUD Poznań na stanowisko Kierowca?
W tej firmie nie ma stanowiska kierowcy, jeżeli masz jakieś pojęcie o energetycy, elektryce itp. lub jakieś wykształcenie techniczne w sensie zawód, nie koniecznie technikum, to możesz zostać zatrudniony na etacie elektromontera lub ogólnobudowlany i w swoich obowiązkach na podstawie twoich uprawnień będziesz miał kierowanie pojazdami za które dostaniesz dodatek i automatycznie pozbawisz się innych dodatków bo tu się nie łączą chyba, że startujesz od razu na brygadzistę to wtedy te dwa się złączą. A jeżeli chodzi o pytania odnośnie kierowcy to tylko jedno podstawowe, czy masz jakąś praktykę i bez względu na to jakiej udzielisz odpowiedzi nikt nie będzie sprawdzał twoich umiejętności czy doświadczenia tylko zostaniesz zakwalifikowany do grupy płacowej zgodnie z wykształcenie lub doświadczeniem z zakresu energetyki. Jako kierowca sobie też tam nie pojeździsz, bo na liniach to bazy przejściowe wynajmowane są blisko budowy i tam ciężarówki parkują, a na rozdzielniach energ. to większość na obszarze zamkniętym. Wszystkie ciężarówki mają tzw. HDS którymi w najlepszym wypadku całe dnie będziesz operował i jeździł po polach ,łąkach i lasach bardzo często bardzo podmokłych wywożąc towar lub fizycznie pracował przy montażach nowych lub naprawach starych linii przeważnie wysokich napięć ( niskie też się czasem trafiają jak nie ma innej roboty)
Dla nowego pracownika, to jest to nie zapłacona ciężka praca w dość trudnych warunkach ( cały dzień w gołym polu bez względu na pogodę, słońce, deszcz, śnieg, mróz, mgła, oblodzone słupy, całodniowe załadunki lub rozładunki tirów lub własnych ciężarówek, ciąganie, wyciąganie lub brnięcie w błocie nawet gdy nie pada bo firma bierze z rynku dobrze płatne (dla firmy, nie mylić z premiowaniem pracowników) roboty w najgorszym terenie i najgorszych warunkach, które inne mniejsze firmy omijają dużym łukiem). Po za tym dochodzi duży stres wywołany przez pracę z niewykształconym, bezczelnym, po chamsku wyzywającym pracowników prowadzącym prace, przez którego wielu za hartownych w tak ciężkich warunkach, sprawdzonych ludzi musiało sobie odpuścić. i jak ktoś ma pojęcie o wynagrodzeniu to jedną małą częścią jest bardzo śmieszna stawka godzinowa i drugą lwią częścią premie i dodatki, które są nie do policzenia bo jedne wykluczają inne ( bardzo nie przejrzysty, nigdy niezgadzający się system akordowych, nadanych z góry, zależących w dużym stopniu od widzi mi się naliczeń ).
Ok jestem w stanie uwierzyć w tę "niejasność" związaną z wynagrodzeniem, bo czytając to zdaje mi się to zagmatwane. Bez sensu w sumie, bo jak tu się motywować jak nie jesteś pewny ile za pracę ostatecznie otrzymasz? I tak w sumie to ile średnio taki kierowca km wyrabia, bo z opisu wygląda jakby większą część czasu poświęcał jednak na te gorsze czynności