TELUS International Europe

2.6 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o TELUS International Europe

ex Mitarbeiterin

Rozpoczęłam pracę w tej firmie krotko po otworzeniu oddziału w Gdańsku. Generalnie traktowałam ją tylko jako dobry kurs języka niemieckiego, za który mi płacą. Klienci jak to klienci, tutaj każda obsługa klienta wygląda podobnie. Niestety klient, dla którego pracowaliśmy (linie lotnicze), był bardzo trudny we współpracy, na co przekładały się wszystkie wewnętrzne regulacje i przepisy. Przez to moim zdaniem, głównym problemem tej firmy było świadome niedocenianie pracowników. Była garstka świetnych ludzi, którzy naprawdę byli fajni i prywatnie i w pracy. Pozytywni, z bardzo dobrą znajomością języka niemieckiego (co niestety z czasem było coraz mniej popularną cechą u nowych pracowników), no i widać, że ogarniali co robią, systemowo i przepisowo. Takie osoby były spychane na godziny nocne, do północy, wrzucane na wszystkie święta, długie weekendy itd. Co z tego, że niektórzy z nich mieli dzieci? Kogo to obchodzi, najważniejsze, że cała reszta szła do domu po 17 i miała spokój. No i oczywiście ucinanie premii za niedopełnienie ustaleń (za długi czas rozmowy, bo agent starał się za długo znaleźć rozwiązanie problemu, zamiast jak wszyscy olać klienta; za to, że w trakcie rozmowy tylko raz, a nie trzy razy padło zwracanie się do klienta po nazwisku - co z tego, że nie dał ci dojść do głosu, bo się darł na ciebie? masz powiedzieć!; i za szereg innych bzdurnych wymyślonych przepisów). Rozumiem, że każda rozmowa musiała mieć jakąś standaryzację, to oczywiste. Natomiast zdarzają się przypadki i sprawy, w których ciężko zachować tę sztampowość. Zdarzały mi się telefony za pięć dwunasta, gdzie kobieta płakała w słuchawkę, że nie wie co ma zrobić, bo została sama w obcym mieście bez pomocy. Jaka była odpowiedź przełożonych? Niech pisze skargę na naszej stronie internetowej. Zwykle trzymałam się tych bzdurnych standardów, by nikt nie mógł się do mnie o nic przyczepić, a czasem i fajnie było dostać te kilka stówek więcej bonusu. Co robili couchowie, którzy nas odsłuchiwali? Na siłę wynajdywali stare odsłuchy, by przyczepić się i uciąć ten bonus. Zapewne mieli takie odgórne prikazy - jedna dziewczyna dostała takie obcięcie bonusu już w trakcie zakładania rezerwacji, bo odsłuchujący stwierdził, że MOŻLIWE ŻE MOGŁABY SIĘ POMYLIĆ I JUŻ TAK NA ZAŚ. I standardowe pouczenie - nie rób tak więcej, a skąd to niby wiesz, a ten przepis to już nie obowiązuje i dlatego nie mogę tego uznać (dzięki za szybkie info). Były też sytuacje - no fajnie, że pomogłaś klientowi i był bardzo zadowolony, ale jednak za długo czekałaś aż znajdzie numer rezerwacji, trzeba było kazać mu się rozłączyć i zadzwonić jeszcze raz, bo ci czas leci. Nigdy tego nie rozumiałam. Przecież chyba byliśmy od tego na tej śmiesznej infolinii - do pomocy ludziom, wsparcia technicznego itd., a nie od odkładania słuchawki, bo zamiast 300 sekund rozmowy, pykło 305 i już źle się na to patrzy. W kwestiach przełożonych to szczerze mówiąc pół na pół - w mailowym teamie ludzie świetni i normalni. Choć wiele nowszych narzekało na (usunięte przez administratora) facet do rany przyłóż. W teamie international tak samo - ludzie bardzo ogarnięci systemowo i merytorycznie, zawsze wolałam iść do nich o pomoc, by dostać rzetelną odpowiedź. Natomiast to, co działo się w zespole niemieckim to w głównej mierze żałość. Wszystkie team liderki poza (usunięte przez administratora) to kompletna pomyłka - wymalowane, siedzące wiecznie w telefonie, bądź na plotkach. Czasem, żeby dostać odpowiedź na pytanie, trzeba było chwilę poczekać, póki nie dokończyły plotek. No i te słynne już tutaj przerwy na toaletę. Tak, były takie akcje. Nie wiem jak teraz, ale mniemam, że jest z tym jeszcze gorzej, patrząc na sytuację (usunięte przez administratora) na rynku i narzekania klientów, że nie da się dodzwonić bo kolejki. Wyglądało to mniej więcej tak, że pierwotnie można było wyjść na przerwę w każdej chwili (prócz ostatniej godziny pracy, wtedy całkowity zakaz fajek czy lunchy, bo TAK). Całkowita przerwa to godzina - pół godziny obiadu + 5 min po każdej godzinie pracy przy komputerze. W praktyce wyglądało to tak, że nie wolno było przedłużać tej łącznej godziny nawet o kilka minut (nie uważam tego do końca za złe, bo jednak to praca, ale no bądźmy ludzcy, zdarzają się różne przypadki). Jeśli miało to miejsce notorycznie to wtedy standardowo - ucinanie po premii. Mając zapalenie pęcherza czy inne przypadłości zdrowotne, trzeba było powiadomić o tym przynajmniej ze trzy osoby, by ktoś łaskawie zgodził się nie brać tego dnia pod uwagę w wynikach. ;) Początkowo na przerwę można było chodzić jak i kiedy się chciało, wyłączało się telefon i to wszystko. Potem góra zaczęła łapać lekki ból czterech liter, że chodziło się na papierosa po kilka osób. Zmieniono to wprowadzając TALONY. Na tablicy przy wejściu wisiały dwa talony na team niemiecki i jeden na angielski. Niby przerwy na toaletę nie wliczały się w talon, ale jak posiedziałeś tam dłużej z różnych p

1

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Pawel
@ex Mitarbeiterin

To jak piszesz to tam panuje toksyczna atmosfera intry wyzysku i przymilania sie do kadr.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Arek
@ex Mitarbeiterin

A w swieta tez musieliscie pracowac i w sylwestbedziecie musieli?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
alka
@Arek

tak, w każde święta, czy to Boże Narodzenie, czy Nowy Rok, czy Wszystkich Świętych, czy Dzień Niepodleglosci... każdy dzień jest dniem pracującym.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Arek
@alka

O rany to macie kiepsko, to w miesiacu ile osob sie tak zwalnia i ile dochodzi? Zapewne wiekszosc to osoby do 30go roku zycia albo i mlodsze odrazu pos tudiach co?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Kasia

Czy moze ktos wie jakie sa tam teraz zarobki dla poczatkujacych?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Mała

A może po prostu wypowiedź była niezgodna z regulaminem forum? Wolność słowa też ma swoje zasady.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Marek
@Mała

Regulaminem? No tak dyktatury tez mialy swoje regulaminy tzw. i w imie poprawnosci cenzurowaly niewygodne dla nich wypowiedzi i zapytania.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Mała
@Marek

Sugeruję najpierw zapoznać się z Regulaminem, napisanym, opublikowanym i wymaganym przez ten portal, a dopiero później wchodzić w polemikę. Skoro zostało usunięte jakieś słowo, tzn. że naruszało zasady. Tak jest na wszystkich normalnych forach i portalach. Miłego dnia drogi Marku.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Marek
@Mała

Tak Mala wiem o co chodzi, tylko rzecz w tym, ze nie uzylem niecenzuralnego slowa tylko pytajacego, ale jak widac niewygodnego dla firmy. Bo inne firmy tez mozna oceniac itp rzeczowo oczywiscie i tam nie usuwaja, a tu jakos tak i tez innych cenzuruja jak widze. Wiec wniosek, ze firma boi sie jak ognia prawdy lub niewygodnych pytan- taka prawda jest. Poczytaj sobie ksiazke "Rok 1984" Orwella, czasy mamy jak w tej ksiazce identyczne prawie, bo ludzie sie daja wrabiac w to wszystko. Duzo by mowic o tym mozna bylo.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Marek

Witac prawda boli firme jak cenzuruja.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

przy wszystkich pozytywnych aspektach - myślałem, że mam do czynienia z dziećmi, które mają problemy z językiem polskim, o niemieckim nie wspominając. Tutaj podzielę pogląd poprzedników - przyjmują byle kogo, rekrutację prowadzi 'specjalista' dziecko, które ukończyło zdaje się szkołe średnią w Nordrhein-Westfallen - tacy spece są w tej firmie. Potwierdzę również, że bardziej jest to praca dla studentów i ludzi im pochodnych. Robią rekrutację osoby kompletnie do tego nie kompetentne - na zasadzie, kto by nie był - później na spoktaniach internetowych - masz to przed oczami- z całym szacunkiem dla tych osób - sprzątaczki, portierzy, pracownicy fizyczni, którzy popracowali w tych zawodach w RFN lub A lub CH. Poziom intelektualny, obycia, wychowania, komunikacji z drugim człowiekiem sięga dna. A tzw. Team Manager to ludzie z przypadku, którzy wytrwali w tym zawodzie lub rodem z przyjaznej / nieprzyjaznej nam Ukrainy, w tym wielu psycholi, którzy nie powinni być dopuszczeni do kontaktu z innymi ludźmi. Miałem takie wrażenie, że to przestrzeń dla ludzi bez edukacji, bardzo prostych, niewychowanych. Po przeczytaniu poprzednich wpisów - wiele mi się wyjaśniło, bo myślałem, że ja mam tylko takie odczucia. Mozna powiedzieć CCC to (usunięte przez administratora) dla potomków nazistów , którzy w tej firmie mają status przełożonych. Oczywiście trzeba przyznać, że są i bardzo pozytywne aspekty np. praca z Niemcami, gdzie wg mnie było wszystko w porządku. Najbardziej dokuczają psychopaci zatrudnieni w Gdańsku. Dobra szkoła życia dla około studentów lub ludzi tuż po studiach, ponieważ ten rodzaj pracy uwstecznia nie rozwija. A dodać do tego psycholi tam zatrudnionych - nie robią żadnych testów, czy ktoś sie nadaje do pracy z ludźmi czy nie, może warto rozważyć inne opcje.

Pytania

Szkolenie prowadzone na modłę przedszkola, a przedszkolanką jest germanistka, która nie zdobyła się na dokończenie poznania języka niemieckiego.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Nick

Nie pociągnie to długo. Zwłaszcza projekt (usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Anka
@Nick

Slyszalam, ze (usunięte przez administratora) ogolem globalnie likwiduje miejsca pracy.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Anka

I co tam w CCC? Nadal rotacja jak zawsze czy podniesli moze pensje?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
neverever
@Anka

zapytaj raczej jak tam wyglądała praca w długi weekend. Walka o wolne jak o ogień pewnie była...

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Marek
@neverever

Czyli warunki jak w (usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
bledi

Złożyłem CV na projekt e -commerce? Warto?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Pracownica

Jak sie docenia pracownika to jeszcze co innego jak sie ma go jedynie za maszyne bezmozgowa do wykorzystywania.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dawna

Tam ciagle szukaja bo rotacja jak na karuzeli jest :-)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ada

dostajesz umowę o pracę i śmieszne pieniądze, nieadekwatne do obowiązków.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Ona89

Tak sobie przeczytałam wszystkie opinie na tym forum i ręce mi opadły. Pracuje na innym dziale od ponad roku, nie na liniach lotniczych. U nas, nie licząc przeciętnych zarobków, jest naprawdę spoko. Poważnie na tym airberlinie macie tak pozamiatane czy rzeczywiście kilka "skrzywdzonych" osób mści się na forum i wypisuje co im ślina na język przyniesie? Przypominam sobie jak sama szukałam pracy i dostałam się do CCC. Całe szczęście, że nie czytałam wtedy tego forum, bo miałabym duża rozkmine czy się tam w ogóle zatrudnić. Nie będę wypowiadać się o airberlin, bo moja praca jest trochę inna, ale ludzie z którymi widzę się na codzień nie sprawiają wrażenia osób, które potrzebują pomocy psychologa. Ktoś tu chyba przesądza i to grubo.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
mala

bullshit. jeśli ktoś jest super, to po co czekać? a jeśli nad kimś się trzeba zastanowić to chyba logiczne że wtedy przynajmniej 1-2 dni? ludzie, co Wy za bzdury wypisujecie.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
xoxo
@mala

widać, że nigdy nie pracowałeś w HR. Jak się nie ma ludzi do pracy, to bierzesz jak leci - bo trzeba plan wykonać. Jak stawiasz na jakość - to możesz się zastanowić kilka dni, wyselekcjonować kandydatów i wtedy podjąć decyzję. Zachęcam jednak wszystkich, żeby spróbowali pracy w CCC. Wtedy człowiek dowiaduje się, jak praca NIE powinna wyglądać.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ex pracownik

bardzo szybka. Jeszcze tego samego dnia oddzwaniają, że biorą Cię do pracy.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
The Ex of CCC

Jak widac nikt :-D bo firma ma poszargana opinie.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Dawna

Jaka rzadkosc??? Polska nie jest juz krajem 3go swiata Europy nie przesadzaj. Tylko czytaj opinie wyzej o tej firmie.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Viv

Nieadekwatne do stresu jaki czeka Cie pracując w tej firmie. Dlatego tyle osob szuka innej pracy i marzy aby szybko stamtąd uciec, tak jak wiele juz zrobilo.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
eh

Praca jest na umowę o pracę, zatem ilość godzin w miesiącu jest uwarunkowana prawnie. Dla całego etatu = ilość dni pracujących w miesiącu, średnio ok.20 (max 23) x 8 h dziennie Czyli miesięczna norma to średnio koło 160.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Kasia

A jak przyjezdza szef niemiec to trzeba tam stac na bacznosc i salutowac?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ciekawa sprawa

Konkurencja wokol wspina sie w gore i CCC bedzie mial coraz bardziej silniejsza konkurencje :-)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Nick

@pppp, zdziwilbys sie. Myslisz, ze ktos kto nie jest z teamu internationala sie nie rozlaczy jak wpadnie do niego angielski call? Z tym angielskim to srednio raczej w calym airberlinie tutejszej lokalizacji. Niektorzy TMowie odmawiaja odebrania telefonu kiedy agent wymaga pomocy a klient domaga sie rozmowy z przelozonym, poniewaz wiedza ze poziom ich jezyka z gory skazuje ich na porazke

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna

Zostaw merytoryczną opinię o TELUS International Europe - Gdańsk

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w TELUS International Europe?

    Zobacz opinie na temat firmy TELUS International Europe tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 168.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w TELUS International Europe?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 142, z czego 31 to opinie pozytywne, 91 to opinie negatywne, a 20 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy TELUS International Europe?

    Kandydaci do pracy w TELUS International Europe napisali 9 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

TELUS International Europe
Przejdź do nowych opinii