Nikt się nie wypowie, jaka stawka jest za kilometrówkę na małe auto.....
Są 3 stawki , ale zeby za km było 0,56 netto za 1 km, to coś nie poważnego, do tego dochodzą jakieś 4,55 od postoju- co to ma znaczyć. skąd taka stawka, i 0,6 od wniesionej paczki, no niby są te stawki...? Napisał bym Wam jak było w pewnej firmie , ale nie ma sensu, tu nikt nikomu nie chce powiedzieć coś konkretnego... moze u Was jest taka zawiść byle ten ktoś nie miał lepiej ode mnie
To proste załóż że masz trase 400km, na niej obsługujesz 25 punktów i dostarczasz ok 150 paczek Za km - 400x0,56=224 Za punkt - 25x4,55=113,75 Za paczkę 150-25=125x0,60=75zl Razem 412,75zl / 400 km Wychodzi 1,03 za km
Nie wziąłeś jeszcze pod uwagę dwóch składników stawki, które obniżają kwotę za km: 1. Pierwsza paczka w dostawie jest dostarczona za 0,00 zł, czyli kwotę 75zł za paczki trzeba pomniejszyć o 25 (ilość dostaw) * 0,6zł = 15zł. Czyli za paczki wychodzi 60zł. 2. Korekta paliwowa. Procentowa obniżka kwoty za km, która ustalana jest za każdy miesiąc. W marcu dla samochodów jeżdżących na stawce 0,56 jest to 9,6%. Oznacza to, że ogólna kwota za kilometry zostanie obniżona o 9,6%, co w tym wypadku zmniejsza nam kwotę za km do 202,50zł. Wychodzi 0,94zł za km. Niby niewiele ale w skali miesiąca przy np. 10 000 przebiegu z tych groszy robi się 900,00 zł. W skali roku 10 800,00zł. A ZUSy, USy, paliwa, leasingi, kredyty, mechaników, oleje, opony, ubezpieczenia etc. trzeba płacić z tych pieniędzy. Pozdrawiam.
Małe sprostowanie. Kwota za paczki się zgadza - nie przyjrzałem się wyliczeniom Woow. Czyli niecałe 0,98zł za km i 6000,00 zł rocznie (kwota bardzo szacunkowa), które Farmada nam potrąca.
a jak to jest z umowami, chodzi mi o weksle i wierzycieli , tez podpisywaliście weksle z wierzycielami
Odnośnie kwestii rozliczenia, podałem zupełnie przykładowa trase wzięta z głowy. Każda trasa jest inna, więc musisz się zorientować jak wygląda sytuacja na trasie która chcesz przejąć. U nas są trasy na których wychodzi poniżej 0,90 groszy netto za km Do tego dochodzą niewiadome,takie na które nie masz wpływu np - Zmieniająca się ilość klientów na trasie. - zmiany wymagań że strony farmady podczas trwania umowy Np ostatnia odpłatność za Efento, firma to robi jednym aneksem i się nie pyta czy Cie na to stać Itp Jeżeli chodzi o podpisanie umowy, musisz mieć odpowiednio pojemny przystosowany do przewozu leków samochód ( agregat + izoterma) + zgoda sanepidu na przewóz suplementów diety - niekaralność - dokumenty auta i tożsamości Itp.
Ty tak serio z tymi wyliczeniami, że stawki poniżej 1,10zł -1,20zł wychodzą na takich trasach? I są na to w ogóle jeszcze chętni u was w fimie?
Dokładnie tak - u nas mało która trasa przekracza 1 zł netto za kilometr a są takie poniżej 0,90 groszy Chętnych coraz mniej , głównie zostali Ci co jeszcze maja kredyty lub dobijają aura do końca .
Dokładnie tak to działa, czyli: robisz trasę, która wg licznika i gps-u (ich gps-u nadmieniam) wyniosła np. 350 km, a wg ich systemu ta trasa wynosi 280 km i za tyle Ci zapłacą, czyli 70 km masz w plecy na 1 TRASIE!!!! Próba wyjaśnienia, że ich system jest kulawy kończy się słowami: "proszę złożyć reklamację". Reklamacja nigdy nie została rozpatrzona pozytywnie. Koniec kropka.
Tak kolego masz racje tną kilosy i to rowno ja dziennie robie ok 510km a tną ok 40 czyli placa za 460 auta powinny byc opomiarowane wedlug poj a nie na palety skoro u nich paleta miesci 35 poj to stawki powinne być 35-70,71-140,141-i wiecej jeden ma auto krotkie a wysokie poj wsadzi wiecej a stawka najnizsza bo 3 palety sie nie mieszcza co cie interesuje ze martwy sezon ze opiekun klientów na urlopi Ty zus masz taki sam rate za auto tez i pali tyle samo a fv gowniana
Rozumiem, że już sama nazwa FARMADA TRANSPORT SP. Z O.O. powoduje, że najchętniej pozostawiają opinie w tym wątku osoby pełniące swoje obowiązki w transporcie. Jak natomiast wygląda praca na stanowiskach biurowych w tej firmie? Zachęcam do wypowiedzi osoby pracujący właśnie w tym obszarze firmy.
. Moze mi ktos doswiadczony podac stawki za ktore sie jezdzi w katowicach? Chcialbym tam zaczac wspolprace. I czy kazda sobota jest obowiazkowa?
co w sobotę chcesz mieć wolne, to szukaj innej firmy odrazy. Tu był kiedyś pomysł żeby robić niedzielne wyjazdy
Dyspozytor nie myl przychodu z dochodem! Odliczamy paliwo (u mnie przy 500km dziennie - 4000pln/mies), ratę leasingu, ZUS, VAT, podatek dochodowy, ubezpieczenie(tylko auta, na ubezp. drogiego towaru już mnie nie stać) , księgową, amortyzację auta (przy ponad 10000km miesięcznie to prawie tysiąc brutto dla auta 3 paletowego) i inne koszty cały czas dokładane takie jak np. opłata za internet do termorejestratorów (to Wasza nowość jak zwykle na plus i jak zwykle absurdalnie zawyżona) a jeśli nie koszty to obowiązki (jak teraz nowe ze zwrotami) i ile przewoźnikowi na rękę zostaje? Odpowiedzialność ogromna non stop ryzykuję wszystko co mam. A to nie etat tylko działalność sześć dni w tygodniu w sumie prawie 75 godzin bez urlopu czy chorobowego. Każdy posiłek zjadam za kółkiem zagrażając wszystkiemu i WSZYSTKIE przepisy drogowe muszę złamać żeby pracować tylko tyle żeby dzień później nie zasnąć. O legalnym pracowniku zapomnij. Zastępstwo - zapomnij, tylko w przypadku hospitalizacji. Stawki żałosne w porównaniu do innych firm i to już nawet nie z tej branży za transport chipsów czy marchwi płacą dziś lepiej i żebyście jeszcze się wywiązywali z umowy i wypłacali ile się należy! Każdego miesiąca kilkaset pln za mało! To zwykłe złodziejstwo... Nie wiem co mnie podkusiło żeby brać ten leasing i się tym zająć ale szczęśliwie to już niedługo... Róbcie tak dalej!
No i to jest właśnie podejście farmady - nie podoba się to do widzenia, na twoje miejsce jest kolejny młody leszcz który weżmie leasing, po jakimś czasie zda sobie sprawę z tego co zrobił, odejdzie i tak w kółko...Zajeżdżacie ludzi wyżymacie ich jak szmaty i wymieniacie na nowe. PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH przed współpracą z tą firmą - po kilku latach będziecie WRAKAMI LUDZKIMI tak jak wasze samochody a wszystkie pieniądze pójdą na naprawy aut. W tej firmie opłacalne są TYLKO trasy po mieście gdzie jest kilkadziesiąt wizyt dziennie, pozostałe trasy gdzie jest kilkaset kilometrów dziennie to najszybsza droga do załamania nerwowego i utraty zdrowia.
Urealnijcie w końcu stawkę kilometrową i nie będzie tylu gorzkich żali !! CZY TAK TRUDNO TO ZROZUMIEĆ ?!
jak podpisywałeś umowę to chyba wiedziałeś, ile km będziesz jeździł, firma jakie ma wymagania, i co najważniejsze za ile... chyba że ty kolejnym leszczem byłeś i wziąłeś auto w ciemno, a teraz płaczesz... dodam że pewna firma napisała mi e-meila co do swoich wymagań, a oni chcieli poznać moje, nie zgodziłem się bo nie będe pracy zaczynał od 3,30 w nocy do 17,30 a nawet jeszcze i później przez 6 dni w tygodniu, oni nawet chcieli założyć mi GPS za które musiał bym im płacić co miesiąc
Dokładnie, byłem dlatego ostrzegam wszystkich żeby nie dali się nabrać dyspozytorom że będzie super i złote góry bo wymagania stale się zmieniają (akurat nowy MUSIAŁEM wziąć bo tak zażądali poza tym 700000km w pięć lat miałem kupić w takiej sytuacji używkę?), kilometry są dokładane A Z UMOWY NEUCA SIĘ NIE WYWIĄZUJE i co miesiąc dostajesz co najmiej kilka stów za mało a zdarzały się sytuacje że znacznie więcej i NIC nie możesz z tym zrobić bo jest ona tak skonstruowana że jest "korekta paliwowa" i mogą Ci uciąć tyle ile im się podoba. Zawsze podliczą Cię tak żeby było to na granicy opłacalności żebyś nie daj Boże nie zarobił na kolejny remont auta, który będzie prędko jeśli jeździsz 400-500km dziennie. Ostatecznie jak ktoś wcześniej napisał wychodzi nie więcej niż 1pln netto za kilometr (stawki są trzy kilometrowa 0,56netto za km, od postoju 4,55netto/km, i za paczkę 0,6netto za sztukę od jakiegoś czasu (usunięte przez administratora) nie płacą za pierwszą paczkę przy postoju i możesz im skoczyć) - żal i zgrzytanie żębów przy takiej odpowiedzialności jaką ponosisz i czasie pracy jaki opisaleś powyżej .A ludzie tu tkwią bo są uwiązani leasingami nie ma nawet kompletnie czasu nawet za rozejrzeniem się za innym zajęciem.
Możesz mi wytłumaczyć o co chodzi ta kwota 4,55 netto/km od postoju???, mam też rozumieć ze płacą też 6 groszy netto za każdą wniesioną paczkę do apteki czy 60 groszy+56 groszy od kilometra???
Proszę o rzetelną opinie czy warto nawiązać współpracę z firmą, ponieważ mam możliwość nawiązania współpracy na jedną z tras tylko z moich wyliczeń i informacji wychodzi bardzo dużo kilometrów(ok. 500 dziennie) i co się z tym wiąże domyślam się, że bardzo dużo godzin pracy( ok. 13-14). Pozdrawiam
Trase musisz sobie po prostu przeliczyć , u nas na takich trasach przewoźnikom wychodzi ok 90 groszy za kilometr netto,wiec niedługo pewnie będą dodatkowe wolne trasy do przejęcia ;). Pamiętaj tylko o jednym nie daj się nabrać na to ze ktoś Ci obieca ze z czasem będzie lepiej , nie będzie . Farmada to jedna z najsłabiej płacących firm .
wystarczy ze przeliczysz koszty paliwa, naprawy samochodu a przede wszystkim swój czas pracy i od razu nasuwa się odpowiedź. Nie wspominając już o ich wymogach i "innowacjach"
a posiadasz wsparcie prawne w tym zakresie czy sam te umowy bedziesz podpisywał i opiniował ???
Pewnie trasa nierentowna dlatego ktos zrezygnował. Tutaj za km słabo płacą, oplacalna teasa to malo km a duzo punktów ale takie trasy juz obsadzone przez swoich
A co powiecie o Oltarzewie i kontaktach dyspozytorow z przewoźnikami?
Wiecie jednak czy wypłata jest u nich terminowa? Dzięki
Terminowa, ale ciezko sie połapać czy nie okantowali. Za to nie policzą bo cos tam cos tam, premi nie dostaniesz bo... i tak dalej
Do kolegi co to pracy szuka tylko chlodnie latajap viatol na duze po twojej stronie mapowowanie, kalibracja sanepid i szkolenia wewnetrzne dla kierowców. I widze ze malo tu pisze zorientowanych. I niektórzy myla zatrudnionych na etat przez ft dyspozytorzy,administracja. I przewoznicy lokalni i krajowi.
Tak narzekacie , że ja próbuje od dłuższego czasu wskoczyć na wolną trasę i brak miejsc, miasto Częstochowa, swoją drogą to firma płaci od kilometra tylko , czy są jakieś strefy podzielone,dodam tylko że pewna firma miała takie wymagania wygórowane że dałem sobie spokój, ta firma była z Katowic i nie była to grupa Neuca
Kolego wszedzie w hurowniach wymagania sa dokładnie takie same bo przewozi się to samo... LEKI, natomiast w Neuce(farmadzie): 1. przepisy są bardzo przestrzegane, chyba ze farmada ma problem to nawet rowerem by zawiezli natomiast przewoznikow scigaja i gnoja, 2. dużo tras jest idiotycznie ustawionych, bo wyznaczyli sobie godziny dostaw i tym samym sami sob ie petelke na szyje załozyli, bo ciezko cokolwiek zmienic bo aptece musza przeciez wchodzic w ... , 3. duzo dostaw jest idiotycznych(brak minimum logistycznego), dużo dostaw jest za smieszne pieniadze a kierowca jedzie po 10-20 km do apteki bo musi a kompletnie mu sie to nie oplaca, 4. Ci co jeżdza po miescie to jeszcze cos tam moze zarabiaja, natomiast długie trasy to jest dno... zjedziesz samochód i tyle z Twojej wspołpracy, bo na nastepny nie bedzie Cie stać przy ich stawkach na pewno, tym bardziej ze nawet nie sa w stanie zapewnic odpowiedniej ilosci towaru a za to płacą przede wszystkim... 5. pelno zwrotów, programów bezsensownych od ktorych apteki nie moga odstapic i kierowca ma utrudniona prace w porownaniu do innych firm, Duzo by jeszcze pisac jak bedziesz cierpliwy to miejsce na pewno za chwile sie znajdzie dla Ciebie to sam ocenisz, bo w tej firmie ludzi nie stac na zmiane samochodow wiec rezygnuja a autko czy to szybciej czy wolniej kazdemu sie skonczy... poprostu firma w swoich stawkach nie uwzglednia leasingu czy amortyzacji, tzn wg nich jest to uwzglednione...powodzenia
ja trochę tego nie rozumiem, f armada to jakaś grupa połączona z neucą??oni narzucają swoje stawki za ile ty masz jeździć?? jak możesz napisz do mnie na e-meila, chciał bym stawki poznć, o ile chcesz,,,
Ta firma to jedna wielka porażka. Już nawet siebie wewnątrz nie szanują....
Mam styczność z magazynem w Katowicach, brak w nim kompetentnych dyspozytorów (szczególnie Pan Adam D.)do zarządzania flotą (była kiedyś bardzo solidna, odpowiedzialna,kompetentna Pani Agnieszka K.) . Porażka gdy z magazynu do punktu przeładunkowego/magazynu odjeżdżają dwa samochody (18-paletowy i 6-paletowy) gdzie ten drugi zabiera ze sobą jedną paletę, gdzie tu ekonomia firmy trzeba zapłacić dwom przewoźnikom a nie lepiej wysłać jeden konkretny zestaw. Co najważniejsze pierwszy samochód wyjeżdża powiedzmy o czasie, ten drugi dopiero jest podstawiany lub co śmieszniejsze (żałosne) szukany. No i taki drugi samochód dojeżdza na punkt przeładunkowy/magazyn po 2 godzinach. I co tam się dzieje przewoźnicy uwijają się by rozłożyć jak najszybciej towar i dostarczyć do aptek, a Pan Adam D. już odwalił robotę bo dostarczył towar na punkt przeładunkowy/magazyn i teraz już ma przewoźników w d...e. Za co Pan Adam D. bierze kasę chyba nie za kompetencje, zaangażowanie w pracy. PANOWIE PREZESI OTWÓRZCIE OCZY NA TO CO SIĘ W DZIEJE BO ZA CHWILĘ NIKT JUŻ TAM NIE BĘDZIE CHCIAŁ PRACOWAĆ !!! Już wam powoli tylko pozostają ukraińcy, może i do aptek oni Wam zawiozą leki
W Krakowie jeden zrezygnował w październiku następny rezygnuje w listopadzie kolejny zaś mocno się wacha...,.. Ostatnio jazda drugim kursem to jedna wielka porażka ,towaru i pkt jak na pierwszym wyjeździe powrót do domu 19-20 ....
Same fajne wpisy... Czytając je nie żałuję, że w 2008 roku podziękowałem za współpracę. Co prawda wtedy rynek wyglądał trochę inaczej, ale już w tamtym czasie co każde pół roku nowe, gorsze zmiany. ( Warszawa, Pruszków oraz ten super punkt przeładunkowy na ul. Gizów.) Pozdrowienia dla starej wiary!
To dlaczego godzicie się na to? Ludzie zacznijcie siebie i swój czas szanować....U nas czekamy między wyjazdami 2-3 godziny nikt nam za to nie płaci.
Punkt przeładunkowy w Krakowie już od ponad 3 lat sam sobie rozkłada towar na poranny wyjazd o popołudniowym nie wspomnę bo było tak zawsze zawsze. A tak apropo o której macie w innych oddziałach wyjazdy popołudniowe? U nas auto z Katowic przyjeżdża przy najlepszych wiatrach o 14:40 ale przeważnie 15-15:20 wczoraj był o 17:00 ale wczoraj był wypadek na A4 przewrócony TIR tylko że o 11 a samochód z Katowic wyjeżdża spod rampy 13:15-13:30 więc nie wiem po co się pchał w sam "korek" mamy XXI w. Mamy radia radia cb Internet mapa Google z informacją o korkach... Ale ok. Za to dziś Krajówka przebiła wszystko. Ciężarówka mnie zmieściła 1 palety z "torebkami" najpierw były poszukiwania busa nawet z Krakowa ale nikt się nie godził jechać po takiej stawce w końcu znaleźli z Katowic przyjechał po prawie 2h po "ciężarówce" okazało się że farmada nie zapłaciła przewoznikowi za autostradę 20zl w jedna strone ok. 300-400 aptek czekało na opóźniona dostawę ponieważ farmada robi sobie oszczędności w wysokości 20zl o nas już nie wspomnę kierowca w tej firmie to zło konieczne nic się nie liczące.Pozniej wysyłają komunikaty do aptek o opóźnieniu szkoda że nie dograli że powodem jest" jazda nie przez autostradę aby zminimalizować koszty co za tym idzie uzyskać jeszcze lepszą cenę towarów dla państwa"
Nic lepiej, uraczyli termo rejestratorami które trzeba spłacać po 70 zł. Kolejny pomysł na obniżenie kosztów, kierowcy będą rozkładać towar na PP.
Chopy to nic , dzwonił kumpel z północy , mówił , że oni sami bedą towar rozrzucać , magazyn chce zwalniać ludzi ze spedycji . albo nie ma chętnych do pracy . Wszędzie gdzie są punkty kierowcy sami bedą towar sortować . To będziemy po 16-20 godzin pracować . Ja już zwijam biznes . Auta spłaciłem a roboty na rynku jest sporo .
chcę od razu powiedzieć o przewoźnikach takim jak FHU Waldemar Strupiechowski Karczewiec 16 Wierzbno jeśli ktoś zdecyduje się pracować z nimi, a tam u nich 3-4 firmy pod tym adresem to będzie wielki błąd. dawali im nie raz pracę w stronę rosji, ale minęło 6 miesięcy i zaczęły się skargi na to, że ładunek został częściowo otwarty i kradzieży .pracowali u nas 7 firm, a problem jest tylko z nimi. na nasze prośby co to wyjaśnić one z grubsza powiedzieli że jest to problem naszego magazynu. takich kłamców jeszcze muszę poszukać jak oni. nie wiem jak się z nimi pracuje schenker ale tam sytuacja nie jest lepsza. na dzień dzisiejszy z ich dostawą na rosję mamy 17 skarg . to tak jeśli ktoś z spedytorów to przeczyta to niech wie wcześniej, że jego reputacja może czekać.
Hehehe to idealny kandydat dla Farmady. Wręcz wymarzony dla nich. Panowie Spedytorzy z Farmady odezwijcie się do tej firmy. Opinia przewoźnika pasowałaby do opinii o Waszej firmie. Cóż to by była za idealna współpraca hahaha PS. Kiedy podwyżka stawki??? I kiedy desant przekroczy bramy i wjedzie na plac?? Chętnie będziemy podziwiać ich fury z 2017 roku hahaha
Panowie nie ma się już czym podniecać Do tej pory farmada transport a konkretniej zarząd neuca traktował przewoźników nie jak partnerów tylko jak szmaty które trzeba wyżymać do ostatniej kropli. Myślę że przez taka politykę sami przez te lata cieli gałąź na której siedzieli. Doprowadzili do sytuacji w której przewoźnikom nie starcza na podstawowe koszty takie jak paliwo czy naprawy, nie wykupione OC czy AC itp... Do tego straszne warunki pracy, ludzie pracują sześć dni w tygodniu po 12-13 godzin. W tym roku ze względu na brak chętnych na zastępstwa o urlopach można tylko pomarzyć, niektórzy jeżdżą tu bez urlopów od samego początku. To są już wraki nie kierowcy. Myślę że w tym roku, w okresie jesienno zimowym okaże się do jak wielkiej zapaści doprowadzili Pracuje tu długo i tak źle nigdy nie bylo Trzy lata temu na punkcie gdzie wyjeżdża ok 16 tras Mieliśmy cztery samochody zastępcze i ok 6-7 osób na zmiany, w tej chwili że względu na ilość pracy na rynku mamy jedna osobę na zmianę i zero samochodów zastępczych, nikt ich nie trzyma że względu na koszty. Klimat koszmarny i większość kierowców rozglądających się za pracą nie rokuje dobrze w najbliższym okresie Jestem ciekaw jesieni jak np : kilka tras się nie załaduje i któryś z kierowców / przewoźników zgłosi awarię albo zachoruje. A dodatkowo coraz więcej ludzi jest wrogo do firmy nastawiona i jak kiedyś byli skłonni pomagać tak teraz poszło to w drugim kierunku, każdy robi to co absolutnie musi. Nie chce źle prorokować ale myślę że z marnego ziarna, zbiorą słabe plony.
13zł od pkt netto i może tak jak jest od kilometra bez paczek ,bo jaki kierowca ma wpływ na ilość zamawianego przez apteki towaru. Dla mnie bez znaczenia jest ile mam paczek do punktu skoro i tak w nim jestem.A w obecnej sytuacji każdy by chciał jak najwięcej ich mieć a nie od niego to zależy jak pisałem na wstępie.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w FARMADA TRANSPORT SP. Z O.O.?
Zobacz opinie na temat firmy FARMADA TRANSPORT SP. Z O.O. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 24.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w FARMADA TRANSPORT SP. Z O.O.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 23, z czego 0 to opinie pozytywne, 18 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!