Ile jest zmian w Backbase Poland Sp. z o.o.?
Głównie dla engineeringu: Wersja skrócona TL;DR; Chaos w pracy, procesy leżą, ludzie fajni, jest wyzwanie, doświadczenie ciekawe. Przyjdziesz - będziesz się (usunięte przez administratora) regularnie, ale da się mieć też satysfakcję z pracy. Jeśli motywuje cię kasa (i dobrze ją wynegocjujesz) i ogólny rozwój (także zahaczający o devops) - to aplikuj. Jeśli masz traumę po okropnym korpo i szukasz troche spokoju ablo przynajmniej firmy w której kierownictwo dla odmiany wie co robi - omijaj. Pełna wypowiedź: Dla kandydatów zastanawiajacych się nad pracą w Backbase Kraków parę informacji: - Proces rekrutacyjny jest dość.. losowy. Czasami idzie zgodnie z procedurami czasami nie. Co jakiś czas jest próba poprawienia tego procesu i jeśli wtedy akurat trafisz na rekrutacje to może być różnie jak w przypadku kolegi Otton z wpisu wyżej. Procesy rekrutacyjne są osobnym działem, nie odzwierciedlają tego jak sie pracuje w biznesie i engineeringu, ale wiadomo wizytówka firmy i czasami pozostawia troche do życzenia. - Firma urosła bardzo mocno i bardzo szybko, a procesy i infrastruktura nie do końca za tym nadążyły, panuje tu spory chaos i niekiedy atmosfera startupu. To ma swoje plusy i minusy. Plusy są takie że można bardzo dużo procesów i sposobu pracy dopasować do swojego teamu. Minusy są takie że ogranicza nas technologia, a niektóre wytyczne z góry nie biorą pod uwagę tego że procesy sie nie skalują dobrze na taką organizacje. W efekcie często jest chaos. Wrzutki typu 'zrób audyt UI żeby sprawdzić czy mamy konsystentny rozmiar i styl przycisków na modalach' albo 'dodajcie i przetestujcie do końca kwartału obracanie tekstu z prawej do lewej dla wsparcia krajów arabskich' pojawiają się dosć często i bez szybkiej reakcji PO/BA mogą zaskoczyć zespół. - Mimo reklamowania się sposobem pracy jak w Spotify czyli gildie, spłaszczenie struktury i community of practice - nie działa to idealnie. Podejrzewam że to też wina tego że firma słabo sobie radzi ze zwiększeniem swojej skali w krótkim czasie. W przypadku wielu działów to co miało być gildią równych zmieniło się niestety w betonowy managment (złożony z principali którzy zajęli taką rolę przy zbyt zawalonych meetingami dyrektorach i managerach). Sprawia to wrażenie czasem jakby przedszkole zostało odciete od świata, opiekunowie uciekli a starszaki udawały opiekunów. Taka bardzo soft wersja Władcy Much. Mimo tego na niższych szczeblach czuje się wsparcie kolegów i koleżanek i to większe niż w innych firmach. - W pracy czuje się silosy, nie tylko między działami czy zespołami ale również w wielu zespołąch między front developmentem, backend developmentem i qa i biznes. Każda rola ma dużą część pracy która się w żaden sposób nie łączy się i nie jest interesujaca dla pozostałych ról. To okazjonalnei tworzy konflikty w zespole. Trzeba sobie przypominać że 'gramy do jednej bramki' regularnie. - Częste wyzwania techniczne utrudniają pracę - pracujemy wszyscy nad jednym wielkim (choć modułowym) produktem, to oznacza że pojawiają się konflikty przy łączeniu kawałków kodu. Zdarza się że wywalają się dependencje na pieć minut przed releasem. Wtedy to się naprawdę pali pod (usunięte przez administratora). Czasem są niespodzianki ze zmianami w infrastrukturze które nie były zapowiedziane a które paralizują testy albo development. Czasami jest prawdziwy chaos. - Mimo to oceniam pracę pozytywnie. Z jednej strony dlatego że są tutaj - przynajmniej jeszcze - super ludzie, zarówno kierownictwo w polskim oddziale jak i ludzie pracujący w zespołach są nie tylko bardzo sympatyczni ale i mega zdolni. Firma wciaż odnajduje swój sposób na pracę i jest masa ludzi którym 'się chce' - walczymy i poprawiamy procesy. Robimy tzw' pushback' kiedy kierownictwo wpada na zbyt szalone pomysły nawet dla własnego dobra. [UWAGA: komentarz poniżej powstaje w pierwszym kwartale 2024, sytuacja może ulec zmianie] - Dobra wiadomość również dla fanów pracy zdalnej -- oficjalnie w umowie znajduje się pozycja o dwóch dniach pracy z biura na umowie o pracę, ale w biurze nawet po rozszerzeniu jest dostępnych poniżej 100 biurek (hot desk - trzeba je rezerwować przez aplikację), a pracowników jest 300. Kierownictwo nie traktuje restrykcyjnie wymogu pojawiania się w biurze, chociaż przyszedł przykaz od kierownictwa żeby zatrudniać ludzi do X kilometrów od biura. Przy rozmowie z managerem warto wspomnieć że jesteście w stanie pojawić się w biurze co jakiś czas.
Chciałem się podzielić przebiegiem rekrutacji, po owocnych dwóch pierwszych rozmowach w oczekiwaniu na feedback, pozytywny lub negatywny, nie otrzymałem go. Mimo próśb, gdyż miałem wtedy dwie różne oferty, a zależało mi na pracy w tej konkretnej firmie. Brak profesjonalizmu niestety widoczny, mimo maili, zero odpowiedzi. Nie polecam firmy, bo już na tym etapie jest chamstwo, więc co dopiero pracując tam.
Cześć, byłbym wdzięczny za jakieś informacje, jak sie pracuje w Backbase? Pozdrawiam i dziękuje
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Backbase Poland Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Backbase Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 3.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Backbase Poland Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 1, z czego 1 to opinie pozytywne, 0 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!