Witam. Chciałbym zapytać jakie zarobki netto dla świeżaka na stanowisku zwrotniczy w kujawsko pomorskim?
To wszystko zależy od tego, jaka jest grupa zwrotniczych na danej stacji tam gdzie będziesz pracował. Myślę że nie więcej jak koło 3 tys. na start.
Szukają też osoby na stanowisko ds. kontrolingu kosztów i analiz ekonomicznych. Czy wiesz, ile na start bym tu dostał, i na co zwracają uwagę u kandydata podczas rekrutacji?
Nie polecam PKP PLK jako pracodawcy. Przeprowadzający rekrutację w trakcie rozmowy ustnie potwierdzili, że zatrudnienie nastąpi na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu, a potem na skierowaniu na badania lekarskie stanowisko o dwa poziomy niższe. Na szczęście przed odebraniem skierowania na badania od PKP nie rozwiązałam umowy z poprzednim pracodawcą i nie dane mi było sprawdzić jak odbiegałoby wynagrodzenie które bym dostała od tego które obiecywali.
Jak wygląda proces zatrudnienia na nastawniczego? I jakie zarobki?
Ogłaszają rekrutację, przyjmują Cię, najpierw rozmowa, jeśli przejdziesz pozytywnie rozmowę, dostajesz skierowanie na badania do medycyny pracy w przychodni kolejowej. Później czeka Cię kurs zawodowy na nastawniczego w zależności od tego kiedy PLKa go zorganizuje możesz czekać miesiąc albo nawet i pół roku. Jeśli już ukończysz kurs, dalej czeka Cię miesiąc- dwa praktyki zawodowej, chodzenie po nastawniach, poznawanie urządzeń srk, poszczególnych stacji w danej Twojej sekcji itp. Po tym kieruja Cię na egamin kwalifikacyjny który składa się z wielu zagadnień: urządzenia srk, ruch pociągów, drogówka budowa rozjazdów itp itd. Po zdanym ww. egzaminie, kierują Cię na autoryzacje już na konkretnej stacji i posterunku tam gdzie zaplanowali Cię do pracy. To jakiś miesiąc czasu. Do czasu zdania autoryzacji będziesz pracował za najniższą krajowa, nie masz jeszcze wtedy deputatu węglowego, stażowego i dodatków za niedziele, święta itd...
Stoimy na czas ,,nie ograniczony" biletomaty nie działają wcinają pieniądze nie dają biletów.
Jeśli mają zamiar przyjąć dzwonili w miarę szybko. Przebieg jak przebieg... rozmowa wstępna, komisja, badania, szkolenie BHP, a na koniec umowa z rozczarowaniem. Wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że Pani Ewa nie ma pozwolenia lub nie chce mówić o zarobkach. Jeśli bym wiedział, że zarobki są poniżające, to w ogóle bym sobie tą firmą głowy nie zawracał. Tutaj na gowork nikt właśnie o tym nie pisał. Na rekruracji pomimo wielokrotnych zapytań, to wymijająco odpowiedzą tylko..., a gdzie wezmą też nie wiadomo "to zależy jak dyrektor zdecyduje..." etc., ale zazwyczaj najbliżej zamieszkania, jednak nie jest to regułą. Na komisji pytają jakby miało się zarabiać jako specjalista i w ogóle..., a za takie pieniądze, to mogą sobie brać pijaczków z ulicy. No i zostały badania... Pani Ewa twierdzi, że zrobi się w jeden dzień :D, to jak może Pani kiedyś sobie przeczyta niech sobie uświadomi, że nie ma tam takiej możliwości! i nie wprowadza ludzi w błąd, że Pani w okienku na badaniach wszystko tam powie... oni sami nic nie wiedzą i jest jeden wielki miszmasz! Z badaniami też jaja... wymagania wysokie prawie jak na pilota... wszyscy znają sprawa cukru na pierwszym planie. Inną sprawą też jest, że niekiedy badań się nie przechodzi lub 2 razy trzeba robić lub dadzą na rok, ale jak tego PLK nie weryfikuje, to firemka ich naciąga, bo mają od badania. Po badaniach końcówka BHP itp. na koniec umowa z marną pensją. NIE DZIWNE, ŻE LUDZIE UCIEKAJĄ Przyjąłem tą pracę, bo mnie wyh...li nie mówiąc o wynagrodzeniu!
to zależy od stanowiska, ale jak jest w nastawni? co się tam robi? - a czy ja mam na CV, że pracowałem na nastawni? najśmieszniejsze pytanie - ile chciałbyś zarabiać HAHAHA - przecież macie tabelę z wynagrodzeniami! czy ja powiem 3tys czy 4tys to i tak dacie najniższą krajową!
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Atmosfera pracy jest tragiczna. Wynagrodzenie nieadekwatne do kompetencji i doświadczenia, po 8 latach pracy niższe niż nowe osoby dostają na start. Nierówne traktowanie, dyskryminujące. Niby spółka państwowa, gdzie władza ma parcie na zwiększenie przyrostu, a tu kobiety nie dość, że są gorzej traktowane niż mężczyźni to jeszcze są pomijane przy podwyżkach w związku z ciążą czy urlopem macierzyńskim, po powrocie do pracy nie otrzymują wyrównania mimo że jest to niezgodne z przepisami. Plus jedyny, że zwykle jest do czego wracać po macierzyńskim, ale to też zależy od umowy, bo zdarzają się przypadki, że nie przedłużają. Łamanie przepisów, zastraszanie pracowników, mobbing nie jest tu niczym obcym, czują się bezkarni. Nie szanują pracowników, ludzie się zwalniają, chętnych nie ma, ale nawet to im nie daje do myślenia. Ryba psuje się od głowy - w tym przypadku jest to jak najbardziej trafne, o ile wśród pracowników na niższych szczeblach jest sporo fajnych i dobrych pracowników, o tyle kadra dyrektorska to dno - brak kompetencji, chamstwo, dbanie tylko i wyłącznie o własne interesy. Szkoda zdrowia! Ktoś mi kiedy powiedział, że PLK niszczy ludzi i niestety miał rację. Na szczęście ja za parę dni żegnam się z tą patologią.
Podpisuję się całym sobą pod postem. 30 lat stażu pracy posiadam na PKP,tak na marginesie dodam
ha, ha u nas nikt nas nie mobinguje w drogówce bo niedługo nie będzie kogo.
Ja się już dawno zwolniłem, i żałuję że przyjąłem się do PLK, nawet nie wpisałem tego do CV, teraz mam też państwową pracę w innej branży i jestem zadowolony z pracy i wynagrodzenia, które cały czas rośnie, na start dostałem 3700zł netto, a po 6 miesiącach zarabiam 4000zł netto i jeszcze kartki żywnościowe do tego i od września podwyżki mamy dostać, nigdy więcej PKP, odradzam każdemu, bo ta spółka to dno, obiecanki przy przyjęciu a potem wielkie rozczarowanie. Pozdrawiam.
Wam babskom to sie powinno obciac 20% z wyplaty z automatu bo wasze glowne zajecie to ploty w kiblu lub kuchni , ponad polowa z was drukuje tabelki z excela i sprawdza je z linijka przez caly dzien, ciesz sie ze prezes jest jaki jest bo ja bym was hurtowo na kopach zwalnial damskie nieroby , pomijajac juz fakt ze jakosc pracy wiekszosci z was jest marna
Racja. Wszystko zależy od dyrektora biura. Żeby było śmieszniej, to najczęściej dyskryminacji dopuszczają się kobiety na tych stanowiskach.
ZUS będzie wypłacać emerytom kolejowym deputat węglowy według aktualnych cen węgla na rynku, natomiast tutaj związki jakoś unikają odpowiedzialności. Usuncie więc ten zapis z Układu Zbiorowego.
Jak wygląda sytuacja z UUT? Czy jest ona od razu przydzielana pracownikom? Czy trzeba coś za to płacić?
Witam, czy komuś jeszcze obiło się o uszy że na początku nowego roku mają być podwyższki?
Witam. Jestem zainteresowana pracą w PKP PLK w obszarze logistyki. Jakieś opinie o stanowisku ds. obsługi logistycznej? Na jakie zarobki można liczyć, jak z atmosferą w miejscu pracy, wsparciem przełożonych i kolegów/koleżanek z pracy, szanse na rozwój?
Hej Chciałem zapytać jakie są pensje w PLK na stanowisku elektromonter dostałem propozycję pracy i jak wygląda ta praca czy duża odpowiedzialność
Pytanie ile zarabia się w Centrali? Czy zarobki w Biurze Kadrowym są porównywalne jak w innych Biurach w Centrali Spółki?
Ile może zarabiać młodszy specjalista/specjalista w dziale prawnym w centrali?
W zależności od tego, jakie masz doświadczenie. To oficjalna wersja. Prawdziwa jest taka, że na więcej jak 3,2 - 3,5 to nie możesz liczyć.
Aplikowałam na stanowisko młodszego specjalisty ( wymagali 4 lat stażu pracy i wykształcenia wyższego najlepiej inżyniera studiów technicznych) zaproponowali 3,5 netto wynagrodzenia. Bardzo niskie zarobki, nieproporcjonalne do wykształcenia
Część grupo :) głównie pytanie skierowane do elektromonterów lub do osób co coś wiedzą. Czy wiecie może kiedy będą kursy na automatyka srk? Ciągle chodzę i pytam moich przełożonych czy cos wiadomo to standardowe odpowiedzi " zapisani jesteśmy, niebawem itd" stąd moje pytanie, kiedy takowy kurs wystartuje? Czy może w innym rejonie coś już wiecie na ten temat? Pozdrawiam
Niestety z doswiadczenia kolegów z pionu automatyki mogę powiedzieć, że proces zostania automatykiem w plk to zart... Kurs to tak naprawde w wiekszosci szkolenie czyli chodzenie z mistrzem przez jakis okres czasu i pomaganie przy pracy. W dalszej kolejnosci oczekiwanie na egzamin to jeszcze wiekszy czas, nawet rok lub dwa zanim doczeka sie egzaminu. Szybciej w ruchu mozna sie dorobic posady niz w automatyce.
Kolego Dyżurny ruchu a Automatyk to jest duża różnica jeśli chodzi o zakres wiedzy itd. prawda jest taka, że małpę nauczysz pewnych czynności i ogarnie temat na nastawni. Natomiast automatyk musi posiadać ogromną wiedzę na temat urządzeń srk, ten kto przy tym fachu pracuje, doskonale wie o co chodzi. Stanowisko automatyka jest bardzo niedoceniane. Prawda jest taka, że gdyby nie drogowiec i automatyk to dyżurny żadnego ruchu pociągów nie byłby w stanie prowadzić.
To prawda, dyżurny w zasadzie musi tylko obsłużyć urządzenia, a automatyk nie dość że musi umieć je obsłużyć bo bez tego nie będzie wiedział jak to w ogóle działa to jeszcze potrafić to naprawić, znać każdą część pod kazdym względem, to nie takienhop siup
No no widzę wybitny Pan automatyk xD to jakie urządzenia ogarniasz ? Tylko mechaniczne bo konkuter pewnie przerasta xD znam takich monterów co uważają się za niezastąpionych. Każdy umie odpisać spaloną żarówkę bo wiedzę macie mała. Pani automatyk robi konserwację semaforow .i wsadza żarówki z za małym napięciem xD inny nie umie na przekaźnikach zwolnić przebiegu a jak Usterka bloku w liniowej to potrzebujecie 8h żeby to ogarnąć xD taka wasza wiedza. Zapraszamy na nastawnie zobaczymy jak sobie w ruchu poradzicie xD nie będzie siedzenia w bunkrze i czekanie do fajrantu a robota wpisana xD
No 99% dyżurnych to bogowie PKP - jedyne co to płakać jak coś się (usunięte przez administratora)
@Adam słabych dyżurnych tam macie. Panie jak jest rozprucie to dostajesz telefon od dyżurnych i lecisz to robić bo to Twoja robota xD dyżurny będzie chciał to będziesz stać przy tym rozjeździe aż go nie zrobisz
Dzień dobry, mam takie pytanko, czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć na jakie zarobki netto mogę liczyć jako specjalista ds BHP w PKP?
Uważam, że osoby odpowiedzialne za politykę firmy PKP Intercity powinny siedzieć za kratkami tak długo jak długo pasażerowie skazani na tego pazernego (de facto) monopolisty na rynku ogólnopolskiego transportu kolejowego osób. Wagony bez ogrzewania w zimę, bez klimatyzacji w lato (pomimo naklejek zaświadczających, że jest inaczej). Pociągi spóźniają się regularnie wszędzie na wschód od Wisły. Firma PKP Intercity jest tak wspaniała w budowaniu napięcia, że potrafi spóźnić się ponad 5 (pięć!!!) godzin wmawiając przez ten cały czas, że za pół godziny pociąg przyjedzie. Uniemożliwiło to zmianę sposobu transportu. Na koniec PKP Intercity odmówiło wypłaty odszkodowania (bodajże 50% ceny biletów) tłumacząc, że nie wypłacą bo wartość pojedyńczego biletu nie przekroczyła iluś tam euro, bodajże 5/6, nie zwracając uwagi na to że wniosek o odszkodowanie dotyczył 3 osób, gdzie wartość przekraczała na pewno wspomnianą kwotę. Na podstawie tego twierdzę, że osoby odpowiedzialne za taki stan rzeczy mają w głębokim poważaniu komfort psychiczny i fizyczny ludzi dzięki którym firma się utrzymuje. Oczywiście ponad 5 godzin czekania w zimę nie mogło stopić lodowatego serca PKP IC i nikt nawet gorącą wodą nie poczęstował bo o szastaniu pieniędzmi na luksusy typu herbata/kawa to nigdy bym nie liczył. Szczerze życzę, aby zarząd po prostu dostał od losu to na co zasłużył :)
Chłopie / Kobito, to nie ta firma, nie to forum. To jest PKP PLK, a nie InterCity. Uderzaj do InterCity
No Intercity to potrafi dobrze dać du...y, dobrze że jest jeszcze PLKa, która stoi na straży i broni honoru kolejarzy.
PLKa, PLKa, PLKa... tylko my dbamy o honor Polski. Chwała nam za to. Niech Bóg ma nas w opiece i najswiętsza Paniena Maria zawsze dziewica.
To jest karygodne co się dzieje w tej firmie. Wszystkie połączenia na trasie Cieszyn-Katowice odwołane, nie ma jak dojechać do docelowego miejsca. Nigdzie nie ma powiadomienia o autobusach komunikacji zastępczej poza dworcem, gdzie klient powinien taką wiedzę otrzymać za pomocą aplikacji mobilnej lub e-maila. Obsługa na dworcu w Katowicach nieuprzejma, nieprofesjonalna-źle kieruje.
PLK nie odpowiada za przewoźników. Ile jeszcze to będzie wałkowane?
ile zarabia na poczatek pracownik drogowy jakie benefity czy jest to ciezka praca pozdrawiam.
jak pisałem wcześniej praca ciężka , benefitów na początku raczej żadnych a zarobek może troche ponad 3000 netto to zależy jaką stawke dostaniesz bo bez stażowego i dodatku na węgiel to raczej nic wielkiego , u mnie najstarsi monterzy troche ponad 4000 netto po 35 latach pracy
dzieki za odpowiedz a jakw yglada praca w zimie 8h na dworze? czy jak to wyglada odsniezanie ico tam sie jeszcze robi ?
Czy ktoś się może orientuje na jakie miesięczne zarobki netto można liczyć na stanowisku toromistrz?
Witam, na jakie benefity można liczyć jako pracownik PKP? Czy jest szansa na kartę Multisport, wczasy pod gruszą, premię świąteczną i 13?
żadne, najdroższy multisport bo firma do niego nie dopłaca, ubezpieczenie zdrowotne tez najgorsze nie warto nawet brać, dofinansowanie do biletów zależy od regionu bo panie kadrowe różnie interpretują przepisy. Ogólnie porażka w tym temacie.
Ten Multisport to jest żenada żeby płacić za niego 135zl. A najgorsze jest to że związki zawodowe nawet nie zawalczą o to żeby było taniej, dla nich wystarczy że ,,udało im się,, zdobyć kolejny ,,benefit,,
Związki ??? To najpierw niech o rynkowa wartość deputatu węglowego zawalczą!!! Nic nie robią w tym kierunku, nic!!!
Za 165 zł brutto to ile kupie tego węgla? Haha, niech lepiej usuną całkowicie ten "bonus" z paska bo wstyd!!!
Dokładnie.. To wychodzi 1980 złotych rocznie..Zgodnie z puz pracownikowi należy sie 3,6 tony węgla na rok!!! Aktualna cena rynkowa tony około 3 tysiące złotych. Więc pracownicy powinni otrzymać rocznie kwotę ponad 10 tysięcy złotych i to netto!!! Niech ten zapis o weglu zostanie usunięty z puz!! Bo to jest kpina z ludzi.
Wyjaśnicie mi o co chodzi z tym węglem? Dostaje się jakieś dofinansowanie czy coś? Może coś mi się należy, a nawet nie wiem, że powinnam się upomnieć.
Zgodnie z Ponad Zakladowym Układem Zbiorowym bodajże po roku pracy należy Ci sie ekwiwalent pieniężny za 3,6 tony węgla na rok! Weź ten dokument i idź pytaj związki dlaczego dostajesz 165 złotych na miesiąc kiedy tona kosztuje około 3 tysiące.
Nie ma zadnych benefitow, za glupiego multisporta musisz 135zl zaplacic , zadnych dodatkowych pensji ani nic takiego, prawda jest taka ze praca w Pkp jak nie masz znajomosci ze idziesz od razu w dyrektory to praca dla zyciowych nieudacznikow
Jakie są zarobki na stanowisku NASTAWNICZY?
Na początku minimalna krajowa. Po zdaniu egzaminu a nauki dużo trochę lepiej. Po roku dostaniesz deputat węglowy za 3,6 tony węgla rocznie. I tu wszytko zależy od związków. Jeśli wreszcie zaczną działać to...zarobek możesz mieć nawet dobry. Jesli nie to kwota 165 złotych około miesięcznie nie poprawi niskiej pensji. Jeśli planujesz na przykład zakup mieszkania na kredyt to...mozesz zapomnieć! Powodzenia.
Dziękuję za odpowiedź. A wiadomo jak mniej więcej wygląda rozmowa kwalifikacyjna? O co mogą zapytać? Tak, wiem, że jest to praca 12h, to nie problem. To, że też w piątki i świątki to też nie stanowi dla mnie problemów.
Egzamin kwalifikacyjny na dane stanowisko. Część teoretyczną i praktyczna. Potem egzamin autoryzacyjny już na konkretny przydzielony obiekt gdzie będziesz pracować. Zarobki już pisałem niskie. Na początku nie masz wyslugi lat. Musisz wymagać od związków do których będziesz nalezec walki o realna wysokość deputatu węglowego. Powodzenia.
Dlaczego tak uważasz emerycie ? To młodzi powinni działać i walczyć o dobre zarobki..Wy emeryci już nic nie zrobicie!!!
do emerytury mi jeszcze troche zostało ale jestem realistą i tyle a co można zrobić w firmie której u nas gościu młody nie dał sobie rady przy wymianie podkładów to go zrobili 3 pomocnikiem magazyniera bo mamusia ma znajomości , radze nie walczyć z systemem tylko się dostosować.
Chodzi o to żeby wreszcie ktoś wyprostował ponad Zakladowy układ zbiorowy. Niech zostanie usunięty zapis o tym deputacie węglowym bo to jest chore. Tona węgla 3 tysiące a należą ci sie ponad trzy tony,więc gdzie masz ten deputat??? Przestańcie więc żyć wreszcie w świecie z minionej epoki!!!
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Polskie Linie Kolejowe?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Polskie Linie Kolejowe tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 328.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Polskie Linie Kolejowe?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 193, z czego 32 to opinie pozytywne, 63 to opinie negatywne, a 98 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Polskie Linie Kolejowe?
Kandydaci do pracy w PKP Polskie Linie Kolejowe napisali 14 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.