Capitol Sp. z o.o. - Biuro Zarządu

Warszawa

Wywiadu udzielił:
Jerzy Bucki
Prezes Zarządu Capitol Sp. z o.o. - Biuro Zarządu
Manager z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej, absolwent Tilburg Institute for Advanced Studies in Management w Holandii i Politechniki Śląskiej. Ponadto ukończył studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowości w Poznaniu. Z branżą finansową związany od 1995 roku. Pracował m.in. w ING Banku Śląskim S.A. na stanowisku Dyrektora Produktów Depozytowych oraz w AIG Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A. jako Dyrektor Departamentu Marketingu. W latach 2000-2005 pełnił funkcję Prezesa Zarządu HMP Polska (obecnie ERGO Pro). Od 2006 roku związany z Capitol i Grupą VIG w Polsce, obecnie pełni funkcję Prezesa Zarządu Capitol.
Capitol Sp. z o.o. - Biuro Zarządu
Adres:
Al. Jerozolimskie 162
02-342 Warszawa

 

 

Rozwój współpracowników jest naszym priorytetem

 

Czym dokładnie zajmuje się firma Capitol?

Capitol jest spółką – córką Vienna Insurance Group, której głównym zadaniem jest oferowanie klientom i sprzedaż produktów będących w ofercie towarzystw ubezpieczeń w ramach grupy VIG, takich jak Compensa, Interrisk, Polisa Życie czy Vienna Life. Są to w głównej mierze ubezpieczenia na życie, ale też coraz prężniej rozwijamy sprzedaż ubezpieczeń majątkowych, zapewniając w ten sposób kompleksową obsługę klientów.

Jak przedstawia się historia firmy?

W obecnej formule firma działa od 11 lat. Możemy pochwalić się przeszło 30.000 zadowolonych klientów. Nasza działalność opiera się o sprawdzony od dziesiątek lat system Multi Level Marketingu, funkcjonujący w wielu krajach Europy zachodniej jak i w Polsce oraz w naszych siostrzanych spółkach Capitol w Czechach i Słowacji.

„Sprawdzony system kariery i wynagrodzeń”, czy mogą Państwo zdradzić, na czym on polega?

System sprzedaży oparty na Marketingu wielopoziomowym musi mieć przejrzysty i prosty system wynagradzania. Każdy współpracownik tak naprawdę sam buduje swoją ścieżkę kariery – w zależności od zaangażowania i wolumenu sprzedaży awansuje a co za tym idzie otrzymuje podwyżkę wynagrodzenia. Wszystkie zasady awansu i podwyżki wynagrodzenia zapisane są jasno w umowie zawieranej pomiędzy spółką a współpracownikiem. Nie ma tu miejsca na uznaniowość czy jakieś inne formy działania, z których wynikałby awans.

Konsekwencją każdego awansu jest wzrost wynagrodzenia i tylko od danego współpracownika zależy, jak szybko awans nastąpi. Oczywiście na każdym etapie współpracy i rozwoju współpracownik może liczyć na wsparcie ze strony osób z doświadczeniem zawodowym – kierowników, managerów i dyrektorów.

Co stanowiło dla Państwa największe wyzwanie w dotychczasowej karierze?

Wyzwania w naszej pracy są na porządku dziennym. Zmieniające się środowisko rynkowe, zmieniające się produkty, uwarunkowania polityczne i społeczne budują nasze wyzwania. Przed nami na pewno stało i nadal stoi ogromne wyzwanie związane z obecną sytuacją emerytalną w Polsce. Jako jedna z niewielu firm na rodzimym rynku posiadamy produkt, który pozwala na uzupełnienie luki w systemie emerytalnym. Staliśmy się jednymi z najlepszych ekspertów w kraju w tej dziedzinie, wciąż się rozwijamy i pogłębiamy swoją wiedzę w tym temacie.

Staramy się być elastyczni tak, aby szybko móc dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości.

A ta w dzisiejszych czasach związana jest z technologią..

Tak, dzisiejszy świat biznesu opiera się na nowoczesnych technologiach. My też stawiamy na takie sprawdzone narzędzia jak media społecznościowe czy specjalne aplikacje umożliwiające zarządzanie sprzedażą. To powoduje, iż łatwiej nam jest dotrzeć do szerokiej społeczności zarówno z ofertą sprzedażową jak i rekrutacyjną.

Państwa usługi kierowane są do klientów indywidualnych czy też firm?

Nasze produkty dostosowane są zarówno do potrzeb klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych, jednakże specjalizujemy się w sprzedaży produktów przeznaczonych dla klienta indywidualnego. W swojej oferencie mamy ubezpieczenia mieszkań, samochodów, następstw nieszczęśliwych wypadków, podróżne, ochronne, inwestycyjne czy rentowe, o którym była mowa powyżej. Oprócz tego przedsiębiorcom możemy zaoferować ubezpieczenie firm, czy też atrakcyjne ubezpieczenia grupowe dla pracowników.

Wprowadzenie w 2016 roku w Polsce programu 500+ umożliwiło rozszerzenie oferty o produkt dedykowany dla osób pragnących oszczędzać środki otrzymane z programu 500+.

Ile razy w ciągu roku prowadzą Państwo rekrutacje?

System pracy w Capitolu oparty jest o schemat miesięczny. Każdego miesiąca w kilku miejscach w Polsce organizowane są szkolenia „Moc nowych możliwości”. Wykłady i warsztaty dedykowane są nowym współpracownikom. Zanim jednak potencjalny Współpracownik rozpocznie pracę – musi przejść proces rekrutacji. Mamy kilka metod docierania do nowych współpracowników - są to ogłoszenia – chociażby na portalu Gowork, jak również rekrutacje bezpośrednie. W każdy wtorek w naszych biurach na terenie kraju odbywają się tzw. „rekrutacyjne wtorki”, gdzie prowadzone są rozmowy z potencjalnymi kandydatami. Możemy zatem stwierdzić, że ze względu na system pracy – rekrutacja jest procesem ciągłym.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukują Państwo współpracowników?

Rekrutujemy głównie na stanowiska: pracownik działu obsługi klienta. Trzeba jednak dodać, że jest to tylko etap bazowy dla każdego współpracownika i życzymy wszystkim nowym osobom jak i nam samym, aby jak najszybciej awansowali, budowali swoje zespoły biznesowe i stawali się coraz lepszymi specjalistami w tym co robią.

Gdzie osoby zainteresowane mogą odnaleźć informacje na temat aktualnych ofert pracy?

Jak już wspomniałem, ogłaszamy się na portalu Gowork, prowadzimy rekrutacje bezpośrednie. Chętne osoby mogą też do nas wysłać swoje CV na adres widniejący na naszej stronie internetowej

 

Czego poszukujecie Państwo u potencjalnych współpracowników?

Ponieważ szukamy wśród potencjalnych kandydatów osób, które mają predyspozycje do tego, aby w niedalekiej przyszłości zostać managerami zespołów cechami pożądanymi są: otwartość na nowości, pozytywne nastawienie, chęć zdobywania wiedzy, rozwoju i poznawania nowych rzeczy, umiejętność współpracy z ludźmi, komunikatywność, odwaga w stosunku do nowych wyzwań, systematyczność, ambicje, dążenie do celu. Najważniejszą cechą jest jednak … uśmiech na twarzy. On otwiera wiele drzwi do potencjalnych klientów i nowych współpracowników.

Natomiast jeśli chodzi o wymogi formalne – to posiadanie minimum średniego wykształcenia.

Czy firma zatrudnia stażystów. Jakie są szanse na ich późniejszą karierę w Państwa firmie?

Każda osoba biorąca udział w procesie rekrutacji, niezależnie od wieku i doświadczenia przechodzi taką samą drogę w rozwoju. Również stażyści rozpoczynają karierę od udziału w szkoleniu rozpoczynającym współpracę, czyli „Moc nowych możliwości”.

Dają Państwo możliwość pracy w oparciu o umowę-zlecenie lub własną działalność gospodarczą. Wybór formy zatrudnienia zależy od współpracownika, czy to z Państwa strony wynika propozycja?

Wybór formy współpracy zależy tylko i wyłącznie od współpracownika. Stawiamy zarówno na osoby już gdzieś zatrudnione – wówczas najchętniej wybieraną formą współpracy jest umowa – zlecenie, takie, które mają już działalność gospodarczą w innej dziedzinie niż nasza i chcą rozszerzyć zakres swoich działań lub osoby wchodzące na rynek pracy lub po prostu poszukujące ciekawego zajęcia pełnego wyzwań.

A jak wyglądają godziny pracy?

Jesteśmy elastyczni odnośnie godzin pracy. Każdy współpracownik wraz ze swoim managerem planuje swój czas. Z tego powodu nasza oferta jest skierowana jest również do osób, które mają czas na przykład tylko popołudniami.

W jaki sposób inwestują Państwo w rozwój swoich współpracowników?

Muszę przyznać, że rozwój współpracowników jest naszym priorytetem. Cały system kariery w firmie zbudowany jest tak, aby na każdym stanowisku, po każdym awansie otrzymać pakiet niezbędnej wiedzy. Mam tu na myśli nie tylko tradycyjne szkolenia dotyczące technik sprzedaży, rekrutacji, ale przede wszystkim fachowe warsztaty z najlepszymi specjalistami z różnych dziedzin. Takie spotkania prowadzone są na przykład przez specjalistów od wizerunku – osób znanych z mediów. Zapraszamy także na wykłady prowadzone przez ekspertów zajmujących się zawodowo motywowaniem. Oprócz tego najlepsi managerowie mogą liczyć na indywidualne sesje coachingowe. Niezwykłymi wydarzeniami edukacyjno – rozwojowymi są coroczne spotkania z najlepszymi ekonomistami z kraju i zagranicy (Marek Zuber, dr Marek Mazur, Piotr Kuczyński, Erik Voss z Holandii czy Gunther Pahl z Austrii)

Każdy współpracownik rozpoczynający karierę w naszej firmie ma do dyspozycji osobistego mentora, który pomaga we wdrożeniu się w nowe środowisko pracy. Dla wszystkich regularnie organizowane są meetingi i kursy, na których można wymieniać się wiedzą i doświadczeniami. Kierownicy biorą także udział w szkoleniach organizowanych za granicą.

O rozwój dbamy też poprzez media społecznościowe. Na naszym fanpage’u umieszczamy linki do ciekawych artykułów czy też pozycji książkowych.

Troszczymy się też o to, żeby każdy nagrodzony współpracownik był prezentowany jako przykład dla innych. Najlepsi są zapraszani regularnie na wewnętrzne i zewnętrzne konferencje naukowe.

Co uważają Państwo za największy dotychczasowy sukces?

Z pewnością to, iż przez te minione 10 lat wytężonej pracy i ciągłego rozwoju staliśmy się najlepszą siecią sprzedaży własnej naszej spółki – matki, czyli Compensy. To nie oznacza, że teraz spoczęliśmy na laurach. Wręcz przeciwnie. Nadal pragniemy pozostać na stanowisku lidera i być ekspertem w dziedzinie oferowanych produktów.

 

Dziękuję za rozmowę.

   

Ostatnio dodane oferty pracy przez Capitol Sp. z o.o. - Biuro Zarządu
SPECJALISTA W DZIALE OBSŁUGI KLIENTA ORAZ MANAGER W DZIALE SPRZEDAŻY zobacz ofertę
SPECJALISTA W DZIALE OBSŁUGI KLIENTA ORAZ MANAGER W DZIALE SPRZEDAŻY zobacz ofertę
SPECJALISTA W DZIALE OBSŁUGI KLIENTA ORAZ MANAGER W DZIALE SPRZEDAŻY zobacz ofertę