logo Marketing Investment Group

Marketing Investment Group

Kraków

Wywiadu udzieliła:
Agnieszka Tomczyk-Dziadkowiec
Dyrektor ds. HR Marketing Investment Group
W firmie MIG zatrudniona blisko 6 lat, natomiast stanowisko Dyrektora sprawuje od września 2015 r. Absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi na UE w Krakowie. Prywatnie mama trzylatka, pasjonująca się sportem: bieganiem, snowboardem i jazdą na rowerze. We wrześniu 2016 planuje przebiec maraton.
Marketing Investment Group
Rok założenia: 1989
Branże:
  • Programowanie - E-commerce
  • Marketing - PR
  • Sprzedaż
O firmie:
Marketing Investment Group S.A. to firma, która od ponad 25 lat z pasją działa na polskim rynku odzieżowo-obuwniczym. Z sukcesem rozwija prężnie działające sieci salonów: Sizeer, 50 style, Timberland oraz Symbiosis. Wyłączny dystrybutor marek New Era, O’neill, Lotto, Umbro, Confront, Feewear, linii obuwniczej Lacoste i wielu innych. Dzięki ciężkiej pracy tysiąca zaangażowanych osób tworzących zespół firma zdobyła zaufanie klientów w całej Polsce.

Początki firmy sięgają 1989 roku. To efekt pojawienia się w Polsce wolnego rynku?

Lata 90-te ubiegłego wieku to, z wiadomych powodów, czas bardzo intensywnego rozwoju w polskiej gospodarce. Założyciele firmy Marketing Investment Group, Zbigniew i Andrzej Grząka, zauważyli wtedy u polskiego społeczeństwa ogromną potrzebę noszenia markowych, jakościowych produktów.

Jaka jest Państwa misja? Czy w miarę upływu czasu ulegała ona zmianie?

Misja przyjęta przez MIG brzmi: „Pomagać klientowi w dokonywaniu wyboru najlepszych markowych produktów do spędzania wolnego czasu poprzez profesjonalizm i doświadczenie”. Oznacza to, iż na każdym etapie zakupów dokonywanych w naszych sieciach, chcemy być dla klienta przede wszystkim doradcą – pomagać mu w selekcji modeli, doradzać fason czy rozmiar. Jesteśmy zorientowani na klienta, bo jesteśmy firmą handlową. Jednocześnie posiadamy kodeks wartości w relacjach międzyludzkich, którego przestrzegamy w codziennej pracy w naszej organizacji.

Co było kamieniem milowym dla firmy? Kiedy przekonali się Państwo, że Polacy bardzo polubili oferowane przez Państwa marki?

Polacy bardzo entuzjastycznie reagowali na wszystkie marki wprowadzane przez MIG na polski rynek. Nasze sieci – Sizeer, 50 style, Timberland, Symbiosis i Umbro, to sklepy, które chętnie i często wybierane są przez nich na zakupy. Kamieniem milowym było podpisanie w latach 90-tych umowy masterfranczyzowej z siecią The Athlete’s Foot.

Czy Polacy przywiązują wagę do marek sportowych? Jakie są tego powody?

Polacy cenią wygodę i funkcjonalność. Lubią, kiedy jeden element garderoby mogą dopasować do wielu różnych stylizacji. Dlatego też marki sportowe typu Umbro czy Lotto cieszą się w naszym kraju tak dużą popularnością.

Państwa sklepy internetowe oferują całą gamę marek i modeli. Kto odpowiada za śledzenie i wyznaczanie trendów?

Za selekcję produktów, zarówno do salonów stacjonarnych, jak i do sklepów internetowych, odpowiada w MIG-u specjalny zespół stylistów i handlowców, którzy współpracują z nami od lat. Swoich wyborów dokonują co sezon w oparciu o aktualne trendy oraz specyfikę naszych strumieni i zainteresowania grup docelowych danych marek.

Dystrybuowane przez Państwa produkty obecne są w ponad 300 punktach handlowych. Jak efektywnie zarządzać tak dużą siecią sprzedaży?

Dzięki starannie przemyślanej strukturze firmy, którą cały czas dostosowujemy do dynamicznego wzrostu, jesteśmy w stanie sprawnie i efektywnie zarządzać naszą siecią ponad 225 sklepów.

Przejdźmy do tematów związanych z rekrutacją. Jakie umiejętności powinien posiadać idealny kierownik sklepu, aby sprzedaż rosła?

Za rekrutację kierowników sklepów odpowiadają Kierownicy Regionalni. W pierwszej kolejności staramy się doceniać naszych pracowników i awansować Doradców Klienta/Zastępców. Jeżeli nie ma takiej możliwości, uruchamiamy rekrutację zewnętrzną. Poszukujemy wtedy osób odpowiedzialnych, potrafiących budować relację, otwartych na nowe wyzwania, posiadających kompetencje managerskie oraz doświadczenie w branży.

Na jakie stanowiska poszukują Państwo pracowników najczęściej?

Najczęściej poszukujemy osób na stanowisko Doradców Klienta.

Na Państwa stronie aktualnie jest kilka ogłoszeń rekrutacyjnych. Jakie cechy powinien posiadać pracownik, aby dopasować się do wymagań firmy?

Wszystkie nasze działania opierają się o następujące wartości: otwartość, szacunek, zaufanie, odpowiedzialność i profesjonalny rozwój. Każda rekrutacja jest inna ze względu na specyfikę stanowiska oraz nasze oczekiwania. Staramy się jednak, aby każdego kandydata charakteryzowały te same wspólne wartości.

W jaki sposób weryfikują Państwo umiejętności kandydatów?

Prowadzimy rekrutację wieloetapową. Pierwszym etapem zawsze jest spotkanie z osobą reprezentującą HR oraz bezpośrednich przełożonym. Weryfikujemy wtedy podstawowe kompetencje niezbędne na danym stanowisku. Kolejny etap to zadanie, które ma na celu sprawdzenie wiedzy specjalistycznej/branżowej.

Czy stażyści są również mile widziani? Jakie cechy powinna posiadać osoba, która jeszcze nie ma doświadczenia?

Wspieramy młode talenty, zarówno przez Program Staży, jak i Program Praktyk. Przez cały rok zapraszamy do współpracy studentów lub absolwentów, którzy chcą zdobyć doświadczenie. U młodych osób szukających dopiero swojej drogi życiowej najważniejsza jest motywacja i zaangażowanie.

Czy oferują Państwo pracownikom benefity pozapłacowe, np. szkolenia lub karty sportowe?

Firma oferuje swoim pracownikom możliwość skorzystania z dodatkowych kursów języka angielskiego, karnetów na obiekty sportowo-rekreacyjne w promocyjnej cenie, zniżek na nasze produkty, zakupu w promocyjnej cenie obuwia pracowniczego oraz skorzystania z wielu innych oferowanych form rozrywki i integracji.

W jaki sposób selekcjonują Państwo swoich dystrybutorów? Czy wymagania dotyczące nawiązania współpracy B2B są surowe?

Współpracujemy z firmami, z którymi od lat mamy bardzo dobre relacje oparte na wzajemnym szacunku i poszanowaniu obopólnych wartości.

Jakie będą trendy podbiją branżę odzieżowo-obuwniczą w 2016 roku?

Od kilku sezonów obserwujemy wzrost popularności trendu monochromatycznego – klienci poszukują butów, odzieży i akcesoriów w konkretnych odcieniach, na przykład całych czarnych, czerwonych lub białych. Sądzimy, że ten trend utrzyma się jeszcze przez następny rok. W 2016 roku dużą popularnością będą się cieszyć także odcienie pastelowe i sportstyle’owe, wygodne fasony.

Jakie są Państwa priorytety na najbliższy okres?

W najbliższej przyszłości chcielibyśmy skupić się na rozwoju naszych sieci w modelu omnichannelowym, budowaniu rozpoznawalności naszych marek oraz jeszcze skuteczniejszej komunikacji z grupami docelowymi.

W zeszłym roku firma obchodziła 25-lecie. Czego możemy Państwu życzyć z tej okazji?

Nasze 25 lat działalności na polskim rynku było bardzo owocne i pełne sukcesów. Życzylibyśmy sobie kolejnych (co najmniej!) 25 lat wypełnionych satysfakcją z codziennej pracy.

Dziękuję za rozmowę.