ICT Poland

1.7 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zauważyliśmy nieprawdziwe i krzywdzące komentarze dot. badań lekarskich w naszej firmie. Pomimo tego, że nasi Pracownicy otrzymali pełną informację w tym temacie podczas ostatniego elektronicznego -Spotkania z Pracownikami, nadal pojawiają się wpisy na platformie gowork.pl.
 
Spójrzmy na krótka historię. W 2021 roku zmodyfikowaliśmy matrycę stanowisk pracy tak, aby odpowiadała aktualnym ryzykom i wymaganiom na stanowiskach pracy. Jednym z elementów było również częściowe ujednolicenie tych badań tak, aby ułatwić Pracownikom zmiany stanowisk pracy.
 
Od 1.09.2021. wszyscy kandydaci do pracy przechodzili badania wg nowej matrycy. Pozostali Pracownicy, którym kończyła się ważność badań nie byli zobligowani do ich odnowienia z uwagi na trwający wówczas okres zagrożenia pandemicznego. Rząd RP odwołał ten stan 1 lipca 2023 i zobowiązał pracodawców do odnowienie badań lekarskich swoich Pracowników w przeciągu 180 dni. W związku z tym niezwłocznie wystawiliśmy 277 skierowań na badania medycyny pracy, a Pracownicy są zobowiązani do przedstawienia aktualnych badań do 27.12.2023.
 
Do dziś przeszło bezproblemowo badania już 246 osób i przedstawiło firmie odnowioną zdolność do pracy, wystawioną przez lekarza medycyny pracy w Medicover w Kostrzynie nad Odrą. Jedynie u trzech osób wystąpił problem z otrzymaniem zdolności do pracy. Dział Kadr wraz z Sekcją Bezpieczeństwa ICT Poland dokonał analiz tych przypadków i wspólnie z Pracownikami podjął niezbędne działania – czasami wystarczyło odwołanie od decyzji lekarza, czasem lekkie obniżenie wymagań lub przeniesienie Pracownika na alternatywne stanowisko o mniejszych wymaganiach.
W efekcie tych działań wszystkie te 3 osoby nadal pracują w ICT Poland, posiadając aktualną zdolność do pracy. Żaden z naszych Pracowników w 2023 roku nie musiał opuścić firmy z uwagi na niezdolność do pracy i to jest prawdziwa informacja w porównaniu do kłamstw wypisywanych na gowork.pl!
  
Tym samym jako pracodawca jesteśmy oburzeni grupą osób, która rozpętała bezsensowną awanturę w portalu gowork.pl, podżegając i stresując pozostałych Pracowników, a do tego zniechęcając potencjalnych kandydatów do pracy w ICT Poland.
W swoich wpisach zarzucano nam brak szacunku do Pracowników, a tym samym pisano anonimowo fałszywe, często obraźliwe komentarze. Zastanawia nas w jakim celu wprowadzano w błąd inne osoby i deprecjonowano naszą firmę jako pracodawcę.
Do tej pory nie wpłynęło do nas żadne oficjalne zapytanie w temacie badań lekarskich od naszych pracowników .
W przyszłości zachęcamy do zweryfikowania swoich obaw czy wątpliwości u źródła, korzystając z wewnętrznych lub zewnętrznych kanałów komunikacji przeznaczonych dla Pracowników. Anonimowe wpisy na gowork.pl często nie są rzetelnym źródłem informacji.

Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,
 
Zgodnie z przepisami prawa o medycynie pracy, pracodawca ma obowiązek zawarcia pisemnej umowy z lekarzem lub poradnią medycyny pracy (ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz.U. 2018.1155)).
Koszt takich badań musi być poniesiony przez pracodawcę.
Zatem Pracownik nie może wybierać sobie w jakiej placówce będzie wykonywał badania, ani też nie może za te badania płacić.
 
Zgodnie z naszą Wartością Bezpieczeństwo, zdrowie naszych Pracowników jest dla nas bardzo ważne.
Nie chcemy dopuszczać do sytuacji, w której będziemy zatrudniać osoby z przeciwskazaniem do pracy na danym stanowisku, szkodząc tym samym takiej osobie i narażając bezpieczeństwo w firmie.
Aby zweryfikować zdolność do pracy danej osoby, należy mieć rzetelnego i zaufanego partnera.
 
Od początku naszej działalności korzystaliśmy z usług kilku lekarzy medycyny pracy. Jakość tych usług była na różnym poziomie.
Dlatego 10 lat temu nawiązaliśmy współpracę z Centrum Medycznym Medicover, które specjalnie dla nas i dla naszego sąsiada utworzyło placówkę w Kostrzynie nad Odrą.
Od tego czasu korzystamy z medycyny pracy w ramach pakietu wynikającego z podpisanej umowy.
 
Dodatkowym atutem współpracy z Medicover jest fakt, iż lekarz medycyny pracy bierze udział w spotkaniach Komisji Bezpieczeństwa. Dzięki temu zna specyfikę pracy w naszym zakładzie i orientuje się we wszystkich ryzykach występujących na danych stanowiskach.
Na podstawie tych informacji oraz stanu zdrowia kandydata/ Pracownika, wydaje orzeczenie lekarskie.
 
Nie zauważyliśmy jakichkolwiek zaniedbań czy nieprawidłowości ze strony Medicover w zakresie medycyny pracy.
Według naszych obserwacji centrum rzetelnie wywiązuję się z obowiązków w tym zakresie. Dlatego też nie widzimy powodu zmiany.
 
Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

Zauważyliśmy powtarzające się komentarze dotyczących braku przerw na posiłek w ICT Poland.

Jest to dla nas absolutne zaskoczenie, ponieważ wspólnie z Pracownikami wypracowaliśmy system przerw, który sprawnie działa od ponad 20 lat. Przerwy na posiłek w tzw. ruchu ciągłym są typowe dla wszystkich organizacji, dla których ze względów bezpieczeństwa, technologicznych czy ekonomicznych nie jest wskazane zatrzymanie procesu. Przykładem mogą być tutaj huty, produkcja energii elektrycznej czy np. transport lotniczy. W ruchu ciągłym przerwy organizuje się poprzez zastąpienie przy stanowisku jednego Pracownika drugim. Przykład ten dotyczy również papiernictwa. 

Odnosimy wrażenie, że negatywne komentarze na ten temat zamieszczają osoby, które nie radzą sobie organizacyjnie z tą kwestią lub zwyczajnie chcą zaszkodzić firmie.
W związku z tym, niezależnie od wieloletniej praktyki, aby rozwiać jakiekolwiek wątpliwości, przygotowaliśmy instrukcję, która jednoznacznie tłumaczy w jaki sposób są zorganizowane przerwy na posiłek w ICT Poland.
Instrukcja została szczegółowo omówiona podczas e-Spotkania z Pracownikami I/2022  na początku tego roku oraz umieszczona w naszym systemie QES pod numerem P-Q-IOP-644.

W związku z tym dalsze komentarze na temat tego, że w ICT Poland nie ma przerw na posiłek uważamy za celowe wprowadzanie w błąd innych użytkowników portalu gowork.pl.  

Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

Od września planujemy uruchomienie transportów do i z ICT Poland. Decyzja ta jest podyktowana znacznym wzrostem kosztów dojazdów. Chcemy tym samym wesprzeć Pracowników w zmniejszeniu tych kosztów.
Transport będzie przebiegał na dwóch trasach do/z Kostrzyna nad Odrą oraz na trzeciej trasie w samym Kostrzynie nad Odrą:


  • Trasa Północ: Mieszkowice, Boleszkowice, Dębno Cychry, Sarbinowo

  • Trasa Południe: Słońsk, Czarnów, Żabice, Górzyca

  • Trasa Kostrzyn nad Odrą: Osiedle Warniki, Osiedle Leśne, centrum miasta 


Wyznaczając trasy kierowaliśmy się statystyką miejsca zamieszkania naszych Pracowników.

Uruchomienie transportu uzależniamy od zainteresowania. Obecnie zbieramy informacje wśród naszych Pracowników odnośnie tego tematu.

Pozdrawiamy, 
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

W przestrzeni publicznej i naszych rozmowach od czasu do czasu pojawią się kwestia zgodności z prawem planowania nadgodzin. ICT Poland działając w oparciu o swoją wartość Fair Play dokłada wszelki starań, aby przestrzegać prawa i dotyczy to również  zlecania nadgodzin. W związku z tym zdecydowaliśmy się zaprezentować nasze stanowisko w tej sprawie.

Co do planowania nadgodzin popieramy pogląd przedstawiony m.in. przez Arkadiusza Sobczyka, radcę prawnego, partnera zarządzającego w Kancelarii Radcy Prawnego A. Sobczyk i Współpracownicy w publikacji Prawo z dnia 21.04.2016. „Ma rację PIP, twierdząc, że planowanie nadgodzin jest naruszeniem prawa. Tyle że chodzi tu o planowanie rozumiane w ten sposób, że pracodawca w swojej działalności traktuje nadgodziny jako normalny dla danej organizacji czas pracy. Powyższe ma miejsce wtedy, gdy porównanie liczby zatrudnionych oraz normalnych potrzeb pracodawcy wskazuje na to, że praca w godzinach nadliczbowych jest elementem z góry założonym. Innymi słowy, karalna jest sytuacja, w której pracodawca zatrudnia zbyt mało pracowników w stosunku do znanych historycznie lub organizacyjnie potrzeb. Pracodawca „nie planuje nadgodzin", jeśli nie może znaleźć pracowników lub gdy powstają niespodziewane wakaty. Nie planuje także wtedy, gdy sytuacja ekonomiczna ulega niespodziewanej zmianie. Jeśli jednak na rynku pracy są dostępni pracownicy, a mimo to od lat występują godziny nadliczbowe, to można zasadnie mówić o zjawisku zakazanego planowania godzin nadliczbowych.”

Zgodnie z przedstawionym poglądem należy przyjąć, że w szczególnych wypadkach np. choroby jednego z pracowników dopuszczalne jest sporadyczne planowanie pracy w nadgodzinach.W codziennym życiu firmy często pojawiają się sytuacje, kiedy pracodawca dla realizacji swoich zadań musi zdecydować, czy zlecić swoim pracownikom pracę w godzinach nadliczbowych czy zatrudnić nowych pracowników, co w konkretnych sytuacjach może być bardzo trudne lub wręcz niemożliwe.

Podkreślamy, że intencją firmy jest minimalizowanie ilości nadgodzin i korzystanie z tego rozwiązania tylko w niezbędnych przypadkach. Potwierdzeniem tego założenia jest fakt, że w tym roku średnia ilość nadgodzin w miesiącu przypadająca na pracownika w obszarze produkcyjnym to zaledwie ok. 3,7 nadgodziny.

Z związku z powyższym uznajemy, że nadgodziny w ICT Poland są zlecane zgodnie z obowiązującym prawem.

Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

Wartości ICT Poland są to ważne dla naszej społeczności firmowej normy, które dotyczą każdego Pracownika. Istotnym jest fakt, iż zostały wybrane wspólnie, przez nas wszystkich. 
Jedną z naszych Wartości jest Fair Play, która wyraża się m.in. przestrzeganiem ustalonych zasad i uczciwym zachowaniem wobec współpracowników, swoich przełożonych i organizacji.

Niestety dostrzegliśmy proceder nieuczciwego zachowania niektórych Pracowników odnoście zakazu palenia papierosów w trakcie godzin pracy. Jest to niezgodne z naszymi Wartościami oraz z ustalonymi zasadami dotyczącymi zakazu palenia papierosów w ICT Poland.

Zakaz palenia papierosów w trakcie godzin pracy obowiązuje wszystkich Pracowników, a palarnia przy parkingu jest do dyspozycji poza godzinami pracy.

Dokonaliśmy już odpowiednich korekt organizacyjnych, mających na celu ujawnienie tego typu incydentów i wyeliminowanie ich, a Pracownicy, którzy nadal będą dopuszczać się łamania zakazu poniosą służbowe konsekwencje.

Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

Zauważyliśmy, że kwestia „8 minut” jest dla niektórych z Państwa nie do końca klarowna. Dlatego chcielibyśmy wyjaśnić skąd taka zasada w naszej organizacji i z czego ona wynika.

Działalność firmy odbywa się w systemie ciągłym, w którym ważne jest zachowanie ciągłości procesów produkcyjnych i logistycznych. Zgodnie z kodeksem pracy, czas pracy liczony jest od momentu stawienia się w pełnej gotowości na stanowisku pracy w właściwym stroju roboczym. Rejestracja wejść Pracowników odbywa się w portierni. Zasada „8 minut” dotyczy Pracowników zobowiązanych do wykonywania pracy w odzieży i obuwiu roboczym.

Ponad 10 lat temu przy udziale Pracowników wyliczyliśmy minimalny czas od momentu odbicia się kartą RCP, dojścia do szatni, przebrania się w odzież roboczą i dojścia do stanowiska pracy. Czas ten wynosi 8 minut. Po zakończeniu pracy Pracownik wraca do szatni w celu przebrania się i opuszczenia firmy. Ten czas zajmuje również 8 minut. Dlatego za punktualne wejście uznawane jest odbicie się kartą minimum 8 minut przed rozpoczęciem pracy. Jednocześnie wyjście z zakładu powinno nastąpić co najmniej 8 minut po zakończeniu zmiany.

Zasada „8 minut” dotyczy zatem wszystkich Pracowników pracujących w odzieży roboczej, za wyjątkiem Pracowników Magazynu Wysokiego Składowania, dla których wg wyliczeń czas ten wynosi 5 minut.
Powyższe zasady są opisane w Regulaminie Pracy ICT Poland. Każdy Pracownik potwierdza zapoznanie się z regulaminem w trakcie zatrudnienia.

Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

Zauważyliśmy, że często decyzje czy sytuacje, z których jesteście Państwo niezadowoleni, interpretujecie jako brak szacunku ze strony firmy. Na tej podstawie wnioskujemy, że niektórzy nasi Pracownicy mylne rozumieją założenia projektu #szacunek w naszej organizacji.

Rada Zarządzająca dba o dobre relacje między Pracownikami, a szacunek jest w tym szczególnie ważny. Dlatego też w roku 2018 przeprowadziliśmy Badanie Opinii Pracowników. Otrzymaliśmy z niego informację, że ponad 90% Pracowników doświadcza szacunku w naszej firmie zarówno od swoich współpracowników jak i przełożonych.

W związku z tym, jako pracodawca postanowiliśmy wzmacniać tę kulturę szacunku. W tym celu opracowaliśmy wspólnie z wszystkimi Pracownikami Wyrazy Szacunku, czyli zbiór dobrych praktyk okazywania szacunku w ICT Poland. Głównym przesłaniem projektu #szacunek jest okazywanie szacunku innym, licząc, że to dobro do nas wróci. Żądanie szacunku od innych jest sprzeczne z intencją tego projektu. Rozumiemy, że w naszej organizacji mogą pojawiać się codzienne drobne niedogodności. Nie należy jednak mylić ich z długofalowym programem jaki jest właśnie #szacunek.

Dziękujemy Pracownikom, którzy budują naszą kulturę organizacyjną i wzmacniają ją na co dzień, poprzez okazywanie szacunku, koleżeńskość i pracę zespołową. Osoby, które mylnie zrozumiały naszą intencję, zachęcamy do autorefleksji. Dając dobry przykład, możemy wspólnie poprawiać kulturę wewnątrz naszej organizacji.

Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zauważyliśmy zwiększoną liczbę komentarzy w portalu gowork.pl. Pojawiły się również zapytania o oficjalne stanowisko firmy.

ICT Poland od 20 lat dba o Pracowników, ich rozwój i relacje – wynika to wprost z wypracowanych przez całą załogę Wartości. Przez ten czas rozwiązaliśmy wspólnie z Pracownikami wiele zgłoszonych przez nich problemów.

Tym bardziej jest nam przykro, że Pracownicy pomimo tylu możliwości komunikacji wewnątrz organizacji zdecydowali się na anonimową komunikację w portalu gowork.pl.

Jesteśmy otwarci na dyskusję na każdy temat, prowadzoną w sposób kulturalny z poszanowaniem dóbr osobistych. Dlatego w tym miejscu będziemy odpowiadać tylko na MERYTORYCZNE zapytania:
- tematy zawierające konkretny opis sytuacji i fakty;
- zapytania i komentarze na temat organizacji i sposobu zarządzania;
- wątpliwości dotyczące podjętych decyzji.
Indywidualne sprawy dotyczące Pracowników rozwiązujemy TYLKO I WYŁĄCZNIE wewnątrz organizacji na podstawie osobistych zgłoszeń.
W związku z powyższym wkrótce odniesiemy się do niektórych merytorycznych tematów, które pojawiły się w kilku wątkach.

Zapraszamy Pracowników do korzystania z o oficjalnych ścieżek komunikacji:
- skrzynki e-mailowe: zapachkawy@ictpl.eu i news@ictpl.eu;
- Spotkania 5S;
- rozmowa z Przełożonym;
- procedura antymobbingowa.
Jedynie merytoryczne i nieanonimowe tematy gwarantują podjęcie przez z nas działań, zmierzających do rozwiązania problemu.

Pozdrawiamy,
Zespół ICT Poland

ICT Poland