ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Julita

Były pracownik

15.03.2023 01:03

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Julitaikona wywiad

Chcę opowiedzieć o pracy w Impuls Sp. z o.o. Agencja ochrony, monitoring, firma sprzątająca w Gorzowie Wielkopolskim.

Na jakim stanowisku pracowałeś/pracowałaś i na czym ono polegało?

Julitaikona wywiad

To było stanowisko pracownika dozoru. Polegało ono na ochronie obiektu.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

Julitaikona wywiad

Powodów było kilka. Po pierwsze, firma nie respektowała terminowych wypłat na czas. W umowie miałam napisane, że będą one 10 dnia każdego miesiąca. W praktyce każdego miesiąca było około tygodnia opóźnienia. W wypadku, gdy nie zarabia się dużo (najniższa krajowa), takie opóźnienia były dla mnie bardzo trudne. Zdarzyło się, że nie miałam już 'na chleb', a musiałam iść do pracy na cały dzień. Koszty utrzymania, jak wszyscy wiemy, poszły w górę, a wypłata nie była na czas. Kiedy puściły mi nerwy i postanowiłam upomnieć się o moją wypłatę, usłyszałam rozbawienie w głosie osoby z kadr. Nikogo nie obchodziły moje telefony, prośby i ta sytuacja. Dodatkowo jestem osobą z niepełnosprawnością (pierwsza grupa). Firma nastawiła się na zatrudnianie tylko osób z niepełnosprawnością na to stanowisko. Jednocześnie czułam, że nikogo nie obchodzę. Firma nie liczyła się z człowiekiem, tylko na siłę chciała utrzymać stanowisko ochroniarza. Osobom z grupą niepełnosprawności nakazano pracę, która polegała na staniu przy szlabanie od godz. 7 do 19 - bez względu na to, czy był upał, czy deszcz. W wielu firmach wygląda to tak, że portier jest w budce, w której ma podgląd na monitoring, dzięki czemu widzi, co się dzieje na chronionym terenie, tym samym jest to wygodna forma pracy. Tutaj, bez względu na warunki pogodowe, trzeba było stać na zewnątrz i być widocznym. Był duży nacisk na nadgodziny - w ostatnim grafiku miałam ustalone ponad 230 godzin pracy. Nikt mnie nie spytał, czy chcę tyle pracować. Od razu po nocnej pracy były znowu nocki, zamiast dnia przerwy pomiędzy dwiema 'nockami'.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

Julitaikona wywiad

Najniższa krajowa.

Jak długo pracowałeś/pracowałaś w tej firmie?

Julitaikona wywiad

3 miesiące.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi?

Julitaikona wywiad

Zdecydowanie nie poleciłabym pracy w tej firmie. Atmosfera była niezbyt dobra, czuło się, że firma będzie robić wszystko 'pod siebie', a pracownik jest tylko pionkiem w myśl: "Jeśli Ciebie nie będzie, to przyjdzie ktoś kolejny do pracy". W grafiku na sierpień miałam ustalone 230 godzin, mimo że mam pierwszą grupę niepełnosprawności. Zgodnie z Prawem Pracy powinni zapytać mnie, czy w ogóle chcę tyle pracować. Jeżeli chodzi o obłożenie etatów, brakowało im wówczas jednego pracownika, a mimo tego wysłali innego pracownika na urlop i przez to ja miałam nadgodziny. Latem nie było nawet dla nas wody, mimo że obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie wody do picia przy temperaturze powyżej 25 stopni. Moim stanowiskiem pracy był m.in. nagrzany od słońca blaszak, w którym nie było klimatyzacji, czułam się ciężko i nie było mowy o żadnej zmianie tej sytuacji, poprawie warunków pracy.

Czy pracodawca zapewniał możliwości rozwoju na Twoim stanowisku, w Twoim dziale?

Julitaikona wywiad

Nie.

Czy firma inwestowała w szkolenia swoich pracowników? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały?

Julitaikona wywiad

Nie.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie?

Julitaikona wywiad

Atmosfera była zła. Gdy przyjechał koordynator i upomniałam się o swoje prawa, bo to nie są czasy, że jak ktoś decyduje się na taką pracę, to nie zna też swoich praw, to zarzucono mi, że śpię w pracy. Jeśli stoję przed szlabanem, to niemożliwe bym spała na stojąco. Obchody nocne były tak ustalone, że niemożliwością było spanie na zmianie. Próbowano mi jednak wmówić coś innego, a ja sugerowałam, żeby sprawdzić to na monitoringu, jednak koordynator nic z tym nie zrobił. Z tego co wiem, do dzisiaj są opóźnienia w wypłatach. Komunikacja w firmie na początku jest pozytywna, a później niekoniecznie. To specyficzna praca, gdzie wykorzystują ludzi chorych. Nie dają też bonów świątecznych, nie ma dodatków socjalnych, za nadgodziny jest tylko ewentualnie wolne. Nikt też nie pyta się, czy chcemy brać nadgodziny.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę?

Julitaikona wywiad

Warunki oceniam źle. Wypłata na umowie ustalona do 10 dnia miesiąca, nigdy nie była na czas. Dopiero w trakcie pracy dowiedziałam się, że kierownictwo będzie 'czepiać się', jeśli nie będę cały czas stać przy szlabanie. Człowiek nie czuł się swobodnie, atmosfera nie była sprzyjająca. Wydaje mi się też, że wieloletni pracownicy mieli tam, mimo wszystko, lepiej niż ci, którzy byli nowi.

Czy pracodawca zapewnił Ci możliwość rozwoju w swoich strukturach?

Julitaikona wywiad

Nie.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/powiedziała o organizacji i doradził/doradziła, co poprawić w firmie?

Julitaikona wywiad

Zasugerowałabym wypłaty na czas, lepsze warunki socjalne typu: zapewnienie wody, czy zapewnienie lepszych warunków do pracy gdy jest ulewa, zamiast oczekiwania, że pracownicy będą cały czas stać w niepogodę na zewnątrz. Poprawiłabym przestrzeganie czasu pracy po nocce, oraz przestrzeganie przepisów prawa pracy.



Impuls Sp. z o.o.
3.7/5 Na podstawie 6 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • POLESKA 19 D
    66-400 Gorzów Wielkopolski
  • NIP: 5993168321 REGON: 08116380 KRS: 0000478855
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Impuls Sp. z o.o.