Wyjazdy integracyjne - Projekt Efektywny Events &Travel Sp. z o.o.

Bielsko-Biała

Ocena pracodawcy 6/6

na podstawie 22 ocen.

Wywiady Wyjazdy integracyjne - Projekt Efektywny Events &Travel Sp. z o.o.

Kamil Tomaszek General Manager Wyjazdy integracyjne - Projekt Efektywny Events &Travel Sp. z o.o.
Prezes Zarządu

1. Jak zmieniła się Państwa firma od czasu jej powstania?

 

Założeniem, jakie przyświecało nam przy tworzeniu Projektu Efektywnego były zdrowe relacje i atmosfera wśród pracowników. Wychodzę z założenia, że sukces zespołu zależy mocno od tego jak ludzie czują się w swoim miejscu pracy. Dlatego też początki były bardzo kameralne, relacje luźne i nastawione na kooperację. Przez 8 lat skład zespołu zmienił się nieznacznie, ale wartości pozostały te same. Pomimo faktu, że w pierwszym roku pracy zrealizowaliśmy 27 wydarzeń dla firm, a dzisiaj robimy ich przeszło 250, nadal stawiamy na ludzi i dobrą atmosferę.

 

2. Jakie były początki Państwa firmy?

 

Początki to standardowa historia polskiego przedsiębiorcy usługowego. Zaczęliśmy w dwie osoby z domu, a konkretnie jednego z pokoi mieszkalnych, by nie generować zbyt dużych kosztów za wynajem. Po pierwszym roku było nas już 5 osób i działaliśmy w pierwszym, wynajętym biurze. Z sentymentem wspominam te czasy, gdy mieliśmy dużo czasu na rozmowy nie tylko o pracy. Rynek eventowy w Polsce jest nadal bardzo młody, dlatego też wszystkiego uczyliśmy się sami, można powiedzieć, że odkrywaliśmy naszą pracę dzień po dniu. Zresztą tak jest również dzisiaj.

 

3. W historii wielu przedsiębiorstw mają miejsca momenty przełomowe, które wytyczają dalszy kierunek rozwoju firmy. Jak to wyglądało u Państwa?

 

Zawsze zastanawiałem się czy nie przegapię takiego momentu i po czym go poznać? Natomiast ten moment nadszedł właśnie teraz, a konkretnie to ostatni rok 2018 ukazał pełen potencjał sprzedażowy oraz dał nam jasne przesłanie, że za rok, dwa, możemy stanąć w obliczu realizacji 300-400 wyjazdów integracyjnych w roku. Nasze gry i zabawy integracyjne stały się bestsellerami, które przekazywane są z jednej firmy do drugiej drogą opowieści pełnych emocji. Zdobyliśmy kilkuset stałych Klientów i mamy ochotę na więcej.

 

4. Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma? Co dokładnie wchodzi w zakres świadczonych przez Państwa usług?

 

Zajmujemy się kompleksową organizacją wyjazdów integracyjnych w Polsce oraz w krajach całej Europy. Posiadamy uprawnienia organizatora turystyki, dlatego też nasze programy są bardzo atrakcyjne dla środowiska biznesowego. Oprócz ogromnej oferty gier i zabaw integracyjnych czy też szkoleń miękkich, mamy także pełen wachlarz propozycji o charakterze rekreacyjno-turystycznym. Każda firma znajdzie u nas coś dla siebie i to jest chyba nasz największy atut. W jednym roku możemy zorganizować dla danego Klienta wyjazd motywacyjny, turystyczny i dostarczy przy okazji kilku gier i zabaw integracyjnych.

 

5. Jakie firmy są Państwa klientami?

 

Nasze firmy to czołówka polskiego biznesu, w naszym portfelu posiadamy przeszło 450 brandów, które znane są wszystkim Polakom.

 

6. Jak bardzo zmieniła się branża, w której Państwo działacie na przestrzeni ostatnich 5,10,15 lat?

 

Zaczynaliśmy w momencie kiedy na rynku było trudno i wyjazdy integracyjne kojarzyły się jeszcze z nocnymi spotkaniami przy napojach wyskokowych. Natomiast z roku na rok zauważyliśmy, że branża dostała jakby drugie życie, a nasza oferta zaczęła trafiać do coraz większego grona Klientów biznesowych. Postanowiliśmy iść za ciosem, zainwestować w nasze programy integracyjne i wypaliło. Dzisiaj rynek wyjazdów integracyjnych rozwija się również szybko jak gospodarka. Z roku na rok trafia do nas przeszło 1000 zapytań. To bardzo dużo.

 

7. Jak według Państwa będzie wyglądała Wasza firma za 10 lat?

 

Myślę, że będziemy jednym z liderów polskiej sceny integracyjnej. By osiągnąć ten poziom wystarczy być konsekwentnym. Mamy już wszystko czego nam potrzeba. Doświadczoną załogę, nowatorskie i ciekawe programy, ogromną bazę hoteli i skuteczne know-how.

 

8. Jak według Państwa będzie wyglądała branża, w której działacie za 10 lat?

 

W ostatnich latach zaobserwowałem, że system wartości w wielu dużych podmiotach zmienia się na bliższy człowiekowi. Pracownik i jego komfort znalazł się w centrum zainteresowania. To od tego, jak czuje się pracownik w danej korporacji zależą jego wyniki. Dlatego jestem spokojny o rozwój naszej branży. Firmy będą inwestowały w swoich ludzi, nie tylko pod kątem podnoszenia ich kwalifikacji, ale także dostarczania im rozrywki i organizowania imprez, które mogą pozytywnie wpłynąć na relacje. Jesteśmy na taki rynek gotowi.

 

9. Jak wygląda poziom konkurencji w tej branży? Jaką pozycję w tym wszystkim zajmuje Państwa firma?

 

Konkurencja w naszej branży od lat jest bardzo mocna, trzeba trzymać rękę na pulsie i ciągle wymyślać nowe programy wyjazdów integracyjnych. Korzystać z nowinek technologicznych, być na bieżąco z tym co dzieje się w mediach, rozumieć co w danym czasie ludzi „kręci”. Jeśli ktoś zaśpi na kilka miesięcy, może to kosztować sporo problemów. Pozycję naszej firmy utorowaliśmy przede wszystkich unikatową ofertą gier i zabaw team building dla pracowników. Takie programy jak „Kto zabił pokojówkę?” czy też „Sabotaż” to perełki w naszej branży i mamy je tylko my.

 

10. Z jakimi problemami mogą borykać się firmy działające w tej branży?

 

Problemów jest zawsze kilka, od mógłbym tutaj wskazać na model biznesowy, czyli to w jaki sposób firma ma funkcjonować i zarazem generować zysk. Od przyjęcia właściwego modelu, zależy potem bardzo wiele. Ponadto rynek jest momentami niestabilny jeśli chodzi o płynność, zdarza się, że Klienci płacą z opóźnieniami. Na szczęście mamy na to możliwości asekuracyjne.

 

11. Jakie wartości przyświecają działalności Państwa firmy?

 

Relacje, dyscyplina oraz energia. Chcemy, by pracownicy w naszej firmie czuli się, jak w rodzinie, ale również nie zapominali o 100% wykonaniu planu, jaki do nich należy. Dodatkową wartością jest energia, wszystko co robimy, powinno odbywać się z energią, od sprzedaży, po przez realizacje, aż po obsługę posprzedażową Klientów.

 

12. Co uważają Państwo za swój największy dotychczasowy sukces?

 

Fakt, że rok, zwiększamy ilość swoich Klientów o przeszło 20%. W naszej branży to naprawdę sporo. Z naszych ostatnich obliczeń wynika, że możemy ten wskaźnik jeszcze zwiększyć.

 

13. Czego można życzyć Państwu w najbliższym okresie?

 

Utrzymania dobrej atmosfery w firmie, mądrych decyzji managerów oraz wielu zadowolonych klientów.

 

 

Dziękujemy za rozmowę.