Vcentrum Grupa Spółka Akcyjna

2.6 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Vcentrum Grupa Spółka Akcyjna

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Jacek Chmielewski

Pracownik firmy - Prezes Zarządu

01.02.2024 11:02

Czym zajmuje się Państwa firma? Co jest głównym filarem Państwa biznesu?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Biorąc pod uwagę zakres świadczonych przez nas usług mogę powiedzieć, że jesteśmy kompleksową odpowiedzią na potrzeby posiadaczy samochodów premium. Oferujemy bowiem serwis, sprzedaż, wynajem, a także finansowanie, ubezpieczenia, detailing, motorsport i usługi blacharsko-lakiernicze. Dodatkowo, jako autoryzowany dealer marki BRABUS, przeprowadzamy wizualne oraz techniczne modyfikacje, dzięki którym spełniamy marzenia o posiadaniu samochodu wyjątkowego. Stanowimy zatem jedno miejsce, w którym klienci spełniają niejedną potrzebę związaną z posiadaniem auta.

Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży? Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe – kontrahenci, konkurencja, branża?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Pasja do samochodów towarzyszyła mi od dziecka. To ona była motorem napędowym nie tylko do stworzenia firmy, ale również do jej rozwijania. Przez ostatnie lata budowaliśmy na warszawskim rynku pozycję stabilnego gracza, który dziś jest alternatywą dla autoryzowanych serwisów samochodów premium. Obok przeglądów pogwarancyjnych oferujemy bowiem również przeglądy gwarancyjne, które są honorowane przez producentów. Praca w oparciu o restrykcyjne procedury z wykorzystaniem oryginalnych systemów diagnostycznych dała nam zatem o wiele większe możliwość pod kątem obsługi lokalnego rynku.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Osoby tworzące firmę od samych jej początków, dziś piastują stanowiska menadżerskie zarządzając pracą poszczególnych zespołów. Mamy zatem kręgosłup, który stanowi esencję funkcjonowania tej firmy, a bez którego ciężko byłoby ją prowadzić. Zresztą posiadanie własnych wychowanków, którzy rozwijali się razem z firmą, a którzy to obecnie przekazują wiedzę kolejnym pracownikom, z pewnością stanowi jeden z największych powodów do dumy.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2024 roku?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Będziemy powiększać zespół działu sprzedaży o kolejnych handlowców, w dziale blacharsko-lakierniczym również będziemy zwiększać zatrudnienie. Niezmiennie jednak przywiązujemy wagę do umiejętności budowania relacji. Nasze miejsce wyróżnia bowiem dbałość o dobre samopoczucie klientów, którzy przyjeżdżają do nas nie tylko ze względu na fakt, że pomagamy rozwiązać każdy problem z posiadaniem samochodu premium. U nas po prostu czują się dobrze.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie? Kto odpowiada za rekrutację?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Staramy się żeby managerowie poszczególnych działów dobierali sobie osoby do swojego zespołu. Nad całością czuwa dyrektor serwisów, który oczywiście ma wsparcie działu administracyjno-kadrowego.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Za koordynowanie wdrażania nowych pracowników odpowiadają szefowie działów, a sam proces wdrożenia szefowie działów często powierzają najbardziej doświadczonym pracownikom danego działu.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Przede wszystkim staram się dawać pracownikom odrobinę swobody, która sprawia, że oni sami wnoszą wiele ciekawych rozwiązań i pomysłów. Cennym źródłem wiedzy jest również wspomniana kadra menadżerska, która razem ze mną rozwijała tą firmę. Oczywiście ‘ten się nie myli, co nic nie robi”, także zawsze zakładam jakiś margines błędu. Szybko staramy się jednak wyciągać wnioski, aby w przyszłości podobne sytuacje nie miały już miejsca. A biorąc pod uwagę dużą skalę naszych działań oraz ich różnorodność, praca w naszej firmie to możliwość zdobycia cennego doświadczenia oraz szybkiego rozwoju.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Jacek Chmielewskiikona wywiad

Konsekwentnie staramy się szukać nowych rozwiązań będących odpowiedzią na rosnące oczekiwania naszych klientów. Obecnie uruchamiamy serwis samochodów elektrycznych, którego siłą jest wysoce wykfalifikowany zespół z doświadczeniem zdobywanym w pracy dla Tesli. Zostaliśmy również autoryzowanym przedstawicielem Tesla Unpluged – pierwszego, oficjalnego tunera samochodów Tesla, co daje nam możliwość wprowadzania modyfikacji zarówno wizualnych, jak również mechanicznych, mających na celu poprawę właściwości jezdnych tych samochodów. Nadal jednak nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.



Vcentrum Grupa Spółka Akcyjna