Pytania do firmy Tidio Poland Sp. z.o.o.
Czy firma oferuje regularne rewaloryzacje wynagrodzenia w oparciu o inflacje?
Zmiany wynagrodzenia na danym stanowisku nie zależą bezpośrednio od inflacji – są wypadkową wielu czynników. Te czynniki to m.in. ocena pracy pracownika, sytuacja rynkowej, poziom płac na podobnych stanowiskach na rynku oraz w obrębie firmy.
Po prostu przyznajcie… krótko „nie, nie ma cyklicznej rewaloryzacji wynagrodzeń”
Ocena pracownika jest robiona raz na rok? Jeśli tak to jakie kwestie wchodzą w tę ocenę? Tak odnosząc się do praktyki to jak często podwyżki są w Waszej firmie? Można śmiało przyznać, że raz w roku zawsze coś dorzucacie?
Na stronie GoWork.pl zamieszczono 29 maja kilka aktualnych ofert pracy do firmy Tidio Poland Sp. z.o.o.. Poszukiwana jest osoba do pracy jako Researcher. Co sądzicie o warunkach pracy zaproponowanych przez pracodawcę?
Jakie warunki pracy są w Tidio Poland Sp. z.o.o.? Czy jest szatnia i/lub stołówka pracownicza? Czy organizowany jest dojazd do pracy dla osoby pracującej na stanowisku Researcher?
Cześć! W Tidio pracujemy w 100% zdalnie w elastycznych godzinach. Nasi pracownicy mają dostęp do w pełni wyposażonych biur w Szczecinie i Warszawie, a także możliwość pracy z przestrzeni coworkingowej w swoim mieście. Po więcej informacji na temat warunków pracy oraz benefitów zapraszamy na naszą stronę internetową: https://careers.tidio.com/
Zastanawiam się czy nie zaaplikować. Zależy mi na pracy z doświadczonymi i dobrymi liderami. Tak przekrojowo jeśli chodzi o liderów technicznych (Development, DevOps, Data) - jakie style leadershipowe reprezentują? z jakich firm pochodzą? udzielają się gdzieś tak, żeby ich kojarzyć? Jak dużo doświadczenia leadershipowego mają? czy udało się im już w Tidio wykształcić kolejnych liderów? tak, żeby oni już awansowali?
Dziękujemy za pytanie. W wymienionych przez Ciebie obszarach jest u nas kilka osób na stanowiskach liderskich. Mają one za sobą różne doświadczenia – praca w startupach, w większych firmach, czy też wieloletni rozwój w naszej organizacji (od momentu dołączenia jako specjalista do awansu na menadżera). Jeżeli poszukujesz szczegółów, to zapraszamy na stronę Tidio na LinkedIn –w zakładce “people” znajdziesz profile osób pracujących w firmie. Jeżeli chodzi o styl zarządzania, to ciężko przypisać tutaj jeden konkretny termin – na pewno warto wspomnieć, że w Tidio mamy płaską strukturę organizacyjną i kulturę opartą na feedbacku i podejściu “radical candor", czyli bezpośrednim udzielaniu informacji zwrotnej przy jednoczesnym budowaniu szczerych relacji, otwartych na wzajemną komunikację. W celu poszerzania kompetencji, wszyscy nasi menadżerowie biorą udział w cyklicznych wewnątrzfirmowych warsztatach dla liderów (Leaders Labs). Warsztaty te składają się z 7 spotkań i mają na celu poszerzyć wiedzę z zakresu głównych zadań i wyzwań z obszaru zarządzania zespołem. Jeżeli chodzi o kształcenie nowych liderów w dziale Tech to tylko w ciągu ostatnich 2 lat, 6 osób awansowało z pozycji specjalistów na stanowisko Group Leaderów (były to osoby bez wcześniejszego doświadczenia liderskiego, które zostały liderami w ramach rekrutacji wewnętrznęj). Z tej grupy 2 osoby zdecydowały się kontynuować ścieżkę liderską, a 4 zdecydowały, że chcą wrócić na pozycje techniczne. W tym momencie na pokładzie mamy 3 Engineering Managerów, którzy na ścieżkę menedżerską awansowali z pozycji specjalistycznych. Mamy nadzieję, że nasza odpowiedź będzie dla Ciebie pomocna. Jeżeli szukasz więcej informacji na temat rozwoju w firmie, to polecamy także artykuł Moniki Goduńskiej, naszej HRBP na temat tego, co tak naprawdę znaczy nasze hasło “Grow With Tidio” >> https://bit.ly/3GMPUfN Zachęcamy do aplikowania :)
Pierwszy etap rekrutacji, czyli rozmowa telefoniczna przebiegła dobrze. Rekruter w zwięzły sposób opisał profil biznesowy firmy oraz czego się oczekuje na wskazanym stanowisku. Tu bez zastrzeżeń. Drugi etap to wykonanie zadania rekrutacyjnego. Otrzymane zadanie zostało wycenione przez rekrutera na "kilkanaście godzin", w rzeczywistości wymaga ok. 30 godzin pracy. Aby wpasować się w standardy firmy, czyli wszystko ma być "tip-top" od pierwszego razu. Na tym etapie mnie odrzucono (co mnie nie zraziło, bo "tip-top" za oferowane wynagrodzenie mnie nie zadowala). Trzecim etapem miała być rozmowa techniczna wraz z omówieniem zadania rekrutacyjnego, ale nie dano mi szansy na obronę swojej pracy, więc nie wiem jak wyglądają dalsze kroki.
Kilka pytań uzupełniających do CV (rozmowa wstępna) Zadanie rekrutacyjne, które nie było trudne w zrozumieniu, ale wskazano tam pochwalenie się swoimi umiejętnościami.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Jakie wartości są cenione w Tidio Poland Sp. z.o.o.?
Dzień dobry, Dziękujemy za to pytanie. Tym, co łączy pracowników Tidio, są wartości, którymi wspólnie zgadzamy się kierować w naszej codziennej pracy. Są to 4 wartości: focus on impact, take ownership, learn & share, play fair. Więcej na ich temat piszemy na naszej stronie karierowej Tidio Careers (About us >> Our mission & values). Przede wszystkim staramy się, żeby wartości te nie były tylko sloganami, tylko faktycznie wyznaczały kierunek postępowania. Co roku organizujemy wewnętrzny konkurs “Core Values Competition”, w którym pracownicy nominują członków zespołu, których zachowania są najepszym przykładem wdrożenia w życie naszych wartości. Laureatów w każdej z czterech kategorii nagradzamy specjalnymi złotymi Kubotami (klapki Kuboty to nieodłączny gadżet z naszego welcome-packa, który otrzymują nowi pracownicy :)).
Po co Tidio stosuje referencje jako jeden z etapów procesu rekrutacyjnego? Czy to wymyśliła sobie pani "head of people and culture" przechwytując ten element z pewnej firmy o znanych lekarzach? Dodam, że w przypadku niektórych stanowisk referencje od byłych pracodawców (w sumie nieważne czy telefoniczne, czy pisemne) mijają się z celem.
Sprawdzenie referencji jest istotnie jednym z etapów naszego procesu rekrutacyjnego. Z pewnością także inne firmy obecne na polskim rynku zwracają uwagę na referencje kandydatów. Zachęcamy do zapoznania się z postem dotyczącym referencji na naszym blogu na stronie Tidio Careers (“References - how to approach it?”), w którym szczegółowo objaśniamy cel tego etapu oraz udzielamy wskazówek dla kandydatów.
Z pewnością sprawdzanie referencji jest rzadkością w rekrutacjach, a na takie stanowiska jakie macie zdecydowanie mija się z celem. Bardzo się cieszę, że z wami nie pracuję.
Rozważałem aplikowanie do tej firmy, jednak jeśli mój pracodawca miałby zostać poinformowany o tym że uczestniczę w procesie rekrutacyjnym poprzez pytanie go o referencje, to dobrze że się na to nie zdecydowałem. Kompletny brak wyczucia i profesjonalizmu.
Dzień dobry! W celu wyjaśnienia – od ponad 10 miesięcy nie korzystamy z referencji jako jednego z etapów procesu rekrutacyjnego. O tym, jak ramowo wygląda u nas proces rekrutacyjny można dowiedzieć się na naszej stronie Tidio Careers (zakładka “Open roles”) – szczegóły procesu mogą różnić się w zależności od stanowiska. Śmiało zachęcamy do aplikowania :)
Zgadzam sie. Firmy dawno zrezygnowały z referencji. Byłem zaskoczony ze firma która ma nowoczesny produkt ciągle stosuje takie starodawne podejście.
Czy rozmowa rekrutacyjna w Tidio Poland Sp. z.o.o. odbywa się również w języku angielskim?
Język angielski jest głównym językiem komunikacji w Tidio, więc w zależności od rodzaju stanowiska i stażu pracy będziemy poszukiwać określonego poziomu jego znajomości (jeżeli angielski jest kluczowy na danym stanowisku, będzie to zaznaczone w ogłoszeniu). Przygotuj się, aby odpowiedzieć na kilka pytań w języku angielskim, natomiast nie przejmuj się, jeżeli Twój angielski wymaga jeszcze pracy – po dołączeniu do firmy będziesz mieć możliwość skorzystania z prywatnych lekcji.
W ogłoszeniach dla developerów wspominane jest że pracuje się w scrumie, jak to jest rozumiane przez firmę? wszystkie zespoły pracują w jakimś skalowanym podejściu? Pytam, ponieważ mam złe doświadczenia z tą metodologią. Czy rozliczane jest np. kto ile story pointów robi?
Cześć, dzięki za pytanie! Scrum jest najczęstszą metodologią używaną w zespołach produktowych w Tidio. Natomiast, nie wszystkie zespoły go używają. W Tidio staramy się budować zmotywowane, autonomiczne, samo-organizujące się zespoły, które mają jasną długoterminową wizję i krótkoterminowe cele. Jeśli, któryś z nich ma słuszne powody, żeby używać innej metodologii - jesteśmy jak najbardziej za. Ostatecznie zależy nam na skutecznym działaniu i osiąganiu celów :) Rozliczanie pojedynczych osób z tego ile dowieźli story pointów per sprint nie ma sensu w tej perspektywie. Natomiast praca w Scrumie bardzo szybko pokazuje problem niekończenia tego co zespół sobie zaplanował - w story pointach to widać. Jeśli ten problem się powtarza, warto zastanowić się dlaczego i znaleźć powód. I w tym właśnie pomaga nam Scrum – story pointy, retrospekcje oraz zaufanie w zespole i nastawienie na rozwiązanie problemu.
Czy w Tidio Poland Sp. z.o.o. występują paczki/bony świąteczne?
Tak :) Dbamy o to, aby świętować istotne daty w kalendarzu poprzez upominki dla pracowników lub organizację firmowych integracji.