Wywiady SferaNET S.A.
Wywiad udzielony przez użytkownika Jolanta Konior
Pracownik firmy - Handlowiec
Czym zajmuje się Państwa firma?
Jesteśmy firmą oferującą usługi związane z dostawą Internetu światłowodowego oraz telewizji. Specjalizujemy się w obsłudze klientów, którym zależy na montażu szybkich i niezawodnych łączy. Oferujemy nieograniczone możliwości rozrywki z pakietami łączącymi internet i telewizję. Zapewniamy dostęp do ponad 200 kanałów telewizyjnych. Działamy na terenie powiatu bielskiego, cieszyńskiego i żywieckiego.
Ilu handlowców pracuje w Państwa firmie?
Jesteśmy niedużym zespołem handlowców, a każdy z nas obsługuje inny obszar. Dzięki temu możemy sprawnie koordynować naszą pracę i zarządzać kontaktem z klientami. Obsługujemy klientów indywidualnych i małe firmy. Do dużych biznesów mamy dedykowanych przedstawicieli, którzy odpowiadają na potrzeby tych firm.
Jak wygląda praca na stanowisku handlowca w firmie?
Jestem na emeryturze i mogę poświęcić się pracy w firmie na cały etat, ale wiem też, że są osoby, dla których jest to dodatkowe źródło dochodu. Najczęściej w godzinach przedpołudniowych zajmuję się pracą biurową. Kontaktuję się z klientami telefonicznie i umawiam spotkania. Najczęściej dzwonią do nas osoby, które są zainteresowane usługami, pytają więc o możliwość podłączenia internetu światłowodowego, o warunki umowy oraz o korzyści wynikające z wybrania naszych usług. Po południu lub wieczorem spotykam się z klientami w ich domach na podpisanie umowy. Oprócz tego w godzinach popołudniowych mam czas na rozniesienie materiałów reklamowych i pozyskanie nowych klientów w miejscowościach, do których jestem przypisana.
Rozumiem, że Pani obsługuje konkretne regiony?
Zgadza się. Swoje regiony znam bardzo dobrze i jestem w stanie niemalże od razu powiedzieć klientowi, czy na jego posesji jest możliwość podłączenia internetu światłowodowego. Znam dobrze miejscowości i ulice, i wiem, w jakich miejscach mogą być realizowane nasze usługi. Pracuję po dwóch stronach Bielska-Białej. Mam dość duży obszar, który muszę logistycznie obsłużyć. Zawsze koordynuję pracę w taki sposób, że za jednym razem umawiam się z klientami mieszkającymi po jednej stronie miejscowości, a za drugim z tymi, którzy mieszkają po drugiej stronie. Oczywiście nie mówię tu tylko o samym mieście, ale też o miejscowościach znajdujących się obok Bielska-Białej.
W jaki sposób firma informuje klientów o swoich usługach?
Mamy przygotowane ulotki informacyjne oraz wizytówki, które przekazujemy naszym potencjalnym klientom. Nasze banery reklamowe są zamontowane we wszystkich regionach, które obsługujemy. Mogłoby się wydawać, że taka forma reklamy w dobie internetu nie do końca jest skuteczna. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, kto jest odbiorcą naszych usług. Często trafiamy do osób starszych, które wolą mieć “pod ręką” kartkę z informacjami o firmie. Oprócz tradycyjnej reklamy prowadzimy także kampanie reklamowe w lokalnych radiach. Mamy też firmowego FB, gdzie na bieżąco informujemy o promocjach. W sezonie letnim uczestniczymy w różnych eventach, żeby dotrzeć do jak największej liczby klientów. W naszej pracy ważne jest też to, że wiele osób przed podpisaniem umowy woli porozmawiać z przedstawicielem firmy na żywo. Do klientów trzeba mieć indywidualne oraz elastyczne podejście i wiedzieć, jak zareklamować im usługi firmy.
Jakie ma Pani doświadczenie zawodowe?
Jestem emerytką. Pierwsze doświadczenia z handlem bezpośrednim zdobyłam w 1995 roku i od tamtej pory rozwijam się w tej dziedzinie. Mogę powiedzieć, że mam duże doświadczenie zawodowe. Pracowałam w wielu różnych firmach, w których nauczyłam się zasad handlu oraz tego, jak powinien wyglądać kontakt z klientem. Według mnie, jeśli chodzi o sprzedaż, to właśnie ta druga kwestia jest najważniejsza – niezależnie od branży, w której się pracuje. W SferaNET zatrudniona jestem od 5 lat. Pracowałam przed emeryturą i przechodząc na nią dostałam możliwość dalszej pracy.
A jak wyglądały Pani początki pod kątem znajomości specyfiki tej pracy?
Na początku pracy musiałam dowiedzieć się dużo na temat internetu światłowodowego, ponieważ nie miałam doświadczenia w tym obszarze handlu. Klienci często zadają bardzo trudne i precyzyjne pytania. Zawsze trzeba udzielić im pełnej i satysfakcjonującej odpowiedzi, więc odpowiednie zaznajomienie się z branżą już na samym początku pracy jest bardzo ważne.
Co według Pani jest najważniejsze w pracy handlowca?
Na podstawie mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że w tej pracy najważniejszy jest kontakt z klientem i umiejętność dostosowywania się do niego. Trzeba wiedzieć, jak już na etapie rozmowy telefonicznej “zaprzyjaźnić się” z klientem, jak wzbudzić jego zaufanie i sympatię. “Suche”, bezemocjonalne kontakty nie sprawdzają się w handlu, ponieważ sprzedaż to nie tylko podpisanie umowy, ale także cały proces opieki nad klientem. W tej pracy nie ma mowy o rutynie, o tym, żeby wyłącznie przynieść dokumenty, przedstawić je klientowi i iść do domu. Klienci są bardzo różni. Jedni znają się na rzeczy, wiedzą czego chcą, a innym trzeba poświęcić trochę więcej czasu, żeby przedstawić im ofertę. Handlowiec musi mieć także dużą wiedzę na temat oferowanych usług, szybko odpowiadać na pytania i być w tym precyzyjnym.
Popołudniowe spotkania z klientami zapewne wymagają od Pani dużej elastyczności.
Zawsze staram się dostosowywać do klientów i ich potrzeb. Zależy mi na tym, żeby byli oni zadowoleni z naszych usług oraz naszej dostępności i nie musieli brać dnia wolnego w pracy na spotkanie. Stąd też właśnie najczęściej moje spotkania z klientami odbywają się w godzinach popołudniowych. Inni handlowcy być może inaczej organizują sobie swoją pracę, ale dla mnie ten system jest idealny.
Czy trudno jest nawiązywać kontakt z klientami?
Jest to o tyle wygodna praca, że klienci na nas już czekają. Umawiamy się z osobami, które realnie są zainteresowane ofertą firmy i potrzebują naszej pomocy w dopięciu formalności. Zwykle jest też tak, przy okazji wizyty u umówionych klientów odwiedzamy także ich sąsiadów, żeby zostawić materiały reklamowe i wizytówki. Często też dostajemy nowe rejony „do przejścia” w miejscowościach, za które jesteśmy odpowiedzialni. Najważniejsze to być otwartym na ludzi i pozytywnie nastawionym do pracy z ludźmi.
Co najbardziej lubi Pani w swojej pracy?
W mojej pracy najbardziej lubię to, że jestem dysponentem swojego czasu. Ustalam sobie godziny pracy, to kiedy jestem w biurze, a kiedy pracuję w terenie. Mogę także dysponować swoim czasem tak, by mieć przestrzeń na załatwianie swoich prywatnych spraw. Bardzo lubię kontakt z ludźmi, wiem, że siedzenie w domu nie jest dla mnie i dlatego nawet pracuję mimo tego, że nie musiałabym.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Za wdrożenie w firmie odpowiada Pani Katarzyna Jakubiec. W naszej firmie mamy bardzo przyjacielskie stosunki. Pomagamy sobie, cenimy wzajemne rady i lubimy spędzać ze sobą czas. Szefowa jest do dyspozycji pracowników praktycznie w każdym momencie – czy to w godzinach pracy, czy poza nimi. Zawsze, kiedy tego potrzebuję, dostaję od niej wsparcie i pomoc. To ona odpowiada za wdrożenie nowego pracownika, zapoznanie go z dokumentami, ofertą i specyfiką pracy.
Jakie cechy powinna mieć osoba, która chciałaby pracować w Państwa firmie na stanowisku handlowca?
Osoba, która chciałaby zatrudnić się u nas w firmie, powinna posiadać prawo jazdy, mieć sporo czasu na pracę, być dyspozycyjnym a przede wszystkim potrafić szybko nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. W tej pracy ważna jest także cierpliwość, ponieważ klienci są różni – z jednymi można dogadać się szybciej, a z drugimi rozmowy mogą trwać dłużej. Trzeba pamiętać o tym, że każdy klient zasługuje na to, żeby otrzymać pełną i wyczerpującą informację o ofercie.
Jolanta Konior Handlowiec w, SferaNET S.A.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę