SferaNET S.A.

2.3 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady SferaNET S.A.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Jolanta Konior

Pracownik firmy - Handlowiec

03.08.2023 09:08

Czym zajmuje się Państwa firma?

Jolanta Koniorikona wywiad

Jesteśmy firmą oferującą usługi związane z dostawą Internetu światłowodowego oraz telewizji. Specjalizujemy się w obsłudze klientów, którym zależy na montażu szybkich i niezawodnych łączy. Oferujemy nieograniczone możliwości rozrywki z pakietami łączącymi internet i telewizję. Zapewniamy dostęp do ponad 200 kanałów telewizyjnych. Działamy na terenie powiatu bielskiego, cieszyńskiego i żywieckiego.

Ilu handlowców pracuje w Państwa firmie?

Jolanta Koniorikona wywiad

Jesteśmy niedużym zespołem handlowców, a każdy z nas obsługuje inny obszar. Dzięki temu możemy sprawnie koordynować naszą pracę i zarządzać kontaktem z klientami. Obsługujemy klientów indywidualnych i małe firmy. Do dużych biznesów mamy dedykowanych przedstawicieli, którzy odpowiadają na potrzeby tych firm.

Jak wygląda praca na stanowisku handlowca w firmie?

Jolanta Koniorikona wywiad

Jestem na emeryturze i mogę poświęcić się pracy w firmie na cały etat, ale wiem też, że są osoby, dla których jest to dodatkowe źródło dochodu. Najczęściej w godzinach przedpołudniowych zajmuję się pracą biurową. Kontaktuję się z klientami telefonicznie i umawiam spotkania. Najczęściej dzwonią do nas osoby, które są zainteresowane usługami, pytają więc o możliwość podłączenia internetu światłowodowego, o warunki umowy oraz o korzyści wynikające z wybrania naszych usług. Po południu lub wieczorem spotykam się z klientami w ich domach na podpisanie umowy. Oprócz tego w godzinach popołudniowych mam czas na rozniesienie materiałów reklamowych i pozyskanie nowych klientów w miejscowościach, do których jestem przypisana.

Rozumiem, że Pani obsługuje konkretne regiony?

Jolanta Koniorikona wywiad

Zgadza się. Swoje regiony znam bardzo dobrze i jestem w stanie niemalże od razu powiedzieć klientowi, czy na jego posesji jest możliwość podłączenia internetu światłowodowego. Znam dobrze miejscowości i ulice, i wiem, w jakich miejscach mogą być realizowane nasze usługi. Pracuję po dwóch stronach Bielska-Białej. Mam dość duży obszar, który muszę logistycznie obsłużyć. Zawsze koordynuję pracę w taki sposób, że za jednym razem umawiam się z klientami mieszkającymi po jednej stronie miejscowości, a za drugim z tymi, którzy mieszkają po drugiej stronie. Oczywiście nie mówię tu tylko o samym mieście, ale też o miejscowościach znajdujących się obok Bielska-Białej.

W jaki sposób firma informuje klientów o swoich usługach?

Jolanta Koniorikona wywiad

Mamy przygotowane ulotki informacyjne oraz wizytówki, które przekazujemy naszym potencjalnym klientom. Nasze banery reklamowe są zamontowane we wszystkich regionach, które obsługujemy. Mogłoby się wydawać, że taka forma reklamy w dobie internetu nie do końca jest skuteczna. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, kto jest odbiorcą naszych usług. Często trafiamy do osób starszych, które wolą mieć “pod ręką” kartkę z informacjami o firmie. Oprócz tradycyjnej reklamy prowadzimy także kampanie reklamowe w lokalnych radiach. Mamy też firmowego FB, gdzie na bieżąco informujemy o promocjach. W sezonie letnim uczestniczymy w różnych eventach, żeby dotrzeć do jak największej liczby klientów. W naszej pracy ważne jest też to, że wiele osób przed podpisaniem umowy woli porozmawiać z przedstawicielem firmy na żywo. Do klientów trzeba mieć indywidualne oraz elastyczne podejście i wiedzieć, jak zareklamować im usługi firmy.

Jakie ma Pani doświadczenie zawodowe?

Jolanta Koniorikona wywiad

Jestem emerytką. Pierwsze doświadczenia z handlem bezpośrednim zdobyłam w 1995 roku i od tamtej pory rozwijam się w tej dziedzinie. Mogę powiedzieć, że mam duże doświadczenie zawodowe. Pracowałam w wielu różnych firmach, w których nauczyłam się zasad handlu oraz tego, jak powinien wyglądać kontakt z klientem. Według mnie, jeśli chodzi o sprzedaż, to właśnie ta druga kwestia jest najważniejsza – niezależnie od branży, w której się pracuje. W SferaNET zatrudniona jestem od 5 lat. Pracowałam przed emeryturą i przechodząc na nią dostałam możliwość dalszej pracy.

A jak wyglądały Pani początki pod kątem znajomości specyfiki tej pracy?

Jolanta Koniorikona wywiad

Na początku pracy musiałam dowiedzieć się dużo na temat internetu światłowodowego, ponieważ nie miałam doświadczenia w tym obszarze handlu. Klienci często zadają bardzo trudne i precyzyjne pytania. Zawsze trzeba udzielić im pełnej i satysfakcjonującej odpowiedzi, więc odpowiednie zaznajomienie się z branżą już na samym początku pracy jest bardzo ważne.

Co według Pani jest najważniejsze w pracy handlowca?

Jolanta Koniorikona wywiad

Na podstawie mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że w tej pracy najważniejszy jest kontakt z klientem i umiejętność dostosowywania się do niego. Trzeba wiedzieć, jak już na etapie rozmowy telefonicznej “zaprzyjaźnić się” z klientem, jak wzbudzić jego zaufanie i sympatię. “Suche”, bezemocjonalne kontakty nie sprawdzają się w handlu, ponieważ sprzedaż to nie tylko podpisanie umowy, ale także cały proces opieki nad klientem. W tej pracy nie ma mowy o rutynie, o tym, żeby wyłącznie przynieść dokumenty, przedstawić je klientowi i iść do domu. Klienci są bardzo różni. Jedni znają się na rzeczy, wiedzą czego chcą, a innym trzeba poświęcić trochę więcej czasu, żeby przedstawić im ofertę. Handlowiec musi mieć także dużą wiedzę na temat oferowanych usług, szybko odpowiadać na pytania i być w tym precyzyjnym.

Popołudniowe spotkania z klientami zapewne wymagają od Pani dużej elastyczności.

Jolanta Koniorikona wywiad

Zawsze staram się dostosowywać do klientów i ich potrzeb. Zależy mi na tym, żeby byli oni zadowoleni z naszych usług oraz naszej dostępności i nie musieli brać dnia wolnego w pracy na spotkanie. Stąd też właśnie najczęściej moje spotkania z klientami odbywają się w godzinach popołudniowych. Inni handlowcy być może inaczej organizują sobie swoją pracę, ale dla mnie ten system jest idealny.

Czy trudno jest nawiązywać kontakt z klientami?

Jolanta Koniorikona wywiad

Jest to o tyle wygodna praca, że klienci na nas już czekają. Umawiamy się z osobami, które realnie są zainteresowane ofertą firmy i potrzebują naszej pomocy w dopięciu formalności. Zwykle jest też tak, przy okazji wizyty u umówionych klientów odwiedzamy także ich sąsiadów, żeby zostawić materiały reklamowe i wizytówki. Często też dostajemy nowe rejony „do przejścia” w miejscowościach, za które jesteśmy odpowiedzialni. Najważniejsze to być otwartym na ludzi i pozytywnie nastawionym do pracy z ludźmi.

Co najbardziej lubi Pani w swojej pracy?

Jolanta Koniorikona wywiad

W mojej pracy najbardziej lubię to, że jestem dysponentem swojego czasu. Ustalam sobie godziny pracy, to kiedy jestem w biurze, a kiedy pracuję w terenie. Mogę także dysponować swoim czasem tak, by mieć przestrzeń na załatwianie swoich prywatnych spraw. Bardzo lubię kontakt z ludźmi, wiem, że siedzenie w domu nie jest dla mnie i dlatego nawet pracuję mimo tego, że nie musiałabym.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Jolanta Koniorikona wywiad

Za wdrożenie w firmie odpowiada Pani Katarzyna Jakubiec. W naszej firmie mamy bardzo przyjacielskie stosunki. Pomagamy sobie, cenimy wzajemne rady i lubimy spędzać ze sobą czas. Szefowa jest do dyspozycji pracowników praktycznie w każdym momencie – czy to w godzinach pracy, czy poza nimi. Zawsze, kiedy tego potrzebuję, dostaję od niej wsparcie i pomoc. To ona odpowiada za wdrożenie nowego pracownika, zapoznanie go z dokumentami, ofertą i specyfiką pracy.

Jakie cechy powinna mieć osoba, która chciałaby pracować w Państwa firmie na stanowisku handlowca?

Jolanta Koniorikona wywiad

Osoba, która chciałaby zatrudnić się u nas w firmie, powinna posiadać prawo jazdy, mieć sporo czasu na pracę, być dyspozycyjnym a przede wszystkim potrafić szybko nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. W tej pracy ważna jest także cierpliwość, ponieważ klienci są różni – z jednymi można dogadać się szybciej, a z drugimi rozmowy mogą trwać dłużej. Trzeba pamiętać o tym, że każdy klient zasługuje na to, żeby otrzymać pełną i wyczerpującą informację o ofercie.



Miniaturka

Jolanta Konior Handlowiec w, SferaNET S.A.

Przeczytaj cały wywiad »

SferaNET S.A.