IKEA Retail

2.1 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o IKEA Retail

IngvarWróć
Pracownik
 Pytanie

IKEA Lublin to przede wszystkim wspaniali współpracownicy. Można poznać tu wielu świetnych, otwartych i pomocnych ludzi. Ale niestety kierownictwo to już zupełnie inna bajka. W tej firmie mnóstwo mówi się o wartościach, które IKEA przestała już szanować. Komunikacja? Oczywiście, ale jeśli mówisz o tym, jak jest wspaniale. Jeśli powiesz coś innego i usłyszy to ktoś zza ściany, to potem zostanie Ci to wyciągnięte na rozmowie oceniającej jako powód do obniżenia oceny. Wcześniej oczywiście żaden kierownik do Ciebie nie przyjdzie z feedbackiem, że robisz coś źle, tylko zbiera na Ciebie powody, przez które będzie mógł obniżyć ocenę i dać mniejszą podwyżkę. Niestety odkąd zmienił się w Lublinie market manager to pracownik stał się tylko kosztem. Każdy rozumie, że jest kryzys w branży, ale wmawianie pracownikom na każdym spotkaniu ile to firmę kosztuje ich utrzymanie i że kosztuje za dużo chyba nie pomaga. W ogóle w kwestii kosztów to przeważa tutaj tylko PR. Drink bar na kantynie? Oczywiście. Fotobudka w której kierownictwo świetnie się bawi? Jak najbardziej. Ale np. kiedy pracownicy zgłaszają potrzebę zakupu drugiego monitora, który ułatwiłby pracę lub nowej wkrętarki, to już pieniędzy na to nie ma. Głównym czynnikiem decydującym o przyznaniu na coś pieniędzy jest to, czy potem będzie można napisać o tym ładnego maila. Poza tym w IKEA cyklicznie są przeprowadzane anonimowe ankiety, w których można bez obaw się wypowiedzieć. Bardzo fajna inicjatywa, tylko że kiedy kierownicy twierdzą, że "Jeśli kierownik zna swoją załogę to i tak wie, kto napisał ten komentarz" to nie ma co się dziwić, że pracownicy im nie ufają. Jakiś czas temu w szatniach wymieniono szafki, z uwagi na brak miejsca. Nowe szafki posiadały ostre krawędzie, które rozrywały ubrania i plecaki. Na wszystkie zastrzeżenia odnośnie bezpieczeństwa, które zgłaszali pracownicy odpowiadano tylko, że szafki mają certyfikat, więc są dobre. Krawędzie musieliśmy zabezpieczać sami. Kwestia szkoleń zależy w głównej mierze od działu, na którym pracujesz, ale jest tego raczej niewiele. Na dziale na którym ja pracowałem, usłyszałem kiedyś od mojego kierownika, że "Jeśli chcesz mieć więcej szkoleń, to idź do Deca******, bo IKEA nie szkoli swoich pracowników". Większość szkoleń to jakieś prezentacje online, które trzeba "w wolnym czasie" przeklinać. W IKEA Lublin bardzo trudno jest uzyskać cały etat. Zostajesz z reguły zatrudniony na 1/2 lub 3/4. Ale oczywiście pracujesz więcej, można wyrabiać całe etaty. Jeśli przez trzy miesiące wyrabiasz większy etat, to "z automatu" dostajesz aneks zwiększający Twój wymiar etatu. Teoretycznie. Ponieważ kierownicy bardzo tego pilnują i standardem jest, że mając np. 3/4 etatu przez dwa miesiące wyrabiasz cały etat, a w trzecim do całego etatu brakuje Ci np. dwie godziny, bo kierownik kazał Ci wyjść koniecznie te dwie godziny wcześniej. Efekt jest taki, że praktycznie masz cały etat, ale urlop i wszystko inne nalicza Ci się z 3/4. W ten sposób firma oszczędza na etatach. W Lublinie są osoby, które na całe etaty czekały nawet po 4 lata. Mógłbym jeszcze długo wyliczać takie przykłady, ale ogólna konkluzja jest taka, że IKEA Lublin to już zupełnie inne miejsce. Kadra kierownicza zupełnie odkleiła się od swoich pracowników, liczą się tylko wyniki, KPI i tego typu rzeczy. Każdy rozumie, że korporacje są przede wszystkim od zarabiania pieniędzy, ale w IKEA Lublin strasznie razi fałsz i ogromna hipokryzja w postrzeganiu wartości, które kiedyś były tu najważniejsze. Teraz wartości wymaga się tylko od pracowników, podczas gdy kierownictwo ich zupełnie nie szanuje i nie przestrzega. Pracowałem już w kilku miejscach, ale jeszcze nigdy nie zetknąłem się z tak wielkim zakłamaniem i fałszem. To miejsce od środka zupełnie nie przypomina tego, jak chce być postrzegane na zewnątrz.

Karolina
Inne
@IngvarWróć

A to tego, że oszczędzaliby na etat to się nawet nie spodziewałam. Szkoda, że panuje taki brak zaufania co do kierownictwa, jakoś zdawało mi się, że to ogólnie wszystko inaczej w środku wygląda. Chyba nawet sprawdza się napisane przez Ciebie ostatnie zdanie z wypowiedzi. Zastanawiam się tylko czy gdyby teoretycznie wymienić dosłownie całą kadrę to czy by to coś dało czy i tak znowu każdy przesiąkłby tą kulturą korpo?

Ramzes
Były pracownik
@Karolina

Ryba psuje się od głowy. Kierownicy i Dyrektorzy zatrudnieni w ostatnich latach chyba znaleźli swoje dyplomy w laysach, bo o zarządzaniu ludźmi to oni mają niewielką wiedzę - można by odnieść wrażenie, że grali w Store Manager na God Mode i wydaje im się, że w prawdziwym życiu też można wpisać kod i cisnąć pracowników ile wlezie. Oczywiście taka strategia się udaje, ale do czasu. Klienci widzą zmęczonych i pozbawionych entuzjazmu pracowników, ich członkowie rodziny słyszą historie, puszczają dalej i (usunięte przez administratora) powoli się poszerza. Jak pisał Ingvar, to dobre miejsce pracy jak jesteś studentem i chcesz dorobić na imprezy, ale absolutnie nie jest to miejsce z którym warto wiązać swoją przyszłość.

Ola ola
Były pracownik
@IngvarWróć

Zgadzam się w 200 procentach. Pracowałam w Ikea od samego poczatku- atmosfera była świetna. Wraz z odejściem Moniki, a przyjściem Marii to tylko korpo jak każda inna. Najbardziej wkurza to trąbienie o wartościach. Teraz w (usunięte przez administratora) mają wartości. Fałsz na każdym kroku. Jedyny plus tej pracy teraz to fajni koledzy i miła atmosfera na działach. Ale tylko między sobą.

Lewy
Pracownik
@Ola ola

Dokładnie. Nie mam pojęcia jak to się stało, że taka osoba jak Maria została tutaj kierownikiem sklepu. Wystarczy że masz spotkania w salce obok, a jej krzyki i wrzaski słychać przez ściany. Podniesienie głosu było tu kiedyś nie do pomyślenia, a teraz jest normą. Poprzedni kierownik szanował nas, zwykłych pracowników. Obecny nami gardzi, tak samo jak wartościami.

Karolina
Inne
@Lewy

A to teraz już całkiem mnie to zdziwiło, bo z tego co piszesz zdaje się to być mocno widoczne. Nie rozumiem w takim razie braku reakcji?

Sfrustrowany pracownik
Pracownik
@IngvarWróć

Potwierdzam w 100% każde słowo

Anonimowy
Pracownik
@Lewy

Nigdy nie zrozumiem kto podjął decyzję, żeby na tym najważniejszym stanowisku zatrudniać taką osobę, której brak takiej zwykłej, życiowej ogłady. Dyrektor sklepu, wspominana wielokrotnie Maria, swoim zachowaniem przypomina randomowo wylosowanego pracownika firmy sprzątającej (nie ujmując nikomu, kto pracuje na takim stanowisku). Podnoszenie głosu, robienie afer, oczekiwania z kosmosu przy braku rąk do poracy. Maria widzi, że w tabelkach coś jej się zgadza i dla niej to oznacza, że jest git i pewnie pracownicy są zadowoleni, bo się uśmiechają na kantynie do siebie. Nawet nie ma pajecia jak ogromną niechęć do siebie zbudowała przez cały ten czas zarządzania tym sklepem. A jeśli nie wiesz kim jest Pani dyrektor, to będzie to przede wszystkim ta osoba, która jako jedyna zazwyczaj chodzi po biurze lub sklepie w swoich prywatnych ubraniach, nie służbowych jak wszyscy. Za czasów Moniki to byłoby nie do pomyślenia. Ale jakby co wartością Ikea jest dawanie przykładu. A i tak najlepszy jest iShare czyli badanie satysfakcji pracowników. Zawsze ten sam kabaret. Firma pyta jak ci jest u nas, dostaje info zwrotne, że przeciążenie pracą, że menagment to jakiś żart a nie kompetentne osoby, że płace głodowe a kierownicy mają stworzyć action plan pod te bardzo źle wyniki, bazując na tym jakie pomysły na BEZKOSZTOWE załatwienie problemu mają pracownicy. Rozumiecie, pracodawca stworzył problem i oczekuje od pracowników znalezienia rozwiązań. Kto w Ikea pracuje ten w cyrku się nie śmieje

Sfrustrowany pracownik
Pracownik

To w jakie miejsce zmienił się ten niegdyś dbający o pracowników sklep woła o pomstę do nieba. Niegdyś moi znajomi myśleli, że Ikea to taki dobry pracodawca i kiedyś faktycznie może i tak było, ale obecnie śladu po tym nie ma. Obecna pani Dyrektor zachowuje się skandalicznie. Nie ma szacunku do pracowników, potrafi zrobić aferę o nic, brak jej kultury osobistej, ma ogromne braki w komunikacji z innymi. Żyje w swoim świecie, nie ma pojęcia o obciążeniu pracą szeregowych pracowników. W porównaniu do poprzedniej dyrektor, Moniki to przepaść między tymi osobami. Samo miejsce pracy w żaden sposób nie docenia starań poszczególnych pracowników, zaangażowania. Poziom podwyżek to już jakiś żart. Ludzie wychodzą z rozmów podwyzkowych z płaczem. Obecnie, podobnie jak duża część pracowników zdecydowałem się odejść z tego miejsca pracy, który teraz bardziej przypomina (usunięte przez administratora). Coraz mniej pracowników sprzedaży, coraz więcej obowiązków i odpowiedzialności. Jeśli myślisz, że będziesz odpowiedzialny za jakiś obszar twojej pracy to się mylisz. Z powodu częstych nieobecności innych pracowników (spowodowanych głównie obciążeniem obowiązkami), będziesz się zajmować wszystkim, nikogo nie będzie przy ocenie rocznej obchodziło, że robiłeś za kilka osób. Zdecydowanie odradzam pracę w tym miejscu.

Marcelina
Inne
 Pytanie

Gdzie można dostać regulamin parkingu galerii Skende? Czy parking jest tylko dla klientów czy również dla pracowników? Jeśli również dla pracowników, to JAKIM PRAWEM IKEA LUBLIN ROZSYŁA PRACOWNIKOM MAILE ZAKAZUJĄCE PARKOWANIA BLISKO WEJŚCIA? Czy teraz Ikea rości sobie prawo do sortowania ludzi nie tylko ze wGledu na wiarę, ale również ze względu na decyzję zawodowe? Jeśli pojadę z mężem, pracownikiem Ikea do galerii to czy będzie on miał prawo zaparkować blisko wejścia? Czy Was kompletnie poje*ało? Nikt nigdy nie poprawił sprzedaży wymyślając niedorzeczne ograniczenia rodem z Bareji i gnębiąc pracownikow. Macie swoją MERYTORYCZNA opinie.

1
xxx
Pracownik
@Marcelina

Wyobraźcie sobie że w Bydzi były przypadki że pracownik nie mógł wogole parkować na parkingu Ikea tylko w trosce o klienta parkować kazali przy Auchan Bydgoszcz Fordon na Rejewskiego... około 1.5 km więc po pracy marsz do auta 20 minut w ramach rozwoju????

Karolina
Inne
@xxx

Co Ty i ludzie normalnie to akceptowali? Góra co na to tak wgl

Ingvar
Były pracownik
@Karolina

Na własne oczy widziałem maile z Targówka, gdzie kierownicy zabraniali parkować na parkingu IKEA żeby nie zabierać miejsc dla klientów i kazali parkować pod Lidlem. Tak właśnie wygląda ta firma od środka - fałsz, zakłamanie, hipokryzja i zupełny brak szacunku dla innych. Jedyną wartością są pieniądze.

Karolina
Inne
@Ingvar

Aha? Ej poczekaj ale to oni kary za tego lidla nie dostaną? Bo jak klientami nie są to też tak stać chyba sobie nie mogą przecież

Brzęczek
Były pracownik
@Karolina

Ale to już kierownictwa nie interesuje czy pracownik dostanie karę czy nie.

Karolina
Inne
@Brzęczek

No to chyba w takiej sytuacji raczej jakiś pip już jest potrzebny? Bo o ile to prawda to nie jest właśnie świadome narażanie kogoś na straty finansowe?

Marek
Były pracownik

Jeśli myślisz o poważnej pracy to nie polecam tego miejsca. Chyba że chcesz pracować na 1/2 etatu żeby mieć ubezpieczenie, wtedy tak, ale jeśli chcesz uczciwie zarobić pieniądze, to na pewno nie tutaj. Bardzo ciężko o cały etat, premii ostatnio nie ma w ogóle, a w kwestii podwyżek to możesz dostać symboliczne 1 zł brutto na godzinę raz w roku. 5 lat temu IKEA może i była konkurencyjna, ale to się zmieniło, stawka jest zdecydowanie za niska i w dodatku nie masz żadnych indywidualnych premii. Praca dla studentów.

 Rozmowa kwalifikacyjna
Aplikowałeś do firmy IKEA Retail? Czy jej przedstawiciel się z Tobą skontaktował? Czy udało Ci się przejść do kolejnego etapu rekrutacji? Jeśli tak: jak przebiegała rozmowa kwalifikacyjna?
Klara
Pracownik
 Pytanie

Cieszę się, że wreszcie ktoś zaczął mówić, jak ten sklep wygląda od środka, ponieważ to co zrobiła z nim nowa kadra kierownicza to jest dramat, a przoduje w tym nowa pani manager. Podnoszenie głosu na pracowników, krzyczenie na kierowników niższego szczebla, teksty typu "Ta narzuta którą wybrałaś jest z d***, macie to zmienić!" czy denerwowanie się na ewakuację, bo "Jej pieniądze uciekają" to jest tutaj standard. Ktoś wspomniał o tych "anonimowych" ankietach, którymi IKEA się potem chwali. Błagam, jak tylko jakieś pytanie wypadnie źle, to od razu kierownicy wmawiają, że pracownicy nie zrozumieli pytań. Poza tym nie raz i nie dwa słyszałam historie, że kiedy pojawia się w takich ankietach nieprzychylny komentarz, to kierownicy usiłują znaleźć taką osobę i jest dochodzenie kto mógł to napisać. A potem oczywiście pisanie maili jak to oni nie szanują swoich wspaniałych pracowników. Jeśli pracownicy IKEA chodzą na rozmowy do Castoramy czy Leroy, to chyba coś znaczy. Poza tym ostatnio było cały czas wałkowane ile to etatów mają za dużo ale nie będą zwalniać. I co? Ile osób zostało w ostatnim czasie zwolnionych? Nagle ktoś jest zabierany z działu do salki i już nie wraca. I jak to się ma do tego, że niby robicie wszystko aby utrzymać miejsca pracy i nie redukujecie etatów??? Zakłamanie i hipokryzja, tym jest teraz IKEA Lublin. Ja też już szukam innej pracy, bo mam dość tej fałszywej atmosfery, jaka tu panuje. Nie pozdrawiam.

1
Nick
Były pracownik

Ikea Lublin to takie zabawne miejsce, w którym typ, który swoimi niekontrolowanymi atakami szału doprowadza do łez pracownice i tylko cudem nikt jeszcze nie nagrał i nie zgłosił do Inspekcji Pracy jego tekstów rodem z (usunięte przez administratora) for Dummies wygrywa w plebiscycie „Pracownik z sercem”. Boki zrywać. Pomysłodawca tej strategii poprawy wizerunku zniesławionego kierownika zasługuje na tytuł „Dowcipnisia roku”. Cieszę się, że już nie pracuję w tym miejscu, ale smucą mnie historie, które docierają do mnie od dawnych współpracowników. MERYTORYCZNA OPINIA jest taka, że wasi pracownicy, chociaż nisko opłacani i niedoceniani to nie są FRAJERAMI i nie dadzą sobie wcisnąć kitu, że kierownik, na którego skarżą się WSZYSCY jego podwładni nagle zostaje okrzyknięty pracownikiem z sercem.

Czesław
Inne
@Nick

Takie rzeczy zwyczajnie trzeba zgłaszać, dziwię się że jeszcze nikt nie wpadł na taki pomysł. To jest skandal, o ile to co mówisz to prawda oczywiście. Bo dowodów brak. :)

Mako r
Były pracownik
 Pytanie
@Czesław

Czemu brak ? Można coś znaleść

Czesław
Inne
@Mako r

Myślę że jeżeli rzeczywiście by coś było, to ludzie by się zebrali i zrobili coś z tym.

Tulus
Pracownik
 Pytanie
@Czesław

To jest tajemnicą Poliszynela jak swoich podwładnych traktuje ten gość. Nn je ma za grosz szacunku do pracowników. Nie ma mowy o zgłaszaniu czegokolwiek wyżej, bo Ikea osiągnęła już mistrzostwo w zamiataniu problemów pod dywan, mocno sugerując, że to w zasadzie zgłaszający nie ma do siebie dystansu. Pracownik z sercem? W tym przypadku to faktycznie jakiś ponury żart.

Janusz
Inne

Dlaczego ikea stwarza pandemiczny dyskomfort dla klientow przestrzegajacych pandemiczne obostrzenia. Przy wejsciu do sklepu ochroniarz nie reaguje na tabuny ludzi bez maseczek. Podobnie czynią pracownicy Ikei obslugujacy takich klientow. Nic nie jest bardziej demoralizujacego jak tolerancja dla nieprzestrzegania prawa. To obserwacja z soboty i dzisiejszej środy. Dla mnie to prawdziwy szok.

Klient
Inne

W restauracji na górze panie dziś obsługiwały z odsłoniętym nosem, a te, które czyściły, miały nawet odsłonięte usta. Wiem, że bardzo gorąco i że coraz mniej zakażeń, ale epidemia jeszcze nie minęła.

4

Zostaw merytoryczną opinię o IKEA Retail - Lublin

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w IKEA Retail?

    Zobacz opinie na temat firmy IKEA Retail tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 34.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w IKEA Retail?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 31, z czego 3 to opinie pozytywne, 23 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

IKEA Retail
Przejdź do nowych opinii