Fortum

3.2 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Fortum

negatywne opinie - powody
Pracownik
 Pytanie

Skąd tyle negatywnych opinii? Jest kilka powodów: 1. konkurencja i handlowcy z innych firm - Fortum zabiera im największą liczbę klientów 2. niezrozumienie umowy przez klienta, na prawdę pomimo niższych cen, klienci różnie interpretują np. to, że po zmianie sprzedawcy prądu otrzymują 2 faktury (u klientów indywidualnych to nie występuję, również w gazie dla firm) - myślą, że płacą podwójnie (zapewniam, że tak nie jest), w 98% nasze umowy dają bardzo duże oszczędności, 3. faktycznie zdarzają się handlowcy, którzy widząc tylko $, mogli wprowadzić kogoś w błąd , bądź nie do końca powiedzieć wszystko- uwierzcie, że są eliminowani i szybko kończą współpracę z Fortum (ciężko jest na etapie szkolenia i wdrożenia wyłapać uczciwość osób, które podejmują pracę) 4. Właśnie Ci handlowcy, którzy stracili pracę, przez własne nieetyczne zachowania, wypisują różne daleko odbiegające od prawdziwych opinie. 5. Faktury i zgłaszane do nich uwagi (firmy) - faktury wystawiane są każdorazowo po otrzymaniu odczytów od lokalnego operatora - (dzieje się to elektronicznie) czasami trwa to długo, czasami te odczyty są częste, ale czy klient jest u nas, czy w innej firmie, nie ma to znaczenia - odczyty i tak robione są w tym samym czasie - nie robimy tego my, ani żaden inny sprzedawca, tylko lokalny operator to on jest za to odpowiedzialny 6. klienci, którzy mają pretensję o karę umowną, naliczoną przez innego sprzedawcę po przejściu do nas - handlowiec pyta i upewnia się przy zwarciu umowy, kiedy my jako Fortum możemy wejść do sprzedaży, to klient podaje tę datę, bądź klient daje umowę do weryfikacji, tak abyśmy przeprowadzili zmianę bez negatywnych skutków dla klienta, ale niestety klienci czasami zapominają, że w międzyczasie podpisali np. aneks do umowy z dotychczasowym sprzedawcą i dostają karę. My pomagamy wtedy klientom i przesuwamy termin wejścia naszej umowy na przyszłość, tak aby kara została anulowana. 7. Kara od Fortum - tak te kary są, tak jak u każdego innego sprzedawcy - również tych Państwowych . Muszą być, bo podpisując z jakąkolwiek firmą umowę, umawiamy się na konkretne stawki na lata, my tą energię, czy gaz musimy kupić zaraz po podpisaniu umowy, bo ceny na giełdzie(TGE) są zmienne i zaraz może okazać się, że stracimy na tej umowie, bo zapewniliśmy klientowi cenę X , a na giełdzie jest X+5%. Skoro my kupujemy energię i gaz na całą umowę, a klient nagle rezygnuje to my jesteśmy stratni - to nie my w tym przypadku postępujemy nie fair, tylko klient nie dotrzymuje umowy. Każdorazowo próbujemy porozumieć się z klientem, bo nie zależy nam na jego niezadowoleniu i w większości przypadków udaje się takie porozumienie zrobić i wszystkie strony są zadowolone. Mamy świadomość, że różne sytuacje zdarzają się naszym klientom, dlatego jesteśmy elastyczni. Te firmy, które podpisywały umowy i nie zabezpieczały dostaw dla klientów (nie kupowali od razu prądu i gazu) już wypadły z rynku - konkurencja jest coraz mniejsza, ponieważ sporo firm upadło. Spójrzmy na wszystko obiektywnie, jeśli chcesz płacić mniej i szukasz na prawdę stabilnej firmy z bardzo dużym kapitałem, to porównaj ofertę Fortum z tym co proponuje Ci dotychczasowy sprzedawca, w 99% przypadków znajdzie tu lepszą ofertę. Jeśli boisz się mimo wszystko, bo znalazłeś negatywne opinie w sieci - możesz uzgodnić wszystko przez telefon, wtedy masz pewność, że wszystko będzie zgodne z prawdą, bo wszystko musi być nagrane i przechowywane. Na stronie Fortum, można wypełnić formularz z prośba o kontakt, albo zadzwonić na podany tam numer. Tak sam pracuje w Fortum od ponad 4 lat i ciężko się czyta te opinie, kiedy samemu ma się świadomość, że większość z nich jest nieprawdziwa, albo mocno przekoloryzowana.

Bar Smakosz
Klient

Nie żałuję, jest taniej niewiele bo 140 PLN miesiąc ale bardzo mily przedstawiciel zawsze odbiera telefony i nigdy nie mial problemu z wyjaśnieniem moich wątpliwości. Polecam!!!

Magda

Dzień dobry, jestem managerem w wewnętrznej sieci sprzedaży w firmie Fortum i pracuję tu od niespełna 5 lat. Myślę, że biorąc pod uwagę parametr jakim jest staż pracy pozwala mi tu zostawić absolutnie miarodajną opinię, która być może okaże się pomocna dla osób poszukujących tu odpowiedzi na pytanie: CZY WARTO?! Otóż może warto zacząć od początku, a mianowicie faktu, że jest to praca w sprzedaży do klienta biznesowego. Być może osoby, które nie znają charakterystyki pracy w sprzedaży poczują się rozczarowane ale wyznacznikiem takiej pracy na pewno jest : konsekwencja, motywacja, zaangażowanie, samodyscyplina. W takich strukturach stricte sprzedażowych każdy z nas ma przede wszystkim realizować cele, własne ambicje oraz uzyskiwać absolutnie maksymalną satysfakcję z wykonywanej pracy (komfort pracy, poziom zarobków, awanse, realizacja własnych założeń, etc) Od początku pracy każdy kto podejmuje decyzje o dołączeniu do naszego zespołu ma pełne wsparcie wielu osób. Począwszy od fantastycznych szkoleń, przez managerów, mentorów, pozostałe osoby z zespołu, wsparcie z centrali - pomagamy i wspólnie pracujemy w terenie. Muszę dodać, że praca w Fortum-jak każda praca jest wymagająca. Nie każdy niestety ma chęć podjęcia wysiłku od samego początku- i tu znów być może coś, co rozczaruje - my managerowie wkładamy 100% zaangażowania , energii, własnych doświadczeń w to aby wspierać rozwój każdego naszego doradcy z zespołu- natomiast nie uda się to jeśli nam będzie chciało się bardziej niż Wam! OT ! cała prawda! Musze dodać jeszcze coś co jest bardzo ważne w kontekście pracy - KAŻDEJ PRACY! Etyka naszej pracy, postawy, które prezentujemy u Klientów jest czymś na co zwracamy ogromną uwagę. Jesteśmy w pełni odpowiedzialni za to co mówimy, jak prezentujemy nasze rozwiązania i w jaki sposób Klient decyduje się na podpisanie umowy z nami. Zachęcam do tego aby takie elementy jak otwartość rozmów, uczciwość, profesjonalizm były dominującymi cechami naszych postaw sprzedażowych. A na koniec dodam coś, co jest nieodłącznym elementem pracy w Fortum - wspólne spotkania , zjazdy, imprezy integracyjne! Pracujemy na 100 % i bawimy się na 100% - równowaga musi być zachowana :) Jeżeli ktoś z Państwa nie czuje się zniechęcony po przeczytaniu moich refleksji a chciałby się jeszcze dowiedzieć czegoś więcej w kontekście naszej pracy, możliwości rozwoju zawodowego, zapraszam do kontaktu- 795514477 pozdrawiam Wszystkich i życzę realizacji własnych ambicji zawodowych! Magda

3
Jadźka
Klient

ja tam złego słowa nie napisze bo jestem zadowolona. na początku nie wierzyłam że może być na niska cena, zaryzykowałam i od dwóch lat płacę mniej w fortum.

negatywne opinie - powody
Pracownik
 Pytanie

Skąd tyle negatywnych opinii? Jest kilka powodów: 1. konkurencja i handlowcy z innych firm - Fortum zabiera im największą liczbę klientów 2. niezrozumienie umowy przez klienta, na prawdę pomimo niższych cen, klienci różnie interpretują np. to, że po zmianie sprzedawcy prądu otrzymują 2 faktury (u klientów indywidualnych to nie występuję, również w gazie dla firm) - myślą, że płacą podwójnie (zapewniam, że tak nie jest), w 98% nasze umowy dają bardzo duże oszczędności, 3. faktycznie zdarzają się handlowcy, którzy widząc tylko $, mogli wprowadzić kogoś w błąd , bądź nie do końca powiedzieć wszystko- uwierzcie, że są eliminowani i szybko kończą współpracę z Fortum (ciężko jest na etapie szkolenia i wdrożenia wyłapać uczciwość osób, które podejmują pracę) 4. Właśnie Ci handlowcy, którzy stracili pracę, przez własne nieetyczne zachowania, wypisują różne daleko odbiegające od prawdziwych opinie. 5. Faktury i zgłaszane do nich uwagi (firmy) - faktury wystawiane są każdorazowo po otrzymaniu odczytów od lokalnego operatora - (dzieje się to elektronicznie) czasami trwa to długo, czasami te odczyty są częste, ale czy klient jest u nas, czy w innej firmie, nie ma to znaczenia - odczyty i tak robione są w tym samym czasie - nie robimy tego my, ani żaden inny sprzedawca, tylko lokalny operator to on jest za to odpowiedzialny 6. klienci, którzy mają pretensję o karę umowną, naliczoną przez innego sprzedawcę po przejściu do nas - handlowiec pyta i upewnia się przy zwarciu umowy, kiedy my jako Fortum możemy wejść do sprzedaży, to klient podaje tę datę, bądź klient daje umowę do weryfikacji, tak abyśmy przeprowadzili zmianę bez negatywnych skutków dla klienta, ale niestety klienci czasami zapominają, że w międzyczasie podpisali np. aneks do umowy z dotychczasowym sprzedawcą i dostają karę. My pomagamy wtedy klientom i przesuwamy termin wejścia naszej umowy na przyszłość, tak aby kara została anulowana. 7. Kara od Fortum - tak te kary są, tak jak u każdego innego sprzedawcy - również tych Państwowych . Muszą być, bo podpisując z jakąkolwiek firmą umowę, umawiamy się na konkretne stawki na lata, my tą energię, czy gaz musimy kupić zaraz po podpisaniu umowy, bo ceny na giełdzie(TGE) są zmienne i zaraz może okazać się, że stracimy na tej umowie, bo zapewniliśmy klientowi cenę X , a na giełdzie jest X+5%. Skoro my kupujemy energię i gaz na całą umowę, a klient nagle rezygnuje to my jesteśmy stratni - to nie my w tym przypadku postępujemy nie fair, tylko klient nie dotrzymuje umowy. Każdorazowo próbujemy porozumieć się z klientem, bo nie zależy nam na jego niezadowoleniu i w większości przypadków udaje się takie porozumienie zrobić i wszystkie strony są zadowolone. Mamy świadomość, że różne sytuacje zdarzają się naszym klientom, dlatego jesteśmy elastyczni. Te firmy, które podpisywały umowy i nie zabezpieczały dostaw dla klientów (nie kupowali od razu prądu i gazu) już wypadły z rynku - konkurencja jest coraz mniejsza, ponieważ sporo firm upadło. Spójrzmy na wszystko obiektywnie, jeśli chcesz płacić mniej i szukasz na prawdę stabilnej firmy z bardzo dużym kapitałem, to porównaj ofertę Fortum z tym co proponuje Ci dotychczasowy sprzedawca, w 99% przypadków znajdzie tu lepszą ofertę. Jeśli boisz się mimo wszystko, bo znalazłeś negatywne opinie w sieci - możesz uzgodnić wszystko przez telefon, wtedy masz pewność, że wszystko będzie zgodne z prawdą, bo wszystko musi być nagrane i przechowywane. Na stronie Fortum, można wypełnić formularz z prośba o kontakt, albo zadzwonić na podany tam numer. Tak sam pracuje w Fortum od ponad 4 lat i ciężko się czyta te opinie, kiedy samemu ma się świadomość, że większość z nich jest nieprawdziwa, albo mocno przekoloryzowana.

Handlowiec
Klient
@negatywne opinie - powody

Witam Proszę o kontakt w sprawie współpracy zarzad@e8.pl

Yoritomo
Były pracownik
 Pytanie
@negatywne opinie - powody

Dlaczego jest tyle negatywnych opinii? Już mówię, a no dlatego, że byłam przez chwile pracownikiem tej firmy i powiem tak.. Oni nie mają bazy danych klientów wiecie jak dzodzwaniają się do firm? Dostają rejon np. Wrocław i z mapy googla wchodza we wszystkie firmy sprawdzaja numer telefonu dzwonia i sie umawiaja. Nie wiem jak to wyglada czy wgl ludzie pracujacy tam ogarniaja ze jest to (usunięte przez administratora) choc wydaje mi sie za jak najbardziej bo ja sie zorientowalam po 2 dniach ze cos jest nie tak. Ludzie dzwoniacy do firm dzwonia z wlasnych telefonow nie ma ani laptopow firmowych ani telefonow firmowych nic, kazdy pracuje tam na swoim prywatnym sprzecie. Byla mi rowniez obiecana umowa o dzielo nie chcieli mi jej dac wiec sie zwolnilam po czym nie chcieli wyplacic mi pieniedzy za umowione spotkania, dopiero po interwencji prawnika pracodawca łaskawie sie odezwal i wyslal wynagrodzenie pomijajac to ze nie tyle co bylo bo oszukali mnie rowniez w kwestii odbytych spotkan ale tego juz nie udowodnie, niestety. A z ciekawostek to ze dzwonie z firmy fortum dowiedzialam sie przez przypadek na drzwiach w ''firmie'' (jest to wynajety budynek gdzie sa zlokalizowane rozne firmy) nie ma nigdzie napisu Fortum, w internecie rowniez nie znalazlam zadnej firmy z Fortum. Znalazlam jedynie nieaktywna elektrociepłownie ktorą można sobie jedynie zwiedzić.

FORTUM
Pracownik
@Yoritomo

Szanowna Pani, praca Doradcy w wewnętrznej sieci sprzedaży FORTUM opiera się na sprzedaży i profesjonalnym doborze produktu. Nasi Doradcy to osoby, zdeterminowane i nastawione na osiąganie wyników sprzedażowych różnymi drogami. Pozyskanie klienta stanowi fundamentalny element sprzedaży i tylko od Doradcy zależy forma poszukiwania dróg dotarcia do Klienta. Warto zaznaczyć również, iż nasz dział Call Center prężnie wspiera sieć sprzedaży w pozyskiwaniu efektywnych leadów, prowadzących do bezpośredniego kontaktu z Klientem. Z naszej strony zapewniamy sprzęt niezbędny do pracy w tym telefon służbowy oraz tablet. Uczciwe i terminowe wynagradzanie naszych współpracowników jest priorytetem firmy, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby nasi Doradcy otrzymywali wynagrodzenie zgodnie z terminami zawartymi w umowie. Współpraca w wewnętrznej sieci sprzedaży Fortum oparta jest tylko i wyłącznie na umowie o współpracę lub umowie zlecenia. Spotkania handlowe rozliczane są na bieżąco w wewnętrznym systemie CRM, do którego każdy Doradca posiadają dostęp. Fortum w Polsce posiada nowoczesne biura zlokalizowane w największych i kluczowych miastach takich jak Warszawa, Wrocław, Gdańsk oraz Łódź. Bez problemu, może Pani odnaleźć adresy naszych biur za pomocą wyszukiwarki internetowej. Zapraszamy również na naszą stronę internetową https://www.fortum.pl/, która funkcjonuje jako powszechnie dostępna dla wszystkich użytkowników sieci.

1
Nabity w Fortum
Klient
 Problem
@negatywne opinie - powody

Prawdopodobnie firma Fortum płaci oszustom od wyłowionego (usunięte przez administratora)stąd tyle zapewnień o lepszej ofercie co w rzeczywistości jest (usunięte przez administratora).

KRYS
Klient
@negatywne opinie - powody

WITAJ Pięknie napisałeś tylko skoro ja za gaz płaciłem 29 zł a teraz płacę 35 zł ....hm to coś nie tak a marketingowcy mówią co chcą nie zawsze mówią o opłatach ukrytych itp.. podpisałem umowę na gaz w czerwcu 2017 pan powiedział że przez pół roku za gaz będę miał rachunki o zł i tak był !!!!! !! i to tyle , a nie powiedział że i tak za te sześć miesięcy dostanę fakturę , która dostałem I MUSIAŁEM ZAPŁACCIĆ TO CO TO ZA PROMOCJA SKORO JA I TAK PŁACĘ

Pracodawca

@KRYS

Dzień dobry, Przed podpisaniem Umowy należy zapoznać się z jej treścią. Złożenie przez Pana podpisów na dokumentach, jest równoznaczne z akceptacją warunków Umowy oraz cennika. Jeżeli został Pan wprowadzony w błąd podczas przedstawiania oferty, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Zapewniamy, ze zweryfikujemy sytuację i wrócimy z odpowiedzią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

wiem
Kandydat
 Pytanie
@negatywne opinie - powody

Napisz lepiej kiedy można rozwiązac tę umowę ??? I czy wogóle można, czy jak sprzedaż nieruchomości to możesz rozwiązać uymowę, i o magicznym zapisie zryczałtowane odszkodowanie!!!!!!!!!!!!!! czekam i polecam wszystkim czytać dokładnie umowę z ta firmą !!!!!!

Pracodawca

@wiem

Dzień dobry, Informujemy, że istnieje możliwość rozwiązania Umowy. Szczegóły znajdują się w załączniku nr 4- Ogólne Warunki Umowy. W razie dodatkowych pytań, zachęcamy do kontaktu pod nr 122 100 000. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Jeleń
Klient
@Nabity w Fortum

Też tak podejrzewam

Jeleń
Klient
@Fortum

Możesz rozwiązać umowę po opłaceniu kary 480 zł tego już uczciwy pracownik nie dopisał .

Leszek A
Klient
@negatywne opinie - powody

Wasz pracownik przy przedłużaniu umowy wprowadził mnie w błąd. Dotyczy to ubezpieczenia . Wyrażnie powiedział że " cenie : poprzedłużeniu jest ubezpieczenie. Po przedłużeniu to " w cenie" okazało się dodatkowo płatne. Próba wycofania się z tego to tylko informacje ze strony Fortum że oczywiśćie mogę ale zostaną naliczone kary umownę. Nawet nie podano ile.. Fortum wystawiło żle naliczone faktury. 2 razu musiałem zgłaszać błąd / bład czyto matematyczny/ kwota rachunku prawie 2 krotnie wyższa niż powinna być. po trzecim telefonicznym kontakcie wreszcie poprawnie wystawiona faktura... ALE ... ZA ZŁĄ NALICZONO ODSETKI ZA NIETERMINOWĄ PŁATNOŚĆ !!! mimo że na koncie była nadpłata. Gdy doszła możliwość co miesiąc podawać samemu stan licznika to znowy problem. Sumiennie podawałem stan licznika a co miesiąc nie było faktury. po 4 miesiącach znowy udowadnianie że nie jestem wielbłądem... Fortum zarzyciło mi że podaję zaniżony stan licznika. Dopiero po wysłaniu zdjęcia licznika z numerem fabrycznym i pląbą skutkowało że przyznano mi rację, tłumacząc że operator / TAURON/ źle im podał stan licznika i myśleli że ja specjalnie zaniżam. A przecież na drugi miresiąc wysłałem zapytanie dlaczego brakuje faktur. Wtedy takiej odpowiedzi nie było. Zero PRZEPRASZAM !!!. W zamian dostałem Zarąbistą fakturę i po kłótni z łaską rozłożono mi płatność na 4 raty... NIE POLECAM - Z poważaniem Leszek Ankiersztejn z KLuczborka

Były pracownik
Były pracownik
@Yoritomo

Potwierdzam, dokładnie tak jest, sam pracowałem przez tydzień w tej "firmie". Nie dostaniesz ani umowy, ani laptopu, ani komórki, ani bazę danych... Dzwonisz z Google... Mało tego, często przedstawiasz się jako konkurencja... Zero moralności...

Jacek
Klient
@Jeleń

Dokładnie tak , mi przysłali karę ponad 32000 zł pomimo , ze dostarczyłem w odpowiednim czasie wypowiedzenie umowy , całe szczęście , ze posiadałem kopie tego wypowiedzenia i potwierdzenie nadania , inaczej nie udowodniłby źe to otrzymali i zmuszony byłbym zapłacić taką karę , nie polecam tej firmy napewno , moim zdaniem szukają szansy , żeby kogoś oskubać

Pracodawca

@Jacek

Panie Jacku, jeżeli chodzi o kwestię wypowiedzenia Umowy informujemy, iż wszystkie warunku znajdują się w dokumencie Ogólne Warunki Umowy. Natomiast bardzo nam przykro, że jako Spółka wystawiliśmy Panu karę bezpodstawnie. Zawsze staramy się podchodzić starannie do każdego złożonego wypowiedzenia. Mimo wszystko mamy nadzieję, iż niesmak spowodowany zaistniałą sytuacją nie pozostanie na długo. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Krzysztof Rutkowski Nowy wpis
Pracownik
@negatywne opinie - powody

Ale rzeczowo i obiektywnie wszystko przedstawione, aż miło się czyta, widać dobrego handlowca lub pracownika. Pozdrawiam

Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Czy zdarzają się nadgodziny w Fortum?

TaD Nowy wpis
Klient

Niektórzy zastanawiają się dlaczego negatywnych opinii o Fortum. Przez 2 lata byłem klientem tej firmy podam niektóre moje zarzty dotyczące energii elektrycznej.  W umowie nazywaną ^ kompleksową^  podaję się jedynie  cenę za samą ^czystą^ energię elektryczną. Do podanych stawek należy doliczyć jeszcze koszty przesyłu energii, wówczas się okażę czy klient będzie miał korzyść z przejścia do Fortum. Przykładowo w  ostatniej umowie zawieranej /uwaga na 4 lata! /podano cenę za jedną kilowatogodzinę 0,44zł . Dodając do tego cene za przesył np. w firmie Innoge 0.32 zł/KWh. Otrzymamy, że każda kilowatogodzina kosztuje klienta 0,76 zł. Dla mnie takie warunki były nie do przyjęcia i dlatego odrzuciłem ofertę Fortum. Aktualne płacę 0,65 zł za  KWh  razem z dystrybucją.

rolnik Nowy wpis
Klient

Niestety nie polecam, trudny kontakt z przedstawicielem po podpisaniu umowy, zawiłe zapisy w umowie. Suma sumarum zawsze zapłacicie więcej.

Przedstawiciel Handlowy
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Osoba rekrutująca od początku nie budziła zaufania, zachowywała się bardzo nonszalancko. "Kilka" rozmów mam już za sobą i nigdy nie spotkałem się z takim podejściem do kandydata. Rozmowa tylko w jedną stronę - rekruter ma swoje racje i kompletnie ignoruje co się do niego mówi. Na rozmowie dowiesz się, że najważniejsze dla Ciebie są pieniądze - nie ważne jakie masz zdanie na ten temat. Po prezentacji jak wygląda praca (tutaj tylko zarys) i ile to nie zarobisz w firmie (tutaj za to cały wywód: Panie tu się zarabia 10.000 zł i więcej jak się chce) czas na Twoje pytania. Uwaga to podstęp! Tak naprawdę to rekruter nie chce żadnych pytań. Odpowiada zdawkowo, kompletnie nie na temat albo nie odpowiada W OGÓLE. Tak! gdy pytanie się nie podoba (wytknięcie błędu logicznego) Pan potrafił patrzyć się pusto przed siebie lub na Ciebie i sprawę przemilczeć. Chcesz się dowiedzieć więcej - wszystkiego dowiesz się w pracy. Nie próbuj wyciągnąć tego od pana z rekrutacji, bo staje się bardzo drażliwy i wyraźnie dłuży mu się ta rozmowa. W tym miejscu się poddałem i zrezygnowałem. Rozmowa jednak nie była bezowocna jak widzę, gdyż ze strony zniknęło wiele nieprzychylnych komentarzy i diametralnie podskoczyła ocena pracodawcy. Pozdrawiam. :)

Pytania

Takie jak wszędzie + czemu pieniądze są najważniejsze? (jeżeli uważasz inaczej, rekruter Cię naprostuje)

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Ambro
Były pracownik
 Pytanie

Jak czytam te kłamstwa, to aż mi niedobrze się robi. Otóż miałem przyjemność pracować u takiej Pani z Łódzkiego w Fortum. Więc podzielę się z tym jak wyglądają zarobki realnie. (usunięte przez administratora) Warunki spartanskie, (usunięte przez administratora) Wsparcie od managera? Zapomnijcie, przynajmniej ja tak miałem.(usunięte przez administratora) Zachęcanie do nieuczciwych praktyk sprzedażowych, normalka w przeciwnym razie nie sprzedaż nic. Ogólnie koszmar. Nie polecam!!! Niby wielka firma, a płaca najniższa krajową, biedowa pensja. W Lidlu na łapę dostajesz z premia 4tys na łapę. A te bajki o tym ile to można nie zarobić, nie dajcie się nabrać, jak rozmawiałem z ludźmi,to może kiedyś były takie zarobki. Nawet jak na ranking się patrzy to garstka osób realizuje plany. Więc proszę was, za takie podstawy to (usunięte przez administratora)wam będzie sprzedawała. Polecam fotowoltaike miedzy 5 a 6 tysięcy na łapę + prowizja i ludzie chętnie rozmawiają. Z daleka od tej firmy, pozdrawiam ????

Pracodawca

@Ambro

Szanowny Panie, szanujemy każdą subiektywną opinię związaną z pracą w Sieci Sprzedaży Fortum. Szczególnie ważna jest dla nas jej merytoryczna zawartość, poparta faktami. Jednocześnie pragniemy przypomnieć, że wszystkie osoby współpracujące z Fortum oraz te, z którymi ta współpraca się już zakończyła zobowiązane są do zachowania tajemnicy przedsiębiorstwa, o czym stanowią zapisy umowy. Odnosząc się do Pana komentarza, nie ukrywamy, że praca w Sieci Sprzedaży Fortum jest wymagająca, nie mniej jednak stwarza ogromne możliwości rozwoju dla osób, które wykazują zaangażowanie, determinację oraz rzetelność w realizacji codziennych zadań. Składowymi wynagrodzenia handlowca jest zarówno część podstawowa jak i prowizyjna, nie mniej jednak nieograniczony potencjał zarobkowy przeniesiony jest na część prowizyjną. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby kandydat miał pełną świadomość wyzwań, które na niego czekają oraz warunków i zasad na jakich współpracujemy, dlatego kwestia warunków współpracy omawiana jest szczegółowo podczas procesu rekrutacji. Czasami jednak to zderzenie z praktyczną formą pracy w sprzedaży jest ostatecznym egzaminem dla handlowca oraz pokazuje, czy dana osoba ma predyspozycje do zostania częścią tej elitarnej grupy. Jedną z podstawowych zasad Fortum jest działanie oparte o szeroko rozumianą etykę. Szczegółowy system zasad w zakresie prowadzenia rozmów handlowych z Klientami nie pozostawia miejsca na zachęcanie do nieuczciwych praktyk sprzedażowych, o których Pan pisze. Wsparcie handlowców, szczególnie w okresie pierwszych tygodni współpracy jest kluczowym elementem pracy naszej Kardy Managerskiej. Dodatkowo, komórki odpowiedzialne za szkolenia i wdrożenia oraz HR zawsze służą pomocą oraz utrzymują stały kontakt ze wszystkimi handlowcami Fortum, aby jak najlepiej wprowadzić nowe osoby do organizacji, zatem wszelkie kwestie komunikacji wewnętrznej oraz ewentualne problemy mają szanse być rozwiązane bardzo sprawnie, o ile oczywiście zostaną zgłoszone przez handlowca, niestety takich zgłoszeń nie otrzymaliśmy. Cieszy nas jednak fakt, że odnalazł Pan zawodową satysfakcję w branży pokrewnej. Życzymy sukcesów zawodowych.

WIARYGODNY
Klient

NIE PODPISUJCIE UMÓW Z FIRMĄ FORTUM , HANDLOWIEC POKAZUJE CENĘ GAZU NA GIEŁDZIE W MIESIĄCU MAJ,CZERWIEC,LIPIEC GDZIE CENA GAZU JEST NISKA Z RACJI MNIEJSZEGO ZAPOTRZEBOWANIA OGÓLNIE ,PRZEZ WARUNKI ATMOSFERYCZNE,,,LUDZIE MNIEJ ZUŻYWAJĄ. NATOMIAST CENY ROSNĄ W SEZONIE GRZEWCZYM DO TAKICH KWOT ŻE JEST DUŻO ,,,,,,DROŻEJ NIŻ W PGNiG. ONI SIĘ TŁUMACZĄ ŻE TO NIE ICH WINA,,,TYLKO SĄ TAKIE CENY.NA GIEŁDZIE PLUS ICH ZYSK WYCHODZI DROGOIIIIIIIIIII,,,,,,,,,,,,ZŁODZIEJE,,,,,PRZESTRZEGAM

Pracodawca

@WIARYGODNY

Dzień dobry, wyjaśniamy, iż przedstawiciel handlowy ma obowiązek informowania ich o wszelkich aspektach dotyczących zarówno procesu zmiany sprzedawcy na Fortum, jak i realizacji samej umowy, które mogą mieć wpływ na podjęcie decyzji o nawiązaniu współpracy z Fortum. Z poważaniem, Zespół Fortum.

anonim
Klient

Nie dajcie się nabrać na piękną ,aksamitną mowę telemarketera.Po podpisaniy umowy nie macie szans z niej zrezygnować.Będziecie przepłacać za prąd aż do zakończenia umowy.Przekręt w białych rękawiczkach.

Pracodawca

@anonim

Dzień dobry, przypominamy, iż każdy Odbiorca ma 14 dni na dokładne zapoznanie się z warunkami Umowy i ewentualne złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy bez podawania przyczyny. Dla Odbiorców którzy w chwili podpisywania Umowy mają ukończone 60 lat czas na dokładne zapoznanie się z Umową został wydłużony do 30 dni. Wszystkie najważniejsze warunki są opisane w Załączniku nr 2 do Umowy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

456
Kandydat
 Pytanie

Ktoś mógłby się wypowiedzieć o pracy w oddziale w Częstochowie? Czy trudno jest się dostać tam do pracy? Na czym ogólnie polega praca na stanowisku specjalisty ds. opieki i rozwoju obsługi klienta ? Czy jest to trudne w pracy stanowisko czy raczej optymalne?

Piotr Gdańsk
Klient

Jestem właścicielem 2 zakładów produkcyjnych w 3Miescie. Mam do obsługi zarząd, który firmy prowadzi i myślę, że rozwijamy się.. Od 3 lat kupuję prad w Fortum. Mam 3 punkty odbioru, po ok. 70 - 80 MWh. Wcześniej miałem innego sprzedawcę. Nie pierwszy raz zmieniłem na nowego. Zarząd przedstawił mi propozycje Fortum i zdecydowałem się na współpracę z nimi. Kupuję prąd z ich modelem zakupowym,. Jest taniej. Wszystko w porządku z obsługą. Ich przedstawiciel bardzo czytelnie wyjaśnił zasadę kupna prądu i jest tak, jak mi przedstawiano. W mojej ocenie są rzetelni i bardzo profesjonalni. Polecam Fortum jako sprzedawcę prądu.

1

Pracodawca

@Piotr Gdańsk

Panie Piotrze, bardzo się cieszymy, że jest Pan zadowolony ze współpracy z naszą Spółką. Cieszymy się, że podzielił się Pan swoją opinią. Mamy nadzieję, że dalsza współpraca będzie bardzo owocna. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Pytanie
 Pytanie

Na stronie GoWork.pl zamieszczono 30 marca kilka aktualnych ofert pracy do firmy Fortum. Poszukiwana jest osoba do pracy jako Koordynator Ds. Sprzedaży. Co sądzicie o warunkach pracy zaproponowanych przez pracodawcę?

Taki
Kandydat

Przechodziłem proces rekrutacyjny niecały rok temu na Doradcę Klienta Biznesowego. Wszystko się zapowiadało pięknie i cudownie. Dostałem propozycję pracy. Wysłano mi umowę do podpisania i teraz: - forma zatrudnienia to zlecenie lub b2b - za auto trzeba płacić. 1000 zł miesięcznie. W przypadku wykonania planu auto staje się bezpłatne ale tutaj haczyk. Zaczyna się szkoleniami przez 2 tygodnie a następnie raczej się nie wyrobi planu (szkolenia nie zaczynają się pierwszego dnia miesiąca) więc już w 1 miesiącu mamy -1000 zł. Wymagane 3 spotkania dziennie. Nieważne czy udane czy nie, po prostu mają być. Czytać dokładnie umowę w której jest mnóstwo kruczków dot. np. niewypłacania podstawy z powodu niezrealizowania planu itp. Może się coś zmieniło ale jednak ciągle szukają nowych. Moja koleżanka przyjęła tam pracę. Wytrzymała chyba 2 albo 3 miesiące. Wpadła w długi bo musiała płacić za auto. Przeszła do innej firmy z normalnymi warunkami i radzi sobie super więc to nie kwestia bycia kiepskim handlowcem. 3 razy radzę się zastanowić.

Pracodawca

@Taki

Szanowny Panie, Zależy nam, aby każdy kandydat w pełni świadomie podejmował decyzje o podjęciu współpracy z Fortum, dlatego też warunki współpracy przedstawiane są jasno i czytelnie już na etapie procesu rekrutacyjnego, na co przeznaczamy dodatkowe spotkanie z Managerem, w czasie którego omawiane są wszystkie szczegóły i zasady zapisane w Regulaminie Wynagradzania Handlowców Fortum. Jest to również doskonała okazja na zadawanie pytań oraz rozwiania ewentualnych wątpliwości kandydata. Wiemy, że wynagrodzenie i zasady współpracy są niezwykle istotnym elementem dla wszystkich kandydatów. Współpracę rozpoczynamy szkoleniem wstępnym, podzielonym na dwie części: teoretyczną oraz praktyczną. Podczas pierwszego tygodnia szkolenia (części teoretycznej) każdy nowy handlowiec otrzymuje pełne wynagrodzenie za czas zainwestowany w szkolenie, część praktyczna natomiast, jest już okazją do spotkań z klientami i potencjalnej sprzedaży. To co należy podkreślić to fakt, że nasz system szkoleń wstępnych w połączeniu z zaangażowaniem wdrażanego, pozwala na rozwinięcie skrzydeł sprzedażowych i swobodną rozmowę z Klientem nawet niedoświadczonym handlowcom. Dzień rozpoczęcia szkolenia nie wyklucza możliwości realizacji planu sprzedażowego – wszystko zależy od inicjatywy nowego handlowca. Dodatkowo, w zależności od liczby dni roboczych w miesiącu sprzedażowym, w którym nowy handlowiec rozpoczyna współpracę – plan sprzedażowy jest naliczany proporcjonalnie. Korzystanie z samochodu służbowego nie jest obligatoryjne, nie mniej jednak możliwe na życzenie nowego handlowca. Każda osoba decydująca się na korzystanie z auta służbowego na początku współpracy z Fortum, otrzymuje pełną informację o kosztach z tym związanych oraz o możliwości zwolnienia z opłaty w przypadku rzetelnego wykonywania zadań określonych w umowie ( tj. odbywania ustalonej liczby spotkań z Klientami oraz realizacji planu sprzedażowego). Nie ukrywamy, co więcej, zawsze podkreślamy to w czasie spotkań z kandydatami, że praca Doradcy w Fortum jest nie dla każdego. Wymaga od nowej osoby dużego zaangażowania w przyswojenie ogromu wiedzy branżowej i produktowej, jak również inicjatywy w działaniu związanym z rozbudową portfela Klientów. Nie mniej jednak, na każdym etapie swojej kariery w Fortum, Doradcy mogą liczyć na pełne wsparcie ze strony kadry szkoleniowo – wdrożeniowej oraz doświadczonych Doradców, co powoduje, że Sieć Sprzedaży Fortum stanowią najlepsi Eksperci w branży i zaufani partnerzy biznesowi dla Klientów. Życzymy Panu satysfakcjonującego rozwoju kariery zawodowej w innej organizacji.

Anonimka
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry. Czy ktoś z Państwa pracuje/pracował jako konsultant ds telesprzedaży, gdzie głównym celem było umawianie na spotkanie z handlowcem? Zastanawiam się nad aplikowaniem na to stanowisko. Pozdrawiam

Pracodawca

@Anonimka

Zachęcamy do aplikowania! Miejsce pracy to kameralne Call Center w nowoczesnym biurze w centrum miasta. Oferujemy przejrzyste warunki wynagradzania (podstawa + miesięczna prowizja za wyniki), stabilną formę zatrudnienia i szeroki wachlarz benefitów. Obowiązki służbowe są jasno sprecyzowane, pracę rozpoczyna około 2-tygodniowe szkolenie gwarantujące pełne przygotowanie do pracy. Przyjazna atmosfera w zespole i stałe wsparcie przełożonego to u nas standard. Jeśli zaistnieje taka konieczność, można skorzystać z opcji pracy w trybie zdalnym. Na wszelkie dodatkowe pytania chętnie odpowiemy podczas rekrutacji.

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Mam pytanie odnośnie stanowiska doradcy klienta biznesowego. Jaka jest forma zatrudnienia jakie warunki zatrudnienia, benefity itd. Czy praca jest stabilna i plany realne do wykonania? Jakie auto... Oczywiście wszystkie powyższe przy założeniu że wykonuje się pracę rzetelnie.

Pracodawca

@Kandydat

Szanowny Panie, W pracy na stanowisku Doradcy Klienta Biznesowego wymagamy zaangażowania i rzetelności oferując przy tym nieograniczone możliwości zarobku. Zapewniamy wszystkie niezbędne narzędzia do pracy (samochód służbowy, tablet, telefon), a także wysokiej jakości merytoryczne szkolenia. Oczywiście oferujemy również dodatkowe benefity takie jak karta multisport, ubezpieczenie na życie oraz pakiet medyczny na preferencyjnych warunkach. Jeśli jest Pan zainteresowany zapraszamy do aplikowania.

ciekawy
Kandydat

Prosze o informację na temat pracy jako doradca klienta biznesowego. Jakie warunki, czy plany do realizacji, stabilność zatrudnienia, benefity, oczywiście przy założeniach, że wykonuje się sumiennie swoje obowiązki. Zastanawiam sie nad aplikowaniem. Pozdrawiam Wszystkich.

Pracodawca

@ciekawy

Szanowny Panie, Praca na stanowisku Doradcy Kl. Biznesowego jest bardzo wymagająca natomiast, przy pełnym zaangażowaniu Doradcy daje nieograniczone możliwości zarobkowe. Wynagrodzenie składa się z podstawy oraz prowizji. Każdy Doradca zaopatrzony jest w niezbędne narzędzia pracy oraz pakiet merytorycznych szkoleń. Dodatkowo, oferujemy kartę multisport, ubezpieczenie na życie oraz pakiet medyczny na preferencyjnych warunkach. Serdecznie zapraszamy do aplikowania.

Marek Woliński
Klient

Fortum-(usunięte przez administratora)Przedstawiciele handlowi składając ofertę na energie elektryczną zapewniają że to jest cena(całkowity koszt )energii. Po zaakceptowaniu oferty, podsuwa umowę do podpisania w której jest przemycony zapis że kwota z oferty to marża fortum. UWAGA!!!!!

Paweł
Klient

Jeżeli chodzi o klientów biznesowych spoko rachunki troszkę mniejsze ale przynajmniej wiem już o co chodzi z taryfą itp a w tauronie (usunięte przez administratora) nic nie powiedzieli tylko płać i nie wiadomo za co

Pracodawca

@Paweł

Dzień dobry, Panie Pawle dziękujemy za opinię. Cieszymy się, że współpraca generuje oszczędności. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Zlodzieje

Uwaga ! Na umowy z fortum. Zgłaszam sprawę do prokuratury i UOKiK. Wychodzi mi 300 zł drożej przez rok

Mariusz
Klient
@Zlodzieje

O wyborze dostawcy zdecydowała wspólnota. Jako mieszkaniec otrzymałam informację, że mam z nimi podpisać umowę. Wszystko trwało doslownie kilka minut. Konsultant przedstawił mi taryfę, wyjaśnił wszystkie opłaty. Takiego profesjonalizmu oczekiwałem.

1
darek moto
Klient
@Zlodzieje

Ja płace zawyżone kwoty niz u poprzedniego dostawcy a co 4 miesiace przychodzi mi faktura na 800 zl 1300 zl to wielkie (usunięte przez administratora)

Love krove
Klient

Zdziwiły mnie faktura od Tauronu i od Fortum ale oszczedzam 450 zł wiec przezyje. Zdecydowanie Polecam

Bar Smakosz
Klient

Nie żałuję, jest taniej niewiele bo 140 PLN miesiąc ale bardzo mily przedstawiciel zawsze odbiera telefony i nigdy nie mial problemu z wyjaśnieniem moich wątpliwości. Polecam!!!

klient
Klient

Unikajcie fortum to (usunięte przez administratora) żerujący na starszych osobach i chodzących po domach.Teraz prąd płace 3 razydrożej niz w Tauronie.Zgłosiłam to do prokuratury.

Zostaw merytoryczną opinię o Fortum - Warszawa

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej