Ile czasu czeka się na odpowiedz?
HR tragedia. A dział rekrutacji najgorszy jaki widzialem. 3 managerów totalnie nieprofesjonalnych, nie znają się absolutnie na niczym. nie odpowiadają na maile, rekrutacje haotyczne, własciwie manager musi przejąc całą inicjatywę, ponieważ nikt tam nad niczym nie panuje. Managerowie HR kompletni ignoranci bez żadnej wiedzy, dbający tylko o własne pozycje. Kontaktują się tylko z Headami, wszystkich pozostałych ignorując. W firmie dużo "klepaczy", atmosfera zalezy od departamentu. Ogólnie polecam najpierw znaleźć kogoś kto już pracuje w danym dziale i dopytać o warunki.
prawda, HR to masakra !!! Straszny (usunięte przez administratora) chaos i nieogar zarówno w HR recruitment jak i w HR administration. Dla pracowników uciążliwe było to, że dało się zdobyć żadnych informacji ani nic załatwić w HR, bo mieli zablokowane telefony, komunikatory, drzwi do pokoju i skrzynkę teamową. jedyna forma kontaktu to tzw. ticket lub wrzucanie listu do skrzynki. Polecanie kandydatów też kiepsko. Na maila dotyczącego polecenia osoby do pracy odpisywali średnio po 3 tygodniach. A do osoby poleconej wysyłano maila szyfrowanego, którego nie mogła przeczytać.
HSBC SERVICE DELIVERY (POLSKA) - CENTRUM TANIEJ SIŁY ROBOCZEJ (LOW COST CENTER) W KRAKOWIE
Od kilku miesięcy nie pracuję już w HSBC. Decyzja o wypowiedzeniu umowy była słuszna: pracować można bowiem w lepszych warunkach za zdecydowanie bardziej godziwe wynagrodzenie (adekwatne do znajomości języków obcych i doświadczenia). Podejście do pracownika pozostawiało wiele do życzenia, liczył się tylko efekt pracy Team Leadera. Brak otwartości na usprawnienie procesów, przymusowe realizowanie odgórnych wizerunkowych zaleceń. Zdecydowanie odradzam ludziom ceniącym indywidualizm i mających poczucie własnej wartości.
Gdyby rekrutacją zajmował się pan, który dzwonił do mnie za pierwszym razem, to byłoby wszystko ok. W momencie kiedy sprawą zajął się p. Ptak- porażka. Rozmowa miała miejsce 31 października, odpowiedź miała być standardowo do 2 tygodni. Mamy 1 grudnia i cisza. Szanowny pan z rekrutacji nie odpowiada na maile, dodzwonić się nie można. Kompletna porażka. Dodatkowo podczas ustalania terminu rozmowy rekruter był chamski, bo odważyłem się zmienić datę rozmowy (pomijając fakt, że sam zrobił to na samym początku). Opinie wystawiam, ponieważ po miesiącu nie dostałem żadnej odpowiedzi. Rekruter z kulturą osobistą nawet nie macał się przez ścianę.
Pytania z kosmosu. Pierwsze to czy interesuję się finansami, giełdą itp. Moja odpowiedź- nie bardzo. Następne pytanie co sądzę o kryzysie finansowym w 2008 roku, co go wywołało. Pytanie o obligacje skarbowe, stopy procentowe. Był też test tzn. pytania do przykładowego maila w pracy. Oczywiście siedzą, nic nie mówią tylko słuchają notują coś. Zero odpowiedzi, czy mam racje, czy się mylę i mam sobie dać spokój z dalszymi wypocinami.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Jakis czas temu wyslalam cv, na nastepny dzien zadzwonil do mnie pan rekruter, szybki screening - "tak tak juz umowiamy na rozmowe z managerem, kiedy Pani odpowiada?" Pan powiedzial ze sprawdzi wszystko i za godzine na pewno do mnie zadzwoni..... Od tej rozmowy minelo juz 5 miesiecy.....Dodam ze nie bylo to stanowisko na "entry level".
@Szczypior, przyczyn tak wyglądającego procesu rekrutacji może być wiele. Może nie warto roztrząsać tego w sposób emocjonalny i traktować tego osobiście, tylko wyciągnąć wnioski na rzecz kolejnych rozmów rekrutacyjnych. Być może firma dopiero organizuje ten dział i jeszcze nie jest pewna, jego przyszłego kształtu?
Tragedia! Na pewnym znanym portalu zawodowym byłem nieustannie bombardowany ofertą pracy do HSBC na stanowisko w dziale IT. Po kilku rozmowach postanowiłem przesłać CV rekruterce która bardzo starała się pozyskać moją kandydaturę bo według niej 'profil w 100% odpowiada potrzebom zespołu". Przez bardzo długi czas cisza, po paru tygodniach odpowiedź, że moje CV nie będzie dalej przetwarzane. Zero informacji zwrotnej na temat powodów, zero informacji na temat wymagań których w ich oczach nie spełniłem. Pełen nieprofesjonalizm. Sama odpowiedź rekrutera napisana bardziej jak do kolegi z ławki aniżeli do kandydata. Prośba o uzupełnienie informacji na temat powodu 'decyzji' pozostaje bez odpowiedzi. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby sytuacja była jednorazowa. Na przestrzeni 2 miesięcy zostałem zaofertowany na tą samą pozycję kilka razy przez różnych przedstawicieli i w każdym przypadku brak informacji zwrotnej na temat niepowodzenia. Brak szacunku dla kandydata niewątpliwie przekłada się na brak szacunku dla pracowników. Szczerze nie polecam firmy jeśli ktoś dba o swój czas. W Krakowie są niewątpliwie lepsze opcje. Moje sugestie dla Hsbc Service Delivery (Polska) Sp. z o.o.: Zmienić podejście do kandydata, niektórych managerów też by przydało się wymienić bo są niekompetentni.
Skontaktowala sie ze mna bardzo nieuprzejma, nierzetelna i nieprofesjonalna rekruterka. Stwierdziłam, ze jesli tacy ludzie tam pracuja, to nie będę tracic czasu na udział w kolejnym etapie rekrutacji.
a to niestety dlatego że w HSBC cały dział HRów jest zatrudniony przez agencje pośrednictwa pracy. Pracownicy mają znacznie gorsze warunki od tych zatrudnionych bezpośrednio przez firmę. Może to powód ich frustracji....
Czy firma prowadzi aktualnie jakieś rekrutacje?
Omijać szerokim łukiem. Rozmowy kwalifikacyjne to jakaś kpina - menagerowie proszą o opowiedzenie czegoś o swoim doświadczeniu po czym dają feedback w stylu jakiegoś opisu: niejasno komunikował swoje myśli, nie przywiązuje uwagi do szczegółów itp. Raz udało mi się przejść rekrutację i zostałem zatrudniony do wsparcia projektów IT. Problem poległą na tym, że projekt to była tabelka w excelu którą trzeba było uzupełnić. Generalnie mało pracy, mało zdolnych menagerów, dużo kawek gadek o niczym i obrabiania (usunięte przez administratora) Zdecydowanie można znaleźć lepsze zajęcie.
w HSBC - przynajmniej tak słyszałem na zachodzie - są spore szanse na rozwój, a czy jest to możliwe w Polsce. .?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Hsbc Service Delivery (Polska) Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Hsbc Service Delivery (Polska) Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 48.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Hsbc Service Delivery (Polska) Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 19, z czego 2 to opinie pozytywne, 15 to opinie negatywne, a 2 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Hsbc Service Delivery (Polska) Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Hsbc Service Delivery (Polska) Sp. z o.o. napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.