MERSERWIS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K.

3.1 Dodaj merytoryczną opinię
Kultura organizacyjna

 


Kultura w Merserwis powstała w wyniku zderzenia ze sobą wyznawanych na przestrzeni lat w naszej małej organizacji szeregu pozytywnych wartości, czy działań wraz z wymaganiami i oczekiwaniami współczesnego otoczenia. Otoczenia zarówno bliższego, jak i dalszego firmy w tym: jej założycieli, członków zespołu, dostawców, odbiorców, rynku, wiedzy, technologii czy ekologii. Idee tworzące naszą kulturę organizacyjną zawarte są w 6 kluczowych obszarach.

Zdrowie i rodzina

Trudno wyobrazić sobie możliwość efektywnej realizacji swoich obowiązków, jeśli musimy radzić sobie z problemami zdrowotnymi, czy też rodzinnymi. Zdajemy sobie sprawę, że życie układa różne scenariusze, dlatego zamiast je mocniej komplikować, staramy się je ułatwiać i wzajemnie wspierać członków naszego zespołu, którzy w takich sytuacjach tego wymagają. Jeśli więc w danej chwili potrzebujesz być w innym miejscu, czy to na skutek sytuacji związanej z wizytą u lekarza, czy też nagłą koniecznością zaopiekowania się członkiem rodziny, mówiąc o tym - możesz po prostu na nas liczyć. Środowisko ma bezpośredni wpływ na nasze zdrowie. Zarówno to w ujęciu mikro, które usprawniamy zapewniając indywidualne oczyszczacze i nawilżacze powietrza, jak w ujęciu makro od wielu lat segregując śmieci, pomagając w zoptymalizowaniu zużycia energii, jak i jej zielonej produkcji.

Praca i czas wolny

Równowaga jest w naszej opinii niezwykle istotna, także ta pomiędzy pracą, a własnym życiem prywatnym. Staramy się angażować w pełni w wykonywaną przez nas pracę - bez tego istnienie naszej organizacji byłoby niemożliwe. Robimy to jednak w z góry ustalonym okresie i czasie - ale nie kosztem naszego czasu prywatnego przeznaczonego na rozwój, hobby, rodzinę czy wykorzystanego w dowolny inny sposób. Oznacza to, że poza wyjątkowymi przypadkami, nasza praca w biurze kończy się codziennie o stałej porze. Jednocześnie czas ten staramy się wykorzystać maksymalnie efektywnie i produktywnie, będąc wzorem w zakresie pracowitości dla innych. Raz na kwartał spotykamy się poza pracą, aby móc poznać się jeszcze lepiej. Miło spędzić czas w innym niż zazwyczaj otoczeniu, a czasem też porywalizować.

Etyka i szczerość

Jedną z podstawowych wartości wyznawanych od zawsze w Merserwis jest wysoka etyka, która przejawia się nie tylko w stosunku do członków zespołu, naszych Klientów, dostawców, otoczenia, nas samych, ale i naszej konkurencji. Dotrzymujemy słowa w zakresie ustaleń, przepisów czy obowiązujących norm społecznych, starając się wypełniać je z należytą starannością. Wszelkie zobowiązania finansowe: wynagrodzenia, faktury, czy zobowiązania podatkowe regulowane są w ustalonych terminach od samego początku naszego istnienia. Nieoderwalnym elementem działania etycznego jest dla nas szczerość, dlatego zachęcamy nie tylko do otwartego mówienia o dobrych stronach naszej pracy, ale także tych, które wymagają poprawy - w odniesieniu do nas samych, jak i całej naszej organizacji oraz zarządu, przeprowadzając regularnie anonimowe ankiety. Ludzie uczą się na błędach. My też je popełniamy, jednak dzięki szczerości potrafimy się do nich przyznać, przede wszystkim po to, aby móc wyciągnąć z nich naukę i wiedzieć, jak usprawnić nasze funkcjonowanie, aby uniknąć ich w przyszłości.

Dzielenie się i słuchanie

Wielu członków naszego zespołu posiada bardzo szeroką, wieloletnią i specjalistyczną wiedzę z zakresu naszej działalności. Regularnie publikujemy bezpłatne artykuły techniczne, dzieląc się wiedzą ze światem. Zwiększając świadomość naszych Klientów, czy też osób związanych z branżami, z którymi współpracujemy. Staramy się także dzielić naszymi osiągnięciami, dlatego okresowo członkowie zespołu przy wsparciu naszej organizacji angażują się w różnego rodzaju akcje charytatywne, starając się wspierać lokalną społeczność. Jesteśmy organizacją nastawioną na Klienta, musimy więc wsłuchiwać się w głos naszych Klientów. Podobnie staramy się słuchać głosu członków naszego Zespołu, aby wiedzieć jakie są ich potrzeby, problemy czy oczekiwania, aby w krótkiej lub długiej perspektywie starać się im sprostać. 

Elastyczność i innowacyjność

Elastyczność rozumiemy wielowymiarowo. Nie tylko jako zespół staramy się być elastyczni w zakresie wykonywania obowiązków, ale robimy wszystko, aby szybko, sprawnie i nieustannie przystosować się do zmian, wymagań rynku czy chociażby potrzeb naszych Klientów tak, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją pracę. Innowacyjność ma w naszej firmie ogromne znaczenie, przejawia się nie tylko w wykorzystywaniu w pracy najnowszych rozwiązań technologicznych we wszystkich obszarach działalności takich jak: sprzedaż, obsługa klienta, serwis, działania laboratoryjne, zarządzanie, marketing, administracja czy oczywiście IT. Korzystamy z wielu nowoczesnych rozwiązań, oprogramowania i technologii: wykorzystujemy druk 3d, automatyzację procesów, wsparcie procesów uczeniem maszynowym, rozpoznawanie mowy, automatyczne systemy wywołania. Wykonaliśmy również integrację wszystkich naszych systemów informatycznych i ERP z jednym z najnowocześniejszych systemów CRM 360 na rynku. A to tylko krótka lista wszystkich rzeczy, którymi moglibyśmy się pochwalić. Nasza innowacyjność obejmuje także obszar zarządzania, czerpiąc z najlepszych zasad lean management, kaizen oraz metodyk zwinnych agile. Wszystko po to, aby naszą pracę wykonywać lepiej, szybciej, ekonomicznej czy dokładniej.

Skromność i cierpliwość

Wiele nowoczesnych, a często unikalnych rozwiązań wdrożonych po raz pierwszy w naszej branży w Polsce, miało miejsce właśnie w Merserwis. O wartości tych rozwiązań, może świadczyć chociażby to, że wielu z naszych konkurentów - nazywanych często liderami branży/rynku, krótko po nas wprowadza analogiczne usługi lub rozwiązania do swojej własnej oferty. My w miejsce promowania osiągnięć i rozgłosu, preferujemy skupienie się na dalszym doskonaleniu naszej działalności. Wypracowanie wielu rozwiązań, czy osiągnięcie pewnych efektów nawet w małej, działającej zwinnie organizacji często wymaga czasu. Staramy się więc postrzegać to, co robimy w szerszej i dłuższej perspektywie. Wiemy, że uwzględniając ilość procesów, zmian, projektów w które jesteśmy zaangażowani czy też zdolność do adaptacji wielu osób nie jesteśmy w stanie zrealizować wszystkiego niezwłocznie. Skupiamy się więc na działaniu przyrostowym - od ogółu do szczegółu, cierpliwie dążąc do ustalonego celu.

MERSERWIS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K.