Marmorin sp. z o.o.

2.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Marmorin sp. z o.o.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Tomasz Cholewa

Pracownik firmy - Członek Zarządu/ CFO

12.10.2023 03:10

Czym zajmuje się Państwa firma?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Nasza firma, z ponad 40-letnim doświadczeniem w branży sanitarnej, zajmuje się produkcją wyrobów o międzynarodowym zasięgu. Od końca roku 2021, staliśmy się częścią Grupy Schock. Nasze fabryki wytwarzają rocznie ponad osiemdziesiąt tysięcy sztuk produktów, a nad ich produkcją czuwa 180 specjalistów. Imponujące jest, że ponad 90% naszej produkcji trafia na eksport.

Gdzie znajdują się Państwa zakłady produkcyjne?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Obecnie nasze zakłady produkcyjne, w których powstają umywalki, wanny, brodziki i zlewozmywaki kuchenne, mieszczą się w dwóch lokalizacjach. Pierwsza z nich to Wschowa, położona w województwie Lubuskim, a druga to Starkowo, zlokalizowana w województwie Wielkopolskim.

Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Początki Marmorinu to wytwarzanie dolomitowych stołów i blatów. Po nich nadszedł czas produkcji umywalek na eksport. Z upływem lat nasza oferta rozszerzyła się o brodziki i zlewozmywaki kuchenne, a od kilkunastu lat również o wanny. Nasze wyroby dostępne są zarówno na rodzimym rynku, jak i w wielu krajach za granicą. Klienci doceniają je za unikalne wzornictwo, nowoczesne materiały oraz doskonałe parametry jakościowe i higieniczne, potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. Od końca 2021 roku Marmorin stał się częścią światowego lidera w produkcji zlewozmywaków, niemieckiej firmy SCHOCK GmbH.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Firma Marmorin na tle innych firm wyróżnia się unikatowym wzornictwem, solidnością i wysoką jakością wytwarzanych produktów. Niewątpliwym atutem jest doświadczony zespół oraz odpowiednia kultura pracy. Firma posiada bardzo dobry wizerunek wśród kontrahentów i zdobywa coraz większe uznanie w branży, o czym świadczą liczne nagrody i wyróżnienia w plebiscytach o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Staramy się zapewnić wysoki poziom obsługi i długoterminową efektywną współpracę, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów. Spółka działa w segmencie OEM, oferując kontrahentom gotowe wzory ze swojego portfolio. Działamy również w segmencie ODM, produkując wyroby według projektów i specyfikacji otrzymanych od klientów. Nasze produkty dostarczamy na europejskie oraz bardzo odległe światowe rynki. To, co nas charakteryzuje to design, innowacja, zrównoważony rozwój, jakość oraz przystępność cenowa. Kierujemy się proekologiczną postawą w całym procesie produkcyjnym, zaczynając od surowców, opakowań, aż po same produkty.

Jakie są cechy charakterystyczne dla Państwa klientów?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Dla wszystkich naszych klientów istotne są innowacyjne rozwiązania w dziedzinie designu i technologii, łączących się z funkcjonalnością produktów. Elastyczność w szybkim wdrażaniu nowych produktów pozwala dostosować się do dynamicznie zmieniających się gustów i preferencji klientów. Wśród głównych nabywców produktów znajdują się dystrybutorzy, producenci mebli, inwestorzy, hurtownicy i salony łazienkowe. Firma, przy wyborze partnerów handlowych, kieruje się oferowanym poziomem obsługi klientów, jakością, oraz potencjałem partnerów. Klienci firmy to światowe marki i przedsiębiorstwa z praktycznie wszystkich kontynentów.

Jakie wydarzenia przyczyniają się do zdobywania nowych klientów i utrzymywania relacji z obecnymi kontrahentami?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Udział w kluczowych branżowych targach nie tylko umożliwia podtrzymywanie relacji i rozwój współpracy z obecnymi klientami, ale także stanowi znakomitą okazję do nawiązywania nowych powiązań biznesowych. Dodatkowo, regularnie organizujemy szkolenia dla naszych partnerów handlowych i projektantów, np. dotyczące dystrybucji marki Marmorin w Polsce.

Czy branża sanitarna charakteryzuje się dużą konkurencyjnością?

Tomasz Cholewaikona wywiad

W Europie liczba producentów działających w tej samej technologii nie jest zbyt duża. Istnieje jedynie kilku istotnych graczy, a oprócz nich obecne są niewielkie lokalne firmy, które produkują i sprzedają swoje wyroby głównie na rodzimych lub sąsiednich rynkach. Mniejsze spółki mogą napotykać trudności w oferowaniu produktów o wyższych technologicznie parametrach czy większych ilościach hurtowych. Warto również zauważyć znaczący import produktów sanitarnych niższej jakości z Dalekiego Wschodu.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Ze względu na charakter naszej działalności, znaczną część naszego zespołu stanowią pracownicy zajmujący się produkcją. Są oni zatrudnieni w dwóch zakładach: w Starkowie, gdzie powstają zlewozmywaki kuchenne, oraz we Wschowie, gdzie produkowane są umywalki, wanny i brodziki łazienkowe. Aktualnie naszą firmę tworzy łącznie ponad 180 osób, w tym wysoko wykwalifikowani specjaliści. Obecnie skupiamy się na zwiększaniu wydajności poprzez rozwój parku maszynowego, a kolejnym krokiem będzie wzrost zatrudnienia. Informacje dotyczące zapotrzebowania na konkretne stanowiska będą regularnie aktualizowane.

Jak wygląda proces rekrutacji w Państwa firmie? Kto odpowiada za przeprowadzanie rekrutacji?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Cały proces rekrutacyjny jest koordynowany przez nasz wewnętrzny dział HR. Dodatkowo, w przypadku poszukiwania specjalistów, korzystamy z usług profesjonalnych firm doradczych. Forma rekrutacji, czy to stacjonarna czy zdalna, oraz liczba etapów, zależą od indywidualnych potrzeb i wymagań danego stanowiska. W przypadku pracowników produkcji, kluczową rolę odgrywają umiejętności manualne, zaangażowanie w wykonywanie powierzonych zadań oraz gotowość do pracy w systemie 3 zmianowym. Dla kandydatów na stanowiska administracyjne, kluczowe kompetencje są dostosowane do funkcji, jaką dana osoba będzie pełnić w firmie. Z uwagi na międzynarodowe środowisko pracy, doceniamy szczególnie dobre umiejętności językowe przyszłych kandydatów.

Jak przebiega proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Tomasz Cholewaikona wywiad

W pierwszym tygodniu nowy pracownik produkcji przechodzi kompleksowe szkolenia, w tym te związane z jego stanowiskiem oraz obowiązkowe (BHP). Ponadto, przedstawiany jest mu dział bądź linia produkcyjna, na której będzie pracować. Początkowo taka osoba pracuje pod nadzorem doświadczonego szkoleniowca. Jej praca jest regularnie oceniana przez kierownika zmianowego i brygadzistę po każdym dniu pracy. Ostateczna weryfikacja umiejętności nowego pracownika odbywa się po trzymiesięcznym okresie próbnym. Proces wdrożenia pracownika na stanowisko administracyjne ma podobny przebieg. Rozpoczyna się od obligatoryjnych szkoleń, zapoznania z pracownikami z różnych działów oraz przedstawienia zakładu. Następnie odbywa się specjalistyczne wdrożenie pod nadzorem wyznaczonego opiekuna, obejmujące przekazanie niezbędnych narzędzi do wykonywania pracy, takich jak obsługa systemu, korzystanie z oprogramowania do pracy grupowej/zdalnej oraz wewnętrznych zasobów informatycznych. Pracownicy Działu Sprzedaży dodatkowo przechodzą specjalne szkolenie produktowe pod nadzorem Kierownika Produktu, obejmujące zagadnienia dotyczące używanych materiałów w procesie produkcyjnym.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Sprawy pracownicze są jednym z naszych głównych priorytetów. Zdajemy sobie sprawę, że żadna firma nie odniosłaby sukcesu bez zaangażowanych pracowników. Tworzymy środowisko przyjazne i szanujące indywidualne potrzeby naszych pracowników, zapewniając im okazję do rozwoju. Bezpieczeństwo w miejscu pracy to dla nas absolutny priorytet. Nowo zatrudnieni pracownicy otrzymują wsparcie i fachową wiedzę od swoich przełożonych oraz doświadczonych kolegów i koleżanek. Dodatkowo zapewniamy naszym pracownikom prywatną opiekę medyczną, grupowe ubezpieczenie na życie, dofinansowanie zajęć sportowych, a także świąteczne i okazjonalne benefity. Każda osoba ma również możliwość zakupu produktów firmy po okazyjnych cenach. Zapewniamy także możliwość rozwoju zawodowego, często umożliwiając awanse wewnętrzne. Nasz system szkoleń obejmuje zarówno szkolenia zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Od początku roku 2022 zorganizowaliśmy blisko 60 szkoleń, w których wzięło udział liczne grono naszych pracowników, zdobywając profesjonalne certyfikaty.

Jakie są Państwa plany rozwojowe?

Tomasz Cholewaikona wywiad

Nasza firma nieustannie inwestuje w swój rozwój. W zeszłym roku nakłady inwestycyjne sięgnęły ponad 13 mln zł, a w obecnym planujemy inwestycje na poziomie 11 mln zł. W poprzednim roku skoncentrowaliśmy się głównie na poprawie warunków i bezpieczeństwa pracy, zwiększeniu mocy produkcyjnych poprzez wzrost efektywności pracy, modernizację parku maszynowego oraz przebudowę istniejących hal produkcyjnych. W bieżącym roku kontynuujemy inwestycje w infrastrukturę oraz nowoczesne rozwiązania IT, w tym nowy system ERP. W perspektywie najbliższych lat planujemy znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych poprzez rozbudowę zakładu. Plany te zostały zabezpieczone poprzez zakup 4,51 ha gruntów przylegających do fabryki. Rozbudowa pozwoli nam wdrożyć nowoczesne rozwiązania technologiczne, dostosować proces produkcyjny do standardów światowych i zdywersyfikować produkcję. Kontynuacja modernizacji parku maszynowego, zakup maszyny do przeprowadzania testów produkcyjnych, rozbudowa zakładowego laboratorium czy inwestycje w odnawialne źródła energii to kolejne kroki w naszym planie rozwojowym. Chcemy ograniczać nasz wpływ na środowisko i dążyć do zrównoważonego rozwoju. Nasze zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność biznesu obejmuje również udział w interesujących inicjatywach i projektach społecznie użytecznych. Nasze zakłady produkcyjne będą nie tylko nowoczesne, ale także bezpieczne, spełniające surowe normy bezpieczeństwa pracy. Jako firma pragniemy być postrzegani jako atrakcyjne miejsce zarówno wizualnie, jak i społecznie. Stawiamy na nieustanny rozwój, pragnąc być ważnym i przyjaznym punktem na lokalnej mapie.



Marmorin sp. z o.o.