Wywiady Inglot Sp. z o.o.
Wywiad udzielony przez użytkownika Elżbieta Borycka
Pracownik firmy - Dyrektor Administracyjny
Czym zajmuje się Państwa firma?
Jesteśmy firmą z branży kosmetycznej. Oferujemy klientom szeroki asortyment ponad 2500 produktów najwyższej jakości. Cechuje nas innowacyjność w myśleniu o kosmetykach oraz różnorodność oferowanych kolekcji. Jesteśmy autorem pierwszej na rynku koncepcji personalizowanych palet do makijażu – Freedom System – unikatowego Duraline czy uwielbianego przez wizażystów i wielokrotnie nagradzanego eyelinera w żelu, czyli jednego z najpopularniejszych eyelinerów na świecie.
W jakich miastach Państwo działacie?
Nasza siedziba mieści się w Przemyślu, to stąd pochodzą założyciele firmy. Jednak klienci mogą znaleźć nasze kosmetyki w dziewięćdziesięciu krajach, w ponad dziewięciuset pięćdziesięciu lokalizacjach. Działamy w prawie każdym mieście w Polsce.
Jak wyglądały początki firmy i jej rozwój na przestrzeni lat?
W 1983 roku założyciele firmy – przemyślanie – Wojciech Inglot wraz z siostrą Elżbietą – oboje z wykształcenia chemicy i pasjonaci – postanowili połączyć siły i tak powstała firma. Na początku wytwarzano dezodoranty w sztyfcie VIP. W latach osiemdziesiątych powstała pierwsza kolorowa kolekcja lakierów do paznokci marki INGLOT. Następnie w ofercie pojawiły się cienie do powiek i pomadki do ust. Wojciech Inglot wiedział, że aby osiągnąć sukces, musi wyróżnić się na rynku. Stąd oferował szeroki wybór produktów i różnorodność kolorystyczną. W kolejnych latach portfolio marki systematycznie wzgobacało się o nowości produktowe.
Jak można zauważyć, marka rozwija się do dzisiaj. Jak obecnie prezentuje się Państwa firma?
W ciągu roku na rynku pojawia się od kilku do kilkunastu nowości INGLOT. Ważnym punktem zwrotnym w historii rozwoju marki był rok 2000 i utworzenie własnej sieci sprzedaży – wysp i sklepów z kosmetykami. Pierwszy zagraniczny salon został otwarty w 2006 roku w Montrealu, w Kanadzie. Kolejnym istotnym wydarzeniem było otwarcie salonu firmowego na nowojorskim Times Square. W tej chwili posiadamy ponad 800 punktów sprzedaży w ponad 90 krajach na świecie na sześciu kontynentach. Jesteśmy też częścią światowych pokazów mody. Współpracowaliśmy ze znanymi projektantami i markami modowymi, takimi jak: KENZO czy COACH. Od wielu lat jesteśmy również partnerem musicali na nowojorskim Broadway’u tj. “Mamma Mia!”, “Chicago”, “Król Lew” czy “Wicked”. Ambasadorką naszej marki była również Jennifer Lopez.
Gdzie Państwo produkujecie kosmetyki?
Wszystkie produkty, poza kredkami do oczu, produkowane są w naszej fabryce w Przemyślu. Taką informację umieszczamy również na naszych produktach. Dla zagranicznych klientów jest to atut, ponieważ kojarzy się z odpowiedzialną produkcją i dobrym stosunkiem jakości do ceny. Kredki do oczu zamawiamy z Norymbergii, słynącej od kilkuset lat z tych wyrobów. Do wytwarzania naszych produktów używamy najwyższej jakości surowców.
Co jeszcze wpływa na jakość Państwa produktów?
Prowadzimy Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz laboratoria fizykochemiczne i mikrobiologiczne, dzięki którym dbamy o najwyższą jakość kosmetyków na każdym etapie ich powstawania. Dodatkowo współpracujemy z naukowcami i badaczami w Polsce oraz na świecie.
Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?
Współpracujemy z kontrahentami z Polski i zagranicy. Tak jak już wspominaliśmy, jesteśmy obecni w ponad 90 krajach na świecie.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
Posiadamy dział administracji, w którym zatrudniamy dwieście trzydzieści cztery osoby. Mamy też działy produkcyjne, w których zatrudniamy trzysta trzydzieści cztery osoby. Nasze biuro i dział magazynowo - produkcyjny mieszczą się w Przemyślu. Ponadto posiadamy stoiska firmowe na terenie całego kraju.
Ilu pracowników Państwo zatrudniacie?
Zatrudniamy łącznie osiemset sześćdziesiąt cztery osoby.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
W sytuacji gdy jest zapotrzebowanie na pracownika, dajemy ogłoszenie i prowadzimy rekrutację. Nad całym procesem czuwa Dział HR, który obecnie przechodzi reorganizację, mającą na celu również powiększenie zespołu.
Na jakie stanowiska rekrutują Państwo najczęściej?
Głównie poszukujemy kandydatów na stanowiska sprzedawców, czyli konsultantów sprzedających nasze towary w punktach stoiskowych. Często rekrutujemy pracowników produkcyjnych, którzy uczestniczą od początku do końca w cyklu tworzenia naszych produktów i pracowników magazynowych, którzy pakują, oklejają i przygotowują towar do wysyłki. Osoby zainteresowane pracą u nas zachęcamy do wysyłania CV pod adres: rekrutacja@inglot.pl.
Pracownik w salonie to pierwszy reprezentant marki, z którym ma styczność klient. Jakie kompetencje powinien posiadać kandydat na to stanowisko? Na co szczególnie zwracają Państwo uwagę?
Wykwalifikowani pracownicy w salonach są wizytówką naszej marki. Stąd niezwykle istotna jest dla nas identyfikacja pracowników z naszą marką i jej wartościami. Przy rekrutacji kierujemy się poziomem doświadczenia w wizażu i umiejętnościami oraz przebytymi kursami i szkoleniami kandydata. Wybieramy pasjonatów wizażu, śledzących najnowsze trendy w makijażu i pielęgnacji. Ważną kompetencją jest też umiejętność aktywnego słuchania. Stawiamy na osoby otwarte, komunikatywne, lubiące pracować w zespole.
Jakie szkolenia oferują Państwo sprzedawcom?
Regularnie organizujemy szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne: produktowe, wizażowe oraz z technik sprzedaży. Stworzyliśmy też przestrzeń szkoleniową Inglot Pro Studio Makeup School, w której organizujemy szkolenia dla pracowników oraz kursy dla każdego, kto jest zainteresowany rozwojem w wizażu.
A czym się Państwo kierują rekrutując pracowników do działu Marketingu?
Istotne są dla nas kompetencje miękkie, zwłaszcza: kreatywność, innowacyjność, logiczne myślenie, umiejętność pracy pod presją czasu, komunikatywność czy elastyczność. Rozważamy, czy dana osoba wniesie wartość dodaną do firmy poprzez swoje doświadczenie i umiejętności. Podczas rekrutacji zwracamy też uwagę, czy kandydat utożsamia się z wartościami naszej marki i czy pasuje do kultury organizacyjnej firmy. Stawiamy na różnorodność osób w zespole.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Nowy pracownik jest wdrażany w dziale, do którego był rekrutowany. Ma obowiązkowe szkolenie BHP oraz szkolenie ze stanowiska pracy udzielane przez szkoleniowca BHP i osobę nadzorującą lub kierującą pracownikami w danym miejscu pracy.
Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?
Na chwilę obecną nie prowadzimy żadnej rekrutacji.
Jakie działania proekologiczne prowadzi firma?
Staramy się jak najbardziej zminimalizować negatywny wpływ naszej działalności na środowisko. Od jakiegoś czasu tworzymy opakowania produktowe z materiałów w całości podlegających recyklingowi lub pochodzących z recyklingu. Ograniczamy zużycie wody przy procesach produkcyjnych. Żaden z naszych produktów i komponentów nie jest testowany na zwierzętach. Sprawdzamy pod tym kątem również naszych dostawców. Dodatkowo współtworzyliśmy proekologiczną akcję z organizacją Project Active. Jej celem było uświadomienie klientom wagi problemu zanieczyszczeń oceanów.
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
W przyszłości naszym celem będzie jeszcze większe wejście na rynek zagraniczny, czyli nawiązanie współpracy z nowymi krajami i zwiększenie liczby stoisk u naszych zagranicznych kontrahentów. Na razie jednak nie dzielimy się jeszcze szczegółami w tym temacie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę