Styl pracy danego człowieka to składowa wielu czynników. Z jednej strony liczą się umiejętności, a z drugiej cechy charakteru, które powinny odpowiadać danemu stanowisku. Z pewnością wiele zależy też od sposobu zarządzania i atmosfery w miejscu zatrudnienia. Czy można w takim razie wskazać predyspozycje u pracowników, które przyczynią się do sukcesu niemalże każdej firmy? Tak!

Ekspert

Osoba, która odznacza się bardzo dużą wiedzą w danej dziedzinie, zawsze będzie pożądana na rynku pracy. Ekspert nie tylko doskonale zna się na tym, co robi i przyczyni się do sukcesów w firmie, ale także inspiruje zespół do rozwoju. Czasem ekspertem jest kierownik działu, ale może nim być też szeregowy pracownik z dużym doświadczeniem.

Dusza towarzystwa

Oczywiście trudno sobie wyobrazić, by rekruterzy poszukiwali kogoś, kto będzie wyłącznie zabawiał resztę zespołu. Poza tym wyłowienie takiej cechy na rozmowie kwalifikacyjnej jest niezwykle trudne, bo w grę wchodzą też nerwy i efekt pierwszego wrażenia, które nie zawsze jest słuszne. Bez wątpienia jednak dusza towarzystwa ożywi klimat w firmie. To typ pracownika, który nastraja innych pozytywnie i w trudnych chwilach dodaje im otuchy. W dużej mierze kreuje atmosferę w miejscu zatrudnienia, co odczujesz natychmiast, jeśli pewnego dnia go zabraknie.

Odkrywca

Odkrywca to typ pracownika, który będzie chciał podążać nowymi i niewypróbowanymi dotychczas szlakami działania w danej organizacji. To osoba ze sporym potencjałem, a to czy zostanie to dobrze wykorzystane, zależy w dużej mierze od kadry zarządzającej. Będzie inicjować nowe projekty i z czasem stanie się autorem wielu znakomitych pomysłów.

Lider

Lider to nie człowiek, który przewodzi ludziom z powodu zajmowanego stanowiska, ale szef, który swoją charyzmą i umiejętnościami rzeczywiście sprawia, że wiele osób nie wyobraża sobie, że ktoś innymi mógłby zarządzać działem lub organizacją. Pracownik z potencjałem na lidera może rzeczywiście dosyć szybko awansować, ponieważ ludzie chcą go słuchać. Wyróżnia się dużą intuicją, empatią i odwagą.

Pasjonat

Ten typ pracownika może mieć wiele wspólnego z wymienionym wcześniej ekspertem. Pasjonat, z racji zamiłowania do danej dziedziny, zwykle dosyć szybko staje się mistrzem w swoim fachu. Oczywiście pasjonatem może być też osoba znajdująca się na początku drogi zawodowej. To skarb dla każdej organizacji! Zgłębianie wiedzy branżowej to dla niego hobby, a nie konieczność. Chętnie przychodzi do pracy i cieszy się, kiedy może czegoś się nauczyć.

Spokojny

Zależy mu przede wszystkim na stabilności i równowadze między życiem prywatnym, a zawodowym. Jeśli te warunki zostaną spełnione, to będąc zatrudnionym, sumiennie wypełnia swoje obowiązki. Co prawda rzadko wykazuje się inicjatywą, ale jest bardzo dokładny, pracowity i lojalny, dlatego doskonale wpasuje się w grupę o odrębnych osobowościach, a wielu członków zespołu będzie doceniać jego cierpliwość i spokój.

Ambitny wykonawca

Rzadko jest autorem najlepszych pomysłów, ale będzie jedną z pierwszych osób, która w pełni zaangażuje się w realizację danego zadania. To, co go napędza do działania, to poczucie, że zdobywa ciekawe doświadczenie i robi coś ważnego. Zwykle nużą go rutynowe i mało ambitne obowiązki, ale jest bardzo odpowiedzialny, więc reprezentuje wysoki poziom pracy.

 

A Ty? Jakim typem pracownika jesteś?  Daj znać w komentarzu!