Panattoni

2.7 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Panattoni dołączył do PLGBC - prestiżowego grona liderów zielonego budownictwa

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, został członkiem Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC (Polish Green Building Council), promującego zrównoważone budownictwo. Według najnowszego raportu PLBGC, to właśnie powierzchnie magazynowo-przemysłowe stają się tuż po biurach, najczęściej certyfikowanymi obiektami w Polsce, wyprzedzając centra handlowe. W tym segmencie rynku najwięcej swoich inwestycji poddaje ocenie środowiskowej właśnie Panattoni.

Na ratunek Ziemi. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC to pozarządowa organizacja, której celem jest przeprowadzenie transformacji budynków i całego sektora budowlanego w kierunku ekologicznym i przyjaznym środowisku. Jej członkami są m.in. producenci materiałów budowlanych, deweloperzy, czy biura architektoniczne, którzy kierują się ideami zielonego i zrównoważonego budownictwa. Organizacja działa na całym świecie, a jej globalną misją jest ochrona naszej planety przed zmianami klimatycznymi. Inicjuje m.in. działania, które pozwolą na realizację ambitnych założeń Porozumienia Paryskiego, czyli wyeliminowanie do 2050 r. emisji CO2, za którą odpowiadają budynki i sektor budowlany.

Do grona firm odpowiedzialnych i przyjaznych środowisku Panattoni dołączyło nie bez powodu. Deweloper od lat realizuje aktywną politykę proekologiczną, będąc prekursorem tych zmian na rynku magazynowym. Zdaniem Emilii Dębowskiej, Sustainability Managera w Panattoni minimalizowanie oddziaływania inwestycji logistycznych na środowisko naturalne to po prostu konieczność: „Prowadzi nie tylko do zmniejszania szkodliwych skutków dla środowiska naturalnego, ale także lokalnych mieszkańców. Przyczynia się do komfortu pracy zatrudnionych tam osób, a z biznesowego punktu widzenia obniża koszty operacyjne najemców” – wyjaśnia. W tej chwili już ponad 30 obiektów Panattoni o łącznej powierzchni ponad 1,7 mln m kw. zostało wykonanych zgodnie z wytycznymi BREEAM i LEED. W certyfikacji jest zaś kolejne 1,8 mln m kw. Od tego roku deweloper wprowadził także obowiązek certyfikowania w systemie BREEAM na poziome VERY GOOD wszystkich nowopowstających obiektów.

„Zielona” polityka prowadzona przez Panattoni znalazła już odbicie w najnowszym raporcie PLGBC o certyfikacji budynków w Polsce. Wynika z niego, że liczba wszystkich certyfikowanych w Polsce obiektów urosła na koniec I kwartału 2020 roku do 845 budynków (certyfikacje w systemie BREEAM, DGNB, HQE, LEED i WELL). Aż 62 proc. z nich to nieruchomości biurowe, ale na drugie miejsce wskoczyły właśnie obiekty logistyczno-przemysłowe, których udział w certyfikowanej powierzchni zwiększył się w przeciągu roku o blisko 4 punkty proc. do 17 proc. Między marcem 2019 a marcem 2020 ich liczba – przy ogromnym udziale Panattoni - zwiększyła się aż o 64 proc., po wzroście w poprzednim okresie o 48 proc.

„Bardzo cieszy nas fakt, iż idee zrównoważonego budownictwa dostrzega i wdraża sektor budynków przemysłowych i magazynowych. Pokazuje to, że inwestorzy są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie dają zielone, przyjazne środowisku czy certyfikowane budynki. Po certyfikowanych obiektach handlowych, których przybywa z roku na rok coraz więcej, kolejny kierunek to zabudowania przemysłowe i logistyczne” – komentuje Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC i dodaje: „Włączenie zasad zrównoważonego budownictwa do projektowania, budowania oraz użytkowania centrów magazynowych i dystrybucyjnych jest korzystne dla wszystkich. Zmniejsza szkodliwe skutki dla środowiska naturalnego, zachęca do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu pracy, jednocześnie zdobywając szacunek klientów i społeczności”.


Równowaga ponad wszystko. Panattoni nie ogranicza się jednak tylko do wdrożeń rozwiązań zgodnych z certyfikacjami. Deweloper poszedł o krok dalej przyjmując i realizując spójną koncepcję zrównoważonego rozwoju „Go Earthwise with Panattoni”. Obok obowiązkowej certyfikacji obiektów, strategia zakłada m.in. zwiększenie izolacyjności ścian i dachów (co zmniejszy emisję spalin i dwutlenku węgla), wdrażanie automatycznych systemów zarządzania energią elektryczną czy ograniczających zużycie wody. Pod uwagę bierze także wellbeing pracowników – to z myślą o nich Panattoni wprowadził fasady z przeszklonymi elewacjami, zwiększającymi dopływ światła słonecznego czy powiększył strefy zieleni i relaksu.

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, został członkiem Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC (Polish Green Building Council), promującego zrównoważone budownictwo. Według najnowszego raportu PLBGC, to właśnie powierzchnie magazynowo-przemysłowe stają się tuż po biurach, najczęściej certyfikowanymi obiektami w Polsce, wyprzedzając centra handlowe. W tym segmencie rynku najwięcej swoich inwestycji poddaje ocenie środowiskowej właśnie Panattoni.

Na ratunek Ziemi. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC to pozarządowa organizacja, której celem jest przeprowadzenie transformacji budynków i całego sektora budowlanego w kierunku ekologicznym i przyjaznym środowisku. Jej członkami są m.in. producenci materiałów budowlanych, deweloperzy, czy biura architektoniczne, którzy kierują się ideami zielonego i zrównoważonego budownictwa. Organizacja działa na całym świecie, a jej globalną misją jest ochrona naszej planety przed zmianami klimatycznymi. Inicjuje m.in. działania, które pozwolą na realizację ambitnych założeń Porozumienia Paryskiego, czyli wyeliminowanie do 2050 r. emisji CO2, za którą odpowiadają budynki i sektor budowlany.

Do grona firm odpowiedzialnych i przyjaznych środowisku Panattoni dołączyło nie bez powodu. Deweloper od lat realizuje aktywną politykę proekologiczną, będąc prekursorem tych zmian na rynku magazynowym. Zdaniem Emilii Dębowskiej, Sustainability Managera w Panattoni minimalizowanie oddziaływania inwestycji logistycznych na środowisko naturalne to po prostu konieczność: „Prowadzi nie tylko do zmniejszania szkodliwych skutków dla środowiska naturalnego, ale także lokalnych mieszkańców. Przyczynia się do komfortu pracy zatrudnionych tam osób, a z biznesowego punktu widzenia obniża koszty operacyjne najemców” – wyjaśnia. W tej chwili już ponad 30 obiektów Panattoni o łącznej powierzchni ponad 1,7 mln m kw. zostało wykonanych zgodnie z wytycznymi BREEAM i LEED. W certyfikacji jest zaś kolejne 1,8 mln m kw. Od tego roku deweloper wprowadził także obowiązek certyfikowania w systemie BREEAM na poziome VERY GOOD wszystkich nowopowstających obiektów.

„Zielona” polityka prowadzona przez Panattoni znalazła już odbicie w najnowszym raporcie PLGBC o certyfikacji budynków w Polsce. Wynika z niego, że liczba wszystkich certyfikowanych w Polsce obiektów urosła na koniec I kwartału 2020 roku do 845 budynków (certyfikacje w systemie BREEAM, DGNB, HQE, LEED i WELL). Aż 62 proc. z nich to nieruchomości biurowe, ale na drugie miejsce wskoczyły właśnie obiekty logistyczno-przemysłowe, których udział w certyfikowanej powierzchni zwiększył się w przeciągu roku o blisko 4 punkty proc. do 17 proc. Między marcem 2019 a marcem 2020 ich liczba – przy ogromnym udziale Panattoni - zwiększyła się aż o 64 proc., po wzroście w poprzednim okresie o 48 proc.

„Bardzo cieszy nas fakt, iż idee zrównoważonego budownictwa dostrzega i wdraża sektor budynków przemysłowych i magazynowych. Pokazuje to, że inwestorzy są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie dają zielone, przyjazne środowisku czy certyfikowane budynki. Po certyfikowanych obiektach handlowych, których przybywa z roku na rok coraz więcej, kolejny kierunek to zabudowania przemysłowe i logistyczne” – komentuje Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC i dodaje: „Włączenie zasad zrównoważonego budownictwa do projektowania, budowania oraz użytkowania centrów magazynowych i dystrybucyjnych jest korzystne dla wszystkich. Zmniejsza szkodliwe skutki dla środowiska naturalnego, zachęca do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu pracy, jednocześnie zdobywając szacunek klientów i społeczności”.


Równowaga ponad wszystko. Panattoni nie ogranicza się jednak tylko do wdrożeń rozwiązań zgodnych z certyfikacjami. Deweloper poszedł o krok dalej przyjmując i realizując spójną koncepcję zrównoważonego rozwoju „Go Earthwise with Panattoni”. Obok obowiązkowej certyfikacji obiektów, strategia zakłada m.in. zwiększenie izolacyjności ścian i dachów (co zmniejszy emisję spalin i dwutlenku węgla), wdrażanie automatycznych systemów zarządzania energią elektryczną czy ograniczających zużycie wody. Pod uwagę bierze także wellbeing pracowników – to z myślą o nich Panattoni wprowadził fasady z przeszklonymi elewacjami, zwiększającymi dopływ światła słonecznego czy powiększył strefy zieleni i relaksu.

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, został członkiem Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC (Polish Green Building Council), promującego zrównoważone budownictwo. Według najnowszego raportu PLBGC, to właśnie powierzchnie magazynowo-przemysłowe stają się tuż po biurach, najczęściej certyfikowanymi obiektami w Polsce, wyprzedzając centra handlowe. W tym segmencie rynku najwięcej swoich inwestycji poddaje ocenie środowiskowej właśnie Panattoni.

Na ratunek Ziemi. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC to pozarządowa organizacja, której celem jest przeprowadzenie transformacji budynków i całego sektora budowlanego w kierunku ekologicznym i przyjaznym środowisku. Jej członkami są m.in. producenci materiałów budowlanych, deweloperzy, czy biura architektoniczne, którzy kierują się ideami zielonego i zrównoważonego budownictwa. Organizacja działa na całym świecie, a jej globalną misją jest ochrona naszej planety przed zmianami klimatycznymi. Inicjuje m.in. działania, które pozwolą na realizację ambitnych założeń Porozumienia Paryskiego, czyli wyeliminowanie do 2050 r. emisji CO2, za którą odpowiadają budynki i sektor budowlany.

Do grona firm odpowiedzialnych i przyjaznych środowisku Panattoni dołączyło nie bez powodu. Deweloper od lat realizuje aktywną politykę proekologiczną, będąc prekursorem tych zmian na rynku magazynowym. Zdaniem Emilii Dębowskiej, Sustainability Managera w Panattoni minimalizowanie oddziaływania inwestycji logistycznych na środowisko naturalne to po prostu konieczność: „Prowadzi nie tylko do zmniejszania szkodliwych skutków dla środowiska naturalnego, ale także lokalnych mieszkańców. Przyczynia się do komfortu pracy zatrudnionych tam osób, a z biznesowego punktu widzenia obniża koszty operacyjne najemców” – wyjaśnia. W tej chwili już ponad 30 obiektów Panattoni o łącznej powierzchni ponad 1,7 mln m kw. zostało wykonanych zgodnie z wytycznymi BREEAM i LEED. W certyfikacji jest zaś kolejne 1,8 mln m kw. Od tego roku deweloper wprowadził także obowiązek certyfikowania w systemie BREEAM na poziome VERY GOOD wszystkich nowopowstających obiektów.

„Zielona” polityka prowadzona przez Panattoni znalazła już odbicie w najnowszym raporcie PLGBC o certyfikacji budynków w Polsce. Wynika z niego, że liczba wszystkich certyfikowanych w Polsce obiektów urosła na koniec I kwartału 2020 roku do 845 budynków (certyfikacje w systemie BREEAM, DGNB, HQE, LEED i WELL). Aż 62 proc. z nich to nieruchomości biurowe, ale na drugie miejsce wskoczyły właśnie obiekty logistyczno-przemysłowe, których udział w certyfikowanej powierzchni zwiększył się w przeciągu roku o blisko 4 punkty proc. do 17 proc. Między marcem 2019 a marcem 2020 ich liczba – przy ogromnym udziale Panattoni - zwiększyła się aż o 64 proc., po wzroście w poprzednim okresie o 48 proc.

„Bardzo cieszy nas fakt, iż idee zrównoważonego budownictwa dostrzega i wdraża sektor budynków przemysłowych i magazynowych. Pokazuje to, że inwestorzy są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie dają zielone, przyjazne środowisku czy certyfikowane budynki. Po certyfikowanych obiektach handlowych, których przybywa z roku na rok coraz więcej, kolejny kierunek to zabudowania przemysłowe i logistyczne” – komentuje Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC i dodaje: „Włączenie zasad zrównoważonego budownictwa do projektowania, budowania oraz użytkowania centrów magazynowych i dystrybucyjnych jest korzystne dla wszystkich. Zmniejsza szkodliwe skutki dla środowiska naturalnego, zachęca do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu pracy, jednocześnie zdobywając szacunek klientów i społeczności”.


Równowaga ponad wszystko. Panattoni nie ogranicza się jednak tylko do wdrożeń rozwiązań zgodnych z certyfikacjami. Deweloper poszedł o krok dalej przyjmując i realizując spójną koncepcję zrównoważonego rozwoju „Go Earthwise with Panattoni”. Obok obowiązkowej certyfikacji obiektów, strategia zakłada m.in. zwiększenie izolacyjności ścian i dachów (co zmniejszy emisję spalin i dwutlenku węgla), wdrażanie automatycznych systemów zarządzania energią elektryczną czy ograniczających zużycie wody. Pod uwagę bierze także wellbeing pracowników – to z myślą o nich Panattoni wprowadził fasady z przeszklonymi elewacjami, zwiększającymi dopływ światła słonecznego czy powiększył strefy zieleni i relaksu.

Pracodawca

 Aktualność

Panattoni wystartuje z budową centrum dystrybucyjnego w Venlo South (Niderlandy)


Niderlandzki oddział Panattoni rozpoczyna realizację ultranowoczesnego parku w Venlo South. Inwestycja o łącznej powierzchni 43 225 m kw. składa się z dwóch obiektów o metrażach 25 175 m kw. i 18 080 m kw. W celu jej realizacji Panattoni podpisał umowę zakupu gruntu z Ontwikkelingsmaatschappij Midden Limburg (OML). Centrum dystrybucyjne Venlo South to pierwszyprojekt dewelopera w Holandii od rozpoczęcia działalności firmy w regionie, w grudniu 2019 r.


Budowa pierwszego parku Panattoni w Niderlandach rozpocznie się w 2021 r. Dwa obiekty o wysokości 12,20 m w świetle każdy, wyposażone zostaną w 37 doków, zaś parking zaprojektowano na 265 miejsc dla samochodów osobowych i 9 dla ciężarowych. Kompleks ma zostać ukończony we wrześniu 2021 r.


Nowy kompleks powstanie zgodnie ze standardem BREEAM na poziomie „Very Good”, a na dachy wchodzących w jego skład budynków, dostosowane będą do umieszczenia paneli słonecznych.


Inwestycję komentuje Jeroen Gerritsen, Dyrektor Generalny Panattoni w Niderlandach: „To fantastyczny początek naszych działań, zaledwie sześć miesięcy od wejścia Panattoni do Niderlandów. Widzimy przyszłość w środkowej i południowej Limburgii ze względu na lepszą dostępność personelu, który pozwoli nam odpowiednio obsłużyć centra dystrybucji. Inwestycja położona jest w sąsiedztwie wiosek Linne, Herten i miasta Roermond, dzięki temu pracownicy mogą dojeżdżać rowerem lub chodzić do pracy. Lokalizacja ma również te same zalety multimodalne i dodatkowo znajduje się blisko niemieckiego rynku sprzedaży, jak inne popularne miejsca w Limburgii. Myślę, że logistyka i wszystko, co jest z nią związane, udowodniła swoją wartość w czasie kryzysu koronawirusowego. I właśnie teraz, kiedy ponownie rośnie liczba bezrobotnych, dzięki tego rodzaju inicjatywom możemy przyciągać nowe miejsca pracy w regionie”.


Jeroen Bertjens, starszy konsultant ds. Marketingu i Sprzedaży: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z realizacji centrum zrównoważonej dystrybucji przez Panattoni w Niderlandach, w środkowej Limburgii. Daje to nowe możliwości rozwoju dla firm w regionie, a także możliwości dla tych przedsiębiorstw, które dopiero chcą rozpocząć działalność. Region ma już dobrze prosperującą kulturę i infrastrukturę logistyczną, w tym duże centra dystrybucyjne Hansen Dranken, UPS, Plus, Lidl, Aldi, Actio i Dick Vijn Logistiek. Wraz z rozwojem centrum dystrybucyjnego przez niderlandzki odział Panattoni do tego portfolio dołączy wiele wspaniałych firm”.


O OML
OML BV przyczynia się do rozwoju gospodarczego regionu środkowej Limburgii, realizując to we współpracy z podmiotami powiązanymi, przedsiębiorstwami i rządem. Do podstawowych zadań OML B.V. należą: doradztwo w zakresie zagadnień przestrzenno-ekonomicznych, rozwoju lokalizacji i obszarów, nabywania firm i sprzedaży parków biznesowych, a także rozwoju i emisji nowych parków biznesowych. Pięciu akcjonariuszy OML to gminy Echt-Susteren, Leudal, Maasgouw, Roerdalen i Roermond / Venlo South.

Pracodawca

 Aktualność

Panattoni osiąga 10 milionów w wieku 15 lat



Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, kończy 15 lat. Od momentu powstania w 2005 r. firma zrealizowała ponad 10 mln m kw. powierzchni. Jest też obecna w najbardziej strategicznych dla logistyki i przemysłu krajach – Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie zyskuje miano najbardziej aktywnego dewelopera, jak również w Czechach i na Słowacji, a teraz także w Holandii, Hiszpanii i Portugalii.

PRECYZJA / INNOWACJA / SZYBKOŚĆ / ELASTYCZNOŚĆ / WIZJA / UCZCIWOŚĆ / TERMINOWOŚĆ. Pod tymi hasłami Panattoni świętuje 15 lat obecności na rynku. Firma jest europejską filią Panattoni Development Company, jednego z największych deweloperów powierzchni przemysłowych na świecie. W Europie rozpoczęła działalność w 2005 roku, uruchamiając biuro w Warszawie, na czele którego stanął Robert Dobrzycki, obecnie CEO Panattoni: „Przez ten czas staliśmy się numerem 1 wśród deweloperów powierzchni przemysłowych, dostarczając na rynek ponad 10 mln m kw. w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Naszą pozycję potwierdzają liczne rankingi. W tym roku Panattoni po raz czwarty z rzędu zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu PropertyEU największych deweloperów z całej Europy, wyraźnie wyprzedzając konkurencję zarówno pod względem dostarczonej powierzchni (6,31 mln m kw. w latach 2017-2019), jak i ambitnych planów. Wiążą się one nie tylko z perspektywicznym rozwojem sektora e-commerce, którego Panattoni jest liderem, ale również naszą ekspansją na inne kraje. W ciągu ostatnich kilku miesięcy rozpoczęliśmy działalność na kolejnych strategicznych rynkach europejskich - w Holandii, a także Hiszpanii i Portugalii” – mówi Robert Dobrzycki.

Go Earthwise with Panattoni - certyfikaty BREEAM, LEED i DGNB otrzymały inwestycje w Europie o łącznej powierzchni 2,2 mln m kw., a w kolejce czeka kolejne 2,5 mln m kw. Deweloper realizuje koncepcję zrównoważonego rozwoju i tworzy nowy standard magazynów w Europie, minimalizując oddziaływanie inwestycji na środowisko naturalne. Spójna strategia obejmuje nowoczesne fasady z w pełni przeszklonymi częściami biurowymi, podwyższoną izolacyjność ścian i dachów oraz szczelność, dzięki czemu budynki Panattoni zmniejszają emisję spalin i dwutlenku węgla, pozwalającą zaoszczędzić nawet do 20 proc. energii cieplnej potrzebnej do ogrzania obiektu. Dodatkowo wszystkie nowopowstające inwestycje wyposażone są w liczne systemy np. automatycznego zarządzania energią elektryczną, ograniczające zużycie wody, nie wspominając o stosowanym od dawna oświetleniu LED w standardzie i obowiązkowej certyfikacji BREEAM, teraz na poziomie Very Good.

Mieć 15 lat i dokonać niemożliwego - do tego nie wystarczy talent. Ważne są: precyzja, innowacja, szybkość, elastyczność, wizja, uczciwość i terminowość. I te cechy, z którymi utożsamia się Panattoni - a przede wszystkim cały jego zespół specjalistów - pozwoliły osiągnąć dzisiejszą pozycję firmy na arenie międzynarodowej. Podobnie jak rówieśnikom dewelopera – nastoletnim sportowcom, mistrzom w swoich dziedzinach, których Panattoni zaprosiło do kampanii marketingowej z okazji swojego jubileuszu. W przygotowanym na tę okazję filmie wystąpili: Zuzanna Bączyk (łucznictwo), Dominik Jastrząb (bilard), Tymon Kolasiński (kostka Rubica), Antek Korzec (breakdance), Patrycja Najda (freestyle slalom skating), Alicja Dobrołęcka (gimnastyka rytmiczna), Julia Augustyn (wushu). Wchodząc w świat iluzji firma pokazała zarówno zmienne warunki na bardzo dynamicznym rynku - z którymi mierzą się bohaterowie scen, jak i ona sama - ale także głęboką potrzebę współpracy. Wspólny wysiłek pozwala osiągnąć sukces i sprawia, że niemożliwe staje się możliwe, a elementy rozsypanej układanki, składają się we współdziałającą, idealnie dopasowaną całość.

Pracodawca

 Aktualność

Hall of Fame dla Panattoni i realizacji BTS firmy Amazon w Gliwicach - Best Warehouse Development w Europie Centralnej. HOF AWARDS rozdane.


Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, z kolejną nagrodą. Rekordowy BTS dewelopera dla firmy Amazon w Gliwicach o powierzchni 210 000 m kw. i czterech kondygnacjach uznany została za najlepszą realizację magazynową (Best Warehouse Development) w Europie Środkowo-Wschodniej, w piątej edycji konkursu HOF Awards magazynu CIJ.


Trwa właśnie piąta edycja HOF Awards magazynu CIJ. W dniach 26 maja - 29 maja 2020 podczas wyjątkowo zorganizowanych w tym roku webinariów, zwycięskie projekty w konkursie CIJ Awards walczą o bycie najlepszymi spośród najlepszych - Hall of Fame. Do tegorocznego wydarzenia zgłoszono projekty z Czech, Węgier, Polski, Rumunii, Serbii i Słowacji. Zwycięzcą w kategorii Best Warehouse Development w Europie Środkowo-Wschodniej został zrealizowany przez Panattoni BTS w Gliwicach dla firmy Amazon.


Zwycięzca zwycięzców. Inwestycja w Gliwicach jest już ósmym projektem przygotowanym przez Panattoni dla firmy Amazon. Zbudowany w formule BTS obiekt ma 317 m długości, 182 m szerokości i 26,7 m wysokości. Oprócz ogromnej powierzchni - 210 000 m kw. (w tym 7 500 m kw. na biura) – budynek ma też 4 funkcjonalne kondygnacje wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania. Są niezwykle pomocne w obsłudze szybko rozwijającego się rynku e-commerce. Technologia Amazon Robotics, przy wykorzystaniu 3 900 robotów transportowych, pomaga składować produkty na półkach i kompletować zamówienia. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko na znaczące zwiększenie przestrzeni magazynowej, ale również ograniczenie czasu realizacji wysyłek. Centrum w Gliwicach jest największym budynkiem firmy Amazon w Polsce, wykorzystującym tę technologię


Jak komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director w Panattoni: - „Gliwicka inwestycja Panattoni dla firmy Amazon jest wyjątkowa pod każdym względem. Jej realizacja była dla nas ogromnym wyzwaniem organizacyjnym i logistycznym. Mam nadzieję, że kolejny raz udało się nam dowieść, że jesteśmy odpowiednim partnerem do dostarczania najbardziej skomplikowanych projektów, czego dowodem może być również nagroda Best Warehouse Development w konkursie HOF Awards.


Przygotowany przez Panattoni budynek został również wyposażony w inteligentny system zarządzania (BMS) oraz czujniki ruchu w różnych sekcjach. Zalety obiektu nie ograniczają się przy tym do jego wielkości i zakresu funkcjonalności, ale obejmują także przestrzeganie najsurowszych norm środowiskowych. Budynek przeszedł proces certyfikacji środowiskowej z wykorzystaniem metodologii BREEAM, uzyskując ocenę Very Good. Funkcje, które umożliwiły otrzymanie certyfikatu, obejmują m.in. systemy ograniczające zużycie wody do minimum oraz oświetlenie LED. Jak dodaje Dobrzycki: „Doświadczenie przy tego typu projektach przyczyniło się do nowej strategii Panattoni - Go Earthwise i realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju. Stworzyliśmy nowy standard parków magazynowych w Europie, minimalizując oddziaływanie inwestycji na środowisko naturalne. Rozwiązań, które wprowadziliśmy jest wiele - nowy wygląd fasad, podwyższona izolacyjność i szczelność ścian, a także dachów, czy dbałość o well-being osób pracujących na terenie parków i etyka gruntów, czego konsekwencją jest standardowa certyfikacja BREEAM wszystkich nowopowstających obiektów w ramach parków Panattoni, teraz na poziomie Very Good”


Nagrody HOF 2020 przyciągną ponad 800 profesjonalistów z branży nieruchomości z całego regionu, w których udział biorą najbardziej wpływowe firmy oraz liderzy działający na rynku. Nagrody HOF są rezultatem najdłużej trwającej tradycji wyróżniania nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej - CIJ Awards. Pierwsza edycja tego konkursu odbyła się w 2001 r i obecnie obejmuje Czechy, Polskę, Węgry, Rumunię, Serbię / SEE i Słowację.

Pracodawca

 Aktualność

Go Earthwise with Panattoni – nowe biura, strefy zielone i wygląd budowanych parków magazynowych


Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wprowadziło nowy standard elewacji swoich parków. Dominują aluminiowo-szklane fasady, nowy układ kolorystyczny, a także zwiększone strefy zieleni. Innowacyjna metamorfoza jest częścią realizowanej koncepcji zrównoważonego rozwoju. Składają się na nią redukcja emisji CO2, wellbeing, odpowiedzialne zarządzanie środowiskiem, a także certyfikacja nowopowstających obiektów w BREEAM na poziome VERY GOOD.


Go Earthwise. Panattoni realizuje koncepcję zrównoważonego rozwoju i tworzy nowy standard magazynów w Europie, minimalizując oddziaływanie inwestycji na środowisko naturalne. Najbardziej widoczną zmianą jest wprowadzony przez dewelopera nowy wygląd elewacji hal. W bryle budynków dominują aluminiowo-szklane fasady w częściach biurowo-socjalnych z powiększonymi zielonymi strefami buforowymi przy wejściach. Jak komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni „Za tak spektakularną metamorfozą wyglądu fasady stoją nowoczesne i ekologiczne rozwiązania wprowadzone do całego projektu. Obiekty charakteryzują się podwyższoną izolacyjnością ścian i dachów oraz szczelnością, dzięki czemu budynki Panattoni zmniejszają emisję spalin i dwutlenku węgla, pozwalającą zaoszczędzić nawet do 20 proc. energii cieplnej potrzebnej do ogrzania obiektu. Dodatkowo wszystkie nowopowstające inwestycje wyposażone są w liczne systemy np. automatycznego zarządzania energią elektryczną, ograniczające zużycie wody, nie wspominając o stosowanym od dawana oświetleniu LED w standardzie i obowiązkowej certyfikacji BREEAM, teraz na poziomie Very Good”.


Dotychczas Panattoni zrealizowało pięć parków w ramach nowego konceptu – Panattoni Park Żory, Panattoni Park Bydgoszcz II, Panattoni Park Toruń, A2 Warsaw Park oraz City Logistics Łodź II. Kolejnych siedem m.in., w Częstochowie, Trójmieście, Lublinie Warszawie czy Legnicy dobiega finalizacji. W kolejce stoją następne, podobnie jak te ubiegające się o certyfikaty BREEAM na poziomie Very Good. Dla przypomnienia - od początku 2020 roku wszystkie nowopowstałe magazyny w ramach parków Panattoni, są certyfikowane metodą BREEAM New Construction International na poziomie VERY GOOD. Już dziś Panattoni ma 1,2 mln m kw. w procesie certyfikacji i 30 inwestycji zrealizowanych zgodnie z BREEAM i LEED, tym samym certyfikując najwięcej obiektów w branży magazynowej.


Wellbeing w parkach Panattoni. Zwiększony dostęp do światła dziennego dzięki szklanym elewacjom o lepszej przepuszczalności i zielone aneksy wejściowe to nie wszystko. Panattoni zadbało również o dobrostan osób pracujących w budynku – za sprawą odsunięcia miejsc parkingowych od budynków, stworzone zostały zielone placyki wyposażone w ekologiczne meble miejskie. Wybór roślinności każdej strefy buforowej - oprócz aspektów wizualnych - ma na celu stworzenie lepszego mikroklimatu dla osób przebywających w sąsiedztwie, jak chociażby obniżenie temperatury otoczenia latem. Również wiaty rowerowe na terenie parków przeszły metamorfozę, a w standardzie będą stacje do ładowania samochodów elektrycznych. W zależności od dostępności terenu i zainteresowania najemców tworzone będą strefy relaksu, wyposażone w siłownie zewnętrzne.


Zarządzanie środowiskiem / Land stewardship. Kolejnym etapem wprowadzanej metamorfozy inwestycji Panattoni jest połączenie idei zrównoważonego rozwoju z etyką gruntów, które w przypadku dewelopera prowadzi do odpowiedzialnego wykorzystania istniejących zasobów. W tym celu Panattoni pozostawia tereny biologicznie czynne na obszarach parków, zwiększa nasadzenia zamienne przy zastosowaniu gatunków roślin nieinwazyjnych oraz drzew i krzewów rodzimych, atrakcyjnych dla ptaków i owadów. Dodatkowo deweloper rezygnuje z terenów zielonych wymagających częstego koszenia. W miejsca krótkich, równo przystrzyżonych trawników pojawiają się proekologiczne kwitnące łąki, które utrzymują wilgoć, zapobiegają erozji ziemi, obniżają temperaturę powietrza, są jednym z największych producentów tlenu i pochłaniaczy dwutlenku węgla i dodatkowo zapewniają bioróżnorodność. Ta będzie zachowana również dzięki licznym domkom dla ptaków i bezkręgowców, a także ulom.

Pracodawca

 Aktualność

Największy obiekt w regionie warszawskim cały czas w cenie – Panattoni dostarczy 12 000 m kw. dla DSV Solutions w A2 Warsaw Park 

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, z kolejna realizacją dla DSV Solutions. Operator logistyczny zajmie blisko 12 000 m kw. w ramach A2 Warsaw Park – największego obiektu magazynowo–produkcyjnego w regionie warszawskim. Najemca wprowadzi się do budynku w listopadzie br., a już w lipcu otrzyma early access. Na wynajętej powierzchni, DSV SOLUTIONS będzie wykonywać operacje logistyczne dla branży odzieżowej.


Współpraca na wieloletnich fundamentach. Panattoni dostarczy dla DSV Solutions 11 955 m kw. w A2 Warsaw Park, gdzie najemca będzie prowadzić operacje logistyczne dedykowane branży odzieżowej. Część magazynowa o powierzchni 11 016 m kw. zostanie dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta, w szczególności z uwzględnieniem indywidualnych rozwiązań dedykowanych strefie manipulacji. Pozwolą one na sprawną rotację towarami na krótkich odległościach, a także zdecydowanie uproszczą proces przeładunku i składowania. Ponadto świetliki dachowe zamontowane nad tą strefą pozwolą w większym stopniu wykorzystać naturalne światło dzienne, a systemy wentylacyjne i grzewcze umożliwią stałą pracę ludzi w obiekcie. Część socjalno-biurowa zajmie 939 m kw. i będzie również wyposażona w showroom odzieży i akcesoriów. Ponadto DSV Solutions skorzysta z wygodnych placów manewrowych i bramy na poziomie „0”. Lokalizacja w A2 Warsaw Park umożliwi firmie doskonałą ekspozycję na przebiegającą w pobliżu autostradę. Powierzchnia zostanie oddana w krótkim terminie, na który pozwala wiele lat współpracy firm i zrozumienie specyfiki centrów logistycznych DSV SOLUTIONS. Klient wprowadzi się do budynku w listopadzie br., ale już w lipcu otrzyma early access.


Współpracę z DSV Solutions w ramach A2 Warsaw Park komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni: „Zbliżamy się do 200 000 m kw. dostarczonych dla tego klienta przez ponad 10 lat. Tak bogate wspólne doświadczenie to nasz ogromny atut, a kolejnym jest doskonała lokalizacja, którą utworzyliśmy. Ostatnie raporty pokazują, że rynek stołeczny cały czas jest w cenie. W trzech strefach warszawskich pod koniec marca br. budowano najwięcej w kraju, bo ponad 600 000 m kw. Ponadto w drugiej strefie odnotowano największą aktywność najemców – 20 proc. krajowego wolumenu transakcji” i dodaje: „Obecność tak dużego obiektu zaledwie 30 km od Warszawy i lotniska Chopina i jednocześnie dobrze skomunikowanego z całym krajem to doskonała wiadomość dla firm działających w regionie. To także miejsce z potencjałem na działalność ogólnopolską, jak i międzynarodową”.


Realizacja A2 Warsaw Park była kluczowa dla rynku warszawskiego. Obiekt o powierzchni ponad 100 000 m kw. znajduje się zaledwie 30 km od centrum Warszawy i tyle samo od Lotniska Chopina. Doskonałe połączenie ze stolicą zapewnia autostrada A2, przebiegająca w bezpośrednim sąsiedztwie parku. Droga łączy Warszawę również z najważniejszymi ośrodkami logistycznymi w Europie Środkowej – Łodzią, Poznaniem oraz Berlinem. Ponadto A2 Warsaw Park położony jest przy Węźle Grodzisk Mazowiecki i zaledwie 4 km od centrum Grodziska. Lokalizacja obiektu sprawia również, że staje się on atrakcyjną alternatywą dla najemców w stosunku do magazynów ulokowanych w Błoniu, wzdłuż Trasy Poznańskiej.


A2 Warsaw Park to nowoczesny kompleks magazynowo–biurowy przeznaczony zarówno do magazynowania, jak i lekkiej produkcji, o łącznej powierzchni 103 670 m kw. Podobnie jak inne centra dystrybucyjne dewelopera jest dostosowany do potrzeb różnych najemców pod kątem specyfikacji technicznej oraz możliwości dostosowania poszczególnych pomieszczeń do działalności produkcyjnej, magazynowej i socjalno-biurowej. A2 Warsaw Park powstało zgodnie z normami certyfikacji BREEAM.

Pracodawca

 Aktualność

Panattoni w partnerstwie kapitałowym z DH Capital ukończyło projekt o wartości 18 mln EUR 

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, w joint venture z DH Capital sfinalizowały realizację Panattoni Appliance Park o wartość inwestycji 18 mln EUR. Park o powierzchni 30 000 m kw. powstał w największym w Europie kompleksie logistycznym - Central European Logistics Hub.


Panattoni i DH Capital w wyniku wspólnego przedsięwzięcia joint venture ukończyły budowę Panattoni Appliance Park o wartość inwestycji 18 mln EUR. Park o powierzchni 30 000 m kw. jest częścią Central European Logistics Hub Panattoni i powstał głównie na potrzeby największej w Europie fabryki zmywarek BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego sp. z o.o. (58 500 m kw.) zrealizowanej również przez dewelopera. Już dziś Panattoni Appliance Park wynajęty został w 90 proc. a ulokowali się w nim producenci i poddostawcy komponentów wytwarzanych w zakładzie produkcyjnym urządzeń, których operacje transportowe ułatwia bezpośrednie połączenie drogowe z fabryką BSH. Park jest również przykładem klastra biznesowego - środowiska biznesowego współpracujących ze sobą najemców na skoncentrowanej geograficznie przestrzeni.


DH Capital to prywatny inwestor na rynku nieruchomości komercyjnych, inwestujący również w obiekty przemysłowe dedykowane lekkiej produkcji i szeroko pojętemu łańcuchowi dostaw – od inwestycji BTS, przez parki biznesowe, po logistykę miejską. Działalności inwestycyjna DH Capital obejmuje przedsięwzięcia typu private equity, nabywanie nieruchomości poprzez strategie współ-inwestycji i współwłasności oraz zarządzanie aktywami.


Panattoni Central European Logistics Hub to tworzony przez Panattoni największy w Europie kompleks logistyczny o planowanej powierzchni 600 000 m kw. Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2. Już dziś realizacja Central European Logistics Hub zbliża się do półmetka. W ramach inwestycji wybudowanych zostało 370 000 m kw., a kolejne 40 000 m kw. jest w realizacji. Firmy, które zdecydowały się już na swój rozwój w Hubie to BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Media Expert czy SMYK. Hub napędza rozwój Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi z możliwością utworzenia 7 tys. miejsc pracy.

Pracodawca

 Aktualność

Kolejne firmy z branży nieruchomości dołączają do akcji #property4heroes. To już 1150 posiłków dziennie!
 

Kolejne firmy dołączyły do grupy liderów branży nieruchomości komercyjnych, wspierając pracowników szpitali i pogotowia ratunkowego w całej Polsce. W ramach akcji #property4heroes każdego dnia do lekarzy, pielęgniarek, ratowników i personelu pomocniczego dociera 1150 posiłków.


W kolejnym etapie akcji #property4heroes z pomocą pospieszyły firmy: CA Immo, Grupa Capital Park oraz Savills Investment Management, dołączając do grona CPI Property Group, Echo Investment, EPP, Ghelamco, Globalworth, Griffin Real Estate, HB Reavis, Immofinanz, Invesco Real Estate, Panattoni, Skanska oraz Vastint.


– To bardzo dobry sygnał, że firmy na co dzień konkurujące na rynku potrafiły zjednoczyć siły, by pomóc pracownikom placówek medycznych w tak trudnym czasie, pokazując siłę i potencjał całej branży nie tylko w działaniach biznesowych. Pozytywny odzew ze strony medyków utwierdza nas w przekonaniu, jak bardzo potrzebna jest im nasza pomoc. Dla nas to również cenna lekcja na przyszłość, że warto jednoczyć siły, dzielić się budżetami i współpracować. Ta akcja ma szansę istotnie wzmocnić też nasze wzajemne relacje w biznesie, gdy życie i praca przestaną być podporządkowane trwającej epidemii – przekonują zgodnie przedstawiciele firm biorących udział w akcji #property4heroes.


Posiłki są przywożone każdego dnia do szesnastu szpitali i stacji pogotowia ratunkowego w dziewięciu polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Kielcach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie i w Gdańsku. Najczęściej są to obiady, ale również napoje i drobne artykuły żywnościowe. Firmy biorące udział w akcji zaangażowały do przygotowania posiłków swoich najemców, na co dzień pracujących w biurowcach i centrach handlowych z ich portfolio. Zespoły pracujące w poszczególnych firmach opracowały też logistykę dostarczania ich w konkretne miejsca. Pomocni byli tu koordynatorzy znający zapotrzebowanie konkretnych placówek w danym mieście.


– Każdego dnia docierają do nas pełne emocji podziękowania ze szpitali oraz innych placówek medycznych, które zyskały wsparcie branży nieruchomości. Dostarczane regularnie posiłki pozwalają im skoncentrować się na leczeniu i opiece nad pacjentami, zwłaszcza gdy w obliczu obostrzeń sanitarnych ich aktywność poza pracą została ograniczona do minimum. To ważna pomoc, którą bardzo doceniają – mówi Małgorzata Mikulik, koordynująca pomoc w warszawskich szpitalach.


Oprócz akcji #property4heroes, skupiającej działania na dostarczaniu posiłków do szpitali i innych placówek medycznych, firmy z branży nieruchomości komercyjnych pomagają też indywidualnie, zaopatrując medyków w środki ochrony osobistej czy sprzęt do leczenia i ratowania życia pacjentów.

Pracodawca

 Aktualność

Panattoni wzmacnia zespół – Mathieu Giguere ekspertem ds. e-commerce


Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wzmacnia swoje działania dla sektora e-commerce. Do firmy dołączył Mathieu Giguere, który - jako Dyrektor ds. Kluczowych Klientów i Rozwoju Biznesu - będzie odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych kontrahentów i rynków w związku z dynamicznym rozwojem handlu internetowego.


Od początku swojej działalności Panattoni dostarczyło na rynku europejskim już ponad 10 mln m kw. powierzchni magazynowo-przemysłowej, z czego w Polsce 7,6 mln m kw. „Ponad jedna trzecia dostarczanej przez nas powierzchni to projekty związane z e-commerce. Według szacunków handel internetowy na świecie zwiększył się w pierwszym kwartale tego roku o 20 proc. a sklepy internetowe odwiedziło 40 proc. więcej unikalnych użytkowników niż rok wcześniej. Również polskie firmy detaliczne podkreślają w swoich komunikatach dynamiczny wzrost obrotów w internecie co częściowo rekompensuje im spadek obrotów w handlu stacjonarnym. Jestem przekonany, że czeka nas dalszy wzrost kanałów sprzedaży e-commerce, a to oznacza większe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe zarówno w dużych, jak i mniejszych ośrodkach. A kwalifikacje i doświadczenie zawodowe Mathieu Giguere będą niewątpliwym atutem, który pomoże nam w zaspokojeniu potrzeb klientów w związku z szybkim wzrostem e-handlu” – wyjaśnia Robert Dobrzycki, CEO Panattoni. Jak dodaje, Mathieu będzie odpowiadał m.in. za kluczowych klientów i rozwój biznesu w Polsce i Europie, koncentrując się na e-commerce, a także nowych formatach i koncepcjach logistycznych oraz możliwościach jakie daje rozwój nowych technologii.


Mathieu Giguere zarządzał portfelem i transakcjami na rynku nieruchomości w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 2000 roku w firmie Cushman & Wakefield jako kierownik działu doradztwa. W 2006 roku objął tam stanowisko Dyrektora Zarządzającego i szefa programu Alliance na rynkach EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), a w 2008 roku szefa Zespołu Rynków Kapitałowych w Polsce. Potem Mathieu przeszedł na stronę klienta, pracując dla niemieckiej sieci detalicznej Tchibo, gdzie odpowiadał za zarządzanie portfelem nieruchomości i ekspansję detaliczną marki w Polsce.


W 2014 roku związał się na cztery lata z firmą Amazon. Jako menadżer/szef Rynku Nieruchomości odpowiadał w niej za rozbudowę i zarządzanie portfelem nieruchomości Amazon w trzech różnych regionach – CEE (Europa Środkowo-Wschodnia), SEU (Europa Południowa) oraz MENA (Północna Afryka i Bliski Wschód). W trakcie swojej pracy dla Amazon Mathieu m.in. zrealizował ponad 25 transakcji w 10 krajach o łącznej powierzchni logistycznej 1,5 mln m kw. oraz ukończył 11 projektów BTS w Europie kontynentalnej o łącznej wartości ponad 1 mld EUR. Brał też udział we wdrażaniu kilku nowych formatów logistycznych, włączając w to pierwszy miejski Prime Now oraz pierwszy w Europie kontynentalnej, wielopoziomowy i zrobotyzowany największy obiekt Amazona, wybudowany przez Panattoni w Gliwicach. Tuż przed rozpoczęciem pracy w Panattoni, pełnił funkcję Dyrektora ds. Zarządzania Nieruchomościami w WeWork, odpowiadając za ekspansję firmy na rynku środkowo-europejskim.


Mathieu Giguere zdobył tytuł licencjata z zarządzania (specjalizacja finanse) na Uniwersytecie HEC w Montrealu, zanim przeprowadził się do Europy, gdzie spędził ostatnie 20 lat.

Pracodawca

 Aktualność

Panattoni Europe and Robert Dobrzycki win at Eurobuild Awards


Panattoni has been recognised by the Eurobuild magazine as the Warehouse Developer of the Decade in Poland and Central and Eastern Europe. In 2009–2019, the company delivered as much as 5.1 million sqm of space. Eurobuild Awards brought Panattoni the title of Warehouse Developer of the Year, as well, and a win for Best Warehouse. The Eurobuild magazine also honored Panattoni Europe’s CEO – Robert Dobrzycki – for his contribution to the development of the warehouse market.

Panattoni – an undisputed industry leader. Eurobuild Awards are intended to showcase businesses and projects which significantly contribute to the development of the commercial property sector. In this year’s tenth jubilee edition of the event, the jury also selected the enterprises which have made the strongest impact on the CEE market over the past 10 years. In the category of warehouse space, there was only one leader – Panattoni Europe was honoured for delivering 5.1 million sqm of warehouse space built in 2009-2019 on close to 1380 hectares of land. The developer was also praised for implementing innovative technologies and upholding the commitment to environmental certification in their projects.

The Warehouse Developer of the Year title, in turn, came by virtue of the excellent business results achieved from October 2018 to October 2019. In this time, the company completed 2.3 million square metres of new warehouse and industrial space, including 180,000 sqm at the Central European Logistics Hub, and warehouse parks in cities like Poznań, Warsaw, Gdańsk, and emerging markets, like Zielona Góra, Lublin and Bielsko-Biała. The developer was very active in Czechia, too, and as of 2019 entered Slovakia with a logistics centre project next to the Kosice airport.

One of this year’s projects by Panattoni also claimed the Warehouse of the Year award, namely the largest, multi-storey logistics facility in Poland built for Amazon in Gliwice. Panattoni’s eighth project for Amazon has more than 210,000 sqm of space and four storeys armed with Amazon Robotics technologies. Developed on a site totalling nearly 23 ha, the building is a record-breaking 317 m long, 182 m wide and 26.7 m high. Its floor area is the equivalent of 29 football pitches!

Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Panattoni Europe, comments on the accomplishments in the competition: “Our developments keep breaking records year after year, in terms of both volume and technological advancement in the delivered facilities. As a developer, this is how we respond to our customers’ needs. We are therefore thrilled to be recognised in the Eurobuild ranking, which confirms that the development strategy we adopted is successful”.

Panattoni’s consistent rise in the European commercial property market is due mainly to the people behind the company. This did not go unnoticed at Eurobuild Awards, where Robert Dobrzycki, Panattoni Europe’s CEO, was honoured with a special award for his contribution to market development. The European arm of Panattoni Development Company has been led by Dobrzycki from its very beginning in 2005. Under his management, the company has systematically increased its market share, and is now the largest developer of warehouse and production facilities in Europe. It operates branches in Germany, United Kingdom, Czechia and Slovakia. The Netherlands office opened its doors as of 1 December, and the opening of a new office in Spain is planned for February 2020. To date, the company has delivered close to 9 million sqm of space in Europe, with 6.9 million sqm in Poland alone (out of approx. 18 million square metres in total). More than a third of the space is dedicated to e-commerce operations, and a further 25 per cent – to advanced manufacturing space.

Panattoni