Na pażp jest ogłoszenie o naborze Specjalista ds. Eksploatacji Urządzeń i Systemów DP/IT. Czy ktoś może mi napisać ile można dostać kasy. Kumpel mówił, że dobrze się zarabia
Jak wam się nie podobają płacę to hipermarkety was chętnie przyjmą barany mam nadzieję że rząd (usunięte przez administratora) Wanda
Mój znajomy pracuje tam jako konserwator. Chłop bez wykształcenia i zarabia 10 k. Bynajmniej wszystkim tak mówi
Ja to słyszałem, że 10k to zarabia elektryk i do tego jeszcze ma sponsorowane podróże zagraniczne. Fakultetów za wiele nie ma. To chyba z tą kasą to prawda
Podróże zagraniczne? A co one z pracą mają wspólnego, chyba że o delegacjach teraz piszesz i jakiś dietach? A tych fakultetów to czemu nie?
A w Krakowie taki smog że aż się alarm pożarowy uruchomił i ewakuacja oraz dwie godziny wieża wyłączona była. PAŻP podaje że ognia nie było. Dym bez ognia to tylko w Krakowie.
Czy urlop w Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest płatny 100%?
A dlaczego nie? To tutaj jak z urlopami wychodzi w takim razie skoro się dziwisz? Jak macie?
Zarabia dobrze tylko i wyłącznie grupa kontrolerów oraz kierownictwo. Natomiast ludzie którzy niejako są fundamentem firmy zarabiają gorzej niż sprzedawcy w lidlu. Kierownictwo przyznaje sobie nagrody za wprowadzanie gotowych rozwiązań, a reszcie zabiera się pieniądze.
Dzisiejszy artykuł w onecie brzmi jak zorganizowana grupa....o charakterze..... Pytam gdzie są odpowiednie insytucje
Cześć, rozumiem, że dla ciebie problemem w firmie jest wysokość wynagrodzenia. A co możesz powiedzieć o innych rzeczach, jak warunki pracy? Może pracodawca jednak oferuje też coś pozytywnego. Daj proszę znać w komentarzu.
Ta instytucja powinien się zająć nadzór lotniczy, czyli ULC. Ale i tam pracują sami „specjaliści”, więc próżno szukać kompetentnych działań …
Kumoterstwo na najwyższym poziomie. Zgadzam się z opinią Abcd... Zwykłych pracowników traktuje się źle, obcina kasę itd... (usunięte przez administratora) to normalna forma zarządzania. Ale to też zależy od bezpośredniego przełożonego. Więc zależy na kogo się trafi... Ludzie ogólnie fajni.
Mój znajomy nie jest ani kontrolerem ani kierownictwem chwali się, że ma 10tys. To nie jest zła pensja dla kogoś ze średnim wykształceniem
Świetna rekrutacja. Po 2 miesiącach od złożenia aplikacji zapraszają na test z angielskiego. Po jego wykonaniu cisza, brak dostępu do wyników. Żadnego odzewu. Dno!
omijac z daleka rekrtuacja na poziome bazaru, jak w kazdej panstwowj firmie, konkurs na najtanszego pracownika, sami sobie tam pracujcie
A możesz więcej szczegółów podać? Tak coś mi się wydaje że tam to się jednak zarabia olbrzymie pieniądze, przynajmniej dla takiego zwykłego Kowalskiego. Jak proces rekrutacji przebiega i przede wszystkim na jakie stanowisko aplikowałeś/łaś?
Przy zerowym ruchu lub bardzo niskim niestety trudno żeby kontroler zarabiał 50 tys Kontrolerzy chcieli by zarabiać co najmniej tyle co przed COVID-em kiedy ruch był bardzo duży. Pensja kontrolera była uzależniona od dodatków jeżeli ruch jest mały to i dodatków nie ma. Samoloty nie latały w nocy ruch ograniczony do minimum. Gdzie do głosu dochodziły związki w większości firmy upadały bo nie potrafiły dojść do porozumienia. W średnich firmach państwowych był to szantaż więc firmy upadały. Duże firmy w których działają związki państwo cały czas dokłada z naszych podatków. U prywaciarza jak się nie podoba to się zwolnij, gdy obroty firmy spadają nie ma pieniędzy i dokładania jak w państwowej. Nie wiem ile kontroler powinien zarabiać ale też nie może być tak że za postojowe ma dostawać 30 tys. Cały biznes lotniczy poniósł duże straty w ciągu 2 lat i dalej ponosi ( zadłużył się ) więc tu jest największy problem jak przy niskich obrotach nie adekwatnych do 2019 r wszystkich pogodzić ??? Czy 8-15 tys zł za postojowe i zerowy ruch to mało ?? w hotelarstwie wszyscy poszli pod most,firmy zbankrutowały a kredyty na utrzymanie firmy przez lata beda spłacać i nimi nikt się nie przejmuje, do dnia dzisiejszego jest kiepska sytuacja finansowa. W hotelarstwie pracownicy na miesiąc w 2020r zarabiali po 100-200 zł na miesiąc :-) wynagrodzenie za dyżur w weekend - 5 tys. zł brutto; wynagrodzenie zasadnicze zależne od wielkości ruchu i stopnia doświadczenia kontrolera dodatek stażowy (od 3% do 20% w zależności od stażu pracy – wzrost 1% rocznie) dodatek operacyjny (20% za utrzymywanie uprawnień do wykonywania zawodu) dodatek za pracę w nocy (+25%) oraz w dni świąteczne (+100%) dodatek za pełnienie dodatkowych funkcji, tj. instruktor szkolący, kierownik nagroda jubileuszowa 269 472 zł brutto.
Paski z niskimi zarobkami są dlatego z 2020 ponieważ ruch na lotniskach w pewnych miesiącach był zerowy. Przy zerowy ruchu zarobki mają być maksymalne ? Niech pokażą paski z zarobkami z 2019 roku. Jeżeli mieli wypracowane mało godzin gdyż samoloty nie latały trudno żeby zarabiali po 30- 50 tys na miesiąc. W innych biznesach np. hotelarstwo, gastronomia ludzie przychodzili do pracy po 1-2 h na tydzień więc trudno żeby zarabiali nawet minimalną krajową. 50-75% w hotelarstwie pracownicy dostali wypowiedzenia. Ci co zostali dostali propozycję obniżek zarobków do 60 % lub pracę na zlecenie w ilości 15-25 h na miesiąc :-( Ruch lotniczy drastycznie się zmniejszył i tu jest główny problem, zarobki maksymalne są dostosowane do dużego ruchu którego niestety nie ma.
Ile zarabia kontroler ruchu na początku, a potem z kilkuletnim doświadczeniem? Jakie są godziny pracy? Czy ma się jakiś wpływ na miasto w którym będzie się pracować?
Przez pierwsze 3 lata okolice minimalnej. Po 10 latach mozna dojść do ok 15K netto w W-wie lub do 10K poza Warszawą.
Przepraszam ale jako absolwent AON umiem tylko wykonywać polecenia i wchodzić w …. donosząc, zastraszając i skłócając wszystkich. Mogę jeszcze wystąpić w tvpis i pobrudzić o sukcesach Zaraz mnie wyrzucą i już tylko prokurator będzie się mną interesował Gorzej ze wywalą tez moja świtę która jeszcze ma nadzieje ze zostanie
Jak w Polsce Na gorze kłamczuszek i lizusek na którego czeka NIK i prokurator Obok - nomen omen zakompleksiony niekompetentny gość o nazwisku Kot Kolejny kumpel Horaly przyjechał z Gdańska i musli ze jest „mandzerem” Następny który założył firmę z dziewczyna i wyciągają kasę Na PR wydają miliony bo tylko to pozwala trwać… a firma upada MIERNOTY NISZCZĄCE FIRMĘ
Kiepska firma jeżeli na rekrutacji zadaje pytania negatywne a potem ma o nie pretensje, że się odpowiedziało. Także potwierdzam info o zamiataniu pod dywan wszystkich informacji krytycznych. Firma poza tym myli role i obowiązki. Przez to w innej roli robisz za dwa etaty a kasę dostajesz za jeden. Ogólnie zrobili na mnie złe wrażenie i nikomu nie mogę polecić. Boją się prawdy, więc w ogóle nie reagują na konstruktywną krytykę. Troszkę za słaby poziom rekrutacji jak dla doświadczonego specjalisty. Pachnie starą (usunięte przez administratora) niestety. Zero rozwoju naprzód.
Rzeczywiście stawianie fałszywych zarzutów kandydatom i atakowanie ich to raczej nie jest poziom który można zaakceptować. Może kiedyś ludzie w Agencji zmienią się i dojdą do właściwych wniosków.
Jak dwa etaty to powinny być dwie wypłaty a nie jedna. Ale może jedna duża wystarczy? Ile ci zaproponowali kasy na początek?
Tez byłeś na rozmowie rekrutacyjnej i odniosłeś takie wrażenie? Wytłumaczysz o co chodzi, bo jak można stawiać zarzuty komuś kto dopiero przyszedł na rekrutacje? O co w tym chodzi?
Jak mogą być 2 gwiazdki (jeszcze) skoro 90% kontrolerów zarabiających po 40 000 miesięcznie grozi odejściem z pracy przez atmosferę
praca dla abstynentów.krl pracuje prawie codziennie/dyżury o różnych porach dnia i nocy.nowy regulamin wynagradzania pauperyzuje większość zatrudnionych.tylko krl i menagment mogą liczyć na godne zarobki.istnienie pażp jest obowiązkiem RP.gdzie jest państwo jak przyszły chude lata dla lotnictwa,może trzeba dofinansować coś co jest niezbędne.polęcą głowy za tą sytuację ichyba nie krl-ów
Pracownicy kontrolerzy to niestety w większości banda leserów! dostają niebotycznie wielkie pensje, wydają je na narkotyki i szybkie samochody. Osoby te mają faktycznie dużą odpowiedzialność ale nie przesadzajmy, neurochirurg który robi operację na otwartym mózgu też ma mega dużą odpowiedzialność a kasy takiej jak ci często chłoptasie bez studiów nie dostaje! Aż dziw, że nie badają swoich kontrolerów na obecność narkotyków przed wejściem na stanowisko bo wiem, że wielu z nich dzień przed pracą ćpa w najlepsze! Wstyd i tyle! uważam, że pensja ponad 40k to jakieś nieporozumienie, szczególnie gdy kontrolerzy ciągle są na wakacjach albo L4. Jestem byłym pracownikiem administracyjnym w pażp i uważam, że powinny być tam wprowadzone zmiany a tych leserów co tylko bumelują i zgarniają niebotycznie wielkie pensje należy doprowadzić do pionu. Potrzeba tam nowej krwi i faktycznie oddanych tej pracy osób!
40k...? czy aby na pewno? Słyszałem, że kontroler teraz (w pandemię) zarabia ok 6k, a podobno nie jest to łatwa robota...?
To nie masz dobrych informacji. Kontrolerzy zarabiają ponad 30k, teraz chcą im zmniejszyć pensje do 18k netto. Robota nie łatwa ale jak dla kogo. Wymaga skupienia, dobrej znajomości ang i podejmowania szybkich decyzji. Jak napisałem podobnie ma neurochirurg. Jasne, że kontrolerzy powinni zarabiać dużo bo mają na sobie dużą odpowiedzialność ale bez przesady. Kontroler pracuje na 8h ok 5h, reszta to jego relaks. Poczytaj może dokładnie jak wygląda ta służba zanim zaczniesz pisać bzdury.
Nie piszę bzdur. Po prostu interesuję się coraz bardziej tym zawodem, dlatego pytam. Jeśli chodzi o jakiś "dowód" na moje słowa przesyłam link: (usunięte przez administratora) Wolę dopytać o każdą sprawę, niż potem po 2 latach kursu dowiedzieć się, że nie mam szans na przekroczenie 10k netto (oczywiście nie mówię o początku bo sam nawet nie wiem ile na start dają i będę bardzo wdzięczny za każdą informację).
Teraz za rządów nowego p.o. Prezesa to nie wiem ile będą zarabiać ale uwierz (byłemu pracownikowi) że zarobki kontrolerów sięgały ponad 30k miesięcznie. Teraz pewnie po kilku latach spokojnie wyciągniesz 18k netto ale to dopiero po szkoleniu (2 lata) i jakimś stażu, no i po zdaniu licencji! Startuj bo to dobra robota!
W 2018 roku postanowiłem zaaplikować na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego (czyli to legendarne stanowisko które rozbudza wyobraźnię stawkami rzędu 50K/miesiąc). Rekrutacja trudna, wieloetapowa. Z około 2000 kandydatów z etapu na etap odpadała większość. Rekrutacja ma na celu wyłonić osoby z predyspozycją do tego zawodu, więc nic dziwnego. Razem z około 50-cioma kandydatami udało mi się zakwalifikować do ostatniego etapu. Niestety (a w obecnej sytuacji to stety) odpadłem na ostatnim etapie. Miałem możliwość startowania w rekrutacji już od ostatniego etapu po pewnym okresie (chyba 1 rok). Miałem też 2 znajomych, którzy około rok wcześniej przeszli pozytywnie rekrutację więc miałem mniej więcej pojęcie jak wygląda cały 2 letni kurs i otrzymanie licencji. Wiedziałem jak trudny i wymagający jest cały proces. Ale ponieważ jestem ambitny i raczej z dużymi predyspozycjami intelektualnymi (nieskromnie, ale tak mi się wydaje) stąd pojawiło się u mnie zainteresowanie wymagającym ale też wysoko wynagradzanym zawodem (oczywiście to mit, legendarnie dużo zarabiali tylko kontrolerzy z Warszawy z wieloletnim doświadczeniem i to tylko w okresach wzmożonego ruchu lotniczego, czyli do czasów pandemii). Po niezakwalifikowaniu się na szkolenie postanowiłem spróbować sił w innej branży i padło na IT. I tutaj moja rada dla potencjalnych kandydatów jak i do obecnych młodych kontrolerów ruchu lotniczego. W IT wystartowałem od 3000 netto po 1 roku dostałem 6000 w 2 8K w 3 10K a obecnie (po zmienia pracodawcy co w IT jest możliwe w przeciwieństwie do PAŻP) 20Kbrutto (UoP więc około 12K na rękę po nowym wale) I mam dalsze perspektywy rozwoju i pracy w każdym miejscu na ziemi dla praktycznie dowolnego pracodawcy. I warto dodać, że mogę założyć JDG i znacznie zoptymalizować swoje podatki. Czego kontrolerzy zrobić nie mogą Znajomi (ponadprzeciętnie zdolni i inteligentni ludzie) nie poradzili sobie zbyt dobrze. Jeden niestety odpadł po 2 latach szkolenia (podczas trwania kursu wynagrodzenie to coś koło minimalnej krajowej) Drugi zdał szkolenie ale niestety nie zdał egzaminu na najlepszą pozycję w W-wie i musiał powtarzać egzamin w innym mieście. Ale niestety przyszedł covid i jego praktyki trwają do dzisiaj. Moja rada do wszystkich zdolnych, ambitnych z dobrym angielskim, ścisłym umysłem i podzielną uwagą. Zastanówcie się czy PAŻP jest miejscem dla Was i czy nie zmarnujecie swoich możliwości w tym miejscu. Legendarna otoczka tego stanowiska mocno spadła szczególnie przez sytuację z obecnym kierownictwem i przez zmniejszony ruch po pandemii. Jeśli nie jesteście fanatykami lotnictwa i zdajecie na to stanowisko tylko dla $$$ to warto przemyśleć czy nie lepiej wejść do branży która ma przed sobą najciekawszą przyszłość. I być może za kilkanaście lat, będziecie mieli możliwość tworzyć software, który w pełni zautomatyzuje i zastąpi zawód kontrolera ruchu lotniczego :)
Dzień Dobry, do ZTM dotarło pismo z PAŻP o potencjalnej konieczności przesunięcia kontrolerów z ZTM do PAŻP ,w związku z falą wypowiedzeń przez dotychczasowych kontrolerów PAŻP. Podobno legitymacja kontrolera ZTM już działa na bramie!
Jestem pracownikiem pażp i niestety muszę potwierdzić, że dużo negatywnych komentarzy ma swoje uzasadnienie. Bardzo odradzam planowanie zatrudnienia tutaj, branża lotnicza ma się źle i raczej szybko się nie poprawi. Archaiczność systemów komputerowych to wynik odgórnie nałożonych wysokich wymagań bezpieczeństwa i redundancji. Systemy powstają tu około 5-10 lat więc już podczas wdrożenia są przestarzałe technologicznie. Po obniżkach moja pensja wygląda jak ta sprzed 16 lat. Na wysokie zarobki mogą liczyć tylko nieliczni pracujący w Warszawie, w jednostkach terenowych początkujący, ale już kontroler może liczyć na 6-7 k netto, technik/informatyk w zależności od systemów, które obsługuje 5-6 k netto. Część personelu pracuje zmianowo - nocki i święta. Praca dla hobbystów lotnictwa dla których pieniądze to nie wszystko.
(usunięte przez administratora)
Można zrozumieć rozczarowanie "Rozczarowanej" brakiem awansu pionowego co może wynikać np. z braku kompetencji, ale pomawianie czy zniesławianie innego człowieka jest prymitywnym sposobem na podbudowanie samego siebie, kosztem innych. Hejt i trolowanie - nic więcej. Nie jest to wiarygodna/miarodajna opinia o Agencji - słabe.
Nie każdy wpis nawet "przykry" jest pomówieniem (choć fakt forma do poprawy) Ale promowanie niekompetentnego kolegi i "bardzo bliskiej koleżanki dyrektorki" to fakt To przestroga dla kandydatów a do tego służy ta strona!
@rozczarowana i @rozczarowany z wpisów można wywnioskować że macie Państwo wiedzę o życiu osobistym Pani Dyrektor oraz że zweryfikowaliście kwalifikacje i kompetencje drugiej osoby podanej w opinii, natomiast wyrażone oceny dokonujecie w oparciu o swoją potwierdzoną wiedzę. Ale takie wypowiedzi to właśnie hejt i trolowanie - nie ukrywajmy tego - pomowienia wyssane z palca, nieludzkie i niestosowne - a moze wlasnie ludzkie. Jednak głęboko niesprawiedliwe dzialanie - oczerniajace całą organizację.
Firma to ludzie. Jeśli z wyjątkiem „góry” wszyscy to…zastraszeni i zmobingowani pracownicy, to nie hejt. Ta firma (jak każda) to tryby jak w zegarku i gdy przestają się kręcić bądź zacinają, niebawem przestaną działać. Tu każdy wie o każdym niemal wszystko. Szczególnie o poczynaniach „góry”
i jak wy pracujecie w tak gęstej atmosferze? współczuje, ale sami jesteście sobie winni skoro godzicie się na takie traktowanie.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Polska Agencja Żeglugi Powietrznej?
Zobacz opinie na temat firmy Polska Agencja Żeglugi Powietrznej tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 35.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Polska Agencja Żeglugi Powietrznej?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 20, z czego 3 to opinie pozytywne, 12 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!