Pytania do firmy SZWAK I SPÓŁKA SP. Z O.O.
Czy pracodawca SZWAK I SPÓŁKA SP. Z O.O. motywuje w jakiś sposób swoich pracowników?
Na stronie z ogłoszeniami pracy pojawiła się oferta na stanowisko pracownika administracyjnego, który ma wspierać dział księgowy, kadrowy i rozrachunków. Czy ktoś z pracowników może coś więcej powiedzieć o pracy na tym stanowisku? Jakie są konkretne obowiązki? Czy wymagana jest wiedza z tego zakresu/znajomość przepisów? Również jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna, wdrożenie w tej firmie?
Jak wgląda proces wdrożenia nowego pracownika? Czy konieczne jest doświadczenie? Czy jest miejsce dla studentów dziennych ?
Proces wdrożenia podzielony jest na trzy podstawowe etapy: 1. Wdrażanie w praktyki funkcjonujące w biurze i kwestie organizacyjne, zapoznanie z podstawowymi procedurami obowiązującymi w firmie oraz oprowadzenie nowej osoby po biurze i przedstawienie nowego pracownika Zespołowi. 2. Spotkanie z Koordynatorem i zespołem, do jakiego dołączy nowa osoba. 3. Wdrożenie w obowiązki merytoryczne. Przez podstawowy dwutygodniowy okres wdrożenia, w codziennej pracy towarzyszy nowej osobie Buddy - pracownik z dłuższym stażem, który pomaga we wdrożeniu w obowiązki, a także w integracji nowej osoby z Zespołem. Pełne wdrożenie nowego pracownika to proces zajmujący 3 miesiące i przez cały ten czas nowy pracownik stopniowo wdrażany jest w wykonywanie kolejnych zadań. Przyjmujemy również osoby bez doświadczenia - mają one szansę na kilkumiesięczne realizowanie podstawowych obowiązków z zakresu księgowości i administracji w zespole Administracji Operacyjnej. Dzięki temu pracownicy bez wcześniejszego doświadczenia w księgowości, mają szansę poznać realia pracy księgowych i sprawdzić swoje predyspozycje do wykonywania zawodu oraz bardzo dużo nauczyć się od doświadczonych pracowników merytorycznych. Dla pracowników tego zespołu przewidujemy dynamiczną ścieżkę kariery, którą mają szansę realizować w wybranym dziale firmy. Studenci dzienni także są u nas mile widziani - liczba godzin i grafik (dostępność) kandydata omawiana jest już na etapie rekrutacji. Dodatkowo istnieje możliwość pracy w zróżnicowanych godzinach, w oparciu o comiesięcznie przygotowywany grafik (w ramach zadeklarowanych godzin).
Czy w SZWAK I SPÓŁKA SP. Z O.O. są szkolenia zewnętrzne?
Oferujemy naszym pracownikom szkolenia zewnętrzne, kursy, jak i szkolenia wewnętrzne. Część z nich realizujemy przy udziale doświadczonych trenerów z zewnątrz organizując szkolenia zamknięte, w innych przypadkach korzystamy ze szkoleń otwartych, poświęconych np. tematyce zmian prawno-podatkowych. Nawiązaliśmy również stałą współpracę z renomowaną szkołą językową, podnosząc nasze kompetencje również w obszarze nauki języków obcych. Sami także szkolimy się wewnętrznie, korzystając z wiedzy starszych stażem i doświadczonych pracowników. Swoimi praktykami, wiedzą i doświadczeniem dzielimy się również na forum międzynarodowego stowarzyszenia księgowych PrimeGlobal - założonego w 1977 roku i zrzeszającego 306 firm ze 100 krajów - sami czerpiąc również z zasobów e-learningowych i webinarów organizowanych przez firmy księgowe z całego świata oraz regularnie uczestnicząc w organizowanych konferencjach. W naszej branży aktualizowanie wiedzy to obowiązek każdego, a chęć rozwoju to nawet predyspozycja do wykonywania zawodu.
A czy w związku z tak bogatą ofertą szkoleniową trzeba podpisać jakąś umowę lojalnościową z firmą w zamian za udział w szkoleniach czy kursach językowych?
Czy pracownicy w SZWAK I SPÓŁKA SP. Z O.O. dogadują się między sobą?
Nie, nikt ze soba nie rozmawia tylko pisze sie na skype. Jeden pogania drugiego. W kuchni mozna z kims porozmawiac, ale kuchnia jest tak mała, że każdy ściśniety jak mrówki, bo nikt sie nie stosuje do przerwy 15sto minutowej która ma w grafiku. Nawet spokojnie nie można zjeść. Ogolnie dramat.
Jeśli faktycznie tak jest to czemu nikt nie pilnuje tych całych przerw tutaj? Nie ma nikogo od zarządzania zespołem, żeby weryfikował takie rzeczy?
Ponad 50 osobowy zespół tworzy 8 maksymalnie 7osobowych działów (księgowości, kadr i płac, płatności, administracji operacyjnej i digitalizacji), które zarówno wewnątrz, pomiędzy sobą jak i na zewnątrz (z klientami lub instytucjami) komunikują się w każdy możliwy sposób, wykorzystujemy zarówno narząd mowy, klawiaturę, ale również dwa kciuki na smartfonach, w jakie każdy z nas jest wyposażony. Dzięki temu pracujemy bardzo szybko. I faktycznie tak jak nasi klienci lubią otrzymywać informacje w przedterminach tak samo my lubimy szybkość działania połączoną z precyzją, dlatego za realizację zadań w ten sposób ustaliliśmy wewnętrzne premie (przedtermin ważony jakością) co pozwala nam jako firmie oferować stosowną jakość pracy i szybkość realizacji zadań. W kuchni jednocześnie mieści się dość swobodnie 5 osób (choć w dni kiedy serwujemy sobie okazjonalnie poczęstunek (jak np. dziś 12 haloweenowych pizz) to zagęszczenie wzrasta nawet do kilkunastu osób;)) , stąd pomysł ustalenia godzin przerw i jednoczesne starania powiększenia biura o kolejną kuchnię. Rozmiar kuchni zdaje się najbardziej przeszkadzał osobom, które starały się zmienić proporcje spędzania czasu przy biurku i w kuchni na takie, które powodowały nieterminowość i opóźnianie realizacji zadań, ale takie osoby źle się czują w towarzystwie pracowitych profesjonalistów jakimi staramy się być ;)
Jako były pracownik, jestem w stanie wyrazić opinię. Atmosfera - pozornie miła,(usunięte przez administratora)Sama praca typowo korporacyjna. Nikt nie rozmawia, tylko pisze na Skype. Wynagrodzenie- obiecywanie gruszek na wierzbie.(usunięte przez administratora) Praca - jak to w biurze rachunkowym, trzeba liczyć się ze stresem i terminami. Niemniej, nie wiedzieć czemu, zezwala się aby nowy pracownik nie dostał odpowiedniego wdrożenia. Po czym powstają nieprzyjemności. Ogólnie- biurem nie zarządza szef, a managerowie. Wydaje się, że wiele kwestii są mu nieznane. Nic dziwnego, firma prężnie się rozwija, ale czy to zezwolenie by nowi pracownicy byli pomiotłem dla starszych stażem? Niech zada sobie to pytanie zarząd, biorąc pod uwagę rotację pracowników.
Potwierdzamy - firma się rozwija, czy prężnie to już subiektywna ocena - dziękujemy za nią. Potwierdzamy, że jak w każdej zatrudniającej około 60 osób firmie aby móc szybko podejmować decyzje firma dostosowała swoją strukturę do osiągniętego rozmiaru a zarząd w zakresie decyzyjności przekazał kompetencje managerom pozostawiając sobie strategiczne obszary decyzyjności. Sposób wdrożenia nowych osób sukcesywnie poprawiamy, czym innym jest dołączenie do grupy 10 osób, a czym innym wejście do zespołu 60 osobowego, stąd działania wdrażającego zmiany OPTeamu powstałego na podstawie ankiety samooptymalizującej gdzie każdy pracownik mógł zgłosić swoje uwagi i sugestie dot. funkcjonowania firmy. Dziękujemy za uwagę, uwzględnimy ją w naszych przyszłych działaniach. Potwierdzamy, że zespół dobieramy mentalnie i nie ma w nim miejsca dla osób negatywnie i toksycznie nastawionych do innych osób i zapewne dlatego w pseudonimie widnieje przedrostek (e)x ;)