Praca w obsłudze klienta w Płocku — zakres obowiązków na różnych stanowiskach
Zadaniem każdego pracownika działu obsługi klienta jest zapewnienie takiego poziomu obsługi, aby była ona zgodna z najwyższymi standardami w tej dziedzinie. Obsługa klienta jest bardzo szeroką branżą, spotykaną w niemal każdym z sektorów gospodarki. Pracownikiem obsługi klienta jest zarówno osoba zajmująca się sprzedażą produktów lub usług, konsultant ds. technicznych, który pomaga rozwiązywać problemy techniczne, jak i recepcjonistka, której zadania obejmują m.in. rejestrowanie pacjentów w przychodni.
Właśnie dlatego nie istnieje jeden zakres obowiązków odpowiadający wszystkim osobom pracującym w obsłudze klienta w Płocku. O tym, jakie zadania realizuje dany pracownik, decyduje jego miejsce pracy. Niemniej nadrzędnym celem każdej osoby zatrudnionej w obsłudze klienta jest przede wszystkim jak najlepsze spełnienie potrzeb klientów.
Często oznacza to również budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z obsługiwanymi osobami. Im lepsze jest wrażenie, jakie pracownik zostawił klientowi, tym większa szansa, że ten ponownie skorzysta z usług danej firmy. Oto przykładowe zadania, jakie realizują osoby pracujące w obsłudze klienta w Płocku i okolicach:
- przygotowywanie ofert handlowych,
- pozyskiwanie nowych klientów,
- obsługa kasy fiskalnej,
- reprezentowanie firmy w kontaktach z klientami,
- dbanie o pozytywny wizerunek firmy,
- fachowe doradztwo klientom,
- wprowadzanie do systemu zgłoszeń otrzymywanych od klientów.
Zdalna praca w obsłudze klienta w Płocku
Dziś prężnie rozwijającą się formą pracy z klientem jest praca zdalna. To nie bezpośrednia obsługa klienta, taka, z jaką spotykamy się np. w sklepie stacjonarnym, ale na przykład telefoniczna forma kontaktu z klientami. Zdalna obsługa klienta może być realizowana z dowolnego miejsca, co daje wszystkim kandydatom do pracy w tym sektorze ogromne możliwości znalezienia pracy zdalnej w firmach, których siedzibą jest nie tylko Płock, ale i np. Warszawa.
Obowiązkiem pracownika zdalnej obsługi klienta bywa m.in. kontakt telefoniczny w ruchu przychodzącym, połączenia wychodzące, kontakt mailowy oraz realizowany przy pomocy czatów. Pracownikiem zdalnej obsługi klienta w Płocku jest np. rejestratorka medyczna albo konsultant ds. technicznych, który stara się pomóc klientom w rozwiązaniu ich problemów technicznych na odległość lub rejestruje zgłoszenia w systemie firmy i wysyła ekipę fachowców.
Wymagania, które trzeba spełniać w pracy w obsłudze klienta w Płocku
Rekrutacja pracowników w branży obsługi klienta często odbywa się w oparciu o umiejętności miękkie kandydatów. Niejeden pracodawca patrzy przede wszystkim na to, czy potencjalny pracownik wykazuje się wysoką kulturą osobistą, jest cierpliwy, komunikatywny, uprzejmy i czy poradzi sobie nawet z najtrudniejszymi, roszczeniowymi klientami.
Osoby chcące pracować w telefonicznej obsłudze klienta powinny mieć także przyjemny głos i doskonałą dykcję. Pracując w obsłudze klienta w Płocku, zyskuje się możliwość rozwoju kluczowych kompetencji miękkich, bardzo cenionych we współczesnym rynku pracy. Zaangażowanie pozwala awansować na wyższe szczeble kariery. Szanse na pracę w obsłudze klienta w Płocku mają zarówno osoby bez doświadczenia, jak i te z określonym stażem w obsłudze czy sprzedaży.
Wymagania wyglądają podobnie w przypadku wykształcenia. W bardziej wyspecjalizowanych branżach i firmach, gdzie, aby prawidłowo realizować rolę np. doradcy klienta potrzeba konkretnej wiedzy, najczęściej wymaga się dyplomu ukończenia studiów wyższych. Niezwykle ceniony jest także język angielski i inne języki obce. Ich znajomość gwarantuje możliwość jak najlepszej obsługi klientów zagranicznych.
Pozostałe wymagania zależą zwykle od dokładnej specyfiki danego miejsca pracy, jednak branża obsługi klienta często wiąże się także z zatrudnieniem w systemie zmianowym. Trzeba brać pod uwagę możliwość pracy także w weekendy czy popołudniami, jeśli chce się rozwijać właśnie w tym sektorze.
Praca w obsłudze klienta w Płocku a sytuacja na lokalnym rynku ofert
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego usługi stanowią 21,4 proc. płockiej struktury zatrudnienia, a w tym sektorze zawiera się także branża obsługi klienta. Płock gwarantuje stabilne zatrudnienie. Umowa o pracę na lata to standard oferowany przez wiele firm z tego miasta. Na osoby, które w sektorze obsługi klienta upatrują możliwości podjęcia także pracy dodatkowej, czeka m.in. elastyczna umowa zlecenie.
Mnóstwo stanowisk związanych z obsługą klienta jest przyjazna pracownikom niepełnoetatowym. Badanie "Barometru Zawodów" wskazuje, że w 2023 roku najwięcej wakatów w obsłudze klienta w Płocku dotyczy przede wszystkim: ochrony zdrowia, oświaty, branży IT, transportu i magazynowania, księgowości oraz branży technicznej.
Średnie zarobki w pracy w obsłudze klienta w Płocku
Praca w obsłudze klienta w Płocku dotyczy na tyle różnorodnej liczby stanowisk, że zarobki w tej dziedzinie to zarówno tak zwana najniższa krajowa, jak i naprawdę atrakcyjne wynagrodzenie. Pracownicy mogą liczyć na równie szeroki pakiet benefitów, do których najczęściej zalicza się jednak: prywatna opieka medyczna dla pracownika i członków jego rodziny, karnety do obiektów sportowo-rekreacyjnych, możliwość pracy zdalnej, preferencyjne ubezpieczenia grupowe, służbowe laptopy i telefony oraz zniżki na firmowe produkty i usługi.
Wymiar zarobków to nie tylko kwestia branży. Wiele zależy m.in. od doświadczenia pracownika, jego kompetencji oraz codziennych wyników. Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak określiło, że młodszy specjalista ds. obsługi klienta i młodsza specjalistka ds. obsługi klienta pobierają w Polsce średnio 4,6 tys. zł brutto miesięcznie. Pracownik średniego szczebla może liczyć na średnio 5,1 tys. zł brutto miesięcznie, a co drugi starszy specjalista ds. obsługi klienta zarabia od 4,9 do 7,2 tys. zł brutto miesięcznie. Niektórzy mają także możliwość zdobywania różnych premii.
Oferty pracy w obsłudze klienta w Płocku — gdzie szukać aktualnych ogłoszeń?
Niejedną atrakcyjną ofertę pracy w obsłudze klienta w Płocku znajdziesz w portalu GoWork.pl. To druga największa strona z ogłoszeniami w kraju, której nie możesz przegapić. Znajdziesz tu zupełnie darmowe i zawsze aktualne oferty zatrudnienia. Możesz je filtrować w zależności od rodzaju umowy i formy etatu, jakie proponują oraz tego, jakich dotyczą stanowisk i lokalizacji. Szukasz wyłącznie pracy zdalnej? Szybko znajdziesz ją na GoWork.pl. Chcesz dorobić i interesuje Cię praca dodatkowa?
Znajdź ją z GoWork.pl. Przesłaniem Twojej aplikacji zajmie się opcja "multi aplikowania". Zapisz najlepsze ogłoszenia w prywatnym koszyku ofert i aplikuj na nie wszystkie tylko jednym kliknięciem. Nie wiesz, którego pracodawcę wybrać? Wejdź na forum GoWork.pl i zapoznaj się z opiniami o tysiącach firm z całego kraju. Znajdziesz tu 6,5 mln opinii, które traktują m.in. o wymiarze zarobków, atmosferze panującej w zespole czy możliwościach rozwoju w Twojej nowej, potencjalnej firmie.
Miejski Urząd Pracy w Płocku — obsługa klienta przyjmie bezrobotnych kandydatów
Miejski Urząd Pracy w Płocku współpracuje m.in. z pracodawcami, którzy chcą przyjąć bezrobotnych mieszkańców miasta na różne, krótkoterminowe staże zawodowe. To tak zwane subsydiowane miejsca zatrudnienia, na których stworzenie firmy otrzymują specjalne dotacje z funduszu państwa. Staż z urzędu to dobry pomysł, jeśli samodzielne poszukiwania pracy nie przynoszą efektów i wciąż nie możesz dostać żadnej oferty współpracy w branży obsługi klienta.
Staż pomoże Ci zyskać doświadczenie, a jeśli się sprawdzisz, kto wie, może także stabilne zatrudnienie na lata. Inne formy pomocy, świadczone przez Miejski Urząd Pracy w Płocku, to m.in. szkolenia i kursy zawodowe, konsultacje z profesjonalnymi doradcami, a nawet dofinansowanie rozkręcenia własnego biznesu. Z pełną ofertą MUP-u w Płocku możesz zapoznać się na stronie internetowej instytucji mupplock.praca.gov.pl, pod numerem telefonu 24 367 18 30 lub osobiście w placówce przy ul. 3 Maja 16.