Witam! Chcialbym zrobic prawo jazdy kat D i pojezdzic w KM okolo 2 lat zeby nabrac doswiadczenia a pozniej sprobowac pracy na autobusach miedzymiastowych/turystycznych badz wyjechac za granice i pracowac tam w miejskiej komunikacji. Tylko co byscie radzili (prosze bez hejtu oraz informacji o zarobkach wirusach premiach i innych rzeczach o ktorych mozna przeczytac w poprzednich postach-przeczytalem cale forum i stawki znam.) Najmlodszy nie jestem, po 40, doswiadczenia w tym kierunku nie mam ale zawsze chcialem sprobowac i teraz chce zdecydowac: 1) zrobic prawo jazdy i kwalifikacje poprzez arrive i odrazu sie u nich zaczepic bo juz wiadomo ze troche firme i przeguby by czlowiek poznal? Oraz teoretycznie by mial gladszy start. 2) zrobic prawo jazdy w prywatnej szkole i kwalifikacje i starc sie o zatrudnienie wtedy w arrivie badz u innego ajenta bo w mza to za duzo rzucania po liniach i zbyt duza firma jak dla mnie. Dzieki za merytoryczne odpowiedzi ktora droga wg Was jest lepsza pod moj plan!
Hej. Najlepiej jak ustalisz sobie priorytet dla siebie na teraz. Tzn czy wolisz być *niezalezny* czyli samemu wydać 7-8tysi i zrobić prawko/kwalifikacje tam gdzie chcesz, czy ktoś Ci to finansuje ale musisz i niego to odrobić. Jeśli zatrudniłbyś się na cały etat, to na pewno po 1-1,5 roku będziesz już mógł się rozglądać za kolejnymi propozycjami, np. Za granicą. Albo przy 2.wariancie dopiero po 2 latach, jak odrobisz koszty. Najlepsze byłoby jednak być zdanym na siebie i samemu sfinansować uprawnienia i w razie czego zmienić firmę, jeśli by się Tobie coś nie podobalo. Ja sam zapłaciłem sobie wszystko i nic nikomu nie byłem winny. Nie czujesz się wtedy całkowicie zależny od pracodawcy-sponsora. Ale rok i tak będziesz potrzebował żeby się nauczyć różnych Rzeczy na autobusach. Ale powyżej tego już będziesz powoli stawał się pewniejszy i zaczniesz się rozglądać za lepszymi perspektywami. Ja pracowałem w MZK na niecały etat, bo w tym czasie miałem inne główne pracę (też się przebranzowilem z innego zawodu), prawie 1,5 roku. Potem się zwolnilem i poszedłem na dwa dłuższe kontrakty do Niemiec, sam zresztą je sobie załatwiłem, bez pośredników. Można, uwierz mi. I jakoś dałem radę. Uwierz w siebie i próbuj. Wg mnie wariant #niezalezny# jest jednak znacznie lepszy ale oczywiscie więcej kasy płacisz na wstępie. Trochę jak z umowami z telefonem lub bez u operatorów. W efekcie końcowym lepszy wariant jest zawsze ten jak sobie kupisz telefon sam, tam gdzie chcesz. Good luck.)
Andy, Rychu, Laszlo dzieki za odpowiedz, zwlaszcza ta obszerna! Tez wydaje mi sie, ze lepiej zrobic wszystko w swoim zakresie i byc niezaleznym. Jedynie zalezalo mi na bezproblemowym zatrudnieniu, zeby nabrac doswiadczenia, dlatego rozpatrywalem opcje pierwsza. Bo slabo zrobic wszystko (D+95) a pozniej na rozmowie np w arrivie badz innego ajenta wszystko pieknie ale pan jest bez doswiadczenia(w jezdzie, w przegubach etc)-dziekujemy...:] ale z tego co widze na tym forum i mza to potrzebuja mocno kierowcow nawet zielonych.
Kierowców potrzebują wszyscy przewożnicy. Arriva jest zdesperowana i wszyscy którzy zostają zatrudnieni, na siłę sa wysyłani na wspomniane przez Ciebie przeguby.
Dlatego potem mamy takie sytuacje, jak niedawno na linii 520, lub trochę wcześniej na linii 190. A i to sądzę nie koniec...
Kierowca pomylił trasę - 1 wjechał do lasu, 2 wjechał na drogę serwisową. No ale to niesłychane zdarzenie. Zupełnie nikomu się to nie zdarza tylko Arrivie. To nic, że wpisanie w google kierowca autobusu pomylił trasę wyskakują setki artykułów. Ogarnijcie się w tym swoim jadzie bo nie da się tego czytać. Na Arrivie - zatrudniają młodych, jak tak można nic nie umieją. Na MZA - stanie na pompie godzine, charytatywnie robisz OC. Na - Mobilisie - podjazdy na kierownika. Dajcie ludziom poczytać rzeczywiste opinie, a nie z pięciu różnych kont lejcie jad na przewoźnika którego nie lubicie często jeszcze kłamiąc.
Ja do Arrivy przyszedłem zaraz po zrobieniu prawka (sam za swoje pieniądze zrobiłem itez ci polecam tak zrobić) i poszedłem na rozmowę bez CV 10 minut gadki i książeczka do egzaminu ZTM i od razu za 5 dni termin egzaminu na moje powiedzenie niewien czy dam radę za 5 dni usłyszałem da Pan radę w sumie chyba tydzień może z 9 dni minęło zanim z patronem wsiadłem do autobusu i druga sprawa na ten moment podobno na przegubach jest komplet
Zdobycie uprawnien we wlasnym zakresie rzeczywiscie wydaje sie optymalniejszym rozwiazaniem. Nikt nie polecil isc do akademi jezeli ma sie inna mozliwosc. Jezeli sie nie ma, to wydaje sie to nawet jakims wyjsciem. Co do kompletu to pewnie dzis jest, jutro juz moze nie byc przy takiej rotacji, ale fakt, ze warunki placowe sa jakie sa. Jak patrzec tylko na pieniadze to rzczywiscie lepiej zmienic. Jak dla mnie arriva ma tylko daleko bazy(estrady,plochocinska z tego co sie tu zorientowalem) bo bym dojezdzal tam ze starego ursynowa. Wiec mobilis w ursusie ma lepsze polozenie, ale to juz inny temat:) Dzieki za odpowiedz i spokojnej pracy!
Warto jeszcze wspomnieć o 412/527 jako PT w okolicach aresztu na Białołęce Dworskiej. Kurs niestety z Grodziska się nie odbył.
A na tych liniach co sie takiego stalo? A jakie konsekwencje dla tych wszystkich kierowcow byly?
No co się stało, a widziałeś kiedyś planowo przeguba w tej okolicy? Zapewne konsekwencje finansowe w postaci zabranej premii i dodatku jezdnego w przypadku gdy był to kierowca po akademii Arrivy.
cześć, czy ktoś lata na 1/4 etatu? czy są nocne zmiany w arrivie? jeśli tak to jakie zarobki. pozdro
Przyjmą cię na ćwiartke bez problemu. 17 netto dostaniesz i jest szansa że na nocki Ci się uda. Tylko czy za 17 opłaca się po nocach kręcić kółkiem???
Witam pracuje jskis czas juz w Arrivie na stankwisku kierwca autobusu na 1/4 etatu i mam pytanku bo zbliza mi się odnowienie prawa jazdy Czy i na jakich warunkach tak porządna i ambitna firma pplaca kurs kwalifikacji wstępnej ( przedłużenie )? Może potrąca w ratach z wypłaty. Bo badania lekarskie to prawnie musi zrobic kierowcy. Dajcie znać.pozdrawiam
Ta "porządna" firma nawet za zrobienie karty kierowcy (172zł) chce podpisania lojalki na rok, daj spokój.
No tak ale pytanie zadalem czy firma Arriva we wlasnym zakresie robi takie kirsy kwalifikacji i czy trzeba złożyć prośbę w formie wniosku do kadr.Bo badania to prawnie powinna zrobić tak hest to otawnie ujęte art.39 ust.1 kodeks pracy
hej Piter. w MZK placili za badania lekarskie, nawet jak zatrudnilem sie wlasnie na 1/4 etatu. Nie sadze, ze jesli masz mniej niz wogole pol etatu ze zaplaca Ci z firmy za odnowienie uprawnien. na 100% tego nie wiem, ale dla porownania - w mzk dostalem sluzbowe ubranie i jak sie zwolnilem po poltora roku na 1/4 etatu to musialem zaplacic za to ubranie. Bo gratis ale nie odrobilem tego. Moze i moglem sie z nimi gryzc ale chcialem odejsc jak najszybciej. A teraz moje pytanie do Ciebie - czyli na 1/4 etatu mozna sie zatrudnic w Arrivie? Zgadzaja sie czy robia jakies problemy, zeby jednak pracowac na wiecej godzin? Czy pracujesz w Arrivie w Toruniu? Pozdrawiam
Cxy jak sie podpisuje umowe na szkoleniu BHP to czas szkolenia byl wliczony juz w czas pracy czy jeszcze nie? Wymiary na ubrania sami ściągaliście cxy oni sami mierzą? Jakie dokladnie ubrania sie od nich dostaje?
Szkolenie jest wliczone w czas pracy,masz za to zapłacone.Dostajesz kartkę i sam się odbierzesz.Dostajesz spodnie,koszule z długim i krótkim rękawem,koszulki polo,krawat,kamizelkę i kurtkę zimową z polarem odpinanym .
Jakie ubrania się dostaje? Słabej jakości i do krótkotrwałego noszenia. Szkolenie BHP odbywa się w "super przestronnej sali" na Wygwizdowie ;)
Czas szkolenia BHP 8 godzin oczywiście wlicza się do twojego czasu pracy a niby dleczego nie?
No co by tu napisać. Rozmowa była, myślę że nawet nieźle przeprowadzona. Kobieta nie miała parcia na szkła, pytania raczej standardowe. Brakowało mi konkretnego określenia zarobków tylko od do. Dostałem nawet czas na zastanowienie po rozmowie. Nie było jak tu piszą że zaraz głupiemu podsuwają umowę. Zostałem poinformowany o wszystkich warunkach umowy i mogłem w sumie zastanawiać się do woli, ale że byłem zdecydowany to na drugi dzień podpisywałem ją razem z innymi osobami.
Raczej standardowe pytania. Dlaczego? Czy jest pan gotowy na system dwuzmianowy i wczesne wstawanie w razie czego (oddział Tczew nie ma nocnych) Czy jest pan dyspozycyjny? Ile lat pan ma prawo jazdy? Chyba wszystko.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Cześć. Chciałem zasięgnąć "języka". Moze ktoś wie, czy w Arrivie Toruń ma sens pytać o zarudnienia na 1/4-1/2 etatu? Czy kierowcy zatrudniani są tylko na całe etaty? Jakieś doświadczenia w tym zakresie? 1/2 etatu to pewno finansowo będzie jakieś 1200-1300 netto? dzieki za info. Pozdrawiam
Ja pracuje w Arriva w Elblągu wypłata 2200 - 2300 zł. Ja bym się nie wiązał na dwa lata za uprawnienia.
Arriva nie szuka kierowców tylko wolontariuszy, bo 21zl brutto to już podchodzi pod wyzysk, za tak odpowiedzialna pracę i przychodzenie na różne godziny, najdziwniejsze jest to że ludzie przychodzą po szkolce arriva i zarabiają 18brutto to w Afryce maja więcej na zbieraniu owoców z drzew, nie polecam. No Chyba że bogaty z domu lub utrzymują go rodzice bądź partner,
Chcecie prawdziwą "szkołę życia i pracę 'za miskę ryżu"- walcie na Płochocińską. Polecam na początek, "na rozgrzanie" jazdę hybrydami.
Nie szuka ani kierowców ani wolontariuszy..szuka jełop(i znajduje ba sami sie zglaszaja) ktore im będą krecic za smiechu wartą wypłatę, nie adekwatna co do wykonywanej pracy..jełop którym z tych ochlapow jak cos sciagnal to dalej będą przychodzic i nawet slowem sie nie odedzwa(i tak sie dzieje) nie sądziłem że kiedyś to przyznam(wydaje sie to nieprawdopodobne ale takie sa fakty) ale oto bije o kilka dlugosci nawet firme córkę spółdzielni egged z posag 7 panien.
21 brutto? Wiesz ile w Elblągu 14,60 brutto to dopiero jest masakra jakaś i to jest rozbite na godziny postojowe 11,10brutto + dodatek 3,50 za jazdę. Szkoda się wypowiadać na ten temat brak słów!
Jak możecie miec 14 jak od 1 stycznia najnizsza stawka godzinowa zgodnie z prawem jest 17 coś?
Potwierdzam stawki z Eg. Zarzad sie miga od rozmów z pracownikami. Zero aneksów do umów brak informacji. Ludzie pracują bo muszą. Wyzysk. Odp na podwyzki. Wiedziales za jaka stawke sie przyjmujesz.
Podobną taktykę argumentów stosuje sąsiad (właściciel) placu na płochocińskiej w W-wa,gdy okazuje się że jednak wypłata jest inna niż na rozmowie kwalifikacyjnej...
Najśmieszniejsze jest to ile tutaj "jełopów" się wypowiada na temat głównie Warszawy, a konwersacja jest pod szyldem Torunia....
Bo ta cała firma zarejestrowana jest w Toruniu. Nawet gdy pracujesz w Stolicy, to dostajesz pisma z "centrali"-czyli Torunia, (usunięte przez administratora)
Witam zacne grono, Mam do Was pytanie, tylko proszę w miarę możliwości o merytoryczne wypowiedzi, a nie przysłowiowe bicie piany:). Mam 49 lat, straciłem pracę, szukam bez powodzenia zajęcia w swoim zawodzie. Zaczynam zastanawiać się nad podjęciem pracy kierowcy. Rozpatruje dwie możliwości: kierowca busa dostawczego transport kraj/międzynarodowy lub własnie kierowca autobusu. Oba warianty mają wiele minusów i plusów. Jak na razie wygrywa opcja kierowcy autobusu. Nie mam żadnych uprawnień ( prawo jazdy kat B oczywiście mam). Jest sens w tym wieku się w to ładować? Absolutnie nie jest to z mojej strony akt desperacji, zwyczajnie, muszę gdzieś jeszcze jakieś pieniądze zarobić. Będę wdzięczny za merytoryczne opinie. Pozdrawiam.
Ok a powiedz mi z tymi zjazdami po 22 i świętami ile na rękę Ci wychodzi +/- ? 3k mniej czy więcej?
A przy słabym wietrze
Tu są tylko słabe wiatry, ale przy 21brutto i do tego pełna premia to 3tys netto dostaniesz.
Jak dlugo czeka się na egzamin z ztm? Ile trwa szkolenie BHP? ile czasu upłynie odkąd podpiszę umowe i usiądzie sie za kolko?
Na egzamin z ZTM około tygodnia szkolenie po egzaminie z ZTM masz badania pół dnia i tydzień później dwa dni szkoleń w pierwszym dniu podpisujesz umowę po czym pierwszy tydzień jeździsz z patronem a później już sam
A jak sie jezdzi z patronem to ile kółek jezdzi patron a ile kierowca? Jakich pytań trzeba sie spodziewac na egzaminie z ztm i po jakim czasie sa odpowiedzi czy pozytywnie czy negatywnie?
To zależy od patrona ja miałem że jedno kółko patron drugie ja robiłem natomiast wyniki są tego samego dnia dwie trzy godziny później jest chyba 20 pytań i 16 musi być poprawne większość to pytania na logikę i podstawowa znajomość miasta typu w jakiej dzielnicy jest pętla Torwar a wola b Wawer c Śródmieście tego typu są pytania
Czy w firmie Arrivie można się obłowić kasiory
Na jakich liniach jeżdżą przeguby? A na jakich 12ki?
Byłem ostatnio dowiadywać się w PKS i powiedzieli, że razem z premia przy ich nominale(9h A nie 8h jak normalnie) dają ok 3700zl na reke. W tym grafik już dają na cały miesiąc a nie z dnia na dzień jak kiedyś. W Arrivie 21zl brutto plus jakieś Max 300zl brutto premii ale przy dzwonach ja płacę do 2tys. Które zło wybrać?
PKS tylko na wstępie powiedz że jak Ci zabiorą premię za jakąś głupotę której Nie zrobiłeś to Ty im dziękujesz za pracę . Ja tak zrobiłem i zawsze mam całą premię
A miałeś choć raz tak, że chcieli Ci zabrać? Za co? Trzeba tam robić oc i tankowanie? Parking jest gratis? :)
Bardzo mnie kręci KM a szczególnie autobusy .Moim marzeniem jest praca jako kierowca - marzenia się spełniają i już za kilkanaście dni usiądę za kierownicą autobusu . Dzięki Arivie będę najszczęśliwszym człowiekiem ( dziękuję )
ale mnie rozbawili do łez hahahahahahahahahahahahahahahahaahahahah, dobry żart przy piątku
Czy ktos pracuje w arrivie na pelen etat po tej akademii a dorabia sobie np w mobilisie, pks?
Nie sądzę aby ktoś taki był tutaj jest tu raczej ludzie po dwóch miesiącach odchodzą gdzieś indziej po drugie Arriva i PKS Grodzisk mają w tym samym miejscu zajezdnie druga zajezdnia jest razem z its Michalczewski chyba lipa by była jakby kogoś dyspozytor akurat pojechał po coś na inną zajezdnie i zobaczył tam pracownika Arriva w ciuchach innej firmy
Jak z tą podwyżką ,będzie czy nie?
Jak to jest z tą premią? Jak jest naliczana? I jak z nadgodzinami, czy sa i ile placa za nie bo 3k to dla mnie trochę mało?
Powiedzcie mi ile dostaje kierowca, który przychodzi z papierami(czyli nie z akademi), i czy można wybrać sobie zajezdnia oraz jaki tabor jest na Plochocinskiej a jaki na Klementowickiej?
Jeśli masz wszystkie papiery , czyli jesteś pełno wartościowy kierowca, to zaproponują Ci 21pln brutto, pewnie się nie zgodzisz. Co do zajezdni to przyjęcia są tylko na Estrady, czyli Klaudyn i przeguby. Jak będziesz się upierał że chcesz na Płochocińską (Solaris 12m), lub Klementowicka (Otokar 9m), to powiedzą że na miesiąc na Estrady, a potem będzie miejsce na innych zajezdniach i przejdziesz. Już kilkunastu lub kilkudziesięciu się tak złapało i poległ w trampkach, z Estrady nie ma powrotu.
Podobno teraz też przyjmują na Płochocinska 21 brutto tak to jest (usunięte przez administratora) mało jak nataka odpowiedzialna pracę plus jest taki że jak potrzebujesz wolne to bez problemu się dogadasz i atmosfera jest w miarę przyjazna z tym jest prawda jak pójdziesz do Klaudyna to już nie ma powrotu na Klementowickiej ponoć jest komplet choć ludzie z klemy mówią zupełnie co innego musisz się dowiedzieć wszystkiego na wspólnej ja poszedłem ze swoim prawkiem i bez cv nawet i mnie przyjęli
Na nie pełen etat przyjmują wszędzie, czyli płocho, klema i estrady. Na cały tylko Klaudyn, czyli Estrady
No cześć. Powiedzcie mi jak to jest z tymi ekstrówkami na Estrady. Rozumiem, że są dwie: z Os. Górczewska oraz z Metra Młociny. W jakich godzinach startują z Młocin i z którego miejsca ruszają przerzucić mięso armatnie do zakładu. Pozdrawiam :)
Witam panow.Niestet w interesie wtp jest by nie podnosic kosztow transportu publicznego czytaj pensji kierowca poza eskazik inflacji.Jak wiecie ida wybory a jedyna sluszna partia w warszawie chce miec swa prezydent.Zatem na igrzyska trzeba kasy.My wszyscy jej nie za bardzo zobaczymy.WTP potrzebuje was by nam powiedziec ze jezdza u nas za nizsza stawke.Nibawem trzeba bedzie sie zjednoczyc w sprawie plac
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Arriva Bus Transport Polska Sp z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Arriva Bus Transport Polska Sp z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 135.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Arriva Bus Transport Polska Sp z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 100, z czego 23 to opinie pozytywne, 30 to opinie negatywne, a 47 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Arriva Bus Transport Polska Sp z o.o.?
Kandydaci do pracy w Arriva Bus Transport Polska Sp z o.o. napisali 4 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.