Express Car Rental

2.6 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Express Car Rental

Postoj

Info z wczoraj tj 14.04- firma będzie wysyłać wnioski o postojowe ale tylko dla tych co spełniają kryteria chyba w poprzednim miesiącu trzeba było ileś tam zarobić pozdrooo

kierowca
@Postoj

jakie kryteria? tylko kwota jest uzalezniona od ilosci przychodu w danym miesiacu, kryteria spelnia kazdy.... Poza tym nie ma żadnego oficjalnego komunikatu, przynajmniej w moim oddziale

Express
@Postoj

To prawda, firma złoży takie wnioski w imieniu każdego pracownika zatrudnionego na umowę zlecenie, który spełnia warunki opisane w projekcie „Tarczy antykryzysowej”. Od najbliższego tygodnia (to znaczy od poniedziałku 20.04), każdy kierowca może w tej sprawie zgłosić się do swojego przełożonego i sprawdzić, czy kwalifikuje się do tego projektu. Jego warunki nie są określone przez naszą firmę tylko przez rząd, my natomiast zadbamy, aby każdy pracownik, który spełnia kryteria, mógł ubiegać się o takie wsparcie.

Berek

Po co wypełnialiśmy te ankiety? Jaki był ich cel? Minął prawie miesiąc i nic w firmie się nie zmieniło. Nadal jest jak było, czyli źle. Zero odzewu ze strony firmy. Zleceń nie ma, wynajmów nie ma, rekrutacji nie ma więc czym jest tak bardzo zajęty dział HR? =)

Kierowca
@Berek

Jesteśmy tuż przed wielkim załamaniem gospodarki. Z tego co wiem wszystkie wypożyczalnie walczą o przetrwanie, a jak sam zauważyłeś nie jest lekko. Zleceń praktycznie nie ma i z każdym dniem jest ich co raz mniej. Każdy zdrowo myślący człowiek obawia się o to co będzie w przyszłości. Czy utrzymamy pracę, czy trzeba będzie szukać czegoś innego - tylko gdzie ? W związku z tym jestem przekonany że w firmie wszyscy skupieni są na najważniejszych sprawach. Z tego co czytałem w oddziale wiem, że firma na obecna chwilę zachowuje się z Wielką Klasą. Wszystkim pracownikom zostały utrzymane wynagrodzenia na dotychczasowych poziomach, choć z tego co się słyszy wokoło, nie jest to standardem. Kierowcy również realizują swoją pracę na dotychczasowych zasadach, mamy premię za spełnienie określonych warunków - z tego co dziś potwierdzałem nic się nie zmieniło. Niestety nie ma rady na mniejszą ilość zleceń, musimy to przeczekać. W związku z powyższym mam do Ciebie wniosek i do wszystkich podobnych maruderów i niezadowolonych ludków. Zrezygnujcie z pracy! Idźcie w świat - tam na pewno jest lepiej! Przede wszystkim zrobicie sobie przysługę, pracując na wymarzonych warunkach, ale i nam się przysłużycie większą ilością zleceń jaka zostanie do podziału na pozostałych kierowców. Bajooo :)

1
Berek
@Kierowca

Nie musisz się podlizywać szefostwu firmy =) Liczysz na premię? Żałosne... Kryzys kryzysem, a firma pozbędzie się Ciebie przy pierwszej lepszej okazji, ciekawe czy wtedy też będziesz bronił cyrku na kółkach jakim jest Express =) Ja póki co z pracy zwalniać się nie zamierzam, wpierw zobaczymy czy "wypłata" za marzec przyjdzie bo od kolegów z Warszawy słyszałem, że może być ciężko =(

1
Kierowca
@Berek

Moim zdaniem trafiłeś w punkt! Dokładnie w tym momencie każda z firm będzie mogła się zweryfikować. Zobaczymy przy najbliższej wypłacie czy będzie terminowa i zgodna z umową. Moi kumple z wypożyczalni Global dostali wypowiedzenia i zakaz przechodzenia do pracy. Wszyscy byli na zleceniówce. Zostali z niczym....

Kierowca
@Berek

..., a premii ostatnio nie dostałem bo miałem za niską ocenę za safe driving ????. Trudno.

Mikro

Panowie i Panie walczymy dalej przeczekamy ta chińską zarazę I będzie git... nie ma co sie teraz firmy co czepiać ani koordynatorów jest źle na rynku, już bylem świadkiem zwiniecia sie dwóch małych wypożyczalni aut fakt ze januszexy ale poszły z torbami..musimy to przetrzymać

Berek
@Mikro

Express też pójdzie z torbami =) Nic tylko czekać

Kierman
 Pytanie

Czy firma wystąpi w imieniu kierowców o wypłatę świadczenia postojowego? Brak info na ten temat od kierowników oddziałów

Assix
@Kierman

Postojowe na umowie zlecenie? Nie ma czegoś takiego w polskim prawie. Pracujesz na śmieciówce i nie ważne czy jest kryzys, czy jesteś chory - nie pracujesz = nie zarabiasz.

Kierman
@Assix

A z ustawą o świadczeniach postojowych się zapoznałeś?

 Rozmowa kwalifikacyjna
Jak oceniasz przebieg rozmowy kwalifikacyjnej w firmie Express Car Rental? Które pytanie uznajesz za najciekawsze, a które za najtrudniejsze? Które z zaproponowanych warunków na stanowisku Analityk Finansowy/Biznesowy wydawały Ci się najkorzystniejsze?
Warszawiak

@Corona Ty to chyba telewizji nie oglądasz. Sytuacja nie jest zwyczajna więc i pozyskanie środków ochronnych nie jest łatwe. U mnie w oddziale mamy dostęp do rękawiczek ochronnych. Według informacji od kierownika GS, większa dostawa środków dezynfekcyjnych planowana jest na poniedziałek.

Odp Kraków
 Rekomendacja

Do pytania o wirusa Wczoraj koordynator kierowców KK zadeklarował, że każdy kierowca, który nie będzie chciał jechać busem, dostanie logistyka bez żadnej łaski i proszenia - i faktycznie, wczoraj jechaliśmy na logistyka do Myślenic, gdzie jak to się mówi 'busy się wyprzedzają'. W nocy nasz Kierownik MSz zorganizował pulę kodów na traficara, dzięki czemu będziemy mogli poruszać się po mieście omijając MPK na ile to możliwe. Obydwie postawy propsuje, bo chłopaki faktycznie czują się za nas odpowiedzialni. Darujcie te anonimowe podjazdy w Internecie. Nie wiem jak inne oddziały, ale w Krakowie faktycznie wszystko da się załatwić rozmawiając z koorem czy kierownikiem oddziału - A tekstów o Ukraińcach nigdy nie słyszałem. Szerokości

Tomcio
 Pytanie

Czy w związku z epidemią koronawirusa planujecie nie narażać kierowców na zarażenie poprzez przymus powrotu komunikacją miejską?

Alfa
@Tomcio

A co to Express interesuje? =) Na miejsce jednego chorego znajdzie się 5 innych studentów gotowych pracować za te marne grosze

tocmio
@Alfa

Czyli dalej jak w lesie. Jeździmy tymi smierdzącymi MPK, dworce, lotniska, bezpośredni kontakt z ludźmi co się nie myją, większość firm ma wytyczne na ten temat, ale w expressie kierowców standardowo ma sie w d. Zarazi się do zarazi, znajdzie się następny jak zawsze

Sergiej
@tocmio

Mnie koordynator powiedział, że na moje miejsce jest już 10 ukraińców którzy nie będą się przejmować żadnymi wirusami... Trzymajcie się w tym Expressie

Express
@Sergiej

Dzień dobry, ta sytuacja nie powinna się wydarzyć, jednak trudno nam ją rozwiązać, ponieważ nie wiemy, od kogo usłyszał Pan takie słowa. Prosimy o kontakt na: opiniekierowcow@express.pl W związku z koronawirusem ograniczyliśmy do absolutnego minimum wykonywanie zleceń poza terytorium naszego kraju. W przypadku konieczności takiej podróży, dbamy o to, by kierowcy nie korzystali ze środków komunikacji zbiorowej na terenie Europy. Pozdrawiamy.

Corona
 Pytanie

Czy w związku z panującą epidemią wirusa Covid-19 firma Express planuje wyposażyć kierowców w rękawiczki jednorazowe, płyny antybakteryjne lub inne środki mogące pomóc w uniknięciu zarażenia wirusem? Czy zostały wprowadzone jakiekolwiek procedury mające na celu zredukowanie szansy zarażenia kierowcy do minimum? Czy w związku z powyższym firma Express planuje w jakimkolwiek sposób wynagrodzić kierowcom pracę w warunkach realnego zagrożenia życia?

HRworkInProgress

Byli i obecni kierowcy dostali "anonimowe" ankiety z możliwością donoszenia na koordynatorów, gdzie ktoś może sobie napisać historyjkę wyssaną z palca na niekorzyść koordynatora, który prawdopodobnie będzie miał potem problemy przez jednego dzbana, który raz na siłę został wysłany na przymusowy kurs bo nie było komu pojechać. Poza tym po tych ankietach i tak zapewne nic się nie zmieni, a na pewno nie na korzyść kierowców ;) Pozdrawiam

Bet53
@HRworkInProgress

Klienci mogą zrobić to samo przy składaniu skargi na kierowców. Może coś się jednak zmieni

Y
 Rekomendacja

Taki poziom wasz

Pytanie
 Pytanie

Po jakim czasie można dostać umowę na stałe w Express Rent a Car?

Anonin
@Pytanie

Nie ma na to szans bez względu na długość stażu.

XD
@Pytanie

Jedyna umowa do kierowcy to śmieciówka - Umowa Zlecenie. Nie ma możliwości otrzymania przez kierowcę UoP ;) Dzięki pracy na umowę zlecenie express może wywalić kierowcę z dnia na dzień i nie jest rozliczany z rzeczywistego czasu pracy.

A
 Rekomendacja

Niestety ale przeczytałem te wszystkie opinie po podjęciu pracy w Expressie. Wszystko się zgadza, serdecznie nie polecam :)

jarek

Express, podaliście adres mailowy do zgłaszania uwag przez kierowców - super, jednak wszystkie najważniejsze uwagi zostały napisane tutaj na forum i dobrze by było abyście się do nich również na forum ustosunkowali, tak aby każdy również zobaczył odpowiedź, po co każdemu te same formułki wklepywać na 'anonimowo' na maila. Jak na ten moment problem numer 1 to wysokość stawek za kursy. 17 zł /h jest tylko na papierze, gdzie bronicie się zapisem " Jeżeli wynagrodzenie ustalone według zasad określonych powyżej będzie niższe niż iloczyn liczby godzin pracy w danym miesiącu oraz minimalnej stawki godzinowej ustalonej zgodnie z art. 2 ust. 3a, 3b i 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, Zleceniobiorcy przysługuje wynagrodzenie w wysokości iloczynu stawki minimalnej, o której mowa w niniejszym zdaniu oraz liczby godzin pracy w danym miesiącu." gdzie "Rozpoczęciem świadczenia usług w ramach Jednostkowego zlecenia jest chwila odbioru Samochodu przez Zleceniobiorcę z Punktu odbioru. Świadczenie usługi w ramach Jednostkowego zlecenia Strony uważają za zakończone z chwilą dostarczenia Samochodu do Punktu dostawy przez Zleceniobiorcę. Czas realizacji Jednostkowego zlecenia nie obejmuje dojazdu do Punktu odbioru i powrotu z Punktu dostawy." Zarówno kierowcy jak i Wy doskonale sobie zdaje sprawę, że jeżdżąc dalej niż 50 km to zarabiamy znacznie mniej niz 17 zł /h, nie wspominając o transportach, gdzie spośród wszystkich 289 postów znalazło się dokładnie wyliczenie ile wynosi nasza pensja. Pamiętajcie, że każdy niezadowolony pracownik zniechęci kolejnych potencjalnych pracowników, a zasoby pracowników nie są niewyczerpalne. Duża rotacja pracowników jest dla was niekorzystna, nowy pracownik wykonuje swą pracę dłużej, mniej dokładnie niż doświadczony kierowca. Nowy pracownik wprowadza klientów w błąd, przez co spada również opinia i zarazem jakość.. Zastanówcie się nad tym.

RychuRychu
 Rekomendacja

@Express, uprzejmie proszę o: 1) Podniesienia wszystkich stawek za zlecenia- w związku ze wzrostem minimalnej stawki godzinowej od Stycznie 2020. 2) Dostosowanie stawek za zlecenia do rzeczywistego czasu ich wykonywania (zdarzają się miejsca oddalone o 75 km z których powrót zajmuje więcej niż z miejsc oddalonych o 110 km) - może czas zastanowić się nad stawką godzinową? 3) Wdrożenie sprawiedliwego systemu przydzielania zleceń. Wyeliminowanie przydzielania najlepszych zleceń "pod stołem" tylko i wyłącznie kilku osobom w oddziale. Może warto zapytać koordynatorów dlaczego dzień w dzień niektóre osoby mają po 4-5 zleceń, a inne 0? 4) Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników z infolinii. Praktycznie za każdym razem podczas dyżuru nocnego wychodzą jakieś dziwne problemy... Infolinia ustala z klientem jedno, a dyżurnemu przekazuje zupełnie co innego... Bardzo rzadko zdarza się żeby wszystko przebiegało tak jak należy...

2
Barq
@RychuRychu

Szkoda cokolwiek pisać... Minął PONAD miesiąc i nawet nikt Ci nie odpowiedział... Lepiej udawać, że się nie widzi problemu - tak jest najtaniej oraz najprościej. Pupilki koordynatorów mają mieć lepiej i koniec kropka. Dziękujemy za odpowiedź @Express.

Ma
@RychuRychu

Najniższa stawka godzinowa wynosi 17 zł, natomiast w Expressie w przypadku serwisów po przeliczeniu tego na czas pracy wynosi jakieś 8zl/h. W przypadku innych zleceń często nie wychodzi nawet najniższa krajowa, ktoś ewidentnie nie chce widzieć problemu, co zacznie bardzo mocno wpływać na jakość pracy i obsługę klientów, bo pracownik niedoceniany to pracownik obojętny. Wykonywanie pracy, w której odpowiadasz za mienie warte kilkadziesiąt tysięcy złotych, zarabiając taką stawkę jest nieuczciwe

Lilak95
@RychuRychu

Mamy Luty, za chwilę Marzec. Jak do tej pory nic się nie zmieniło, to nie ma co marzyć o poprawie. W 2021 minimalna pójdzie znowu do góry, a w Expressie ludzie będą pracować za 9 zł na godzinę. Szkoda gadać...

2
Express
@RychuRychu

Dzień dobry, każda osoba podejmująca pracę, podpisując umowę zgadza się na zaproponowane warunki. Za pozostałe sugestie - dziękujemy, bez konkretów trudno nam się odnieść, wszelkie uwagi dotyczące konkretnych sytuacji prosimy zgłaszać bezpośrednio do koordynatorów lub pisząc na adres mailowy: opiniekierowcow@express.pl Pozdrawiamy serdecznie!

Express
@Barq

Dzień dobry, a jakiej konkretnie odpowiedzi Pan nie dostał? Odpowiedzi na jaką wiadomość? Naprawimy to! Zapraszamy do kontaktu na adres: opiniekierowcow@express.pl Pozdrowienia.

Adam
@Express

czytanie ze zrozumieniem chyba boli nawet dział marketingu.

1
RychuRychu
@Express

@Express, nie wiem czy sobie robicie jakieś żarty z tymi odpowiedziami czy nie zdajecie sobie z ciążących na Was obowiązkach prawnych? Krótko mówiąc chyba najprościej będzie złożyć skargę do Państwowej Inspekcji Pracy, skoro po dobroci nie się niczego z Wami ugrać. Umowa owszem została przez każdego podpisana, a stawki zmieniły się z początkiem 2020 roku i nie chodzi tutaj o to czy chcecie je zmienić tylko MUSICIE bo obliguje Was do tego polskie prawo. Jeżeli chodzi o kwestię infolinii to z tego co wiem to każdy oddział narzeka na jej działanie więc jakiś specjalnych konkretów chyba tutaj nie potrzeba? Kto choć był nocnym dyżurnym wie o czym mówię!

anonim

(usunięte przez administratora)

Express

Dzień dobry, firma Express Car Rental ma się dobrze. W razie potrzeby zapraszamy do skorzystania z naszych usług i osobistego sprawdzenia. Pozdrawiamy!

Sz

Niestety, ale większość komentarzy to prawda. O ile narzekania na wypłaty to stek bzdur - bo pracując dużo jesteś w stanie nieźle zarobić- o tyle dziecinada prezentowana przez koordynatora(usunięte przez administratora)to jeden wielki żart. To, że przerastają go jego własne zadania to jedno, ale to, że wszystkie sensowne kursy zostawia dla swojego ukochanego przyjaciela z myjni, albo sam jeździ na fikcyjnym koncie kierowcy (o czym kierownictwo zapewne wie) to zupełnie inna sprawa. Uważam, że jedyną recepta na przywrócenie normalnych zasad pracy w krakowskim oddziale jest zwolnienie tego człowiek(usunięte przez administratora) Pochwalić jednak trzeba całą resztę pracowników Biura, (usunięte przez administratora) którzy trzymają poziom i robią swoje, starając się rozdawać kursy 'z sensem' I tak. Dobre kursy muszą być nagrodą za pracę wtedy, kiedy nie ma Cię w grafiku A temat jest pilny, lub za ratowanie sytuacji kryzysowych. (usunięte przez administratora)

Express
@Sz

Pracownicy etatowi nie realizują kursów od czasu oficjalnego zakazu. Pan z myjni, o którym tutaj mowa, już z nami nie pracuje. W sprawie koordynatora i całej tej zaistniałej sytuacji podjęto stosowne działania, a także przeprowadzono rozmowy wyjaśniające.

Lechia Gdańsk
@Express

No to macie błędne informacje, bo w wielu oddziałach polski pracownicy etatowi jeżdżą na kontach kierowców. Dlaczego? Bo ich zarobki za wykonywaną przez nich prace są śmieszne.

1
Pracownica2017
@Express

Zakaz i owszem wszedł ale i tak często pracownik biurowy musiał jechać na jakiś kurs logując się na konto kierowcy bo nie było komu pojechać a wszechwiedzący cws nie przyjmował do wiadomości, nie da rady na już być u klienta. Kierownik (w przypadku mojego Oddziału - kierowniczka) kazała wsiadać za kółko i szybko wracać bo ktoś jeszcze musi obsługiwać klientów z biura.

Express
@Pracownica2017

Dzień dobry, w celu wyjaśnienia konkretnych sytuacji zachęcamy do rozmowy z osobami, których dotyczą one w sposób bezpośredni. Pozdrawiamy!

hoxil

Pracowałem przez ponad rok jako kierowca w tej wypożyczalni, w jednym z większych oddziałów tej firmy i odkąd opuściłem tę firmę, stałem się najszczęśliwszym człowiekiem na świecie. Express robi tak, żeby to firmie było dobrze, a nie pracownikom, jeśli chcesz coś zarobić, to musisz siedzieć w pracy dosłownie od rana do nocy, wielokrotnie zdarzało się, że przez zmęczenie przysypiałem za kierownicą, a jak to się mogło skończyć, wiadomo. W międzyczasie postawiono mi chore warunki w postaci przepracowania 3 dni weekendowych, mimo tego, że tyrasz cały tydzień 8-21, to i tak musisz przyjść do pracy w jedyne wolne dni, kiedy możesz odpocząć, oczywiście taki warunek powstał w międzyczasie (nie było tego w umowie), a usłyszałem, że jak mi się nie podoba, to mogę oddać tablet. Kolejna rzecz to nocne dyżury. Polega to na tym, że jesteś dostępny w godzinach 21-7 rano, masz do czynienia z infolinią, która nie wie o czym mówi, pracują tam totalni idioci, którym nie da się przetłumaczyć, że najpierw musisz sobie załatwić powrót, a dopiero potem możesz przyjąć zlecenie, nie potrafią zadzwonić do kierowcy i potwierdzić zlecenie (naprawdę trudne jest wykonanie jednego telefonu), bo nie pomyślą, że nikt nie będzie siedział całą noc z nosem w tablecie, wielokrotnie miałem taką sytuację, że klient był wściekły rano, bo infolinia nie potwierdziła zlecenia, a oczywiście kto dostał ochrzan? Kierowca. Oczywiście w nocy jest podwójna stawka, ale co z tego, skoro następnego dnia nie masz siły, zeby pracować i idziesz do domu, więc wychodzi na to samo. Ktoś na tym portalu napisał, że to jest dobra praca dla człowieka, który nie ma rodziny i wolnego czasu, w 100 % się z tym zgadzam, bo moje dni wyglądały tak, że wychodziłem wcześnie rano do pracy a wracałem koło 21-22 i szedłem spać. Po co pracować, skoro nawet nie masz kiedy wydać tych pieniędzy? Jeśli jesteśmy już przy pieniądzach, to warto wspomnieć, że za wydanie/zwrot auta w mieście masz 20 zł, a poza miastem 35 zł do 50 km, każde następne 50 km jest płatne 10 zł. Stawki oczywiście brutto. Brzmi nieźle? Zwykła bujda, po przeliczeniu czasu który poświęcałem na pracę wychodzi mniej niż najniższa krajowa,a do tego jesteś odpowiedzialny za nowe auta (w firmie jeżdża max 3 letnie) i musisz zdążyć na czas. Tak, to prawda, bo nikt nie bierze pod uwagę, że jak Cię umawiają na wydanie auta 70 km od biura, to musisz wyjechać 1,5 h wcześniej, bo oczywiście masz styczność z następną głupotą, którą są limity prędkości i obrotów. Firma pozwala na jeżdżenie samochodami z prędkością max 130 km/h oraz 3500 obrotów. Przecież to jest mniej niż dozwalają polskie przepisy, a musisz zdążyć na czas, bo klient czeka, spóźniasz się, bo są korki i nawet nie możesz nadgonić, bo limity. Kto dostaje ochrzan? Kierowca. Benefitów w tej firmie nie ma żadnych, nawet nie ma żadnych premii, no totalnie nic. Przychodząc do pracy nie możesz liczyć na dobre zlecenia, głównie jeździsz po jakichś wsiach, dopiero po 2-3 miesiącach dostajesz normalne zlecenia. Pomyślmy sobie, jeśli wychodzisz poniżej najniższej krajowej po ponad roku pracy, to na start musi być świetna pensja. Super nie? Oczywiście nie dostajesz pieniędzy za oczekiwanie na zlecenie i bywa tak, że siedzisz i nic nie robisz 2 h. Kiedyś naliczyłem ile osób siedziało i nic nie robiło w biurze, naliczyłem 7 (słownie: siedem). Kolejna rzecz to "jakość". W tej firmie takie słowo nie istnieje, bo co chwila kierowcy przychodzą i odchodzą, średnio co rok zmienia się cała kadra kierowców (ciekawe dlaczego, hihi) i ze świecą szukać kierowcy z doświadczeniem. Niby są testy co miesiąc, które sprawdzają Twoją wiedzę i mówią jak masz postępować, a w praktyce jest tak, że musisz robić zupełnie na odwrót, bo nie zdążysz na czas do klienta, także jakość w tej firmie nie istnieje, często też poprawiasz błędy po kolegach, którzy niedokładnie obejrzą auto i mają gdzieś czy klient za to zapłaci czy nie, bo takie przypadki były, że klient został niesłusznie obciążony za np. poplamioną kanapę, a naprawdę widać po człowieku czy on to zrobił czy nie. Nie wspomnę już o rysach na samochodzie. Ogółem reasumując praca ta jest beznadziejna i jeśli chcesz nie mieć życia oraz pracować za mniejsze pieniądze niż ludzie składający maszynki do golenia na taśmie, to jest to praca dla Ciebie!

Sławomir
Inne
@hoxil

Dziękuję za Twoją szczegółową opinię na temat pracy w firmie Express Rent a Car. W Twojej wypowiedzi nie znalazłem informacji o ewentualnych urlopach wypoczynkowych. Czy zatrudniony kierowca może bez problemu otrzymać urlop wypoczynkowy w dogodnym dla nas terminie? Jak wygląda cały proces otrzymania urlopu w przypadku tego miejsca pracy? Jeżeli możesz, to zachęcam do przedstawienia tego aspektu pracy.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
hoxil
@Sławomir

Urlop jest bezpłatny, ale tutaj oczywiście nie ma czego wymagać, bo jesteś zatrudniony na umowę zlecenie. Pracujesz kiedy chcesz i to była chyba największa zaleta tej pracy, która trzymała mnie przy niej ponad rok, bo w innych przypadkach ciężko pogodzić pracę z uczelnią. Jeśli nie chcesz przyjść danego dnia do pracy, to raczej nie ma problemów i jest to kwestia dogadania z koordynatorem, chyba, że nie mają kim jeździć, bo takie przypadki też często bywały.

Sławomir
Inne
@hoxil

Dziękuję za odpowiedź. Czy w trakcie Twojego zatrudnienia w firmie Express Rent a Car miałeś może sytuacje, które patrząc realnie, mogą się zdarzać, mianowicie chodzi o ewentualne spory co do jakichś zarysowań na aucie, bądź innych usterkach, czy były zdarzenia, że klient oddawał auto z defektami, których wcześniej nie było, a mimo to twierdził, że on nic nie uszkodził? Jak w takim wypadku ma zachować się pracownik, który reprezentuje wypożyczalnie? Zachęcam, abyś opisał, jak to wygląda.

krzyś
@Sławomir

Opinia napisana przez hoxil jest bardzo trafna, warto aby każdy się z nią zapoznał przed rozpoczęciem pracy, a także aby dotarła ona do samego "Krakowa", ponieważ wszelkie sugestie, problemy kierowców nie są wysłuchiwane. Mamy się trzymać wytycznych i już ( tak jak wspomniane wyżej limity obrotów i prędkości oraz karanie za ich jednostkowe przekraczanie). Co do pytania Sławomira - mamy do wypełniania protokół uszkodzeń przy wydawaniu oraz przy zwrocie pojazdu. Każde uszkodzenie nie zaznaczone wcześniej na protokole musi się tam znaleźć. Jeśli klient nadal twierdzi, że uszkodzenie już było na pojeździe sprawdzane są dokładnie zdjęcia przypisane do protokołu lub weryfikowane monitoringu wyjazdu z parkingu.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
hoxil
@Sławomir

Tak, oczywiście, miałem takie sytuacje i to wielokrotnie, wynikało to zazwyczaj z niechlujstwa moich kolegów z pracy (nie wszystkich, bo byli też tacy, którzy się starali, ale niestety to była mniejszość), którzy po prostu niedokładnie sprawdzali samochód przed wydaniem, a później musiałeś się zachować tak jak napisał to kolega niżej. Zaznaczasz uszkodzenie na protokole i nic Cię nie obchodzi, mimo tego, że często było widać po klientach, że oni danego uszkodzenia nie zrobili, więc zwracając samochód od klienta byłeś często chłopem od czarnej roboty i zapewniałeś użytkownikowi auta wydatki rzędu 1000-2500 zł, chyba, że miał doubezpieczenie, który ten udział własny znosiło.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Sławomir
Inne
@hoxil

Dziękuje za Wasze odpowiedzi, które są bardzo pomocne dla osób rozważających zatrudnienie w tej wypożyczalni. Zawsze w przypadku takiego charakteru pracy zastanawiało mnie, czy pracownik ma możliwość otrzymania jakiegoś auta z wypożyczalni, aby móc dojeżdżać nim do pracy? Firma Express Rent a Car praktykuje takie udogodnienie dla zatrudnionych osób? Chętnie dowiem się, jak to wygląda.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
X
@Sławomir

Teoretycznie nie. Praktycznie można otrzymać samochód jeżeli w kolejnym dniu mamy wydanie samochodu blisko naszego miejsca zamieszkania, oczywiście za zgodą kierownika/koordynatorów. Takie rozwiązanie jest wygodniejsze, pozwala uniknąć porannych korków z parkingu na miejsce wydania ale z drugiej strony naraża kierowców na wandalizm pojazdów na parkingach publicznych.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Mar
@hoxil

Najlepszą stawką jest odbiór aut salonu/serwisu/opon. Jest to całe 10 zł brutto. Dojazd na wulkanizację, wymiana opon + powrót nieraz zajmuje ponad godzinę. Odbiór samochodu nowego z salonu - za odbiór mienia o wartości nierzadko ponad 100.000 zł jest płacone 10 zł brutto :)) Express na siłę próbuje wdrożyć jakość, jednak zapomina że to pracownik oraz samochód jest wizytówką tej firmy. Nie wystarczy dać kierowcy tablet i kurtkę oraz robić testy na webankieta aby wyglądał profesjonalnie przed klientem. Sporo kierowców po roku czasu to nadal niedouki. Jeżeli obowiązki mają być rzetelnie wykonane to skupcie i doceńcie tych pracowników, którzy angażują się w pracę zamiast skupiać się na zwalnianiu ludzi co czasem zdarza się im przekroczyć 3.500 obr/min, ponieważ "zajeżdżają silniki". W tej firmie absurd goni absurd.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
hoxil
@Mar

Zgadzam się w 100 % z tą opinią. Na początku się starałem, zeby dotrzeć do klienta na czas, żeby nie czekał w jakieś dziurze o 2 w nocy, bo sam bym nie chciał być na jego miejscu, po czym dostawałem reprymendę, że przekraczam 130 km/h. Czego mnie nauczył express? Mieć w (usunięte przez administratora) klientów :) Nie podobało mi się wiele rzeczy w tej firmie (nam wszystkim się nie podobało) i próbowałem interweniować u kierownika, po czym słyszałem, że załatwienie tego jest niemożliwe. Wielokrotnie słyszałem, że jak nam się nie podoba, to możemy oddać tablet, a najczęściej taka sytuacja była w święta oraz z weekendy, kiedy nikt nie chciał pracować (a nie mieliśmy na piśmie, że musimy ileś dni weekendowych oraz świątecznych przepracować). W takich warunkach odechciewa się pracować, nikt nie próbował się dogadać, tylko wszystko było wymuszane. Jesteś kierowcą= jesteś g...nem i nikogo nie obchodzisz, a tak naprawdę wykonujesz tę pracę, która jest zwieńczeniem działań wszystkich koordynatorów i kierowników. Tak jak pisałem wcześniej, w expressie słowo "jakość" istnieje tylko w teorii.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Sławomir
Inne
@hoxil

Czy w związku z warunkami, które przedstawiłeś, często były zmiany na stanowiskach kierowcy w firmie Express Rent a Car? Firma w jakiś sposób przed zatrudnieniem nowego kierowcy weryfikuje jego umiejętności jazdy, czy nie jest to w żaden sposób sprawdzane? Były może przypadki, gdzie nowy kierowca ze swojej winy spowodował kolizję samochodem z wypożyczalni? Podziel się z nami tym, co wiesz na ten temat.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
hoxil
@Sławomir

Oczywiście, nowi kierowcy przychodzili średnio co 1-2 miesiące, mniej więcej po roku była w ten sposób wymieniona prawie cała kadra kierowców. (Na pewno dzięki temu była wysoka jakość usług). Tak, znam taki przypadek, gdzie jeden kolega miał 2 stłuczki ze swojej winy w ciągu pierwszych 2 tygodni pracy.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Sławomir
Inne
@hoxil

Jak w takim przypadku zareagowała firma Express Rent a Car? Pracownik był obciążony kosztami naprawy tych samochodów, czy może ubezpieczalnia ma pełne ubezpieczenie na wypadek tego typu zdarzeń? Proszę, abyś opisał, jak zakończyła się ta sprawa.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
hoxil
@Sławomir

Z tego co pamiętam pierwsza stłuczka jest bez konsekwencji dla kierowcy, druga kosztuje go 100 zł, a trzecia skutkuje wydaleniem z pracy. Wobec tego kierowcy nie zostały wyciągnięte żadne konsekwencje ;)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Express
@hoxil

Chcielibyśmy sprostować/wyjaśnic kilka wątków w odniesieniu do powyższej wypowiedzi. O tym ile kierowca pracuje, decyduje kierowca, oczywiście w świetle obowiązujących przepisów. Dodatkowo każdy kierowca zgłasza dyspozycyjność w wybranym zakresie. Co do potwierdzania zleceń, w tym momencie takie sytuacje jak brak potwierdzenia zlecenia nie mogą mieć już miejsca (chyba, ze w wyniku błędu ludzkiego, który zdarza się każdemu), ponieważ znacznie usprawniliśmy ten proces. Praca jest dedykowana przede wszystkim osobom, którym zależy na elastycznym i jak każda praca - nie jest dla wszystkich. Limity prędkości zostały wprowadzone w celu zapobiegania ewentualnym kolizjom i wypadkom, które mogłyby przyczynić się do zagrożenia życia lub zdrowia naszych pracowników, gdyż taki przypadek miał kiedyś miejsce. Jesteśmy na etapie wdrożenia systemu, który sprawi, że przydzielanie zleceń będzie w pełni obiektywne i sprawiedliwe. Szkolenia (testy )mają charakter edukacyjny i niestety nie zawsze mamy bezpośredni wpływ na przestrzeganie uczonych przez nas zasad.

beznicku
@Express

"Chcielibyśmy sprostować/wyjaśnic kilka wątków w odniesieniu do powyższej wypowiedzi. O tym ile kierowca pracuje, decyduje kierowca, oczywiście w świetle obowiązujących przepisów." Tutaj się nie zgodzę, wielokrotnie zdarzało się, że mimo zgłaszanej dyspozycyjności kierowcy otrzymywali telefony od koordynatorów z zapytaniem czy nie przyjdą godzinę szybciej lub wcisną im długi kurs na koniec dnia. "Limity prędkości zostały wprowadzone w celu zapobiegania ewentualnym kolizjom i wypadkom" Zapraszam do przejechania się micra lub fiorino bez tempomatu całą długością A1 lub A2. Trzymanie się kurczowo nie więcej niż 130 km/h rozprasza, sprawia że ciągle musimy patrzeć na licznik zamiast na drogę, a przy wyprzedzaniu z taką prędkością zaraz mamy kogoś na tyłku z mrugającymi światłami i to wtedy ja spowodowałem zagrożenie dla innego kierowcy. Za tą jadąc już czymś w D, D+ lub E na tempomacie 140 km/h, gdzie spalanie może spaść nawet w okolice 5l/100, jazda jest płynna i wygodniejsza, ale jest już w tej firmie zakazana. Ponadto ograniczając prędkość na tak długiej trasie można stracić godzinę czasu, a stawki za kurs od kilku lat się nie zmieniły.

hoxil
@Express

Witam, dawno mnie tu nie było, ale z ciekawości postanowiłem zajrzeć co tam słychać w mojej "alma mater" :) Widzę, że firma express nie odniosła się do wszystkich argumentów użytych w mojej wypowiedzi, ale nie wymagajmy za wiele od "takiego" przedsiębiorstwa. Mówicie, że o tym ile pracuje kierowca, decyduje on sam, tak? Jasne, można pracować po 6 h dziennie i mieć mniejszą pensję niż pracownicy w Lidlu :) Jedziemy dalej, potwierdzanie zleceń? Usprawniliście to? To w takim razie pogratulować :D "Praca jest dedykowana przede wszystkim osobom, którym zależy na elastycznym i jak każda praca - nie jest dla wszystkich" Ciekawe dlaczego wszyscy uciekają od Was z firmy? Może dlatego, że chcą godnie żyć i zająć się czymś pożytecznym, a nie ciułać za byle (usunięte przez administratora) Z moich obserwacji wynika, że w firmie zostają tylko (usunięte przez administratora) i starzy pracownicy. Ciekawe, nieprawdaż? :D Limity prędkości.... Słyszeliście o czymś takim jak TOLERANCJA? Znacie takie słowo ? , bo wydaje mi się, że nie :) Co do szkoleń, myślę, że powinniście nad nimi popracować i nad kontrolą jakości, bo takowa nie istnieje. Tajemniczy klient? Owszem, było coś takiego, ale to było tak oczywiste, że każdy wiedział, że jedzie na taki kurs :) Na koniec zapytam się, czy zrobiliście już coś z tym, że po pierwsze - przykład z mojej pracy - 7 pracowników siedzi bezczynnie w biurze przez dłuższy czas, po drugie czy nadal pozwalacie jeździć koordynatorom na transporty i zabierać tym sposobem pieniądze kierowcom? W moim oddziale było to nagminne :) Muszę przyznać, że mieli niezły dodatek do podstawowej pensji :) Ale oczywiście kierowcy, to Ci najgorsi, ale nikt nie wziął pod uwagę, że to oni wykonują końcową pracę, która jest wynikiem pracy całego zespołu i właśnie o tę "wisienkę na torcie" należy dbać. Widzę, że zatrudniliście kogoś do pisania komentarzy, gratuluję! :D

x
@hoxil

Wisienką na torcie w ciągu ostatnich 2 tygodni jest bez wątpienia zwolnienie wszystkich znanych Ci osób od MTR

Pracownica2017
@x

Wszystkich z MTR?????

Express
@x

Dzień dobry, zakończyliśmy współpracę z kilkunastoma osobami, a zmiany w firmie związane są z centralizacją procesów biznesowych. Każdy z byłych pracowników firmy Express Car Rental otrzymał odprawę wynikającą ze stażu pracy i zna powód rozwiązania swojej umowy. Jeśli coś wymaga wyjaśnienia, zapraszamy na spotkanie i rozmowę. Pozdrawiamy!

1
Pracownica2017
 Pytanie

Czy to prawda, że cały dział handlowy został zwolniony? Rozumiem, że mowa m. In. O chłopakach z Poznania? To oni robili największy utarg dla firmy. Wielokrotnie powtarzano nam, że MTR i LTR to jedyny dochodowy interes a RAC, OC i Ass to same straty. Pracowałam w Express jakiś czas i chciałam nawet polecić flote obecnej firmie ale widzę, że tu już nie ma z kim pracować

Express
@Pracownica2017

Dzień dobry, zapewniamy, że jest z kim pracować i zapraszamy do kontaktu w razie potrzeby i chęci porozmawiania. Pozdrawiamy!

MaroWWA
 Pytanie

Halo halo @Express..? Czy ktoś z zarządu firmy mógłby coś zrobić ze stawkami które NIE SĄ ZGODNE Z PRAWEM???

Express
@MaroWWA

Dzień dobry, stawki są zgodne z prawem. W razie wątpliwości, zapraszamy do indywidualnej rozmowy z kierownikiem oddziału. Pozdrawiamy!

Ktoś
 Pytanie

Witam a czy moglibyście oddawać szybcjej za te bilety ? Bo już 15 a kasy brak @express

Nikk
@Ktoś

Firma sobie tylko długi robi..... Zabierzcie się do roboty w tej centrali i zwróćcie ludziom pieniądze za bilety

Ppm
@Nikk

Wyplata pensji do 18 dnia miesiaca, niech ktos kto to wymyslil powinien sam miec zamrozona pensje. Ludzie musza oplacic czynsze, oplaty i jakos zyc!!! Idiotyzm!

Express
@Ktoś

Dzień dobry, rozliczenia robimy 2 razy w mięsiącu. Faktem jest to, że początkiem stycznia mieliśmy poświąteczne opóźnienie. W takiej sytuacji proszę skontaktować się z przełożonym, wyjaśnimy i najszybciej jak to możliwe zwrócimy pieniądze. Pozdrowienia!

Express
@Nikk

Dzień dobry, mamy nadzieję, że dzisiaj nikt już nie czeka na zwrot, a jeśli tak, to prosimy o niezwłoczny kontakt z przełożonym w celu szybkiego rozliczenia należności. Pozdrawiamy!

Express
@Ppm

Dzień dobry, wyobrażam sobie, że może to być trudnością przy okazji pierwszej wypłaty. Natomiast od 18 do 18 mija 31 dni, podobnie jak od 1 do 1 oraz od 10 do 10... :) Pozdrawiamy!

Zostaw merytoryczną opinię o Express Car Rental - Kraków

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Express Car Rental?

    Zobacz opinie na temat firmy Express Car Rental tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 83.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Express Car Rental?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 68, z czego 11 to opinie pozytywne, 42 to opinie negatywne, a 15 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

Express Car Rental
Przejdź do nowych opinii