DB Schenker
3 585 6 1

Opinie o DB Schenker

DalejBida

DalejBida 05.11.2018 22:56 Totalna porażka, Opisuje oddział Lokomotyw, stanowisko Elektromonter taboru. Firma kompletnie bez szacunku do doświadczonych starych pracowników. Nowi pracownicy dostają na 'start' wiele więcej niż pracownik doświadczony, z kursami, uprawnieniami. Byłem pierwszym - jedynym elektrykiem po przebytym szkoleniu na daną "nową" maszynę, "nową" w cudzysłowu- stare heble sprowadzone z Holandii, reanimując je nie raz się ślęczało nad schematami, książkami tygodniami nie tylko w pracy ale i w domu, tylko z własnego zaangażowania, dociekliwości i zainteresowania usuwało się usterki i co z tego miałem? Własne zadowolenie, nic więcej. 'Nagrodą' było wyjazd do każdej awarii elektrycznej, nie ważne gdzie, za ile, byle już...Wyjazdy służbowe Rybnik-Gdańsk, Elbląg, Małaszewskie, Poznań itd. W skrócie: wyjazdy w czasie szychty albo po szychcie, przyjazd - praca o 1 w nocy przy -20st. w Małaszewiczach i powrót na Rybnik o 9.00, istna MASAKRA! Liczenie wyjazdów, godzin z duupy. Przykład : Wyjechałeś o 9.00 - w Gdańsku o 16.00 robota do 24.00 i powrót na Rybnik, o 8.00 na Rybniku (no do pracy nie pójdziesz tylko do domu spać) I teraz liczenie nadgodzin: od (6)9.00 do 14.00 szychta normalna, od 14.00 do 8.00 wychodzi 18 godzin, nie pracujesz już następnego dnia no bo przyjechałeś o 8.00 czyli 8 godz. ci napiszemy tego dnia (Z godzin z wyjazdu, nocy), i zostaje 10 nadgodzin 50%, aaa to cyk zrobimy 5 nadg. 100% = ok 80zł! Za zapinanie całą noc i wylewanie potów żeby usterkę usunąć na drugim końcu Polski przy -20, zdany tylko na siebie... Były czasy na samym początku kiedy się jakoś to opłaciło trochę kierownictwo wpisywało czy więcej nadgodzin czy 100% godziny. Fakt, pracownicy nie musieli się godzić na takie akcje, ale takie sytuacje nie powinny mieć miejsca, wyjść wgl, z Biura! W życiu, bym się na takie coś nie zgodził będąc przełożonym, puszczać dwoje swoich ludzi na takie akcje, bez noclegu, a ja spokojnie o 14. do domku na ciepły obiadek, i nie odbierać dodatkowo telefonu gdy coś przy**ebie na serwisie, i jeszcze co do godziny obliczyć wyjazd, istna patologia. Ciekawe kto by odpowiedział jakby coś się stało, zapewne pracownik. Nie tłumacze tego niczym tylko potrzebą zarobienia parę groszy więcej na wypłacie po takiej akcji, jak i zabijanie się ludzi o chęć przyjścia w sobotę do pracy. W innych firmach się pracodawca prosi aby pracownik przyszedł, tu pracownik dałby się pochlastać za sobotę (oczywiście nie wszyscy), Afery, zawiść wśród pracowników że "jedni chodzą co tydzień w sobotę, a mnie skreśla kierownik." Tylko chodzi o kasę, w firmie nie ma czegoś takiego jak PREMIA. W szczycie zje**wania, jedna za drugą po całej Polsce przy -20st. Celsjusza, Na pytanie, że mogę jechać ale tylko z hotelem, dostałem odpowiedź "Co ty ku**a na wakacje jedziesz" przez przełożonego i durnym śmiechem. Wtedy nastąpiło epogeum mojego wkur***nia, odmowy wyjazdów, czego skutkiem było już załatwianie hoteli. Dalej są tacy uprawiający kaskaderkę, ale to już wybór ich indywidualny, oczywiście ci mają miano Najlepszego pracownika - Niezastąpionego... i nic więcej. Zapomniałem o delegacji 30 złotych polskich, oczywiście gdy śniadanka w hotelu nie wziąłeś, tak to połowę udupić. Każdy oddział jest istną Firmą w firmie, na oddziale lekkiego utrzymania oddalony o 1,5km pracownicy potrafili mieć o 600/1000zł więcej Brutto z podobnym stażem, ale czy doświadczeniem? Płaca, płacą, nie wspominając o śmiesznych rang jak np: Elektromonter, Starszy elektromonter, każda ranga ma określoną stawkę minimalną. Wspomniane oddziały - wszyscy starsi Elektromonterzy, mechanicy itd. a po to żeby zaczynać od stawki 3400brutto, na Rybniku żeby dostać "Starszego Elektromontera" NIE MAM POJĘCIA CO TRZEBA ZROBIĆ!?!? Aaa no tak nowi pracownicy w czasie studiów dostają Starszego za 3600. "Przecież inaczej by nikt nie przyszedł tu do pracy" Kiedy elektrycy zaczęli się burzyć, domagać, zwalniać, HR musi zrobić rozeznanie rynku ile zarabiają elektrycy, No kur*a HAHAHA. Zapomniałem napisać że jeb**em za 3000brutto. ( I tak więcej o 150zł od mojego kompana z którym ramie w ramie zaczynaliśmy, walczyłem, pociłem się i się zwolniliśmy razem) wstyd było się przyznawać gdziekolwiek na oddziałach, czy wyjazdach jak chłopaki pytali. Zaczynałem od 2250 brutto w 2012r. Mniej więcej dostawałem co roku podwyżkę od 80 do 150zł brutto. Aż doszedłem do apogeum zarobkowego 3 tysiące brutto polskich złotych... Gdzie na start nowy pracownik chociażby po zawodówce ma tyle samo lub więcej. Efekt tego taki że stałem w miejscu z zarobkiem... żenua. Są tez plusy oczywiście, możesz nic nie robić całą szychtę jak masz gorszy dzień czy tydzień, kręcić się jak bąk w gaciach, jak kuna po agreście, WAŻNE dwie złote zasady, abyś miał NOWY "niebieski" arbaj i szedł na łaźnie o 14.00 , ni h*ja dwie minuty wcześniej! Przypominam że Podzieliłem się opinią pracy tylko oddziału Ciężki

KaBARET
@DalejBida 05.12.2018 18:38

konkret opis kolego

CrOObol

Nie potrafię zrozumieć działania tej firmy. Nowo przyjęci pracownicy mają większe stawki, niż wieloletni pracownicy z doświadczeniem. Gdy ktoś pójdzie do kierownika spytać się o podwyżkę, usłyszy jedynie "na twoje miejsce jest 10 innych za bramą". Wszyscy doskonale wiemy, że tak nie jest, a ta firma dopiero sobie to uświadamia - wystarczy zobaczyć ilość ofert pracy (aktualnie jest ich 32). Wystarczyłoby podnieść temu pracownikowi zarobek o 300zł. i myślę, że już by się poważnie zastanowił nad zwolnieniem. W firmie istnieje/ istniał system sugestii pracowniczych (kaizen?). Polegało to na tym, że pracownicy mogli wprowadzać swoje ulepszenia aby ulepszyć produkcję. Efekt był taki, że pracownik włożył w całość dużo swojego czasu i poświęcenia, zakład zaoszczędził w niektórych przypadkach nawet kilka tysięcy!, a pracownikowi nawet nikt nie podziękował, a o jakiejkolwiek premii można było co najwyżej pomarzyć. W ogóle firma nie ceni sobie swoich pracowników, ani ich wkładu w firmę. Dlatego jeśli jesteś ambitną osobą, trzymaj się od tej firmy z daleka.

O Boszszszszsz.....
@CrOObol 08.10.2018 13:11

Co ma kierownik do podwyżek w takiej korporacji jak DB ? To tak jakbym przyszedł do spawacza i spytał o kilogram mielonki wieprzowej. :) Wszystkie oficjalne informację przychodzące z "góry" są wywieszane w gablotkach do powszechnej wiadomości. Reszta, to najczęściej niepotwierdzone ploty rozpowszechniane przez "wszystkowiedzących". O ewentualny proces podwyżkowy możesz zapytać przedstawicieli związkowych którzy są z natury rzeczy "głosem ludu". To oni negocjują, przynajmniej powinni, warunki ewentualnych podwyżek płac i tam te informację są najszybciej osiągalne. Podnoszenie każdemu niezadowolonemu pensji o 300 zł powoduje że wszyscy nagle okazują się niezadowoleni :))) .. A z drugiej strony budzi wątpliwości czy 300 zł to aby nie za mało.... i dlaczego ci z małym stażem też dostali ? :)))... i po co starym, przecież zaraz odchodzą na emeryturę ? :))) ....a skoro staży i młodzi nie powinni dostać to reszta powinna dostać po 400 zł... oczywiście ty się do reszty łapiesz, prawda ? Jak jesteś ambitną osobą to jest nabór do Lidla,,, zlej szarpanie się z wagonami, lokomotywami i innym złomem.... przecież jesteś wykształcony, masz zapewne tytuły naukowe, nie mówiąc o znajomości obcych języków i kilku fakultetach ..:))) tam zarobisz "godne pieniądze"... cokolwiek to znaczy.

CrOObol
@O Boszszszszsz..... 19.10.2018 09:58

A jednak miałem rację. Na chwilę obecną jeśli wspomnisz kierownikowi o zwolnieniu, od razu otrzymasz propozycję podwyżki w wysokości 250zł.

O Boszszszszsz.....
@CrOObol 08.11.2018 11:36

Taaa , miałeś rację... Już widzę za tobą kolejkę kolegów z podaniem o zwolnienie napisanym szybko na kolanie , z nadzieją na 250pln podwyżki...:) A kierownik wyciąga z szuflady kasiorkę i syyyypiiiiieeeee....Komediant jesteś. Kierownik nie może podjąć takiej decyzji z pominięciem przynajmniej inżyniera rejonu, a inżynierzy dobrze wiedz a że dyrektor też chciałby mieć coś do powiedzenia, a dyrektor wie że zwiększenie kosztów obsługi zainteresuje zarząd.... Związki zawodowe chciały by znać przyczyny dlaczego dla zwalniającego się pracownika pieniążki są a dla pracujących, nie ma... OBUDŹ się !!! To nie jest warzywniak u pani Zosi. Pracodawca w takiej firmie jak DB o sprawach dotyczących pracowników rozmawia ze stroną społeczną, i to pod warunkiem że jest reprezentatywna ! Następnie po konsultacjach i ustaleniu warunków oraz określeniu zasad, podpisuje porozumienie za zgodą obu stron. Dostać od kierownika to ty możesz zapewnienie że wystąpi z wnioskiem o premię jednorazową dla ciebie ... a i tu musi mieć argumenty. Tyle w tej kwestii.

O Boszszszszsz.....
@O Boszszszszsz..... 08.11.2018 21:12

Przepraszam , pominąłem kwestię kolegów którzy tylko czekają aż inny z was dostaje jakieś pieniądze po cichu w biurze...:))) Za dziesięć minut stoją w biurze z pytaniem " co jest, (usunięte przez administratora) ?"

Znajomy
@O Boszszszszsz..... 08.11.2018 21:16

Z całym szacunkiem, ale zdaje się, że zapomniał Pan co wiąże się z zajmowanym stanowiskiem. Kierownika ? To nie tylko osoba, która tylko i wyłącznie odwołuje się do zakresu swoich obowiązków, ale także taka funkcja, która jest pierwszą w drabince stanowisk, do której pracownik powinien się zgłaszać ze swoimi problemami. Nawiasem mówiąc, nie jestem pewien, czy nie ma tego w zakresie obowiązków ? Z tego co Pan wypisuje, wnioskuje, że źle pojmuje Pan obowiązki, które są na kierownika nakładane. Skoro nie dba Pan o pracowników, nie powinien Pan piastować wyżej wymienionej funkcji. To co Pan wyżej napisał, świadczy tylko o tym, że z jednej strony, chciałby Pan piastować funkcję kierownika i pobierać wyższe dochody. Z drugiej jednak nie odpowiadać za nic. Tak się nie da. Dbanie tylko o własne cztery litery, w dłuższym okresie jeszcze nikomu nie pomogło.

Szarik22

Czy ktos slyszal o podwyzkach?

11szarik
@Szarik22 20.11.2018 08:41

W Onecie piszą o energii elektrycznej, po nowym roku wysyp będzie aż miło tych podwyżek.

Klient

Kurierzy tej firmy robią łaske że dostarczą paczkę!!!!!!!! Moje sugestie dla DB Schenker: Nie polecam tej firmy

toja

Zbyt długie oczekiwanie na kuriera z przesyłka.

amoniak

witam. Jestem w temacie na bieżąco więc coś napiszę od siebie. Plusy firmy niezły kierownik na Szczakowej J.P. wypłata na czas spoko praca, nie ma dużo roboty telefon, tablet (czytaj poniżej) możliwość wyjazdu na hotel - dorobienia (czytaj poniżej) możliwość awansu Minusy Kierownik (szczakowa) pięknie obiecuje, złote góry a potem lipa... mało może jeśli coś potrzeba załatwić wyżej lub więcej(podwyżki), okłamuje ubierając kłamstwa w piękne monologi... Kierownik (jęzor) nieudolny, nawet latarki żałuje rewidentom. Telefon, tablet (czytaj niżej) Wyjazdy na hotel (czytaj niżej) Dojazd na lokomotywę w 13h pracy Czas na lokomotywie (liczony co do minuty od zalogowania się) Dyspozytorzy OGLĘDZINY TECHNICZNE WRAZ Z PRÓBĄ SZCZEGÓŁOWĄ ROBI USTAWIACZ Ludzie w większości bardzo w porządku, tylko kilku napalonych bałwanów, jak wszędzie. Myślą że się rozprują to zarobią lepiej, kosztem kolegów z pracy.. Omawiając dokładniej wypłata ustawiacza, rewidenta waha się między 2500 a 4000. Żeby dostać 4000 trzeba jechać na hotel 2x tydzień, zrobić jakąś nadgodzinę, gdzieś się ugiąć i zrobić próbę lub manewry tak żeby było dobrze, bez pytań, bez przepisów. Dojazd do pracy jest zawsze 1h wcześniej czyli masz na 6 a musisz być pod biurowcem o 5... za to płacone jest 10zł brutto. Np: zmiana na Podborach Skawińskich, kończysz o 18 prace, ale zmiana przyjedzie na 19 zanim cię odwiezie taryfa do sosnowca jest już 20 i za to masz 10zł BRUTTO. Tablety i telefony oraz grafik - tablety, po to by wprowadzać EPS(wagony elektroniczne z R7- robi to maszynista lub rewident jak się dogadają - oczywiście R7 na papierze też muszą sobie zrobić), telefon masz do pracy na 6 rano, o 5 musisz być na biurowcu, a nieudolni dyspozytorzy potrafią ci zadzwonić o 4 rano z informacją że idziesz na inną lokomotywę niż dzień wcześniej ustalone. Tak w myśl zasady mam na rano to od północy już nie śpie... GRAFIK, DYSPOZYTURA, INSTRUKTORZY oraz WYPŁATA GRAFIK --- jest na miesiąc a prócz tego tygodniowy(nie raz różnią się od siebie) W tym roku 1 Maja wypadał we wtorek to grafik tygodniowy dostaliśmy w niedziele wieczorem, tak żeby móc sobie zaplanować majówkę na ostatnią chwilę... z reguły grafik jest w piątek wieczorem na następny tydzień, lecz pod koniec miesiąca(np: sierpnia) grafik na miesiąc następny(wrzesień) potrafił być wysłany dzień wcześniej czyli np: 31 (sierpnia) DYSPOZYTURA --- zatrudnieni goście w większości przypadków kolej widzieli chyba przez okno, układy z maszynistami kto jakie pociągi zabiera... Potem rano burdel zmiany kto ma gdzie iść, a dodzwonić się do nich to jak strzał w totolotka, zawsze mają zajęte ale jak coś zawalą to bombardują telefonami nas pracowników żeby za nich coś naprawić, by nie wyszło na jaw... najgorsze rejony to"6" i "5" na 6 gość wysrany i zamotany wydzwania w nocy co chwile z pytaniami ruszyłeś, zrobiłeś próbę, dojechałeś, jak dojedziesz daj znać powiem ci co będziesz robił dalej - przecież maszynista przez telefon w czasie jazdy rozmawiać nie może, zapomniał o tym Pan dyspozytor ? Pani na rejonie "5" nigdy nie ma czasu pociągi z TWR stoją czekają na zgodę a ona wiecznie zajęta i nie odbiera, pociąg od rana stoi do południa... INSTRUKTORZY --- W większości spoko chociaż, opowiadają jak się robi zgodnie z przepisami etc. a później i trzeba robić że DB się cieszyło i przepisy idą na bok... Jest kilku upartych instruktorów i ciężkich co myślą że zjedli wszystkie rozumy, wystarczy wrócić do 1 zdania jakie napisałem... WYPŁATA --- problem jest taki, że opiera się o premie dawane przez kierownika i tak na prawdę nigdy nie wiesz jak zostaniesz wymyty bez mydła... Jedziesz na hotel masz 1 posiłek np: śniadanie oraz dodatek hotelowy 40zł BRUTTO, co to jest ? Młode chłopaki pojechały rok temu do Gdańska po tygodniu wrócili, na pasku dostali po 140zł dodatku za tydzień poza domem. ŻENADA !!! Kierownik chce dać dodatek to da i wypłata będzie OK jak nie da to wypłata będzie lipna czyli 2500 może 2700... Maszyniści z 1 trakcją wokół komina też szału nie mają wypłaty rzędy 3200-3800 nie więcej !! Nadgodziny ? rozliczenie kwartalne, dyspozytor prosi przyjdź w nadgodziny po to by w następnym miesiącu dać ci wybitkę i uj wielki jak szelki z nadgodzin. OGLĘDZINY TECHNICZNE WRAZ Z PRÓBĄ SZCZEGÓŁOWĄ ROBI USTAWIACZ tak, tak ustawiacze robią maszyniści jeżdżą UTK, nie widzi problemu !! Zgłoszone było już nie raz !! Reasumując - firma wypłacalna, z możliwościami rozwoju, lecz problemy z grafikiem, uczciwą zapłatą za przepracowane godziny(zejdziesz wcześniej z maszyny to ci odejmują minuty od 12h dniówki- i po miesiącu robi się brak normy zamiast nadgodziny haha) wydzwanianiem przez dyspozytorów z moim czasie wolnym od pracy, CHAOS !! Wysyłanie na hotele przez planowanie bez wcześniejszych ustaleń, zapytań (można odmówić, ale co się człowiek na denerwuje to jego) to wszystko spowodowało że mnie tam nie ma i nie żałuję !! Dla spragnionych nowych wrażeń biedronka płaci po 3000 na rękę !! Ps. hotele jak najtaniej

eee
@amoniak 27.07.2018 08:44

to jest bardzo dobrze,tak

Szarik22

Jak ktos chce duzo zarabiac niech jedzie w Polske zostawi rodzine itd,podwyzki niech sa stopniowe kazdy rozumi ze inflacja idzie do gory

Szarik22

Bd lepiej stawki dojda do 4000 tys brutto musza pomyslec o starszych ktorzy powinni godniej zarabiac,za duzo ludzi odchodzi wiec bd kasa tylko trzeba zostac dobra firma

Konsyliarz

Witam. Chciałbym się podzielić opinią na temat tej firmy aby ostrzec innych przed pracą w tym (usunięte przez administratora) Miałem nieprzyjemność pracować w DB schenker. Pracujesz faktycznie 5 dni w tygodniu ale nie mówią ci ze najczęściej jest to po 14h niezależnie od twoich umiejętności jazdy. Jeszcze jakby płacili za godzinę... Ludzie okropni i nie oczekuj pomocy od nikogo. Na magazynie musisz szukać pojedynczych paczek czasami wielkości paczki od papierosów wśród tysięcy paczek jedna na drugiej. W skrócie (usunięte przez administratora) Ostrzegam was. Nie warto tam tracić ani jednej sekundy życia. A na sam koniec dodam że czekam trzeci tydzień za wypłata która powinienem dostać w terminie. Pozdrawiam

Paulina

Najgorsza firma kurierska z jaką miałam przyjemność współpracować. Tak bezczelnych pracowników nie ma nigdzie, zero szacunku dla klienta.

lokus
@Paulina 12.09.2018 17:57

Od kiedy DBSchenker ZABRZE jest firmą kurierską (usunięte przez administratora)... :)))

Justice

Praca jak praca, dużo ludzi siedzi w firmie po prostu z przyzwyczajenia, zarobki na pewno nie są adekwatne do powierzonej odpowiedzialności, przyjęcia są stale, od ślusarza po spawacza czy malarza, czy to Ukraińców czy Polaków. Najdziwniejszą sprawą jest mobbing prowadzony na dziale zestawów kołowych gdzie to jeden mistrz prowadzi trzy zmiany (każdy z otoczenia wie o kim mowa), sprawa była poruszana kilka razy nawet poprzez zebrania z kierownikiem, niestety góra ma to w nosie, mając świadomość zastraszania pracowników, nękania, ubliżania, grożenia przenosinami, a Ci którzy nie przylizują się tej właśnie osobie nie mogą być pewni następnego dnia. Osobiście polecam pracę w oddziale Rybnika omijając szerokim łukiem zestawy kołowe do czasu aż ktoś przejrzy na oczy i zrobi tam porządek.

Szarik22

Witam masz prawa sa odpowiednie instytucje gdy lamia prawo ja wszystko nagrywam zdjecia robie i kierownictwo ma inne wyobrazenie o Tobie nie dajmy sie pierwsze jest prawo a potem rozkazy nigdy na odwrot

oko
@Szarik22 17.07.2018 08:37

Ha... kolega Szarik22 namawia żeby nagrywać kierownictwo i robić zdjęcia :))))... To może idzmy za ciosem i nagrywajmy kolegów z pracy.. tych śpiących między szafkami, popijających browarka w zakamarku i piszących bzdury w dokumentacji z wyimaginowanej próby hamulca. Róbmy zdjęcia tym kolegom którzy (usunięte przez administratora) z pracy dwie godziny przed końcem zmiany i tym którzy kradną narzędzia i materiały. Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem...:)). Kierownicy baaardzo czesto przymykają oko udając że wierzą w debilną argumentację jednego z drugim. Ilu z was dostało drugą i trzecią szansę mimo że wasze "zasługi" dla firmy kwalifikowały was do odwiedzin w pośredniaku. Trochę obiektywizmu i samokrytyki nikomu nie zaszkodzi, kolego kundel... a,,, sory,,, szarik.

KIEROWNIK

macie jechać a nie pyskować bo czekam na 2 razy premia do was pseudo kolejarze

Fizol.
@KIEROWNIK 08.09.2018 21:34

Ameba.

To tyle

Skoro opisane zostały warunki pracy na Gliwicach to pasowało by odnieść się do atmosfery w pracy. Lekko mówiąc atmosfera w pracy jest toksyczna. Relacje między dwójką przełożonych z Db którzy są tam na miejscu a ludźmi którzy dojezdzają do pracy z oddziału w szczakowej są nie najlepsze. Kierownik foruje tylko swoich chłopców z bylego oddziału Knurów .Już wyjaśniam skąd się to bierze ,ludzie ze szczakowej przyjeżdżając na przegląd robią przegląd dokładnie co niestety trwa dłużej( to już kierownikowi nie pasuje) . Chłopcy kierownika natomiast robią przegląd błyskawicznie (wiadome papier wszystko przyjmie). Ta błyskawiczność ma jednak swoją cene i swoje wady i tak np na sputniku układ hamulcowy , w którym powinny być wymienione klocki , przebity układ itd zostaje tylko z lekka podregulowany i tyle. Wątpie też czy w tak krótkim czasie lokomotywa jest dokładnie przesmarowana(sworznie) i ma uzupełnione środki smarne. Jeśli chodzi o strone elektryczną sprawa wygląda podobnie ,opory czy szafa WN to sprawy które bez dwóch zdań wymagają kontroli i czyszczenia a często jest to robione byle jak. Nie tak dawno był przykład , taka maszyna wyjeżdża po takim szybkim przeglądzie , przejedzie 50 km i jest usterka , spalony stycznik w szafie . Można by podać jeszcze pare takich przykładów . Osobiście nie wyobrażam sobie sytuacji takiej że miałbym podpisać coś w karcie przeglądowej a tego nie skontrolować na maszynie .

KaBARET

PRACUJE w DB CARGO i uważam że najlepsze w tym forum jest to że można wyrazić swoja opinię , niezależnie czy jest to opinia zła czy dobra , można wyrzucić z siebie to czego nie można powiedzieć oficjalnie ... wywalenie kawy na ławę przy kierowniku = pierwszy do zwolnienia (czytaj zwolnienia bo niewygodny, bo robi zamieszanie i raczy mieć odmienne zdanie ), jeśli już kierownik (ten od lokomotyw , bo nie chce uogólniać żeby komuś coś niepotrzebnie się nie przykleiło )przyjmie coś do jednego ucha to w 99% przypadków drugim uchem to wylatuje bez echa , przy zmianowym = spływa jak po kaczce .. dla tych liczy się wykonana robota , nie ważne jak , gdzie i czym ważne by było zrobione , dział bhp jest firmowy więc i tu nie można się zwrócić , tak jak i związki zawodowe ... nie ma czegoś takiego jak anonimowość ponieważ wiele ludzi zna się ze starych czasów ( z przed połączenia oddziałów) i zawsze wyjdzie co i od kogo wyszło . To forum jest bardzo nie wygodne dla DB , swego czasu pisaniu opinii na temat pracodawcy poświęcony był cały artykuł w zakładowym insajdzie (gazetka zakładowa)w której autor tudzież autorka jawnie i otwarcie ! nakłaniała do tego by pisać tylko te dobre opinie (grożąc następstwami prawnymi).... ja zapytam.. a te złe, jeśli jest źle ? jeśli nie ma się do kogo zwrócić ? co z nimi skoro nic się nie dzieje i nic się nie zmienia na lepsze ? Przeglądając forum można trafić na sporo negatywów , jaka jest odpowiedz władz DB ? cisza ....tematu nie ma , zmian nie widać , jedynie ludzie między sobą komentują ,cicho byle by się nie narazić .Śmiało mogę podjąć odpowiedzialność prawną za słowa które padły na forum , wszystko można sprawdzić na miejscu( oddział Szczakowa i Gliwice, Rybnik ), wszystko co opisane ja sam posiadam udokumentowane na filmach i zdjęciach , nie tyko ja co każdy kto mądrzejszy ....do czego bardzo zachęcam , nagrywanie telefonami wszystkiego co jest nie tak, robienie zdjęć itd .Bardzo chciałbym pracować normalnie i z poszanowaniem a tak nie jest . Dziwie się też że DB CARGO jako firma niemiecka na terenie Polski i w świetle tutejszych przepisów dopuszcza się takich procedur i zaniedbań . cdn

obserwator
@KaBARET 04.09.2018 00:40

To jest cała prawda ,co napisał KaBARET .Warunki pracy dają "wiele do życzenia", Zarobki marne (fizyczni), fachowiec po 35 latach pracy niecałe 2600 netto. Liczą się tylko słupki tzn.wskaźniki ,puste godziny (mające nijak się do wykonywanej pracy) i ogólnie najlepiej jakby pracownik przychodził ze swoimi narzędziami i jeszcze dopłacał do firmy. Bonusy jakie daje firma( karty podarunkowe,wyjazd integracyjny, pikniki) nie zmienią faktu,że nikt nie stara się polepszyć warunków pracy pracowników (nie dotyczy to umysłowych).Oddzialów ubywa a roboty przybywa.

Rydzyk
@KaBARET 04.09.2018 00:40

Teraz jak poszlo cos takiego oficjalnie w internecie to kierownik czy dyrektor nie moze powiedziec ze nic nie wiedzial o tym ze jest źle. Taka zła sytuacja nie trwa od tygodnia czy miesiąca tylko od 2 czy 3 lat wiec nie ma sie co dziwic ze ludzie sa coraz bardziej wk....

Aaaa
@obserwator 05.09.2018 08:28

Jeśli chodzi o puste godziny to takie coś musi mieć miejsce bo kiedyś jakis inteligent wymyslił sobie normy czasowe i np na przegląd P 2/2 czy P 2/3 (obojętnie czy to spalinówka czy elektryk) wypada nierealnie niska ilość roboczogodzin. Wygląda to tak że w teorii wymyślonej przez inteligenta powiedzmy 3 lub 4 ludzi powinno ukonczyć taki przegląd w ciągu jednej dniówki.Praktyka i przyczyny czysto techniczne pokazują że jest to niemożliwe do wykonania .Nikt nie bierze pod uwage warunków w jakich wykonywane są przeglądy , że lokomotywa często nie jest na szopie i trzeba czekać aż przetok wstawi ją na kanał itd .Same czynności przeglądowe ,wymiany różnych podzespołów fizycznie trwają dłużej niż czas przewidziany na przegląd. Współczuje zmianowym rozpisywania ludziom dniówek w taki układzie jaki jest . Ps. Zmianowy też człowiek i na nie wszystko ma wpływ .

DYSPOZYTOR

Kolego AMONIAK Pracę rozpocząłem w 1993 roku w byłym PTK Zabrze od robotnika torowego przez manewrowego, ustawiacza, kierownika pociągu, rewidenta taboru, pomocnika maszynisty spalinowych i elektrycznych pojazdów trakcyjnych do dyspozytora od 2011 roku - więc NA PEWNO nie widziałem kolei z okna ( jak większość nas na Wolności 337 ). Na rejonie 5 nie pracuje ŻADNA kobieta ???????????? Mówisz,że ciężko się dodzwonić - pomyśl,Ty jesteś SAM na lokomotywie, dyspozytor ma ich KILKANAŚCIE na rejonie + kontakt z klientami ( podejrzewam,że w ciągu roku w domu nie odbierasz tyłu telefonów,co dyspozytor w ciągu służby - z tym się też wiąże EPS - pociąg rusza, dyspozytor w ciągu 15 minut ma dać w nim odjazd, maszynista go nie głosi ( bo po co ),byle dyspozytor wyjdzie na 5 minut,to od jednego gościa kilka nieodebranych połączeń,tak, jakby nie znał zasady działania telefonu komórkowego ( na wyświetlaczu ikonka NIEODEBRANE POŁĄCZENIE ) Dlatego dziwię się ludziom takim ja Ty - narzekają na wszystkich,a pracują CAŁY czas w tej firmie.

Kopalniok

Co tak narzekacie,hm wiem jak będę chodził na jaką maszynę mam nadgodziny bo połoźyłem kierownikowi papier na stół że nie pasuje mnie wybrać w okresie rozliczeniowym ale mnie kierownik szanuje bo długo robię i się staram, poniewierani to są gamonie i nowicjusze a jak porobicie dłużej jak ja to morze też zasłużycie na szacunek, to jak nadgodziny premia p nie dla każdego

Tomasz

DB Schenker to fajna firma i jesli komuś nie odpowiada może ja zmienić!

j 23
@Tomasz 19.10.2017 17:46

Zarobki względem innych firm ,niskie.Za soboty wybijają ws. Czyli robisz soboty ,,czorne''

Mysz
@Tomasz 19.10.2017 17:46

????????????

Ostatni sprawiedliwy
@Tomasz 19.10.2017 17:46

Kleszczu, daj na luz. Weź się za jakiś nowy projekt, bo te Twoje och - ach o tej firmie jest delikatnie mówiąc obrzydliwe..

tem 2

bardzo żałuje że na tym portalu niema możliwości dodawania zdjęć czy filmów , żeby nie być gołosłownym sporo można by wkleić obrazów jak się pracuje w DB

KaBARET

Skoro jest o wagonach to i o utrzymaniu lokomotyw warto by coś napisać, o tym jak ta praca wyglada i gdzie się odbywa. Utrzymanie lokomotyw polega głównie na pracy w terenie, praktycznie wszystkie przeglądy z poziomu P1 , drobniejsze naprawy usuwanie usterek ,wykonywane są w torach i warunkach dalekich od ideału ,kto widział czy był ten wie jak to się odbywa, wystarczy zresztą poczytać na forum generalnie warunki dokładnie takie same jak przy naprawach wagonów opisanych przez Talbota. Jeśli chodzi o miejsce w którym robie się większe przeglądy lokomotyw vectron i class 66 to Db postawiło na dzierżawe hal w Gliwicach.Jesli chodzi o warunki pracy to miało być tak samo albo lepiej , tak zapewniał były juz dyrektor gdy likwidowano poprzedni oddział . Nie jest ani tak samo ani tym bardziej lepiej , jest zdecydowanie gorzej. Pierwsza z hal która zajmuje Db to tak zwany gołębnik , pracując w niej trzeba być szybkim i czujnym żeby nie zostać trafionym odchodami gołębi których jest tam pełno,gołebie walą na narzędzia , maszyny itd lepiej nie zostawiać kubka z herbatą lub czegoś do jedzenia na wierzchu bo można mieć nieprzyjemną niespodzianke . Ogólnie hala dobre lata ma już dawno za sobą. W zimie brak jest dostatecznego ogrzewania, to które jest nie wydala i temperatura na hali jest daleka od ustawowych 14 stopni na plusie .Dach w hali przecieka , w kanale zbiera się woda i tworzy się basen .Ludzie którzy tam pracują wrzucją euro palety do kanału żeby nie brodzić po kostki w wodzie, nie jest to bezpieczne i praktycznie wyklucza prace przy uzyciu elektronarzedzi. Na drugiej z hal , tej na której miejsce mają przeglądy lokomotywy class sytuacja jest jeszcze gorsza jesli chodzi o warunki pracy, praktycznie rzecz biorąc brak tam ogrzewania do tego przeciąg co skutkowało tym że w zimie temp na tej hali spadała do - 15 stopni , jesli lokomotywy potrafiły zamarzać na tej hali to daje to obraz całosci . Warunki sanitarne pozostawiają wiele do życzenia , jadalnia jest obskurna toteż wielu z pracowników woli zjeść śniadanie w samochodzie , brakuje miejsc blisko stanowiska pracy w których można umyć ręce , żeby to zrobić trzeba iść na sąsiednią hale a i tam nie jest lepiej bo w prowizorycznych umywalkach jest tylko zimna woda , ciepła woda jest natomiast tylko na głownej hali.Z WC sytuacja jest podobna, jest na tyle daleko że większość osób potrzebe woli załatwić za halą. Najgorszy jest fakt że nie reagują osoby z dozoru DB ktore są tam na miejscu, zmuszają wręcz ludzi do tego żeby siedzieć po cichu, naginać przepisy i pracować w takich warunkach jakie są. Tłumaczy się to tym że gdzie indziej jest jeszcze gorzej albo tekstami w stylu że jak nie pasuje to można zmienić prace . Koło się zamyka , DB wynajmuje hale miernej jakości w których nie powino się pracować, wszyscy udaja że jest dobrze ,przez tyle czasu ile DB dzierżawi to miejsce nie zrobiono nic aby poprawić stan rzeczy. Dla firmy człowiek się nie liczy ,pracowników w DB traktuje się jak ludzi gorszego sortu , może być Ci zimno , może Ci lać na głowe, masz łamać przepisy w imię firmy i cicho siedzieć jak niechcesz wylecieć, ważne tylko żeby robota była zrobiona , byle jak i byle gdzie, byle kierownik był zadowolony bo maszyna wyjechała. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM !

Talbot

Kolego Amoniak bardzo konkretny i szczegółowy opis warunków pracy w DB oby więcej takich . Ja chciałbym opisać jak wyglada praca warsztatowa czyli naprawa wagonów i lokomotyw w firmie DB, pomine tu oddział ciężkiego utrzymania w Rybniku bo to całkiem inna bajka , bajka z której pozwalniało się juz bardzo wiele osób . Jesli ktoś chciałby naprawiać wagony w Jaworznie w tzw lekkim utrzymaniu to musi liczyć się z pracą pod chmurką , w praktyce wyglada to tak że czy jest lato czy zima to klęczysz pod wagonem i wymieniasz klocki hamulcowe w całym składzie wagonów , inni w tym czasie spawają dziury w wagonach. Praca ciężka fizycznie bo nie raz trzeba ręcznie przenosić przez całe torowiska podnośniki kolejowe, agregaty i innego rodzaju żelastwo potrzebne do napraw unikając przy tym przejezdzających lokomotyw ,wagonów itd , przepisy bhp i praca w tej firmie nie ida ze sobą w parze. Praca na wagonach jest tak zła że od lat nie było ani jednego nowego pracownika, zostali tylko Ci najstarsi stażem a to o czymś świadczy.

fo

helmuty ? never

Pięć_S

Droga Karolinko jesteś jedną z nielicznych osób z jakimi moge się jeszcze porozumieć.... Sprawa wygląda tak że nie znam języka Ukraińskiego i ciężko mi się pracuje gdy nie mogę się komunikować z innymi osobami podczas wykonywania swoich obowiązków. Jak wiesz komunikacja w naszej firmie jest bardzo ważna :) jak i w całej ŚWIATOWEJ LOGISTYCE. Karolinko trzymaj kciuki za moją osobę abym pewnego dnia opanował J. Ukraiński do poziomu komunikatywnego co będzie dużym ułatwieniem i poprawi wydajność jak i wyniki w moim magazynie. Jeżeli chodzi o premie to myślałem że nie będziemy się cofali wstecz nasza firma tego bardzo nie lubi a jednak się to dzieje teraz pytanie DLACZEGO. Pozdrawiam :).

Karolina

@Pięć_S, rozumiem, że jesteś nieusatysfakcjonowany wysokością premii jaka została Ci ostatnio wypłacona przez DB Schenker. Może firma na tyle tylko mogła sobie pozwolić? Czy w związku z tym, mógłbyś wypowiedzieć się na temat sytuacji wewnętrznej jaka aktualnie występuje w niej?

Pięć_S

Ostatnio dostałem premie Ja jak i wszyscy pracownicy uwaga !!!!!!! aż 70 zł hahahaha to jakaś pomyłka gdzie Ja pracuje nie wiem jak Oni to wyliczają ale czuję się oszukany :) czas na zmiany jak to się mawia w DB Schenker :D POZDRAWIAM.

Szarik22

Pani Karolino bez przejscia praca piatek 10-22 a na rano na 6.00 taki przyklad nie wypowiadam sie dalej...po co dolewac oliwy do ognia

Karolina

@Szarik22, o jakiej sytuacji wspominasz w swoim poście zamieszczonym na forum? Naprawdę nagrywałeś kierownictwo w DB Schenker? W jakim celu? Uważasz, że takie działanie jest w porządku? Proszę Cię o wypowiedź. Zainteresujesz nią innych użytkowników.

Kandydat

Na jakie wynagrodzenie może liczyć manewrowy?

Irek

Podpowiedzcie czy firma prowadzi aktualnie jakieś rekrutacje?

Aplikantka

Hr żyje własnym życiem, jeśli kandydujesz do pracy w db cargo możesz się spodziewać tego że twoje cv może nie dotrzeć do kierownika, coś w stylu podrzucimy wszystkie cv do góry i te które spadną na biurko damy dalej. Nieaktualne numery na stronie wiszą od roku, mówi to samo za siebie. Secundo pkp cargo albo nic, nie ma kompromisów.

Zostaw opinię o DB Schenker - Zabrze

 

Zostaw nam swoje dane kontaktowe.

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia wyrażenia opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - wykonanie umowy) oraz gdy dotyczy, w celu weryfikacji udzielonej opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony cel tj. kontakt w sprawie wyjaśnienia naruszenia) oraz wysyłki powiadomień na temat wskazanej firmy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - zgoda). Zgoda może być w dowolnym momencie wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Regulaminie.

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie DB Schenker