Czy ktoś z Was wie dla kogo przysługuje dodatek za test z SOK i menadżerski i po jakim czasie od zatrudnienia należy się taki dodatek.
U mnie było tak, że po zdaniu SOKu + materiałoznawstwo i wyrabianiu tam planu przez jakiś okres czasu, chyba 9 miesięcy, w ramach docenienia dawali zamiast 100zł frekwencji, 200zł (że niby 100zł frekwencja i 100zł dodatek stażowy). Awans ze sprzedawcy na starszego. Teraz wrzucili to do kart lunchowych. Niby wg ich regulaminu programu tej karty młodszy i sprzedawca dostają na karcie 100 zł, a starszy i doradca 200 zł. Coś się zmieniło, że docenili tylko doradcę, bo będzie teraz dostawał 300 zł. Przy żadnych szkoleniach i testach nie dostaje się więcej. Ta sama podstawa i ewentualnie różnica w karcie lunchowej. Możliwe, że ktoś ma aktualniejsze dane i mógłby się pochwalić jak wyglądają teraz ścieżki kariery, dodatki za różne stanowiska :D
Dobrze napisałaś. Stażowe i frekwencja są wliczane w lunch kartę, bo jak pójdziesz na l4 to ci zabiorą frekwencję. Jeśli chodzi o te 300zl dla doradzy to dlatego że ma 3500 na umowie.
Ile trzeba mieć %wyrobienia aby być starszym sprzedawcą a ile na doradcy klienta? Aby podejść do testu
Plan trzeba wyrabiać na poziomie 85% przez 9 miesięcy na starszego, 90-95% przez 12 miesięcy na doradcę.
Gotowi na jutrzejszy test ?! Co uważacie o promocji Bon -50zł na kolejne zakupy, jakie odczucia, realizacje ?
Bony to żenada ,już nie za 250 można go zrealizować tylko za 300 brawo i do tego ważny jest 3 dni i można z niego skorzystać od następnego dnia to dopiero rarytas dla klienta w dopiero to mają u nas przez całą sobotę tylko jedna osoba chciała taki bon no ale na internetowym można było zrobić promocję-50 na drugą parę spodni .Test do czego niby jest potrzebny co nam po tej wiedzy jak ludzie patrzą na cenę wywalone mają na kroje materiały itp.Liczy się cena a znając firmę w ostatnim czasie to będzie kosmiczna.
To samo uważam. Najgłupsza promocja. Jeszcze jakby można było tego samo dnia wykorzystać, sugerując klientowi, że jeżeli zakupi np dwie pary spodni to na drugą parę mu dam 50 zł rabatu. To by bylo spoko..
A tak to klient może przyjdzie jutro, a może nie - i patrząc na reakcje klientów, obstawiam tę drugą opcję. Droga centralo, rozważcie powrót do wykorzystania bonu tego samego dnia - przecież liczy się TU i TERAZ, a wy bardzo często wychodzicie naprzeciw oczekiwaniom klientów
Jak tam po szkoleniach z nowej kolekcji? przygotowani na sprawdzian?
Czytanie prezentacji z kartki nazywasz szkoleniem? Dowiedzialas się czegoś innego niż pisze w prezentacji. Ja nic ze szkolenia nie wyniosłam. Weryfikacja wiedzy , a sami nie potrafią odpisać na maila w terminie .
Bez przesady. Nie tragizujcie. Firma ma wiele za uszami, ale to, że chce sprawdzić wiedzę pracowników dotyczącą produktów, które sprzedajecie nie jest dla mnie niczym dziwnym. Jeżeli pracujecie w urzędzie, kadrach, księgowości to też musicie znać przepisy. Jeżeli sprzedajesz materace, odżywki dla sportowców, garnitury itd. to wiedzę produktową musisz mieć w małym palcu. A tu krótka prezentacja, z którą trzeba się zapoznać i wielki problem, bo będzie z tego banalny test. To nie przepisy Kodeksu Karnego i rycie po nocach W głowach wam się przewraca. Serio. Podejście niektórych ludzi rozkłada mnie na łopatki. Jak masz zachęcać, przekonywać klientów, walczyć z ich cenowymi obiekcjami, jeżeli nie znasz asortymentu, na którym pracujesz? Jeżeli banalna prezentacja stanowi dla was problem, to może warto się zastanowić czy akurat w tym przypadku problem jest w firmie, która wymaga od swoich pracowników znajomości asortymentu czy w leniach śmierdzących, które myślą, że największą wartością dodaną jest tylko ich obecność w pracy i łaskę robią, że w ogóle do niej przychodzą.
Wiedzę można nabyć w takiej odzieżówce poprzez doświadczenie. Dlaczego sucho musimy wkuwać czy kurtka ma guziki pozłacane, posrebrzane czy z marmuru? Wkuwanie i test przed otrzymaniem fizycznego towaru, który możemy zobaczyć i dotknąć? Ja mogę otrzymać produkt i po którymś razie poprzez proponowanie go klientom zapamiętać jego skład, guziki czy wykończenie, a nie sucho wkuwać z podręcznika czy prezentacji. Nikt nie jest encyklopedią, która zapamięta nazwę każdego produktu, jego skład, czy takie pierdoły jak ilość guzików, kieszeni czy występowanie odcieni.. Dla mnie to jest po prostu porażka. Nikt nie mówi o braku wiedzy, ale uczyć się sezonowych produktów? Taa przecież to Authentic, zostanie z nami na dłużej... Jak wszystko w tej firmie. Za pół roku wymyślą coś innego i co ci z tej wiedzy? To wszystko produkty sezonowe. Ja się będę uczyć sweterków, ich składu i kroju,a za rok ..zimą otrzymamy już całkiem inne.. Po to są metki, żeby dyskretnie przeczytać skład produktu i zawieszki, żeby doczytać czy to lycra czy lyocell czy cokolwiek innego. Test pokazał co jest dla firmy najistotniejsze.
Rekrutacja na zapleczu. Bardzo fajna pani kierownik, miła, sympatyczna.
Ostatnie stanowisko pracy gdzie się pracowało , jakie były moje obowiązki, pytanie co zrobić jeśli klient chce oddać towar a zwroty tylko na kartę podatkową.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Jesteśmy tak wyziębieni, że masakra. Mam gorączkę co chwile bo jest tak zimno, a wasza super bluza jest zrobiona z jakiejś cienkiej shmaty. TO NIE JEST LUDZKIE , no ale trzeba oszczędzać prąd przecież <3
U nas to samo, w niektórych sklepach BS jest gorąco ale u nas lodówka i nawet 20 stopni nie ma.
Premie niech firma zwiększy a nie targety bo np.te 90 % planuu to chyba na waciki starczy żałosne a człowiek cały miesiąc musi harować na swój (usunięte przez administratora) plan i gówniana z tego ma
Cześć dziewczyny, czy u was też się zwalniają dziewczyny przez regionalna? Która jest bardzo nie uprzejma, nie wywiazuje się ze swoim obietnic a czepia się innych?
A dlaczego się przez nią aż zwalniają? Nie można tego rozwiązać w inny sposób? Pamiętajcie, że nad regionalną zawsze ktoś jest wyżej. Jeśli nie można z nią dojść do porozumienia to trzeba próbować innych sposobów. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale czasami nie ma wyjścia. Jeśli nie możesz liczyć na pomoc regionalnej, bo to np. zwykła karierowiczka, która zawsze trzyma stronę firmy, to trzeba próbować dzwonić lub pisać do ludzi w centrali. Spróbujcie bezpośrednio do kadr, HR, Agnieszki czy do kogo tam potrzebujecie.
W kadrach w niczym Wam nie pomogą, siedzą piją kawy i plotami żyją. Radzę Wam lepiej poszukać nowej lepszej pracy poza tą firmą. Najgorsze miejsce w jakim pracowałam w życiu. Nawet Regionalnych których zwalniają i tak zatrudniają w innych sieciówkach. Jeden wielki splendor.
Bo z tym się nie idzie do kadr tylko do MP oraz AP. To nie jest tak że przez jedna osobę nawet jeśli to jest rks maja się zwalniać ludzie.. bo jako rks powinno się umieć chodzić na kompromisy i umieć dogadywać z ludźmi i mieć dla nich szacunek a nie mieć wyniosłe ego.
Ogólnie wątpię, żeby ktoś wyżej w czymś pomógł. My się dla nich nie liczymy. Jesteśmy najniżej w hierarchii, dlatego jeżeli są dwie rozbieżne wersje, że pracownik, dajmy na to Kasia z małej pipidówy dzwoni do Agnieszki P. i przedstawia swoją wersję, że ktoś jest niekompetentny, że RKS na wizycie zachowuje się tak i tak. I będzie taka Pani RKS koleżanka Pani Agnieszki, z którą sobie heheszkuje, zna i ma lepszy kontakt , bo wiadomo, że bliżej góry są RKSi niż my, więc może z grzeczności przytaknie i powie,że porozmawia z RKS, ale szczerze wątpię, że coś się zmieni..
Nic nie zmieni , bo sama A.P jest nie kompetentna i tylko w Big Starze mogą zatrudnić osobę która w retailu nie pracowała . Rks są tak kompetentni jak błyskotliwe sa witryny z manekinami bez tułowia z bluzami na stosach
Nie każdy się nadaje na takie stanowisko. Co do niektórych regionalnych już podjęłam kroki prawne, mobinng, pretensje bo człowiek na l4, obserwowanie pod salonem co robimy. To jest prześladowanie .
Bardzo dobrze napisane. W tej firmie jest jedna polityka, masz być marionetka w ich rękach. Pracować za najniższa krajowa i być z tego powodu dumnym.
Tą firmę w dół ciągnie (usunięte przez administratora) i (usunięte przez administratora) Osoby które nigdy nie powinny znaleść się w firmie BigStar, totalne dno.
Zrobłam mega obrót w styczniu podań limit i dostałam 350 premi tak docenia big star?
Ale pewnie sklep nie wyrobił 100%. Dlatego taka marna premia. Nam jak się udało sklepowy wyrobić i swój inndywidualny , to premia była jakoś około 600 zł.
(usunięte przez administratora)
a to niby po co?
Ta, a ruch taki jak zwykle i tylko kilka par spodni sprzedanych.
Czy zostały doładowane już wam karty lunchowe? I czy korzystając z tych dwóch płatnych dni opieki na dziecko do lat 14, również zabierają wtedy hajs z karty? Czy w regulaminie uwzględniona jest tylko opieka ze względu na chorobę dziecka albo l4 pracownika, które wpływają na to, że komuś nie doładują karty?
Czy macie może jakieś informacje od regionalnych czy kierownicy i zastępcy dostaną jakieś podwyżki w najbliższym czasie?
Podwyżki OT TAK ? Proszę cię, nie ta firma. Nie napiszesz nic nie dostaniesz. Nawet jak napiszesz nie wiadomo jak będzie.
Bardzo proszę firmę o informacje zwrotna co z podwyżkami dla Zastępcy i Kierownika, mamy pracować na tych samych warunkach co sprzedawca ?
to niech się nie zdziwią, że kierownicy i zastępcy zrezygnują ze stanowisk na jakich są ,bo różnicy w wypłatach nie będzie żadnych a jednak odpowiedzialność za wszystko większa
Dziewczyna która pracuje jako sprzedawca w sklepie 4 miesiące ma mieć taką wypłatę jak zastępca który pracuje 7 lat ;D Brawo firma, ale jak tak będziecie postępować to sami staniecie za kasą i będziecie klientów obsługiwać, bo w waszej firmie nikt nie będzie chciał pracować - już nikt nie chce ;p
No już to widzę jak wszyscy będą rezygnować ze stanowisk,zastępcy i kierownicy mogą liczyć na podwyżkę ale może od lipca gdy po raz kolejny najniższa krajowa pójdzie w górę. Niestety taka (usunięte przez administratora) firma.
ja rezygnuje ze stanowiska zastępcy ,bo między mną a sprzedawcą jeest dokładnie 60 złotych różnicy :D
No ja to się zwalniam za niedługo, bo wiem, że mogę zarabiać więcej a w każdej innej firmie dostanę więcej niż tu. Niby taka prestiżowa firma a tu proszę, brak pieniędzy na pracowników. Mam nadzieję, żę za kilkanaście lat będę przeglądać wiadomości i zobaczę artykuł o upadłości tej firmy.
Firma sama w sobie jest spoko tylko ludzie tam zarządzający są (usunięte przez administratora) warci byle napchac swoje kieszenie a szarego pracownika mają za nic.
Chciałabym poznać wasze zdanie kierownicy. Czy będziecie się w jakiś sposób starać o podwyżki dla Was jak i swoich zastępców ? Ja mam zamiar dzwonić jutro do regionalnych co oni na ten temat uważają ,czy to jest sprawiedliwe. Bardzo się cieszę, że najniższa krajowa poszła w górę i ludzie będą mogli więcej zarobić, bo na premie sprzedażowe jak wiemy nie ma najmniejszych szans, mało kiedy jaki sklep wyrabia tak dowalają targety i wskaźniki ( gdzie przy promocji dać do zrobiena avb na poziome 240 ) gdzie większość rzeczy są po 15 czy 19 złotych, bo oczywiście nowych spodni za 370 nikt nie kupuje. Jak bedą kazali czekać do lipca na podwyżkę to niech się uderzą w głowę, bo nikt na takie zasady nie pójdzie. W takim razie niech teraz też sprzedawcy układają grafiki, piszą każde jedno wytłumaczenie do regionalnych, czy załatwiają wszystkie sprawy jakie ogarnia kierownik jak i zastępca, Oczywiście nie mam na celu obrażenia sprzedawców, bo naprawdę ich doceniam, że jeszcze tutaj wytrzymują, ale niech firma w końcu się weźmie w garść i doceni jakoś swoich wszystkich pracowników. Aktualnie nie popisali się niczym.
ktoś pisał o ogólnym mailu do wszystkich, gdyby sklepy się zjednały i każdy kolejny przesłał takiego maila i dołączył to nie mieli by wyjscia i musieli by coś odpisać w sprawie nierównych pensji dla sprzedawow zastępców i kierowników
Spójrzmy prawdzie w oczy, sprzedawca robi dużo rzeczy nawet te które nie leżą w jego obowiązku. Jako zastępca w większym salonie widzę jak nierówno podzielona jest robota. Nie ma kierownika - ktoś musi wysłać dokumenty, wydać utarg, ogarnąć reklamacje czy wypełnić durne ankiety. Jedyne co kierownik robi więcej to ogarnia grafik i wysyla dokumenty miesięczne.. Do tego my mamy premie za wskaźniki, a sprzedawca nie. Tym bardziej, że kiero ma najmniejszy plan. Ja mam tylko 300 zl brutto wircej niz sprzedawca. Jakos nie pluje jadem z tego powodu bo ta granica jest cienka...
To chyba u Was tak jest . U nas kiero jest na zakończenie miesiąca , na początku miesiąca , na wysyłkę reklamacji zawsze . Wszystko bierze na siebie i to ogarnia . Zastępca robi te wszystkie rzeczy gdy jest na urlopie . A ankieta jest codziennie wiec nie przesadzajmy ,ze to takie męczące dla Ciebie . Każdy ja robi nie tylko ty . Może musicie pogadać ze swoim kierownikiem a nie wylewać tutaj anonimowe żale . Mogę dać sobie uciąć rękę , ze twój kiero nie robi planu na poziomie 100% tylko robi to z duża nadwyżka .
No to może u was. U nas np. sprzedawca robi za (usunięte przez administratora) i żadne rozmowy nic nie dają się. Plan jasne że robi..kosztem reszty załogi . Nie długo nie będzie miał kto pracować bo ludzie mają dość.. poza tym u nas np nie ma zastępcy
U nas też jest tylko kierownik I trzech sprzedawców i tak już od trzech miesięcy i powiedzieli że nie przewidują zatrudnienia zastępcy, więc jak widziecie sklep może funkcjonować w takim składzie
A nie chcieli awansować kogoś od was z ekipy? Stanowisko by było, a etatów nie trzeba by było zwiększać.
W tym tygodniu dostawy okrojone, a w poniedziałek i wtorek będzie tyle, że się zes... A tu jeszcze dekoratorzy wyślą instrukcję vm, zrób witrynę, przebierz manekiny, przenieś wyprzedaż... a no i w priorytecie klient, bo przy takich planach trzeba się rzucać na każdego Nie można było dać części produktów z nowej kolekcji jeszcze w tym tygodniu? Klientom znudziły się już cztery sztuki na krzyż z nowości, a wyprzedaż świeci pustkami. O kurtki jeansowe też jest pełno pytań, ale muszą leżeć na magazynie, bo ktoś tak stwierdził. Może całą nową kolekcję powinniśmy schować na magazyn?
dalej zero informacji odnośnie podwyżek czy coś wiadomo ?
Dokładnie, czyli za styczeń maja lepiej niż zastępcy...najlepiej mają wszyscy z podatkiem zero bo jeszcze więcej zarabiają niż kierownictwo i sprzedawcy...śmiech z żenadą wymieszane...
Ja mam pytanie jak to jest z tymi weekendami ? Jedni chodzą po 3 weekendy na 4 do pracy a inni dwie tak dwie nie ? To ja tutaj czegoś nie rozumiem czy regionalni to wszystkim sprawdzają czy wybranym ? W takim razie trzeba będzie sie temu przyjrzeć bo mi tez się nie uśmiecha stać po 3 soboty jak mam dzieci w domu …..
Mam pytanie odnośnie grafiku? Czy u Was w soboty też pracujecie po 3 osoby na zmianie? Mamy taki okres ,że nic się nie dzieje, a musimy być w taka ilość osób. Wychodzi po jednejj wolnej sobocie w miesiącu . Żenujące. Jak sytuacja w Waszych salonach?
My pracujemy po trzy osoby w sobotę, bo taka jest potrzeba. W weekendy mamy największy ruch i nawet gdyby matryca mi pokazywała dwie, to bezwzględnie ja bym planowała trzy. I też nam wychodzi po jednej sobocie wolnej w miesiącu. Ale z drugiej strony możemy sobie zrobić większy utarg do planu. No coś za coś.
My od jakiegoś czasu nie dostajemy matrycy (ile danego dnia ma być godzin) do której trzeba się dostosować, tylko raport z zeszłego roku z danego miesiąca w jakim dniu od pn do sb i w jakich godzinach od 9 do 21 był największy ruch i do tego się stosujemy. Obecnie mamy na sklepie aktywne 3 etaty.
Tak, tez chodzimy po 3 soboty z 4 w miesiącu i uważam ze to jest żałosne bo pierwsza przed wypłatami i ostatnia przed wypłata i tak jest marna i jedna osoba sobie spokojnie obsłuży ludzi. A potem we dwóch stoimy i patrzymy się na siebie bo wchodzi jeden klient i się na niego rzucamy.
U nas też po 2 osoby zawsze pomimo, żę matryca nakazuje 3. NIe będę sie podporządkowywac
Kto z Was czuje się wypalony w tej pracy?
Tak, może ktoś poda mi chusteczkę.. Jesteś chętny/a? A tak szczerze to tak z ciekawości pytam czy nastroje są zbliżone do tych z naszego salonu. Ciągłe braki kadrowe, ogrom pracy, zmiany pojedyncze na rzecz pracy w 3 osoby na weekendy. Brak podwyżek i poszanowania pracownika, nadzór kamer i wyciąganie fałszywych wniosków na temat obsługi. Brak docenienia na każdym kroku, zero słowa dziękuję. Ciągła weryfikacja wiedzy.. Uczcie się kolejnych fitów i katalogów, bo wiedza będzie weryfikowana. Ogrom wymagań nieadekwatnych do wynagrodzenia.
Cześć, czy wasze sklepy często wyrabiają plany miesięczne? Na 6 miesięczne np 4 razy , 1 raz. I ile wskaźników jesteście w stanie miesiąca zrobić ?Pytam bo jak dla mnie to i te kpi są trochę zakłamane więc chce wiedzieć jak jest u was. U nas na 6 miesięcy 3 razy wyrobiony miesięczny to bez szału. A co do podwyżek, a raczej jakie podwyżki. Najlepsze, że kwoty zarobkowe są ta zróżnicowane, że na salonach bs są przypadki iż kierownik sklepu na start dostał 5000 tys brutto, zastępca 4000 . Jest to nie sprawiedliwe w stosunku do osób które pracują w firmie 6-8 lat i mają na umowie 3700-3900 . Żenada serio. W tej firmie jest taka tajemnica wynagrodzenia że kasa którą dostała 5000 na umowie sama się chwali.
Zapewne osoba funkcyjna bo kto inny. Nikomu od tak nie proponują takiej kwoty , tymbardziej że teraz dzukaja oszczędności. Ciekawe czy taka osoba wyrabia plan i ma rentowny sklep że jest warta takich pieniędzy. Ciekawe w czym jest lepsza od innych pracowników.
Właśnie to jest godne uwagi bo Katowice w kpi są zawsze z mizernymi wynikami … i jest to nie adekwatne do pracy, dobrze byłoby przyznawać wynagrodzenie na podstawie wyników i stażu pracy… słabo motywujące dla reszt osób funkcyjnych ….
U Nas na sklepie pracują osoby które są w tej firmie i po 7 lat,a mają najniższą krajową. Sklep wyrobił plan może 2 razy na pół roku,bo z miesiąca na miesiąc są coraz wyższe,przy aktualnej sytuacji nie do wyrobienia. :) Wskaźniki to samo jak wyrobimy to jakiś cud (gdzie przy promocji zrobić plan na avb 240 jak rzeczy są po 9 złotych ) :)5 Mam nadzieję,że firma da chociaż po 200 złotych podwyżki dla kierowników :)
U nas cofnęłyśmy się do 6 miesięcy wstecz. Na 6 miesięcy plan sklepowy udało nam się wyrobić 2 razy, w lipcu i teraz w grudniu.
Żadna nowość.. Firma nie docenia obecnych pracowników, skoro jelenie pracują na takich samych warunkach jak na samym początku.. Nie wołają o więcej, cicho godzą się pracować i wychodzić poza swoje obowiązki, to dla firmy to luksus. Po co dawać więcej, jak za (usunięte przez administratora) też da się wykorzystać pracownika ..
Ja pisałam o podwyżkę w zeszłym roku , to do tej pory nie dostałam odpowiedzi. Tak szanują pracowników
i masz pewność, że to czytali? na podstawie czasu pracy tylko czy jakieś lepsze argumenty podałaś, za które powinni ją przyznać? oni budżetowo słabo stoją, że nie mogą sobie na to pozwolić?
Ja przesłałam to mojej regionalnej , także nie wiem czy to czytali .Mój sklep wyrabiał 100 % planów i wskaźniki , najwidoczniej to słaby argument
Wysyłam do Marty P ona zarządza kosztami , Regionalni w tej firmie to zero profesji i raczej będą siedzieć cicho z reszta brak odp to już pewna odpowiedz na och poziom kompetencji
Hahahag pracowałam prawie 8 lat byłam kierownikiem na sklepie który wyrabiał plany miałam 3600 i to nie 5 lat temu tylko na przestrzeni ostatniego roku, czy to było sprawiedliwe? Jak cholera nie o podwyżce kazali pomarzyć. Odeszłam i jestem wiele szczęśliwszym człowiekiem. Radzę uciekac jak najszybciej
Ty myślisz, że Pani MP ma czas czytać wasze wnioski ? Od tego jest HR i oni się z nią kontaktują w sprawie waszych wniosków bo ona jest decyzyjna. Ja tak zrobiłam:) i podwyżka jest. Ogarniecie się i zacznijcie działać a nie piszecie swoje żale tutaj. Powodzenia
Firma nie prowadzi wstępnych szkoleń BHP dla nowo zatrudnionych pracowników! Temat do nagłośnienia! Proszą o podpis w odpowiedniej rubryce i uważają temat za zamknięty!
Kiedy firma zacznie płacić każdemu za wskaźniki ,ile razy sprzedawca stoi sam na zmianie i robi wszystko aby wskaźniki były przyzwoite a i tak nic z tego niema.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Big Star Limited Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Big Star Limited Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 889.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Big Star Limited Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 843, z czego 54 to opinie pozytywne, 265 to opinie negatywne, a 524 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Big Star Limited Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Big Star Limited Sp. z o.o. napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.