Koperfam Sp. z o.o.

1.6 Dodaj merytoryczną opinię
Historia

Firma Koperfam powstała w 1991 r.

Pierwszym produktem wprowadzonym na rynek przez firmę Koperfam były kolumny z alabastru. Ich sprzedaż firma rozpoczęła w centrum budowlanym przy ul. Bartyckiej. Po 2 latach przyszły pierwsze zyski, firma rozwijała się - były więc powody do radości i bodźce do dalszego działania. Do asortymentu alabastrowych kolumn w niedługim czasie dołączyły kominki.

 

 

Niestety dzień przed wigilią 1993 roku pawilon, w którym znajdowała się również ich ekspozycja spłonął. Pawilon nie był ubezpieczony...
Silny charakter i wola działania pozwoliły rodzinie zacząć wszystko jeszcze raz. Najpierw sprzedali to, co zostało w magazynie, następnie skupili się na tym, co przynosiło im największe zyski, czyli na branży kominków. Powoli wszystko zaczęło się znowu układać - we Francji znaleźli dobrego partnera-dostawcę wkładów kominkowych (na tego typu kominki istniało w Polsce największe zapotrzebowanie) oraz odtworzyli ekspozycję na Bartyckiej.

 

 

Kontaktami handlowymi i wyszukiwaniem partnerów dla firmy w tym czasie zajmowali się synowie państwa Koper. Atutem i ułatwieniem w tych działaniach była znajomość języków obcych - Konrad i Piotr biegle mówią po angielsku i szwedzku, Piotr także po francusku i rosyjsku.
Na początku 1996 roku Konrad Koper przeczytał w Rzeczpospolitej ogłoszenie firmy Tylö. Szwedzki producent saun poszukiwał w Polsce wyłącznego partnera handlowe
Najpierw sceptycznie odnieśliśmy się do pomysłu Konrada - wspomina Barbara Koper, prezes firmy. - Jednak gdy dobiegał termin złożenia oferty, cała rodzina była przekonana, że sauny będą doskonałym uzupełnieniem kominków.

Przekonały ich własne badania rynku, które przeprowadzili przed podjęciem ostatecznej decyzji. Analiza polskiego rynku saun, składającego się głównie z wyrobów małych zakładów stolarskich pokazała jego ubóstwo. Na tym tle szwedzki producent z prawie 50-letnią tradycją dawał doskonałą perspektywę. Umowę z firmą Tylö rodzina Koprów podpisała w połowie 1997 roku.

- było łatwo zostać partnerem szwedzkiej firmy, bo Szwedzi zanim komuś zaufają muszą go dobrze poznać - wspomina Barbara Koper. - W tym wypadku przydało się nam, że poznaliśmy ich język, kulturę, mentalność i obyczaje, ponieważ kilka lat mieszkaliśmy w Szwecji. Nie tylko kontakty ze szwedzkim partnerem, ale także wprowadzenie jego produktów na rynek były wyzwaniem dla firmy Koperfam. Mogła się ona zrealizować nie tylko we wdrożeniu produktu, ale także w wypromowaniu kultury jego użytkowania.

Rynek nie był przygotowany do przyjęcia tego produktu. Naszym zadaniem było pokazać ludziom jego możliwości i zalety - mówi Piotr Koper, wiceprezes zarządu. Musieliśmy też walczyć ze stereotypem sauny jako miejsca konotującego nieprzyzwoitość i roznegliżowanie oraz przełamać stereotypy chorobowe. W Polsce na temat sauny istnieje bowiem wiele błędnych informacji, jak np. ta, że ludzie chorujący na serce czy nadciśnienie nie mogą korzystać z sauny - dodaje Barbara Koper. - Szwedzi pokazali nam, że te choroby nie są praktycznie żadnym przeciwwskazaniem.
Koperfam jest na polskim rynku pierwszą firmą, która kompleksowo i systematyczne podeszła do tematu sauny (marketing, sieć serwisowa, promocja, reklama) na skalę ogólnopolską. Z perspektywy 3 lat widać, że podeszła do tego profesjonalnie - w chwili obecnej kilkudziesięciu partnerów handlowych firmy Koperfam z powodzeniem sprzedaje w Polsce sauny i akcesoria firmy Tylö.

Po dziesięciu latach działalności w firmę nadal jest zaangażowana cała rodzina. Zarząd firmy tworzą: Barbara Koper, która jest prezesem firmy oraz jej starszy syn Piotr, pełniący funkcję wiceprezesa. Głowa rodziny - Zdzisław Koper zajmuje się głównie sprawami finansowymi i księgowością, natomiast młodszy syn - Konrad sprawami marketingu i public relations. Pani prezes podlega bezpośrednio dział obsługi klienta, Piotr Koper zajmuje się sprawami organizacyjnymi i personalnymi.

Załoga firmy Koperfam to jeden z najważniejszych fundamentów firmy Koperfam. Obecnie liczy ona sobie ponad 20 osób i jest czytelnie podzielona jest na działy: zakupów, ekspedycji, obsługi klienta, dystrybucji, techniczny.

Koperfam posiada własną bezpłatnej infolinii - jako jedyna firma w branży saunowo-kominkowej. Oprócz precyzyjnej organizacji, firma ma także żelazne zasady działania. Jedną z nich jest ta, że podstawowe produkty sprowadzamy bezpośrednio od producentów.

Polegamy na ich długotenim doświadczen - mówi Piotr Koper. Koperowie ku przestrodze opowiadają o przypadkach saun i kominków wykonanych niefachowo lub ze złej jakości materiałów. Nagminnym procederem, który zauważają na rynku jest także podrabianie wzorów znanych producentów i podszywanie się pod ich markę.

O ile noszenie kopii spodni znanego producenta nie zaszkodzi nikomu, o tyle w przypadku sauny czy kominka może być nieprzyjemne czy wręcz niebezpieczne dla użytkownika- mówi Barbara Koper. Następną zasadą są gruntowne szkolenia. Firma Koperfam prowadzi szkolenia dla swoich przedstawicieli, architektów i firm budowlanych w zakresie oferowanych towarów. Posiada profesjonalne ekipy firm instalacyjno-montażowych. W ramach prowadzonej działalności firma Koperfam udziela fachowego doradztwa w zakresie doboru i instalacji oferowanych towarów.

Swoim przedstawicielom i instalatorom firma zapewnia szkolenia w kraju i za granicą. Tradycją jest, że dwa razy w roku odbywają się ogólnopolskie konferencje w siedzibie firmy w Legionowie, zaś wszelkie dodatkowe szkolenia dla mniejszych grup są organizowane w miarę potrzeb.

Ostatnie lata przyniosły dla firmy Koperfam kilka zmian

Pojawiły się w ofercie nowe towary:

  • marmury hiszpańskiej firmy Arriaga (balustrady, kolumny, płytki marmurowe, obudowy kominkowe),
  • stalowe kominki firmy FOCUS,
  • wanny z hydromasażem typu SPA produkowane przez amerykańską firmę DIMENSION ONE SPAS,
  • systemy szafek basenowych HPL do przebieralni w obiektach publicznych niemieckiej firmy Geschwender

Firma otworzyła także swój drugi salon w Warszawie przy ul. Modlińskiej -największy i najbardziej nowoczesny w Polsce salon prezentujący kominki , sauny i łaźnie (zorganizowany razem z Zakładami Wytwórczymi Mebli Artystycznych w Henrykowi, o łącznej powierzchni ponad 400 m2). Zaprezentowanych tam zostało kilkanaście modeli kominków, liczne piece wolno stojące. Jeden z kominków w pięknej ręcznie rzeźbionej drewnianej obudowie kominkowej jest działający, i można w ten sposób dokładnie poznać zasady działania nowoczesnych kominków.

Istotną zmianą jest też nowe logo, którym firma posługuje się od lipca 2000 r.

Kropla wody i płomień bardziej nas identyfikują, symbolizują bowiem żywioły, w obrębie których się poruszamy - wyjaśnia Konrad Koper. W tych dwóch kierunkach firma zapowiada dalszy swój rozwój.

Firma Koperfam położyła także nacisk na rozwój najnowszych technologii - w tym internetowych. Udostępnione zostały serwisy internetowe dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, zasoby sieciowe (katalogi, broszury, propagowanie informacji o produktach i usługach oferowanych przez Koperfam, itp.). W 2003 r. powstała pierwsza wersja witryny internetowej www.koperfam.pl. W 2004 r. wdrożony został zaawansowany system informatyczny, rozszerzający i optymalizujący procesy biznesowe zachodzące w firmie.

W dn. 09.09.2009 r. miało miejsce uroczyste otwarcie i poświęcenie nowej siedziby mieszczącej się w Legionowie przy ul. Olszankowej.


 

www.koperfam.pl

Koperfam Sp. z o.o.