Pytania do firmy Jelcz Sp. z o.o.
(usunięte przez administratora)
Nikt się nie czepia konstruktorów tylko raczej faktu, że w ostatnim czasie ich przybyło, mimo tak jak piszesz spadającej produkcji. Gdyby jeszcze zatwierdzono jakiś ambitny projekt np. pojazd cywilny no to w porządku, ale tak to dlaczego zatrudnia się kolejnych? Tak samo z technologami. Już dotychczas było ich za dużo, cała armia, a znowu w ostatnich miesiącach pojawiały się ogłoszenia o naborze.
Nikogo się nie czepiam, tylko dziwi mnie fakt, że nie widać żadnych efektów ich pracy, mogących przyczynić się do rozwoju zakładu.
To, że Ty tego nie widzisz, nie znaczy że tak jest. Każdy ma inne zadania w firmie i robi swoje. Prototypy nowych aut powstają w ostatnich latach bardzo często. Tylko ślepcy tego nie widzą.
Chłopie jakie prototypy raczej przeróbki w ramach tej samej technologi. Tu dospawamy młotkiem pod prostujemy pędzlem zamalujemy i będzie nowy typ dla wojska. Model dla odbiorcy cywilnego jest nieosiągalny świat jest 20 lat do przodu.
Co sie czepiacie konstruktorow popatrzcie na montaz co tam sie dzieje nikt tego nie ogarnia na magazynie wakacje na spawalni podobnie popatrzcie na siebie i pokazcie jak pracujecie ale tego nie zrobicie bo lepiej krytykowac i wytykac innych palcami szkoda dla was mego czau
Ten, co piszę takie bzdety o braku prototypów chyba czerpie swoją wiedzę z portali plotkarskich, tudzież raz na jakiś czas staje na wiadrze pod płotem i próbuje coś dojrzeć co się w Jelczu wyprawia. Bo na pewno nie jest pracownikiem Jelcza. Jelcz prototypami stoi! Rozwój jest przepotężny ale trzeba być w środku i mieć jakiś ogląd żeby móc się w tym temacie wypowiadać ;-) Pozdrawiam Znafcuf :-)
Tak to wspaniałe pojazdy do wożenia drutu kolczastego i ziemniaków na ławkach na pace rynek cywilny zabija to śmiechem.
Rusz głową i porównuj wojskowe z wojskowymi a nie z cywilnymi. Myślisz, że to to samo? (usunięte przez administratora)
Naprawdę chcesz porównywać wojskowe zagraniczne ze" składanką" z Jelcza ? To jakbyś porównywał Paryż z Pcimiem.Jeszcze produkcja pojazdów pod uzbrojenie ma sens ale te 4x4 do wożenia wotu do lasu mija się z celem bo po pierwsze niewygodnie po drugi drogo za jednen pojazd można kupić 2 autobusy które balistycznie także nie mają ochrony jak ten 4x4. Także nie ma co się napinać bo nie ma na czym oka i techniki zawiesić.
Jestem na targach i od lat ten sam pojazd z Jelcza. Świat daleko z przodu nawet polskie prywatne firmy są daleko z przodu a tu dalej ta sama przestarzała konstrukcja młotem i szpachlą prostowana.Dziękować polskiej armii i po piętach całować że to kupują bo inni omijają z daleka.
A która to ciężarówka nie jest składakiem z części produkowanych po całym świecie ?
(usunięte przez administratora)
"Konsolidacja w celu obniżenia kosztów" to znaczy że jest cienko a będzie jeszcze gorzej.
Dlaczego zarząd nie informuje pracowników o zamiarze przejścia pod PGZ?! przecież to dotyczy nas wszystkich!
To musiało się stać. Ta fikcja prędzej czy później musi się przewrócić...
Dlaczego pracownicy Jelcz nic nie wiedzą o procesie konsolidacji czyt. likwidacji niektórych działów administracji, które mają przejść do PGZ. Czy w drugim kroku bedzie ograniczenie produkcji?
A co z panem śniadym .. dalej gra w ktokolwiek widział ktokolwiek wie?! Blokuje etat.. kombinator .
A co z panem śniadym! ? Na jego miejscu już ktoś jest..dalej gra w ktokolwiek widział ktokolwiek wie..blokuje etat..kombinator
Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego z taką żelazną konsekwencją maistrowie na produkcji i kierownicy prą żeby była 2 zmiana skoro roboty jest coraz mniej , często nawet na 1 zmianie jej brakuje a i tak każą ludziom przychodzić na popołudnie i jeszcze potrafią ich wysyłać na 2 zmianie po innych stanowiskach , nie swoich . Czemu ma to do jasnej ciasnej służyć ??
Panowie kierownicy i majstrowie w większości w prywatnych firmach ze swoją wiedzą i organizacją miejsca by nie zagrzali nie jak w Jelczu czy się leży czy stoi ...... należy. Paru już było to wiedzą jakie są różnice. Tak naprawdę to tylko montaż kabin trzyma poziom reszta szkoda gadać ale przecież firma państwowa to koszty nie grają roli jak będzie nawet strata to się dodrukuje tylko jak długo wojsko będzie tolerować produkt samochodopodobny?
Dlatego nie jesteś mistrzem Druga zmiana jest bardzo potrzebna nie dla pracownika a dla firmy gdyż w wielu wypadkach pracownik jest potrzebny na drugiej zmianie bo wtedy są gotowe detale i trzeba by czekać do rana na wykonanie tych detali ..A po drugie każdy z nas podpisywał angaż na pracę zmianową nawet na trzy zmiany więc do roboty i życzę miłej drugiej zmiany.
.(usunięte przez administratora)Nic dziwnego, że jest, jak jest... Jaka firma, tacy mistrzowie, albo na odwrót. Nie potraficie zarządzać, tylko(usunięte przez administratora)cie głupoty...
Felek,pewnie dlatego aby żarówki pracowały bo na pierwszej zmianie jest jasno.Znasz to : żądzi ten kto szybciej rano wstanie.A kto wcześnie rano wstaje?
Czy Dyrektor Produkcji i Pani Prezes zdają sobie sprawę, że w wyniku nieuchronnego znaczącego spadku zamówień i tym samym produkcji pojazdów dla wojska, ratunkiem dla Jelcza i kluczowym warunkiem dla dalszego funkcjonowania jest pozyskiwanie jak największej ilości usług, ale do tego potrzeba podjęcia kilku odważnych i niepopularnych w pewnych kręgach decyzji? Żeby usługodawcy wybierali Jelcz, musi on stać się tańszy i tym samym konkurencyjny. Droga do tego wiedzie poprzez radykalne zmniejszenie liczby zwolnień lekarskich i diametralną zmianę stosunku i podejścia do nich oraz pokaźne zwiększenie wydajności czy poprawę organizacji pracy. Nie wspomnę już o liczbie pracowników i efektywnym ich wykorzystaniu. Żaden usługodawca nie będzie przecież płacił drożej Jelczowi niż innemu usługobiorcy tylko dlatego, że nasza firma nazywa się Jelcz.
W kwestii zwolnień lekarskich...zgadnijcie elektorat jakiej partii chodzi najczęściej na L4, w tym nagminne?
JAKIE ZAROBKI DLA DOŚWIADCZONEGO SPAWACZA ?
Do kierownika wydziału obróbki mechanicznej i tłocznej: czy zna Pan przysłowie ,,jak nie potrafisz, nie pchaj się na afisz"? Pozdrawiam.
Pozdrawiam całą nieudolną Dobrotliwą Zmianę która miała odbudować zakład z ruin i zrobić z niego nowoczesną firmę obyście pękli z przejedzenia.
Jakie są zarobki na lakierni? W Ronalu podstawa 6 tys brutto + premie czy u Was jest lepiej?
Czy przy tym upale można pracować na lakierni ? Przecież to grozi pożarem nie mówiąc o zagrożeniu dla pracownika a ten młotek ma to w....
Czy równia pochyła już jest czy dopiero przed nami ?
Firma bazującą od lat na jednym przestarzałym produkcie nie ma racji bytu. Gdyby nie rządowy tlen już dawno by jej nie było. Więc ta równia pochyła trwa cały czas, tylko firma jest sztucznie utrzymywana przy życiu.
To już niedługo. Turów też myślał że dotrwa do 2044 r a tu klops. Za 10 lat diesel będzie zakazany w nowych pojazdach i co wtedy będziemy montować ? Może te nowe biurka szafki palety po kostkach brukowych?
Skoro zatrudnili tyle zbędnych osób, które nic nie wnoszą oprócz obciążenia finansowego a samochodów do zrobienia coraz mniej to odpowiedź na Twoje pytanie jest oczywista - równia pochyła i to bardzo stroma
Na jakiej podstawie twierdzicie, że konstrukcja jest przestarzała? Bo ma od lat podobny kształt i kolor?
W latach 90 tych Jelcz robił pojazdy 2 razy lepsze jak obecne wystarczy sięgnąć do katalogów a linie technologiczne przypominały te światowe. Teraz to niedoinwestowana Manufaktura ze słabym zarządzaniem i zaściankowymi związkami. Wojsko ratuje sprawę ale to naprawdę skończy się źle bo przez 5 lat Dobrotliwa Zmiana przejadła koniunkturę na remonty parkingów i korytarzy itp zamiast na stworzenie choćby pojazdu dla straży pożarnej czy służb komunalnych. Znamy te wypowiedzi "że się nie da albo będzie za drogo". Dość że wojsko się nasyca to jeszcze świat idzie w stronę ekologi a zakład nie jest na te fakty przygotowywany ale się nie martwmy Matolusz załatwi sprawę jak z Turowem.
Muszą utrzymać podstarzałych pracowników, którzy nic nie robią a tylko są. Głównie na L 4. Firma powoli pada.
Zakład dobijają bardzo wysokie koszty socjalne jakie ponosi w związku z koniecznością utrzymywania całej armii obłożnie chorych byczków na L4. To ogromne obciążenie finansowe, zwłaszcza teraz i w najbliższych latach w związku z perturbacjami gospodarczymi w gospodarce polskiej, europejskiej i światowej w wyniku kryzysu okołocovidowego. Oby te koszty nie zadusiły ostatecznie firmy.
Siwy , a co to o czym piszesz ma wspólnego z zatrudnianiem tylu zbędnych osób o których napisała Wiola ?
Czy jak zwolnimy np. 20 osób i zaoszczędzimy miesięcznie x zł, to czy to firmę uzdrowi? czy też zwiększy się pula pieniążków wysyłanych do matki? problem gdzie indziej leży. Proszę zwrócić się do handlowego o ofertę. A no ciekawy jestem ...
Nie nowych, nie kombinujących tylko tych związkowych , co to nie można do pionu postawić bo strach ...
Tak za ok. 2,5 roku skończy się nieróbstwo, gilotyna przestanie rdzewieć . Wyspowiadasz się za pisanie po murach i ogrodzeniach. Przyjdzie czas na rozliczenie się za puste faktury,farby kupowane za 120% drożej niż u producenta, wypałki z blachy pancernej kupowane w latach 2015,2016 drożej o 200-300% niż w 2019 roku. Przyjdzie czas na rozliczenie się z 5 do 7 domów przy zarobkach 6000 zł i żony poniżej 3000 zł na m-cy. Oj legitymację związkowe i partyjne nie pomogą .Skończy się kopanie kobiety tylko dlatego,że pracowała za obiboków a oni z niej latami szydzili JELCZAŃSCY DZENTELMENI. NADZORCA rozbiórki/rozkradania/ JZS wybudował dom czy mu wybudowano? w latach kiedy pracownicy nie pobierali pensji miesiącami
Drogi pracowniku jak byś trochę poczytał a jeszcze lepiej spojrzał w proces technologiczny to byś się zorientował że w latach o których piszesz czyli 2015 - 2016 większość wypałek wycinana była wodą ( w szczególności gatunek do tego przeznaczony) rok 2019 przejście na laser . Proszę dowiedz się jaka jest różnica między jednym a drugim a będziesz miał odpowiedz co generowało koszty .
Na szczęście w Zakładzie wszystkiego pilnował Specjalista od budowlanki i na pewno cenny były poniżej średniej i nie trzeba będzie się z tego "Wyspowiadać" już za 2,5 roku tak jak również od materiałów reklamowych tego pilnowała zaprzyjaźniona firma reklamowa.
Taka wypowiedź nic nie wnosi do sprawy. Jeśli każdy z Państwa nie zacznie patrzeć z punktu widzenia Firmy, a nie tylko poprzez własną lub cudzą kieszeń, to rozwalicie te firmę. Każdy powinien wnieść pracę = wartość dodaną, powtarzam każdy - od najwyższego do najniższego stanowiska. Zastanówcie się czy tak jest i co każdy zatrudniony, powtarzam - każdy, robi, by firma była w dobrej kondycji i się rozwijała.
Widać "pan" zazdrości tyle kanalizy wybudowanej kostki ułożonej a tylko 2 domy! Przydał by się jeszcze remont dachu w zakładzie.
co podbno wczoraj zaprowadzili jakiegos goscia z tloczni na dywanik do prezesow ???
Ten pług to kierownik Tyran 350 ?.
Do czego musi dojść albo co musi się stać żeby Pani Prezes i reszta zarządu zrozumieli że utrzymywanie tyłu stanowisk jest tylko obciążeniem finansowym dla firmy, tak samo jak zajmowanie funkcji kierowniczych przez osoby niedoświadczone (spawalnia) po co jest mistrz, kierownik i 3 brygadzistów na spawalni kabin jak i tak z nikim nic nie można załatwić? Do czego są potrzebni kierownicy zmianowi jak można na każdy dział dać jakiegoś brygadzistę na drugą zmianę który będzie odpowiedzialny każdy za swój dział? Pracownikowi który ciężko pracuje i zasługuje nie chcecie dać podwyżki a żeby utrzymywać masę niepotrzebnych stanowisk to już wam nie przeszkadza!! Brawo taką polityką wiele nie zrobicie
Przerost zatrudnienia tak w biurach jak i na produkcji jest faktem i to od dłuższego już czasu. Miejscami wręcz gigantyczny. I nie dotyczy on tylko stanowisk kierowniczych czy przełożonych.
Kolego spółki skarbu państwa nie służą do racjonalnej gospodarki tylko jako bankomat dla funkcjonariuszy partyjnych i ich pociotków. Miało być inaczej jest 5 razy gorzej a w ostatnim etapie tej władzy to już będzie armagedon.
Tutaj rachunek ekonomiczny nie istnieje. Płacą podatnicy. Ciekawe jak długo tak się da?
Czy w firmie Jelcz są owocowe czwartki?
Czy doczekamy się w końcu czasów kiedy socjalna patologia przestanie być lepiej traktowana od uczciwie pracujących?