CONTEC S.A.

5 Dodaj merytoryczną opinię
Produkty


CONTEC produkuje: recovered carbon black (odzyskaną sadzę techniczną), recovered pyrolysis oil (olej popirolityczny) i stal (recovered steel) Stal odzyskiwana jest w pierwszej części procesu – podczas kruszenia opon na granulat gumowy. Granulat gumowy jest podawany do specjalnie zaprojektowanego reaktora do pirolizy i rozkładany na gaz oraz odzyskaną sadzę. Reaktory ogrzewane są stopioną solą, która krąży w zamkniętej pętli. Większość gazu kondensuje się w olej, który po obróbce staje się produktem. Gaz nieskraplający się jest używany jako źródło energii w procesie w podgrzewaczu stopionej soli.

Nasza metoda produkcji odzyskanej sadzy (rCB) generuje około 80 procent mniej węgla niż tradycyjne metody produkcji. 

Recovered carbon black 


Odzyskana sadza (rCB) to kluczowy produkt oferowany przez CONTEC. Właściwości rCB są bardzo podobne do kilku gatunków pierwotnych sadzy, które są szeroko stosowane w przemyśle oponiarskim. Ślad węglowy rCB jest jednak o ponad 80 procent niższy w porównaniu z vCB.  

I co istotne - w przemyśle oponiarskim pojawia się coraz większy nacisk na kwestie związane z gospodarką obiegu zamkniętego, dlatego rCB cieszy się coraz większą popularnością.  

Recovered Tire Pyrolysis Oil 


Podczas procesu pirolizy granulat gumowy jest podawany do specjalnie zaprojektowanego reaktora do pirolizy i rozkładany na gaz oraz odzyskaną sadzę. Reaktory ogrzewane są stopioną solą, która krąży w zamkniętej pętli. Większość gazu kondensuje się w olej, który po obróbce staje się produktem. Oferowany przez nas olej jest unikalny - ma wysoką zawartość węglowodorów aromatycznych (ponad 50%). Ponadto znaczna ilość węgla jest pochodzenia biologicznego, ponieważ część zużytych opon (ELT) jest wykonana z naturalnego kauczuku.  

Po kilku procesach wykończeniowych może być stosowany jako surowiec w przemyśle chemicznym oraz naftowo-gazowym. 

Recovered steel (stal) 


Prawie każda konstrukcja opony zawiera stalowy kord, aby zwiększyć wytrzymałość i dynamikę opony. W oponach osobowych i ciężarowych zawartość stali może wahać się od 10 do 18 procent. 

Gdy opona zostanie uznana za niebezpieczną w użytkowaniu na drodze, zużytą oponę (ELT) można zmienić na nowe cenne towary. ELT jest cennym zasobem ze względu na wysoką wytrzymałość odzyskanej stali na rozciąganie. 

Odzyskana stal może być następnie wykorzystana w różnych zastosowaniach, przy czym najpopularniejszym jest produkcja nowych kordów oponowych. Produkcja okrężna jest możliwa dzięki wykorzystaniu odzyskanej stali do produkcji nowych opon. 

Dowiedz się więcej o produktach:  https://contec.tech/products/  

 

 
CONTEC S.A.