Think outside the box to metafora, która oznacza nic innego jak niekonwencjonalne nieszablonowe i twórcze myślenie, oparte o szeroką perspektywę. Umiejętność kierowania myśli na niestandardowe tory pozwala rozważać różne rozwiązania i metody osiągnięcia pożądanego rezultatu. Takie zdolności są wysoce poszukiwane w świecie biznesu, ponieważ pozwalają na efektywne rozwiązywanie problemów, które pojawiają się szczególnie w trudnych czasach i kryzysowych momentach.

 

Dlaczego powinniśmy wyjść z pudełka?

Gdyby wszyscy akceptowali świat takim, jaki jest, nigdy nie byłoby innowacji, wynalazków i poprawy stanu rzeczy. Gdyby Thomas Edison wzruszył ramionami i stwierdził, że wszystko jest wystarczająco dobre, świat nadal mógłby być bardzo ciemnym (dosłownie) miejscem. Jeśli postrzegasz rzeczy jako niezmienne, nic nigdy się nie zmieni na lepsze. Myśl więc twórczo i nieszablonowo dzięki temu będziesz stale analizował, w jaki sposób możesz poprawić realizowane przez siebie zadania. To pozwoli Ci się rozwijać się jako lider i może prowadzić do inteligentnych i przyszłościowych decyzji biznesowych.

 

Dlaczego jest to takie trudne?

Problem polega na tym, że przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka i większość z nas preferuje wygodę i znane rozwiązania. Myślenie nieszablonowe oznacza nic innego jak podważanie długotrwałych nawyków. Firmy często unikają ryzyka, które może mieć negatywny wpływ na ich działalność i zyski, nawet jeśli istnieją przykłady, które pokazują, że  ryzyko po prostu się opłaca. Pomimo szans na porażkę i odrzucenie, jest ono niezbędne dla wzrostu na poziomie osobistym i biznesowym.

 

Jak zrobić to najlepiej?

Gdy próbujesz przełamać swoje bariery i stworzyć nowy pomysł możesz skorzystać z kilku prostych sztuczek, które pomogą Ci wyjść ze strefy komfortu i pudełka.

 

Uprość to

ProsteJeśli uważasz, że Twój problem jest zbyt skomplikowany, poświęć trochę więcej czasu i zastanów się, jak wyjaśniłbyś go dziecku. Czasami sam fakt zastanawiania się jak wyjaśnić skomplikowany problem w prostych słowach daje nowatorskie rozwiązanie.

 

 

 

 

Zacznij od zera

ZeroRutyna jest wrogiem innowacyjnego myślenia. Zmień więc perspektywę i wyobraź sobie czystą kartkę, na której spisujesz zrealizowane już etapy działania, analizując przy tym alternatywne możliwości każdego z nich.

 

 

 

 

Stwórz mapę myśli

MyślNapisz słowo lub frazę. Narysuj wokół niego okrąg. Narysuj gałąź i powiązane słowo lub wyrażenie. Zakreśl to. Powtarzaj. Taka praktyka odblokowuje pomysły i kreatywne spojrzenie.

 

 

 

 

Podążaj za intuicją

IntuicjaKiedy Twój instynkt coś Ci podpowiada, powinieneś go posłuchać. Twoja intuicja jest najlepszym przewodnikiem po Twojej kreatywności. Pomoże Ci to zdobyć zaufanie do siebie i swojej pracy, im więcej słuchasz wewnętrznego głosu, tym łatwiej jest Ci go usłyszeć.

 

 

 

Przeanalizuj dane

DaneAnaliza może pomóc ci zdobyć zaufanie do własnych doświadczeń. Nie idź jednak ślepo po swoich wydeptanych śladach, zastanów się i sprawdź, co działało do tej pory a co nie. W ten sposób śledź swoje postępy i obserwuj sukcesy w czasie rzeczywistym.

 

 

 

 

Zwróć uwagę na swoje błędy

BłędyUcz się na własnych błędach i bądź własnym przewodnikiem do właściwego działania w przyszłości. Nie pozwól jednak, aby prowadziły one do rezygnacji, zamiast tego wykorzystuj je jako doświadczenia pozwalające uniknąć w przyszłości podobnych sytuacji.

 

 

 

Rozważ najgorszy scenariusz

ScenariuszStrach w znaczący sposób blokuje Twoją kreatywność oraz sprawia, że trzymasz się ścieżek, które znasz najlepiej. Rozważając najgorszy scenariusz, możesz jednak przekonać się, że nie jest aż tak zły, abyś nie próbował.

 

 

 

 

Rozbudzenie własnej kreatywności i wprowadzenie w życie Think outside the box nie jest łatwym zadaniem. Pamiętaj jednak, aby zamiast poddać się normie i podążać za wolą tłumu myśl twórczo i nieszablonowo oraz zachowaj własne zdanie. Gdy masz moc dostarczania nowych i interesujących pomysłów i rozwiązań, Twoja postawa zawsze pozostanie atrakcyjna w świecie biznesu.