Jak często planujesz zadbać o dobrą kondycję, pójść biegać…ale po pracy? Dotrzymujesz potem takich obietnic? Zazwyczaj wracając do domu jesteśmy już zmęczeni, a czeka nas jeszcze zrobienie obiadu, sprzątanie, zakupy, pranie i myśl o dodatkowym wysiłku fizycznym jest poza naszymi możliwościami. Czy podczas pracy lub na przerwie możemy zrobić kilka ćwiczeń?

ćwiczenia

Aktywność przy biurku

Nawet podczas siedzenia przy biurku możemy zadbać o nasze zdrowie. Badania dowodzą, że 8 na 10 pracowników, którzy spędzają cały dzień w pracy siedząc skarżą się na ból pleców i kręgosłupa. Taka sytuacja wynika z przebywania w jednostajnej pozycji, która prowadzi do zastania mięśni oraz stawów. Może warto wykorzystać 10 minut przerwy w pracy na krótkie ćwiczenia, zamiast plotkować, wpić kolejną kawę czy pójść na papierosa? Możliwości ćwiczeń jest naprawdę wiele.

rozciąganie

Rozciąganie mięśni podczas przerwy z pewnością pozwoli nam zachować dobre samopoczucie w pracy przez dłuższy czas.

1. Najbardziej niezauważalnym ćwiczeniem, które przynosi widoczne rezultaty jest napinanie pośladków. Siedząc, napinaj mięśnie pośladków przez około 7 – 10 sekund, po czym rozluźnij i powtórz serię jeszcze kilka razy. Mała ilość wysiłku, ale za to skutecznie wykorzystana!

2. Dla odciążenia pleców i barków idealne będą ćwiczenia rozciągające. Wystarczy unieść do góry rękę i wykonać skłon w bok. To samo ćwiczenie należy wykonać w drugą stronę i powtarzać kilka razy w ciągu dnia. Dzięki temu rozciągniemy całe ciało i odprężymy się przez chwilę. Dobrym pomysłem są również skręty tułowia.

3. Wszelkie podnoszenia nóg są idealnym sposobem na rozprostowanie stawów kolanowych. Możemy przy okazji rozciągnąć łydki, odciążyć mięśnie i poprawić krążenie. Takie drobne ćwiczenia są idealne dla osób, które spędzają cały dzień w pozycji siedzącej.

Po drodze do pracy…

Ćwiczeń, które możemy wykonywać podczas pracy jest oczywiście o wiele więcej, wszystko zależy od nas – jak często lub czy w ogóle będziemy je wykonywać. Aby poprawić kondycje, samopoczucie  i wydajność możemy wykorzystać również czas, który przeznaczamy na dotarcie do pracy. Pracujecie na szóstym pietrze? Zapomnijcie o windzie i przejdźcie się po schodach – zajmie to tylko 5 minut więcej, a być może dzięki takiej aktywności zrezygnujecie z porannej kawy.

Najważniejsze jest, żeby nie siedzieć cały czas przy biurku. Co jakiś czas możesz przejść się po korytarzu, a na przerwie zaprosić współpracowników na krótki spacer. Być może, na świeżym powietrzu wspólnie wpadniecie na pomysł nowego projektu?

Autor wpisu: GoWork.pl