Szkodliwość olbrzymich ilości plastikowych odpadów, jakie wytwarzamy to niezaprzeczalny fakt. Negatywny wpływ plastikowych opakowań na środowisko pragnie ograniczyć koncern Coca-Cola. Testy papierowej butelki na jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie napojów gazowanych wzbudzają spore zainteresowanie!

Coca-Cola w papierowej butelce – czy to koniec plastikowych opakowań na napoje?

Wycofywanie się dużych korporacji z używania plastikowych opakowań czy sztućców to już praktycznie lawina, której nie da się powstrzymać. Zanim jednak uda nam się znaleźć godne zastępstwo dla materiału, który najpierw zachwycił a potem przeraził świat, może minąć trochę czasu. To właśnie dlatego decyzja koncernu Coca-Cola o rozpoczęciu testów papierowych butelek na napoje wzbudza tyle zainteresowania!

Papierowa butelka niestety nie jest w pełni wolna od plastiku. Jednak do jej wyprodukowania użyto go zdecydowanie mniej! Cienka, plastikowa warstwa ma za zadanie wzmacniać konstrukcję wykonaną z grubego, mocnego papieru. Celem firmy jest przetestowanie jej tak, aby w przyszłości można było dążyć do całkowitej eliminacji plastiku z procesu produkcji butelek.


SPRAWDŹ TEŻ: Ile kosztuje Coca – Cola i czym jest podatek cukrowy?


Coca-Cola rozpoczyna testy papierowych butelek

Za projekt papierowej butelki Coca-Coli odpowiada duńska firma Paboco. Przygotowanie prototypu papierowej butelki na gazowany napój zajęło aż 7 lat! Dopiero po gruntownych badaniach laboratoryjnych marka zdecydowała się na rozpoczęcie pierwszych, poważnych rynkowych testów swojego ekologicznego rozwiązania. Pabaco współpracuje przy tych projektach z z ALPLA i partnerem technologicznym Avantium.


Otwarto największą fabrykę mięsa wegańskiego w Europie. Sprawdź, co to oznacza dla spadku cen zdrowej żywności!


Napój koncernu Coca-Cola w papierowej butelce było więc można zakupić już latem 2021 roku na terenie Węgrzech. Na tamtejszym rynku pojawiło się ich ponad 2 tys. Nie była to jednak klasyczna, dobrze wszystkim znana Coca-Cola, a napój owocowy Adez.

Skąd taki wybór? Jednym z największych wyzwań przy produkcji papierowych butelek jest to, aby materiał, z jakiego zostały wykonane, nie wpływał na smak napoju, a także był w stanie utrzymać jego nagazowanie.

Papierowa butelka Coca-Coli to tylko początek. Kolejne marki idą w ślady giganta

Nie tylko Coca-Cola „romansuje” z eko – biznesem, stawiając na produkcję i testy papierowych butelek na swoje wyroby. W ślady rynkowego giganta podążają i inne marki, takie jak np. producent wódki Absolut czy Carlsberg.


Szukasz pracy w Gdyni? Sprawdź najlepsze oferty na GoWork.pl!


Ten ostatni szuka idealnej alternatywy dla plastikowej puszki na piwo, podczas gdy Absolut ma już w planach pierwsze testy papierowych butelek na swoje gazowane napoje na terenie Wielkiej Brytanii oraz Szwecji.


Może Cię zainteresować również: Ekologiczny marketing – co to jest i jak działa?


Papierowe opakowania – co dalej?

Branża opakowaniowa staje przed ogromnym wyzwaniem, jakim jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko. Jednym z innowacyjnych rozwiązań są w pełni biodegradowalne, papierowe opakowania, które mogą podlegać recyklingowi. Jednak według ekspertów, takich jak Mariusz Musiał z ALPLA Polska, stworzenie ekologicznego opakowania to dopiero początek. Kluczowe znaczenie będzie miała rozwój systemów zarządzania odpadami, takich jak systemy depozytowe. Efektywna segregacja i odpowiedzialne podejście do recyklingu będą decydować o przyszłości tych rozwiązań.

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_118177421_kuala-lumpur-malezja-13-lutego-2019-coca-cola-lub-nap%C3%B3j-koksowy-na-czerwonym-tle-z-selektywnym.html

Oceń artykuł
0/5 (0)