Praca w branży nieruchomości wymaga sporego zaangażowania. Dawno już skończyły się czasy chłodnego zamieszczania ofert i pogoni za prowizją. Skuteczni agenci to doradcy, negocjatorzy i eksperci rynku w jednym. Sukcesem ich pracy jest zdobycie nie tylko gorącej oferty dla klienta, ale przede wszystkim zaufania i lojalności. Dzięki temu kolejni zainteresowani wspólnymi „zakupami” ustawiają się do nich w kolejkach.

Robert Kordowskim do SDP Nieruchomości dołączył 10 lat temu jako agent, ale bardzo szybko został dyrektorem największego oddziału firmy we Wrocławiu. Wyróżniają go nie tylko opanowanie i wyjątkowe zdolności (mówi aż w 5 językach!), ale także liczne referencje klientów. Rozwój osobisty i szkolenia uzupełniają jego rozwój zawodowy, a po pracy ceni czas dla rodziny i odpoczywa w biegu (dosłownie!).

Zapraszamy do rozmowy z Robertem Kordowskim:

Robert KordowskiRelacje, komunikacja i partnerstwo
– Po zapoznaniu się z większością ogłoszeń o pracę w nieruchomościach bardzo łatwo można wpaść w pułapkę, że to praca dla bardzo konkretnego typu pracownika – komunikatywnego, energicznego, dyspozycyjnego. Ale to złudny obraz. W tej pracy najważniejsze są relacje: umiejętność ich budowania i utrzymania. Jesteśmy partnerami dla klientów, więc mamy wspólne cele, do których wiedzie długa droga. Trzeba mieć w sobie dużo empatii, umiejętność czytania potrzeb rozmówcy. Tylko dzięki temu możemy zapracować na zaufanie klientów, a to jest podstawa udanej współpracy, jako prawdziwych partnerów. Nie da się ukryć, że warto mieć naturalną umiejętność zawierania znajomości, łatwość rozmowy, by zwyczajnie dać się polubić.

Dobry agent to…?
– Ekspert w swojej dziedzinie jest przede wszystkim oazą spokoju: często musi niwelować emocje towarzyszące transakcjom. Kupujący mieszkania często stoją przed kluczowymi w ich życiu decyzjami, inwestują środki życia, więc agent jest pewnego rodzaju buforem. Przejmuje nie tylko opiekę nad częścią formalną transakcji, ale jest także głosem swojego klienta, gdy dochodzi do negocjacji lub nawet bierze udział w etapie podjęcia decyzji zakupowej. Warto pamiętać o tym, że pełnimy rolę opiekunów transakcji i klienta. Kolejna cecha agenta to świetna organizacja pracy: zaplanowanie terminów spotkań, wizyt u notariusza, zgranie ze sobą kilku kalendarzy to codzienność naszej pracy.

Wiedza, znajomość rynku i solidne przygotowanie
– Agenci opierają się na wiedzy, która wzmacnia ich doświadczenie. Początkujący w branży są na etapie nauki, dlatego muszą korzystać z mocy szkoleń, ale także wsparcia kolegów z zespołu, pracujących w biurach nieruchomości od lat. Klienci korzystają z pomocy biur właśnie ze względu na zabezpieczenie transakcji znajomością rynku, przepisów prawa oraz praktycznymi poradami ułatwiającymi zakup lokalu. Uczulam młodych agentów, by zawsze upewnili się, czy odpowiedzi, które dostarczają klientom, są prawidłowe. Ich weryfikacja przy wsparciu przełożonego to doskonała forma nauki. W nieruchomościach jak w sporcie – liczy się ilość powtórzeń aż do sukcesu.

Korzystanie ze standardów obsługi i dobrych praktyk biura
– Początek dobrej relacji można zbudować już po 30 sekundach przez telefon. Dlatego wybór pracodawcy ma tak ogromne znaczenie. Dołącz do zespołu, w którym od razu możesz zdobyć unikalną wiedzę wynikającą z lat praktyki ekspertów. SDP Nieruchomości wie, jak przygotować nowego pracownika do pracy z klientem i przeprowadzić przez transakcję od początku do końca. Każdy etap działania, standardy komunikacji, niezbędne dokumenty, kontakty z notariuszami – to wszystko jest do wspólnego wypracowania. Agent musi być prawdziwym team playerem. Duża część działań to praca w grupie, z doradcami, klientami i wieloma innymi podmiotami.

Cechy dobrego kandydata do pracy w branży nieruchomości
• Pracowitość i zaangażowanie w obowiązki
• Ambicja, świadomość tego, że każde zadanie wymaga zamknięcia
• Umiejętność planowania pracy, notowania priorytetów i stałe korzystanie z kalendarza
• Zdolność poszukiwania rozwiązań i samodzielność w działaniu

Gotowość do stałego rozwoju
– Agent jest trochę psychologiem, doradcą finansowym, geodetą, prawnikiem, doradcą od gospodarki, architektem wnętrz itp. ­sam powinien się ciągle rozwijać w wielu dziedzinach. Gdy służy wiedzą na każdym etapie podnosi jakość obsługi i zostaje zapamiętany jako ten, który wie, jak pomóc klientowi. W pewnym sensie staje się częścią życia swoich klientów. Dlatego szkolenia, konferencje, webinary i literatura branżowa to ważne elementy zawodowego rozwoju.

Agent godny polecenia?
– Wiemy też, że najczęściej klienci kupują jedną, może dwie nieruchomości w życiu, więc warto stać się „tym jedynym partnerem”. Zwłaszcza, że agent staje się w pewnym sensie częścią tych życiowych zmian klientów. Dlatego miernikiem sukcesu w nieruchomościach nie jest „liczba sprzedanych produktów”, lecz liczba poleceń, które zyskujesz dzięki jednej udanej transakcji. Każdy sukces jest inspirujący dla agenta.

Zaangażowanie w pracę i nieszablonowe działania
– Często zakres zadań zaskakuje nawet samego agenta. Pamiętam sytuację, gdy moja klientka z Kalisza złamała nogę. Aby doszło do transakcji we Wrocławiu, na której wszystkim bardzo zależało, musiałem przywieźć ją osobiście samochodem. Oczywiście to nie był mój obowiązek, ale przyzwyczaiłem się, że moja praca to coś więcej niż lista zadań. Dla dobra klienta, a przy dla transakcji, czasami trzeba włożyć po prostu trochę serca. To procentuje nie tylko dobrą opinią, rozbudowanymi listami referencyjnymi ale też bezpośrednio przekłada się na wysokość wynagrodzenia. Zarobki w nieruchomościach są naprawdę imponujące – większość agentów zarabia dużo powyżej średniej krajowej…

Elastyczna, dynamiczna praca, czyli zero nudy za biurkiem
– Jeśli chodzi o samą pracę, jest idealna dla tych, którzy potrzebują wielu aktywności, lubią pracę z ludźmi, a 8 godzin za biurkiem blokuje ich rozwój. Doceniam to, że mam czas dla rodziny, mogę łączyć pracę, pasje i sportowe przyjemności. Dzień układam dość dokładnie, przy mocnym wsparciu kalendarza. Muszę elastycznie dopasowywać się do czasu klientów i partnerów. Jednak dzięki temu mam sporą swobodę i samodzielność w działaniu w ciągu dnia – wolne chwilę mogę wykorzystać dla siebie. To zresztą te 10 lat przekonało mnie do pracy w zawodzie agenta nieruchomości.

—————-
Jeśli po przeczytaniu tego tekstu uznałeś/uznałaś, że praca w branży nieruchomości jest atrakcyjna i chciałbyś/chciałabyś się związać z nią na dłużej sprawdź aktualne, wolne wakaty w SDP Nieruchomości: https://www.gowork.pl/sdp-biuro-nieruchomosci-wroclaw,897151

Oceń artykuł
5/5 (1)