AAAAuto (AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o.)

4.5 Dodaj merytoryczną opinię
Działy

 

Sprzedaż samochodów

Dział sprzedaży zajmuje się klientami, którzy przyszli do naszego autocentrum wybrać sobie samochód. Pracownicy sprzedaży poruszają się po placu sprzedażowym, zwracają się do klientów, ustalają, jaki typ samochodów interesuje klienta, do jakich celów ma służyć auto, czy też jaki kolor pojazdu preferuje klient. Naszym zadaniem jest wyjście naprzeciw tym wymaganiom i dzięki naprawdę szerokiej ofercie pojazdów jesteśmy w stanie to zrobić. Następnie odbywa się prezentacja pojazdu. W ramach prezentacji odbywa się też pokazanie, wyjaśnienie wszystkich parametrów pojazdu oraz jazda próbna. Kiedy klient wybierze sobie samochód najlepiej odpowiadający jego wymaganiom, należy zająć się kwestią finansowania pojazdu. Usługę tę świadczy dział sprzedaży usług finansowych. Po załatwieniu formalności w biurze, sprzedawcy ponownie spotykają się z klientem, tym razem by przekazać mu pojazd. By nasi handlowcy byli w stanie doradzić i zaprezentować pojazd we właściwy sposób, regularnie uczestniczą w ciekawych szkoleniach, podczas których uzyskują informacje o różnych nowościach, rozwiązaniach i gadżetach, na które klienci mogą natrafić na rynku motoryzacyjnym.

 


 

Finanse

Dział finansowy odpowiada za raportowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz przepływ finansów w grupie AAA Auto. We współpracy z zewnętrznymi renomowanymi firmami konsultingowymi zajmuje się optymalizacją procedur finansowych i pozycji podatkowej grupy AAA Auto. Poszczególne zespoły finansowe (IFRS & projekty, księgowość, operacje bankowe, controlling, zakupy centralne, odzyskiwanie należności i transakcje gotówkowe) blisko ze sobą współpracują i wspierają pozostałe działy w aspektach finansowych ich działalności. Nasz zespół tworzy 70 profesjonalistów działających w Czechach, na Słowacji, w Polsce i na Węgrzech..

 


 

Skup pojazdów

Do obowiązków pracowników działu skupu pojazdów należy kompleksowa obsługa procesu skupu. Najpierw należy skupić pojazd od klienta, tym zajmują się skupujący w oddziale, ewentualnie skupujący mobilni, którzy jeżdżą bezpośrednio do klientów. Pracownicy ci kontrolują pojazd, wykonują jazdę próbną, oceniają wszystkie ustalone informacje o pojeździe i we współpracy z działem wycen określają jego cenę. Następnie prezentują cenę klientowi i negocjują w celu dobicia transakcji w ten sposób, by obie strony były zadowolone.

 


 

Serwis

Dział serwisu zajmuje się naprawą pojazdów przeznaczonych do sprzedaży oraz ich konserwacją. Jedna część działu odpowiada za naprawę wszystkich marek pojazdów osobowych i dostawczych, wykonując wszelkie naprawy wszystkich komponentów pojazdów, łącznie z elektroniką pojazdu.


 

Przygotowanie pojazdów

Dział wsparcia sprzedaży zajmuje się przygotowaniem pojazdów do sprzedaży. Dzieli się na dwie części. Najpierw należy umyć, wyczyścić i ogólnie przygotować do sprzedaży skupione samochody. Pracę tę wykonuje dział pielęgnacji pojazdów. Kiedy pojazd jest przygotowany, przejmuje go dział organizacji placu, który przygotowuje tablice informacyjne i umieszcza pojazd w odpowiednim miejscu. Ponadto zajmuje się także samochodami już stojącymi na placu i w razie potrzeby ich przemieszczaniem w ramach oddziału. Pracownicy tego działu mają możliwość pracy z najlepszymi produktami i technologiami w branży. Do największych zalet pracy w tym dziale należy uzyskanie cennej praktyki i doskonałej orientacji na rynku motoryzacyjnym. Dla szeregu naszych pracowników dział ten był świetną trampoliną do kariery w pozostałych filarach firmy, takich jak sprzedaż czy skup. Ciekawostka: w praskim oddziale czyścimy około 2000 samochodów miesięcznie.

 


 

Call center

Call center odgrywa jedną z kluczowych ról w ramach spółki. Stanowi ono telefoniczne wsparcie sprzedaży i skupu. Reprezentanci call center podchodzą indywidualnie do każdego klienta, starając się odpowiedzieć na jego pytania i umówić spotkanie w oddziale. Porozumiewamy się w ponad 15 językach, najczęściej po czesku i słowacku. Być częścią tego działu, oznacza znacząco wpływać na wyniki sprzedaży całej firmy. Ponad 50% wszystkich transakcji realizowanych jest właśnie za pośrednictwem call center. Dzięki zaawansowanemu programowi szkoleniowemu nasi ludzie szybko zdobywają umiejętności handlowe, opanowują myślenie strategiczne i potrafią ze spokojem zająć się nawet najbardziej skomplikowanymi wymaganiami naszych klientów. Ciekawostka: z szeregów pracowników call center dzięki uzyskanym tam umiejętnościom regularnie wybierani są kandydaci na stanowiska menedżerskie w ramach całej spółki.

 


 

IT

IT zajmuje się funkcjonowaniem i rozwojem wszystkich kluczowych systemów informacyjnych i jest podzielone na kilka podobszarów. Pracę serwerów i infrastruktury sieci gwarantuje zespół infrastruktury, który wykorzystuje w tym celu wydajne i nowoczesne technologie HW w ramach wewnętrznego centrum danych. Rozwój aplikacji zapewnia kilka zespołów rozwojowych, które pracują nad istniejącymi aplikacjami, a jednocześnie rozwijają także nowe, nowoczesne aplikacje w perspektywicznych technologiach (www, komórkowe, business intelligence, cloud itd.). Integralną częścią tego działu jest zespół wsparcia pozostający w bliskim kontakcie z użytkownikami, dbając, by byli zadowoleni oraz pomagając im rozwiązywać problemy z technologiami IT.


 

Zasoby ludzkie

Dział zasobów ludzkich zajmuje się pracownikami, zarówno przyszłymi, jak i aktualnymi. Rekrutacją pracowników zajmuje się dział rekrutacji, który kontaktuje się z kandydatami, prowadzi rozmowy kwalifikacyjne i koordynuje obejmowanie stanowisk przez nowych pracowników. O nowicjuszy na stanowiskach handlowych dba dział treningowy, który w ciągu kilkutygodniowego szkolenia uczy nowych pracowników wszystkiego, co niezbędne. Dział personalny zajmuje się ogółem kwestii kadrowych oraz konsultingiem dla menedżerów i pracowników. Bez wątpienia najbardziej lubiany jest dział płac, odpowiadający za kwestie związane z wynagrodzeniem naszych pracowników.


 

Marketing

Podstawowym zadaniem działu marketingu jest ukierunkowane informowanie klientów o oferowanych produktach i usługach, które ma pozytywny wpływ na podejmowane przez nich decyzje w ramach procesu zakupu. Działania marketingu służą jako bezpośrednie wsparcie sprzedaży, a jednocześnie wspomagają i wpływają na tworzenie i odbiór marki spółki w oczach opinii publicznej. Dział składa się z kilku części. PR zajmuje się komunikacją między spółką a opinią publiczną. WWW i PPC rozwija i administruje prezentację internetową firmy oraz całą ofertę produktów i usług. Online zapewnia promocję produktów firmy na stronach zewnętrznych i w mediach społecznościowych. Management produktowy definiuje informacje o najbardziej pożądanych produktach i odpowiada za ich prezentację w mediach. Offline zajmuje się komunikacją marketingową firmy w zakresie kanałów komunikacyjnych ATL i BTL. W skład działu wchodzi również produkcja, dział kreatywny, studio DTP i zakup mediów.


 

Prawny

Głównym zadaniem działu prawnego jest zapewnianie kompleksowej obsługi prawnej grupy łącznie z reprezentowaniem firmy na rozprawach sądowych i w trakcie negocjacji pozasądowych. Codziennie przygotowuje, tworzy, kontroluje i archiwizuje umowy i pozostałą dokumentację prawną. Współpracuje z kolegami ze wszystkich działów firmy i uczestniczy w istotnych projektach spółki, przykładowo w otwieraniu nowych oddziałów.


 

Sprzedaż usług finansowych

Dział usług finansowych stanowi integralną część procesu sprzedaży. Pomaga klientom wybrać najbardziej odpowiednią opcję finansowania pojazdu. Pracownicy działu usług finansowych dobierają optymalne warunki finansowania i oferują produkty ubezpieczeniowe oraz inne produkty dodatkowe.


 

Administracja majątku

Dział administracji majątku zajmuje się wszystkim, co jest związane z mieniem firmy. Rejestrację pojazdów i usługi pocztowe świadczy dział rejestracji. Konserwacja wykonuje naprawy, przebudowę, przeprowadzki i wszystko, co potrzebne przy otwieraniu nowych oddziałów. Istotną częścią jest także dział pojazdów firmowych, który dba o pojazdy dla pracowników, wykonując wszystkie z tym związane czynności. Do obowiązków działu bezpieczeństwa należy ochrona oddziałów, z czym związane jest zarządzanie systemami kamer, sejfy i wiele innych. Bardzo ważny jest również magazyn, w którym pracownicy otrzymują całość wyposażenia niezbędnego do wykonywania przez nich pracy. Ponadto administracja majątku zajmuje się ewidencją kluczy, mieszkań firmowych i kompleksowo administracją związaną z podróżami służbowymi.


 

Administracja parku pojazdów

Pracownicy działu administracji parku pojazdów kontrolują skupione pojazdy, wskazując usterki i określając koszty naprawy. Podlega im cały park pojazdów w ich oddziale. Dział wykonuje ewidencję wszystkich pojazdów, a następnie w zależności od potrzeb zajmuje się dystrybucją do oddziałów. Stock, inaczej administrator parku pojazdów zajmuje się także logistyką i serwisem. Jest odpowiedzialny za koszty związane ze sprzedażą, cenę sprzedaży, ilość pojazdów w danej lokalizacji i ich profil. Jest to bardzo różnorodna praca, w której brak jest rutyny, a wręcz przeciwnie, codziennie należy się zastanowić, jak osiągnąć wyższą efektywność, by na końcu całego procesu znajdował się zadowolony klient. W dziale tym obowiązują jasne reguły, ponieważ jesteśmy spółką międzynarodową, zajmujemy się kompleksowo wszystkimi oddziałami i krajami.

 

Szukaj stanowisk

 

APLIKUJ →

 
AAA Autocentrum