SAF S.A.

2.6 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady SAF S.A.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Siska

Kandydat

22.02.2024 10:02

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Siskaikona wywiad

Jestem pracownikiem nowym, świeżo zatrudnionym. Z dużego call center przeszłam do SAF ze względu łatwiejszy dojazd do pracy.

Na jakie stanowisko aplikowałeś/aś i dlaczego?

Siskaikona wywiad

Młodszy specjalista do spraw windykacji - tak się nazywa stanowisko, ale w ofertach pracy nazywane jest to pracą biurową.

Jak przebiega/przebiegała rekrutacja – kto Cię rekrutował (HR czy bezpośredni przełożony)?

Siskaikona wywiad

Rekrutował mnie przełożony. Byłam najpierw na innej rozmowie w firmie SAF, w innym dziale, ale nie pasowała tam moja dyspozycyjność. Powiedziano mi jednak, że "na słuchawkę" też kogoś szukają - zgodziłam się. Jako że mam doświadczenie w call center, to ja zadawałam pytania przełożonej, natomiast moje koleżanki ze szkolenia miały dwuminutowe rozmowy. Powiedziano im, że "to praca biurowa, gdzie rozmawia się z klientami", ale nie wyjaśniono, że one czekają na połączenia, jak to w call ceneter. Dziewczyny myślały, że będą wypełniać dokumenty i ewentualnie dzwonić do klientów o uzupełnienie danych lub informacje, dla nich natomiast praca polega na siedzeniu i czekaniu na połączenia, które łączy system. Co więcej, klienci to dłużnicy naszego zleceniodawcy, więc rozmowy potrafią być trudne.

Ile etapów obejmowała rekrutacja?

Siskaikona wywiad

Pierwszy etap to wysłanie CV, potem rozmowa telefoniczna czyli zaproszenie na rozmowę w biurze, po której nastąpiło podpisanie umowy. Potem miejsce miało szkolenie, które - moim zdaniem - było mało profesjonalne.

Czy rekrutowano Cię zdalnie czy stacjonarnie?

Siskaikona wywiad

Stacjonarnie - tak było w moim wypadku, nie wiem, jak inni pracownicy byli rekrutowani.

Czy proces obejmował jakieś zadania rekrutacyjne – jakie? W jaki sposób przekazano Ci ocenę zadania?

Siskaikona wywiad

Nie, nie było zadań rekrutacyjnych.

Jak oceniasz atmosferę podczas rekrutacji? Jak myślisz, z czego to wynika?

Siskaikona wywiad

Na początku dobra - miłe, starsze, uśmiechnięte panie. Podczas szkolenia, jedna dziewczyna (bardzo miła) zrezygnowała, bo mówiono jej, że praca odbywa się od 9:00 do 12:00 (a ostatecznie zmieniono godziny już po podpisaniu umowy na 12:00 do 16:00, potem znów od 14:00 do 18:00), oraz że to praca typowo biurowa z kontaktem z klientem, a okazało się, że żadnych dokumentów się nie robi, za to rozmowa odbywa się tylko z dłużnikami. Okazało się więc, że czas pracy nie był dla niej dogodny, tak samo jak warunki zatrudnienia- pozostali uczestnicy szkolenia ją rozumieli, bo inaczej przedstawiono im stanowisko. Mówili, że rozumieją, że odeszła, bo spodziewała się innej pracy (tłumaczyli ją przed przełożoną na szkoleniu). Wtedy przełożona, do osób obecnych na szkoleniu, powiedziała niestosowym tonem, że "widocznie przerosły tę osobę kompetencje na tym stanowisku". Firma w ogóle nie widziała swoich błędów, raczej oskarżają innych, zmieniają kilkukrotnie godziny pracy, a jak ktoś mówi, że przy rekrutacji warunki wyglądały inaczej, to potem dostaje zaproszenie na rozmowę i pojawiają się ataki: że podobno coś komuś nie pasuje, nie chce się pracować etc. A to było tylko zwrócenie uwagi, że coś innego podano na początku, a co innego jest w rzeczywistości.

Czy komunikacja z rekruterem była/jest sprawna? Co jest/ było dobre a co złe w tej komunikacji?

Siskaikona wywiad

Sama komunikacja na początku była ok. Rozmowę ja zdominowałam, bo miałam dużo pytań, natomiast komunikacja u koleżanek, które były mniej dokładne, wypadła gorzej: otrzymały krótkie informacje, mało szczegółowe, przez co myślały, że będą wypełniać dokumenty i ewentualnie kontaktować się z klientami (osobami, które zlecają windykacje), a okazało się, że praca polega ciągle na rozmawianiu z dłużnikami i w ogóle nie wypełnia się dokumentów. Na plus oceniam, że firma odpisywała na SMS-y, a na minus, że zmienia co chwilę informacje odnośnie godzin pracy i mało szczegółowo przedstawia stanowisko.

Czy podczas rekrutacji uzyskałeś/-aś wszystkie niezbędne informacje dotyczące warunków zatrudnienia?

Siskaikona wywiad

Tak, ale to ja zadawałam pytania, przez co miałam więcej informacji. Nie było tak, że rekruter mi przekazał sam informacje ważne. Natomiast mówienie podczas rekrutacji, że praca odbywa się w godzinach pooranych, a po podpisaniu umowy (umowa zlecenia) zmiana warunków na godziny popołudniowe chyba nie jest w porządku. Inne koleżanki miały za mało informacji, były w szoku na szkoleniu, kiedy dowiedziały się, co będą robić - a były to dziewczyny naprawdę bardzo mądre i przyjazne. Po prostu przełożony nie potrafi przekazać ważnych informacji o stanowisku.

Ciekawe
Inne
 Pytanie

Skoro jest to umowa zlecenie to co jest dziwnego że pracodawca sam wybiera godziny pracy? przecież można się zgodzić lub odmówić a nie narzekać. TO nie umowa o pracę, gdzie zapisane są dokładne godziny.

W jaki sposób przekazano Ci informację zwrotną odnośnie rekrutacji?

Siskaikona wywiad

Telefonicznie.

Jakie informacje zwrotne otrzymałeś/-aś po zakończeniu rekrutacji?

Siskaikona wywiad

Że mnie przyjęto i czy chcę podpisać z firmą umowę, oraz kiedy odbędzie się szkolenie.

Czy wyjaśniono Ci, co wpłynęło na wynik rekrutacji?

Siskaikona wywiad

Nie, jednak domyślam się, że moje doświadczenie w call center.

Czy polecił(a)byś rekrutację w tej firmie znajomym i dlaczego?

Siskaikona wywiad

Nie poleciłabym. Dlaczego? Już mówiłam, ale w skrócie: mało szczegółowe informacje o stanowisku, błędne informacje np. odnośnie godzin pracy, a za plecami niemiły przełożony, który nie widzi swojej winy, tylko zrzuca ją na innych.



ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Agnieszka Wasilewska

Były pracownik

08.05.2023 03:05

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Chcę podzielić się tym, jak wyglądała praca w firmie na stanowisku Młodszy Specjalista ds. Windykacji.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Pracowałam na stanowisku Młodszego Specjalisty ds. Windykacji. Praca polegała na dzwonieniu do dłużników.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Nie miałam możliwości pracy zdalnej, ale nie wiem z czego to wynikało.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Zwolniono mnie bez podania przyczyny przed zakończeniem okresu próbnego.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Najniższa krajowa - 3490 zł.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Dwa miesiące.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Nie poleciłabym tej pracy ze względu na to, że jest to praca pod dużą presją czasu. Dzwoni się non stop przez 8 godzin, z krótkimi przerwami. Wszystkie rozmowy są nagrywane. To trudna praca, która wymaga dużej odporności na stres.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Nie było możliwości rozwoju na moim stanowisku. Większość osób pracuje tam krótko.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Nie było szkoleń w firmie. Myślę, że wynikało to z oszczędności. Chciałabym być przeszkolona przed wykonywaniem obowiązków, żebym wiedziała, jak przygotować się do rozmów z dłużnikami. Niestety nie zapewniono mi takiego szkolenia.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Atmosfera była zła. Wynikało to z dużej rotacji pracowników.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

Warunki i ustalenia z rozmowy kwalifikacyjnej miały się nijak do tego, co działo się potem. Praca biurowa okazała się być pracą w call center, premii nie było wcale, a miała być. Dodatkowo nie było także obiecywanej karty MultiSport i pakietu LUX MED.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Agnieszka Wasilewskaikona wywiad

W firmie poprawiłabym dużo. Zaczynając od rozlatującego się sprzętu, aż do stosunku przełożonych do pracowników.



SAF S.A.