brak logo

p.r.m. mosty łódź

Łódź

Wywiadu udzielił:
Wojciech Pater
Prezes oraz Dyrektor Naczelny p.r.m. mosty łódź
Urodziłem się w Jarosławiu. Jestem absolwentem Politechniki Krakowskiej na Wydziale Budownictwa ze specjalnością „Konstrukcje Budowlano-Inżynierskie”. Z Mostami Łódź związałem się zawodowo w lutym 2000 roku. Pracę tutaj zaczynałem jako Majster Budowy, potem Zastępca Kierownika budowy, oraz Zastępca Dyrektora Kontraktu. W 2004 roku zacząłem pełnić funkcje Dyrektorskie, a od lutego 2013 jestem Prezesem Zarządu i Dyrektorem Naczelnym Spółki. Moją mocną strona jest odwaga, nie boję się wyzwań i staram się tym zarażać innych. Wolne chwile spędzam z córką. Kocham również sport – szczególnie piłkę nożną i żagle.
p.r.m. mosty łódź
Liczba pracowników: 350
Rok założenia: 1992
Adres:
ul. Bratysławska 52
94-112 Łódź

Czym zajmuje się Państwa firma?

Wywodzimy się z branży mostowej. Obecnie zajmujemy się szeroko pojętym budownictwem. Budujemy i projektujemy infrastrukturę drogową i kolejową, stawiamy hale sportowe, osiedla mieszkaniowe i oczywiści mosty – to nasz konik. Lubimy duże i ciekawe projekty, staramy się nie zamykać w jednej specjalizacji. Dodatkowo produkujemy belki strunobetonowe, płyty zbrojone włóknem, stopnie schodów skarpowych, elementy infrastruktury tramwajowej oraz stalowe elementy wyposażenia mostów i wiaduktów.

Ilu pracowników łącznie zatrudniacie i gdzie prowadzicie działalność?

Obecnie zatrudniamy około 350 osób. Nasza siedziba główna mieści się w Łodzi na ulicy Bratysławskiej 52. Tutaj znajduje się dział produkcji pomocniczej, laboratorium, pracownia projektowa, oraz biura. Mamy również oddział w Rzeszowie, gdzie mieści się Zakład Głębokiego Fundamentowania, który wykonuje specjalistyczne prace w gruncie. Oczywiście jesteśmy też wszędzie tam, gdzie realizujemy nasze projekty – to cała Polska, a czasem też inne kraje, obecnie np. prowadzimy prace w Kuwejcie.

Jak pan myśli, za co klienci cenią wasze usługi?

Nie boimy się wyzwań. Potrafimy mobilizować i zarządzać naszymi zasobami w taki sposób, by optymalnie je wykorzystać. Inwestorzy cenią naszą elastyczność i gotowość do indywidualizowania zamówień. Potrafimy dopasować naszą ofertę tak, aby wyróżniała nas spośród konkurencji.

Jakimi wartościami kieruje się państwa firma?

Działam w sposób uczciwy i rzetelny. Pracujemy tak, abyśmy mogli być dumni ze zrealizowanych przez nas kontraktów. Tego samego oczekujemy od wszystkich, którzy z nami współpracują.

Jakimi sukcesami jako pracodawca możecie się pochwalić i z czego jesteście szczególnie dumni?

Pracownicy to najcenniejszy zasób każdej organizacji. My jesteśmy tego świadomi, dlatego inwestujemy w nasz zespół i dokładamy wszelkich starań aby budować długofalowe relacje.

Na jakie stanowiska najczęściej rekrutujecie?

Wynika to głównie ze specyfiki Spółki. Najczęściej poszukujemy wykwalifikowanych robotników - cieśli, zbrojarzy, murarzy, spawaczy i operatorów sprzętu ciężkiego. Ponadto systematycznie wzmacniamy zespół pracowników umysłowych, w ostatnim czasie poszukiwaliśmy na przykład specjalistycznych kosztorysantów. Zatrudniamy również inżynierów budowy, których szkolimy aby w przyszłości mogli zostać kierownikami naszych budów.

A gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Głównie w prasie i serwisach internetowych, które gromadzą oferty pracy. W przyszłości ogłoszenia będą też dostępne w aktualnościach na firmowej stronie www.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie?

Na wstępnym etapie odbywa się analiza Curriculum Vitae kandydata. Jeśli znajdziemy w nim odpowiedni zakres kompetencji i doświadczenie, które odpowiada danemu stanowisku, zapraszamy na wstępną rozmowę rekrutacyjną. Kolejne etapy uzależnione są od konkretnego stanowiska.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy w państwa firmie?

Poza kompetencjami i umiejętnościami, które są kluczowe na danym stanowisku, szukamy osób, które są otwarte. Takich, które zaczynają dzień do szukania rozwiązań, a nie problemów. Stawiamy na długotrwałą współpracę, dlatego też cenimy umiejętność zaangażowania się w „życie” Spółki.

Czy oferujecie swoim pracownikom, jakieś świadczenia pozapłacowe, typu pakiet medyczny?

Tak, oferujemy dofinansowanie wypoczynku dla dzieci pracowników (corocznie) oraz dla pracowników (co 2 lata), dofinansowanie do biletów wstępu na imprezy artystyczno-kulturalne, a także paczki świąteczne dla dzieci naszych pracowników. Mamy również pakiety świadczeń medycznych, które są częściowo opłacane przez pracownika.

W jaki sposób dbacie o rozwój pracowników?

Goethe powiedział – „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. To prosta prawda, której hołdujemy. Szukamy nowych rozwiązań i dbamy o to, aby nasi pracownicy mieli do nich dostęp. Zachęcamy też do indywidualnego rozwoju. Chętnie partycypujemy w kosztach konferencji i szkoleń, które rozwijają naszą załogę.

Na czym polega specyfika pracy w najczęściej wykonywanym zawodzie w państwa firmie?

Wachlarz jest tutaj dość szeroki. Szczegóły zależą od charakteru konkretnego stanowiska.

Czy oferujecie jakieś staże i praktyki dla ludzi młodych?

Systematycznie zapraszamy do nas praktykantów i stażystów. Dla nas to często świeże spojrzenie młodego oka na procesy w naszej Spółce. Dla naszych praktykantów, to spora dawka doświadczenia i praktycznych umiejętności, które stąd wynoszą i nie dotyczą one tylko obsługi ekspresu do kawy  Rekrutacja odbywa się podobnie jak w przypadku wakatów.

Dlaczego warto dla was pracować?

Myślę, że warto. Jesteśmy uczciwym pracodawcą, wywiązujemy się z naszych obowiązków względem pracowników. Ale co równie ważne, mimo że jesteśmy stosunkowo dużym przedsiębiorstwem, to dbamy o dobre relacje i atmosferę, która sprzyja współpracy.

Jakie cele jako firma wyznaczyliście sobie na najbliższe lata?

Mamy zakontraktowane nowe projekty i naszym głównym celem jest jak najlepsze wywiązanie się z nich. Systematycznie startujemy w kolejnych przetargach, tak aby zapewnić Spółce, a tym samym jej pracownikom, kolejne spokojne lata funkcjonowania.

   

Dziękuję za rozmowę