MZA

1.5 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o MZA

Romek
Użytkownicy czekają na odpowiedź 44 dni.
Inne
 Pytanie

Dziwi mnie podejście zarządu do zatrudnionych tutaj pracowników. Traktowani są obco. Jak można pracownikowi pracującemu 20 lat wypłacać pensje z najniższej stawki zaszeregowania? Kto wymyślił ten chory regulamin wynagradzania? I wy się na to godzicie?!

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Aaaa
Pracownik

Jeżeli kierowca zatrudniony na umowę zlecenie wykonuję pracę 1. Osobiście - Tak kierowca wykonuję pracę osobiście nie może powierzyć wykonanie pracy innej osobie. 2. Na rzecz pracodawcy - Tak kierowca wykonuję pracę na rzecz pracodawcy. 3. Pod kierownictwem - Tak w czasie wykonywania pracy kierowca podlega Centrali Ruchu lub Ekspedytor którzy to reprezentują pracodawcę. 4. W wyznaczonym miejscu i czasie - Tak kierowca rozpoczyna i kończy pracę w czasie ustalonym przez pracodawcę, czasu nie może zmienić. 5. Za wynagrodzeniem za pracę -Tak kierowca otrzymuje wynagrodzenie za określoną stawkę godzinową. W Komunikacji Miejskiej niedozwolonego jest zatrudnianie kierowcy na umowę zlecenie

1
heheszek
Pracownik
@Aaaa

Co więcej pamiętam jak ajenci przyjmowali kierowców na umowę zlecenie to mza psioczylo i ZTM zakazał. Ale teraz chyba nikomu to nie przeszkadza

1

Pracodawca

 Aktualność
30 nowych „elektryków” dla stolicy
Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowy na dostawę nowego taboru z firmami Solaris oraz Busnex. Dzięki temu już w najbliższym czasie liczba autobusów elektrycznych w Warszawie wzrośnie do ponad dwustu.
Stolica ze 162 autobusami elektrycznymi jest dziś liderem w skali kraju w rozwoju floty zeroemisyjnych autobusów w komunikacji miejskiej. A już niedługo po warszawskich ulicach będzie jeździć ponad 200 takich ekologicznych pojazdów. Zmieniamy transport publiczny na przyjazny dla środowiska, cichszy i dużo bardziej wygodny. Mieszkanki i mieszkańcy doceniają te działania – już dziś ponad 90 proc. bardzo dobrze ocenia komunikację publiczną w stolicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały właśnie umowy na dostawy kolejnych „elektryków”. Zeroemisyjny tabor zasili 12 Solarisów i 18 Yutongów. Razem z 12 innymi Solarisami, które miasto zamówiło w ubiegłym roku, w stołecznej flocie będą w 2025 roku aż 204 elektryczne autobusy.
Nowe Solarisy i Yutongi
W ramach umowy podpisanej z firmą Solaris Bus & Coach fabryka z podpoznańskiego Bolechowa dostarczy doskonale znany już w Warszawie model Solaris Urbino 12 Electric. Dwanaście pojazdów będzie wyposażonych w pantograf pozwalający uzupełnić energię podczas postojów na pętlach.
Nowe Solarisy będą w pełni niskopodłogowe. Zostaną wyposażone m.in. w: klimatyzację, wyznaczone miejsca dla wózków, system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów przekazujący dane online, monitoring i blokady alkoholowe dla kierowców.
Inną charakterystykę będą miały autobusy zamówione w ramach umowy w firmie Busnex – dystrybutora pojazdów chińskiej firmy Yutong. W tym przypadku pojazdy będą ładowane wyłącznie poprzez kabel na terenie zajezdni. Aby móc wykonywać kursy przez cały dzień, pojazdy będą wyposażone w baterie o większej pojemności. Model Yutong U12 jest znany warszawiakom z testów trwających od maja zeszłego roku. Marka jeszcze bardziej znana jest w swojej ojczyźnie oraz wielu krajach świata. Tylko w zeszłym roku taśmy produkcyjne w trzech fabrykach koncernu opuściło w sumie 36 tysięcy autobusów elektrycznych. Trafiają na rynek krajowy, ale też do Afryki oraz do Azji Środkowej. Do samej Nigerii dotrze w najbliższych aż dwanaście tysięcy Yutongów.
Obaj producenci mają dwanaście miesięcy na dostarczenie nowych pojazdów, ale jednocześnie deklarują, że dostawy chcieliby zrealizować jeszcze w tym roku.
Ciche i zeroemisyjne
To jednak nie wszystkie nowe elektrobusy, które trafią w najbliższym czasie do Miejskich Zakładów Autobusowych. Spółka będzie eksploatować również dwanaście pojazdów zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Autobusy trafią do Warszawy w czterech partiach – pierwszy jesienią 2024 roku, pozostałe do końca lutego 2025 roku w trzech dostawach (trzy pojazdy w pierwszej partii i dwie transze po cztery pojazdy).
Autobusy elektryczne mają wiele zalet, przede wszystkim pomagają dbać o jakość powietrza w Warszawie i komfort życia mieszkańców. Elektryki są ciche i nie emitują spalin. Dlatego nowe autobusy będą kierowane na trasy przebiegające przez centralne rejony stolicy, ale obsłużą również inne rejony miasta.
Boluś
Pracownik
 Pytanie

Czy firma planuje jakieś pieniądze dać dla pracowników na zajączka? Związki kochane działacie coś w tym kierunku ?

1
Rok za mną
Pracownik
 Pytanie
@Boluś

Związki zawodowe działają na korzyść swoją jako pojedynczych pracowników. Na przykład: pan działacz Michał pobiera kartę drogową i koncesje w spodniach jeansowych i koszuli w kratę, zapytajcie dlaczego? Bo mu wolno! Tobie nie, jemu tak! I oni będą o was walczyć?????

Rokzamną
Pracownik
 Pytanie
@Boluś

Widzę że mój pierwszy komentarz został usunięty ale napiszę jeszcze raz. Związki zawodowe dbają o indywidualne korzyści a nie o kierowców płacących składki. Jak myślicie czemu niejaki Michał pobiera kartę drogową i koncesję w jasnych jeansach i koszuli w kratę? Jemu wolno bo zmienił podejście i ułożył się z władzami. Teraz już nie wrzuca na FB niekorzystnych dla kierownictwa postów. Czemu? Odpowiedzcie sobie sami

Kierowca
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Żeby się zatrudnić w MZA trzeba się zgłosić na ulWloscianska do działu rekrutacji wypełnić kwestionariusz i można być odrazu przyjętym jeśli się ma min 2 lata praktyki w zawodzie. Po przyjęciu podpisujesz umowr, robisz badania, wybierasz zajezdnie, stawiasx się do pracy, jezdzisx 5 dni z patronem i po zaliczeniu jeździsz sam według swojego grafiku. To jest cała polityka pracy.

Pytania

Na ul. Woronicza sprawdzają czy masz pojęcie o jeździe, przegubem jedziesz po placu i robisx łuk przodem i tyłem.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
D
Kandydat
 Pytanie

Witam, czy rożni sie czymś robienie prawa jazdy w osrodku mza, a prywatnie w jakiejs szkole jazdy pod kątem przygotowania do jeżdżenia autobusami miejskimi u któregoś z Warszawskich przewoźników? Czy w mza szkolą bardziej pod komunikacje miejską, a prywatne szkoły pod autokary? Dziękuję za merytoryczną odpowiedź.

1
Elektro
Pracownik
@D

Idealnie to ująłeś u prywaciarza to najlepiej żebyś został w firmie na placu bo paliwa szkoda i jest 20 godz do wyjeżdżania i ma tylko 1 model autobusu a mza ma całą flotę najróżniejsze modele i jest 60 godz do wyjeżdżania ,jest to ogromna różnica ale warto zapłacić więcej i iść do nas na kurs ,to nie jest reklama a jeżeli masz zamiar jeździć po stolicy to przyjdź do nas na kurs a jeżeli od razu idziesz do ,,dziad trans,,to życzę powodzenia

3

Pracodawca

@D

Ośrodek Szkolenia Kierowców MZA przygotowuje kandydata na kierowcę autobusu zawsze w pełnym zakresie tj. do pracy w komunikacji miejskiej oraz w przewozach autobusami turystycznymi. W naszym Ośrodku kandydat na kierowcę uzyskuje wiedzę niezbędną do wykonywania przewozów komunikacją miejską, w przewozach drogowych krajowych, unijnych oraz międzynarodowych. Posiadamy tabor szkoleniowy składający się z autobusów miejskich, przez autobusy podmiejskie, jak również turystyczne z manualną oraz automatyczną skrzynią biegów. W naszej flocie znajdują się także autobusy przegubowe o długości 18,75 m, co jest dość istotne ze względu na to, że większość przewozów w naszej Spółce realizowane jest właśnie tymi autobusami. Jeśli kandydat wiąże przyszłość z naszą Spółką i chciałby podjąć pracę w charakterze kierowcy autobusu, to zapraszamy do naszego Ośrodka w celu zapoznania się z ofertą skierowaną właśnie do kandydatów na kierowcę autobusu m.in., sfinansowanie kursu lub łączenie kursu z pracą. Chętnie udzielimy wskazówek pod nr telefonu 22 50 28 500 oraz odpowiemy na wiadomość wysłaną na email: szkolenia@mza.waw.pl Posiadamy wykwalifikowaną kadrę instruktorów z dużym doświadczeniem w zawodzie. Podczas szkolenia ma Pan okazję zapoznać się ze specyfiką pracy kierowcy w naszej firmie. Na zajęciach praktycznych uczymy nie tylko umiejętności związanych z techniką prowadzenia pojazdu, ale także zapewniamy zapoznanie się z każdą zajezdnią autobusową naszej Spółki poprzez przejazd przez ścieżkę OC, myjnię. Przygotowujemy kursantów do profesjonalnej obsługi klientów różnych grup pasażerów.

Robson
Inne
@D

Instruktorzy to zazwyczaj byli kierowcy mza, oprócz standardowego autokaru jak na egzaminie pojeździsz sobie autobusami miejskimi - krótkimi oraz przegubami. Na wykładach również dowiesz się wielu rzeczy typowo pod kątem pracy w mza.

ratata
Pracownik
@D

Żeby nie być gołosłownym. Jakość w szkoleniu jest jak między niebem a ziemią. Jeździsz autobusem który jest albo typowym mieszczuchem, jeździsz jak trafisz na starego instruktora z ,,gabarytem,, po liniach miejskich. Zatem po takim kursie nie masz problemu z praca w MZA, nawet badania robisz typowe pod WTP. Jeżeli już się zdecydowałeś to tylko w ośrodku MZA. Mimo że wiem jak jest trudna i ciężka robota, no ale skoro jesteś desperados to tylko Woronicza

1
iii
Pracownik
@ratata

Tylko Woronicza ja bardzo dobrze wspominam Pana Roberta . Jeszce kiedyś nawet Ikarusem sobie pojeździłem to była prawdziwa motoryzacja , Woronicza cię na pewno nauczy Polecam . Ja po 12 latach nie mając do czynienia za autobusem po zdanym egzaminie wsiadłem do przeguba i już prawie 2 lata jestem Milionerem ( umowa zlecenie ) .

3
Aaaa
Pracownik
 Pytanie
@Elektro

Może mnie uświadomisz czym różni się wyrobienie prawa jazdy kat. D w MZA czy spółce czy gdzieś w innymi Kraju UE?, przestań pisać głupoty prawo jazdy kat. D jest ważne na całą UE, kiedy wreszcie przestaniecie pisać że spółka to życie!!!!!

3
Bobo
Pracownik
@ratata

Nie no ,,stalowa,,r4 jest najlepsza

1
Aaaa
Pracownik

Ze MZA wprowadza nowe standardy od dawna wiadomo, ale w takim razie prawo jazdy powinno mieć adnotacje " Uprawnienia wyrobione w ośrodku szkolenia MZA i dotyczy tylko jazdy w mieście Warszawa". Ośrodek szkolenia posiada uprawnienia państwowe a nie spółki!!!!

3
Rymas
Pracownik
 Pytanie
@Aaaa

Jezu ty tak na serio? Czyżby Aaaa powrócił? Tak, OSK posiada uprawnienia państwowe. W tym ośrodku zrobisz kwalifikacje (kod 95) i prawo jazdy "na autobus" czyli kat. D, dodatkowo pokażą ci jak wygląda praca w MZA. CZEGO NIE ROZUMIESZ? Po tym OSK możesz pracować w MZA (bodajże gwarantowane zatrudnienie, już wiesz co i jak) ale równie dobrze możesz startować na turystyki, pks-y (jak jesteś masochistą) i wszystko co związane z prowadzeniem dowolnego autobusu (miejski, turystyczny itp.). CZEGO DALEJ NIE ROZUMIESZ? Próbujesz wymusić swoją narrację jakoby OSK MZA tylko szkoliło pod pracę w MZA. Otóż nie. Dostajesz te same uprawnienia co w każdym innym OSK, z tą różnicą, że wyjeździsz na 100% wszystkie godziny, polatasz przegubem (rzadko który OSK ma) i dodatkowo pokażą ci jak wygląda robota w MZA, CO NIE OZNACZA, ŻE MUSISZ SIĘ TAM ZATRUDNIĆ. Nie przeinaczaj moich wypowiedzi!

3
Aaaa
Pracownik
 Pytanie
@Elektro

Kurs prawa jazdy kategorii D zawiera 20 godzin zajęć teoretycznych, możliwych do realizacji metodą e-learningu a także, jeżeli posiadasz prawo jazdy kategorii C to 40 godzin jazdy bądź 60 godzin jazdy, gdy masz jedynie prawo jazdy kategorii B..... Chcesz powiedzieć że tylko ośrodek szkoleniowy przestrzegania obowiązujące przepisy?

1
Elektro
Pracownik
@iii

Instruktor pan Robert to perła motoryzacji na Woronicza on potrafi naśladować odgłosy jakie wydają poszczególne części w autobusie szkolenie i wykłady z nim to sama przyjemność

333333
Pracownik

@aaa robiłem kurs w mza na Woronicza i podejście instruktora jest napewno zupełnie inne niż w zwykłej szkole osk. Nie chodzi tylko o to że nauczysz się poruszać autobusem miejskim po Warszawie bo pojeździsz też turystykiem. Bardzo duży nacisk kładzie się na plac manewrowy więc napewno nie masz później problemu z manewrami 12 metrowym jak i 18 metrowym autobusem. Zadko która prywatna szkola ma 18 metrowy autobus do nauki. Jak pojeździsz 18 to nawet idąc na turystykę napewno będziesz miał o wiele łatwiej.

1
Aaaa
Pracownik
 Pytanie

Na zajęciach praktycznych uczymy nie tylko umiejętności związanych z techniką prowadzenia pojazdu, ale także zapewniamy zapoznanie się z każdą zajezdnią autobusową naszej Spółki poprzez przejazd przez ścieżkę OC, myjnię. Przygotowujemy kursantów do profesjonalnej obsługi klientów różnych grup pasażerów. .... Czy uważasz że tak uzyskane prawo jazdy pozwoli kierowcy wykonywać pracę poza MZA?, . Ośrodek szkolenia prowadzi wyłącznie szkolenie pod pracę w spółce i nie zaklinaj rzeczywistości

2
Beti
Były pracownik

Ostatni ostatnim kursem musiałam sikać obok autobusu bo menel spał w toice a w lesie buszował dziki. Olewam tą robotę, nigdy więcej takiego traktowania pracownika, żeby nie było dostępu do toalety w każdym momencie,

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Pracodawca

Dziękujemy za komentarz. Pragniemy jednak sprostować podane przez Pana informacje – moderowane są tylko komentarze, które nie są zgodne z regulaminem GoWorka tj.: zawierają dane osobowe lub prywatny numer telefonu, naruszają dobra osobiste, ujawniają tajemnicę handlową firmy, zawierają wulgaryzmy, zarzucają popełnienie przestępstwa lub wyrażana opinia nie dotyczy spółki Miejskich Zakładów Autobusowych. W przypadku pytań szczegółowych dotyczących umowy szkoleniowej zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu 22 568 77 65 lub mailowego kierowcaautobusu@mza.waw.pl

Aaaa
Pracownik

Przecież wiadomo ile można zarobić od kwietnia nowo zatrudniony pracownik ma zagwarantowane 36 zł/h, resztę dostanie kiedy grzeczny będzie.

1

Pracodawca

Umieszczona informacja o zarobkach to średnia wynagrodzeń kierowców – obejmuje płace zasadniczą, premie, dodatki, godziny nadliczbowe.

Aaaa
Pracownik
 Pytanie
@MZA

Umieszczona informacja o zarobkach to średnia wynagrodzeń kierowców Czyli ile dostanie wynagrodzenia nowo zatrudniony kierowca?, średnia zarobków jakie są w spółce?, czy jakaś określoną kwotę którą będzie znał przed podpisaniem umowy o pracę?

Aaaa
Pracownik
@Aaaa

Zasady wynagrodzenia pracowników to jakieś kpiny, wprowadza się nowe stawki wynagrodzenia i nie podaje się informacji na jakich zasadach kierowca będzie kwalifikowany w poszczególne widełki płacowe.

anonim
Inne

W sieci jest oferta pracy na stanowisko kierowcy autobusu. Czytam, że jest możliwość zakwaterowania. Super opcja. Płaci się coś za nie, czy firma je opłaca?

2

Pracodawca

@anonim

Program zakwaterowania w hostelu skierowany jest do kandydatów, podejmujących pracę na stanowisku kierowcy autobusu w wymiarze pełnego etatu ( umowa o pracę ) oraz zamieszkujących na stałe poza obszarem metropolii warszawskiej. Finansujemy pobyt w hostelu do 15 miesięcy. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego 22 568 77 65 lub mailowego kierowcaautobusu@mza.waw.pl, z chęcią odpowiemy na dodatkowe pytania.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika 3 cytryny

Pracownik

26.02.2024 07:02

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

3 cytryny ikona wywiad

Chcę się podzielić opinią o tym, jak wygląda praca na stanowisku kierowcy autobusu.

Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega? Napisz, co robisz na co dzień w firmie, czym się zajmujesz?

3 cytryny ikona wywiad

Pracuję jako kierowca autobusu komunikacji miejskiej w Warszawie, w Miejskich Zakładach Autobusowych.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?

3 cytryny ikona wywiad

Moja ostatnia pensja z poprzedniego miesiąca, z wszelkimi dodatkami i premiami, to 5400 złotych.

Jak długo pracujesz w tej firmie?

3 cytryny ikona wywiad

14 lat.

Czy polecił(a)byś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.

3 cytryny ikona wywiad

Raczej nie, ponieważ kierowcy, dla przełożonych i osób decyzyjnych w tej firmie, są tylko numerem służbowym i nie są szanowani. Mogę uznać, że panuje tu wyzysk.

Wskaż dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.

3 cytryny ikona wywiad

Na plus na pewno przemawia stała umowa o pracę (po 2 latach współpracy) i pensja przesyłana na czas.

Wskaż dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.

3 cytryny ikona wywiad

Do negatywnych aspektów na pewno można zaliczyć brak poszanowania ze strony przełożonych, osób decyzyjnych i kierownictwa wobec nas - kierowców. Minusem jest też brak przerw w pracy i naciskanie, by przerwy odbywały się jedynie "na papierze" i z pasażerami w autobusie - jeśli tak się nie dzieje, to jesteśmy straszeni, że jeśli nie dostosujemy się do warunków tu panujących, to stracimy tą pracę. Za wzięcie jednego dnia opieki na dziecko, czy żeby oddać krew w stacji krwiodawstwa, lub biorąc dzień urlopu na okoliczność pogrzebu członka rodziny, jesteśmy karani brakiem premii, której wysokość to 400 złotych. To przyczynia się do zmniejszenia naszych zarobków etc.

Jakie są możliwości rozwoju na aktualnym stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynika?

3 cytryny ikona wywiad

Raczej brakuje możliwości rozwoju w tej firmie.

W jakich szkoleniach, organizowanych przez tę firmę, brałeś/aś udział?

3 cytryny ikona wywiad

Nie brałem udziału w żadnych szkoleniach.

Czy szkolenia są zaplanowane i jak często się odbywają? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczą.

3 cytryny ikona wywiad

Rzadko się odbywają, a jak już coś ma miejsce, to zazwyczaj pojawia się informacja już po upływie terminu.

W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynika? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?

3 cytryny ikona wywiad

Chciałbym być szkolony z bezpiecznej jazdy w trudnych warunkach i sytuacjach nietypowych, pierwszej pomocy, skorzystać z nauki języka angielskiego, samoobrony. Chciałbym też przejść szkolenie dotyczące tego, jak sobie radzić ze stresem, na który narażają mnie przełożeni w pracy...

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?

3 cytryny ikona wywiad

Atmosfera jest średnia.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?

3 cytryny ikona wywiad

Atmosfera jest średnia, ponieważ dla kadry zarządzającej nie liczy się bezpieczeństwo i szacunek wobec kierowcy, tylko cyferki na koncie i to, by dla firmy było jak najlepiej. W razie jakichkolwiek problemów, to nie przełożeni ponoszą odpowiedzialność, tylko kierowca.

Co najbardziej wpływa, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.

3 cytryny ikona wywiad

Stawianie do raportów w prywatnym czasie, za co nie mamy płacone nadgodzin. Zmuszanie jednocześnie do przestrzegania przepisów, ale tylko wtedy, kiedy to jest na rękę pracodawcy. W innym wypadku to pasażer jest najważniejszy i pieniądze, a jeśli coś się stanie, to do odpowiedzialności jest pociągany kierowca. Wykonywanie czynności OC odbywa się w prywatnym czasie kierowcy, bo czas, jaki przeznaczył na ten cel pracodawca, jest nierealny. To powoduje, że trzeba przychodzić do pracy 30 minut wcześniej, za co nie ma płaconych nadgodzin.

Czy pracodawca wywiązuje się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie jest zgodne z ustaleniami?

3 cytryny ikona wywiad

Nie wywiązuje się, ponieważ brakuje przerw w pracy, brakuje toalet i węzłów sanitarnych, by móc skorzystać z toalety, umyć ręce w czasie przerwy. Za mało czasu przeznacza się na czynności OC i kierowcy rozpoczynają pracę pół godziny, a nawet godzinę, wcześniej, by wyrobić się z wyjazdem, za co nie mają płaconych nadgodzin.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

3 cytryny ikona wywiad

Niech rozmawia i słucha, co mają do powiedzenia jego pracownicy i ich po prostu szanuje...



Boluś
Pracownik
 Pytanie

Witam. Pracuje w Mza od roku . Czy jak mam urlop cały miesiąc czerwiec w tym roku w naszej firmie to mogę przepracować ten urlop w na umowę zlecenie np.PKS Grodzisk? Spłacam kredyt hipoteczny pewnie jak większość was I chciałbym w ten sposób dorobić

2
ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika 333

Pracownik

19.02.2024 09:02

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

333ikona wywiad

Pracuje w MZA Warszawa na zajezdni R-3 Ostrobramska. Chciałbym opowiedzieć o tym, jak z mojej perspektywy wygląda praca w firmie.

Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega? Napisz, co robisz na co dzień w firmie, czym się zajmujesz?

333ikona wywiad

Pracuję na stanowisku kierowcy autobusu. Jeżdżę na wyznaczonych trasach.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?

333ikona wywiad

6000-8000 złotych netto.

3 cytryny
Pracownik

Kłamstwo, po 15 latach pracy z wszystkimi premiami, dodatkami za paliwo za dni świąteczne itp nie mam nawet 6 tyś więc nie Kłam. A jeśli pójdę oddać krew lub na opiekę na dziecko czy wezmę dzień urlopu z kodeksu pracy choćby na pogrzeb to firma ukarze mnie kwotą 400zl i brakiem premi więc nie kłam.

Jak długo pracujesz w tej firmie?

333ikona wywiad

9 miesięcy.

Czy polecił(a)byś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.

333ikona wywiad

Jak najbardziej. Uważam, że jeśli ktoś lubi jeździć autobusem, ma do tego odpowiednie kwalifikacje i lubi kontakt z ludźmi, to tutaj znajdzie swoje miejsce.

Wskaż dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.

333ikona wywiad

Pieniądze zawsze wypłacane są na czas. Dodatkowo mam zapewnione pełne ubezpieczenie.

Wskaż dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.

333ikona wywiad

Z wad pracy mógłbym wymienić zbyt małą ilość czasu na zjazdowe OC. Po zjeździe o godzinie 24 jest duża kolejka do zatankowania i na hale OC, co w pewnym stopniu może przeszkadzać w pracy.

W jakich szkoleniach, organizowanych przez tę firmę, brałeś/aś udział?

333ikona wywiad

Brałem udział w szkoleniu z pierwszej pomocy, które moim zdaniem jest bardzo przydatne. Często zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba pomóc pasażerom. Każdy kierowca powinien być dobrze przeszkolony w tym kierunku.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?

333ikona wywiad

Uważam, że atmosfera nie jest zła. Każda osoba jest inna, ale z większością kierowców można się dogadać.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?

333ikona wywiad

Uważam, że atmosfera jest bardzo dobra. Nigdy nie miałem problemu w kontaktach z przełożonymi.

Czy pracodawca wywiązuje się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie jest zgodne z ustaleniami?

333ikona wywiad

Wywiązuje się.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

333ikona wywiad

Jedyne co mógłbym zasugerować, to wydłużenie czasu na zjazdowe OC. W mojej opinii mogłoby to usprawnić pracę kierowców i wpłynąć na ich zadowolenie z pracy.



anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

BUS DZIENNIK
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora) Może jeszcze frytki chcesz do tego co ? Nie ,że przez was kierowcy na etacie mają problem aby dostać coś z wolnego to jeszcze wymagania macie ! 35 zł za godzinę do kieszeni i to wszystko i tyrać do 1 w nocy

3
Aaaa
Pracownik

Skoro już wspomniałeś o składkach na fundusz socjalny to składki odprowadza pracodawca i w naszym przypadku jest to kwota ustawowa która wynosi 3222,86 zł na jednego zatrudnionego pracownika, a jest Nas zatrudnionych około 3 tyś kierowców więc możesz obliczyć jakim funduszem zakład dysponuje

Aaaa
Pracownik

Kiedy wreszcie Wszyscy zleceniobiorcy zrozumiecie, NIE JESTEŚ PRACOWNIKOM FIRMY, jesteś podmiotem gospodarczym jakim jesteś spółka!!!!!!

1
Michal
Kandydat

Dzień dobry . Jakie zarobki są na Dzień dzisiejszy dla nowego kierowcy . Tylko proszę podać netto za cały miesiąc przepracowany.

Bus Dziennik
Pracownik
@Michal

Na dzień dzisiejszy 5800 brutto + 1100 brutto w premiach jak nie zachorujesz ,nie weźmiesz na żądanie, nie będziesz miał kolizji ,nie oddasz krwi ,nie nawalisz itd. Jak to spełnisz to 6900 brutto czyli około 5 tysięcy na czysto do portfela .

2
Rymas
Pracownik
@Michal

Netto na dzień dzisieszy, czyli połowa lutego 2024 to około 5000-5100 netto do ręki. Napisałem tak, bo na surowo wychodzi 5k bez paru groszy, ale zawsze mimowolnie wpadają jakieś małe dodatki za godziny nocne (praca pomiędzy 22:00 a 6:00) i oszczędność paliwa. Nadgodzin nie brałem pod uwagę, bo z nimi logiczne że więcej. Ja za styczeń wziąłem 5300 netto, bo miałem trochę nadgodzin.

2
terefere
Pracownik
@Bus Dziennik

zaraz, zaraz Panowie zdecydujcie sie. Przed chwilą młody w wywiadzie powyżej napisał że jego wypłata jest między 6 tysi a 8 000pln. netto za jazdę na etacie Kierowcy autobusu miejskiego , Zajezdnia R-3, no chyba, że wywiadu udzielał Kazik lub Dyspo.

anonim
Inne

O co pytają na rozmowie? I długo trwa cała rekrutacja? Firma zostawiła poprzednia mnie bez pracy i tu znalazłem ogłoszenie na kierowcę, tylko potrzebuje czegoś tak naprawdę na wczoraj. Ktoś brał udział w rekrutacji ostatnio?

1

Pracodawca

@anonim

Dziękujemy za zainteresowanie pracą w naszej Spółce, serdecznie zapraszamy do rekrutacji. Podczas spotkania rekrutacyjnego weryfikujemy uprawnienia, sprawdzamy kompetencje i umiejętności kandydata na kierowcę. W trakcie rozmowy przedstawimy warunki współpracy i odpowiemy szczegółowo na pytania. Oczekiwanie na zatrudnienie zależy w dużej mierze od dyspozycyjności kandydata. Kontakt do nas: 22 568 77 65 lub e-mail kierowcaautobusu@mza.waw.pl.

900
Pracownik
 Pytanie
@MZA

Czy przy umowie zlecenie wypłata następuje przed 20 dniem? Proszę o odpowiedź

1890
Pracownik
@anonim

Cała rekrutacja z testem jazdy na przegubowym autobusie po placu i mieście ( MZA nie uznaje decyzji egzaminatora Word) + badania to z dwa tygodnie może trochę szybciej później dostaniesz patrona w zależności od decyzji głównego dyspozytora a następnie wrzuca cię na najgorsze linie na autobus elektryczny chyba że znajdziesz kogoś kto szuka zmiennika na konkretnym wozie

Pracodawca

@1890

Jazda z instruktorem naszego OSK ma na celu sprawdzenie poziomu umiejętności kandydata do prowadzenia autobusu przegubowego. Pozwala to wyznaczyć czas wsparcia kierowcy przez Patrona w początkowym okresie pracy w Spółce i ewentualnego doszkolenia kandydata z jazdy przegubem. Pracownik w początkowym okresie zatrudnienia może zgłosić chęć obsługi 3 stałych linii. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy.

Pracownik bez układów
Były pracownik
@anonim

Jak nie masz tu znajomego,rodziny "dobrze" umocowanego to daj sobie będziesz zerem,bez perspektyw i podwyżek.Idz do prywatnej firmy.Zrobilem to rok temu i zarabiam 2 razy tyle . Ogłoszeń jest mnóstwo

Nick
Były pracownik
 Pytanie
@MZA

jaka "jazda" ?! co wy tu wypisujecie ? zanim jest "jazda" jest normalny "egzamin" na placu manewrowym tylko że 18m przegubem(jak ja, chwile tylko, pracowałem w tym "czyms" to byly jeszcze testy na prawko przed tym !!) NORMALNY EGZAMIN tj 2gi egzamin haha i tak jak ktoś powyżej napisał, MZA nie uznaje decyzji egzaminatora WORDu !!!

1890
Pracownik
 Pytanie
@MZA

Bardzo ciekawe gdyż w momentu gdy ja się zatrudniłem nie było możliwości wyboru lini nikt o tym nie informował tylko dostałem grafik i radź sobie sam. Ciekawości czy są również przewidziane podwyżki dla pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie?

Winin
Pracownik

Dokładnie. Na drugiej zmianie życia nie masz .Dojazdy powodują że każdy dzień to 14 h w plecy minimum . Jak masz fajna kobitę i lubisz swoją rodzinę to szkoda czasu i zdrowia.

1
Bus Driver.
Pracownik
 Pytanie

Sam nie wiesz o czym piszesz. (usunięte przez administratora) Napisałeś o 523 które obsługuje MZA (Kleszczowa i Ostrobramska) oraz o linii 516 (którą to obsługuje Relobus d.Arriva) Najpierw dokładnie przeczytaj co napisałeś a potem bi j pianę. Kandydat nie dostanie jednego dnia 523 a następnego 516.

Xxxxxxx
Pracownik
 Pytanie

20 lat pracy i najniższa stawka. Ludzie co to jest za firma w której pracuje?!!!!! Na szczęście już ostatnie miesiące.

Kolega
Pracownik
@Xxxxxxx

Wiosna idzie. Najlepszy czas na zmiany w swoim życiu. Tutaj nie ma co liczyć na obietnice, że podwyżki od kwietnia itp..... W tej Spółce nigdy pracownik nie był szanowany. Zarobki jak na Warszawę są mizerne. Praca odpowiedzialna. Szkoda gadać.

...4
Pracownik

Zwolnienie lekarskie nie jest podstawą do rozwiązania umowy lekarskiej i każdy sąd cofnie decyzję zarząd wypłaty odszkodowania przywrócenia na stanowisko pracy. W myśl prawa pracy nie jest to rażące naruszenie zasad pracy.

333
Pracownik

Wszyscy narzekają na zarobki piszą że dziadowska firma i wogóle to po co tu pracujecie skoro jest tak źle. Nikt was na siłę nie trzyma zawsze możecie sobie polepszyć zamiast wkólko narzekać

3
Aaaa
Inne
@333

5400 netto plus wysługa

333
Pracownik

Chodzi mi o to że cały czas wszyscy narzekacie zwalniacie się a później wracacie jak bumerangi. Skoro pracujesz tu tyle czasu że zostało Ci trochę do emerytury to widocznie nie było tak źle. A jak było to trzeba iść do prywaciarza dostaniesz 8 tys na rękę z czego 5 pod stołem a później emerytury 2 tys i wraz będziesz narzekał. Niektórym nigdy się nie dogodzi

3
Ryszard
Inne
@333

Wracacie? Czyli mimo tego, że pracownicy zwalniają się ze względu na nieodpowiadające im warunki, to firma i tak przyjmuje ich z powrotem? Pytanie czy robią to z dobrej woli czy po prostu po zwolnieniu się niektórych osób nie ma kto przyjść?

1
90000
Pracownik
 Pytanie

Kiedy wrzucają kasę dla zatrudnionych na umowę zlecenie? W umowie jest do 20 czy wrzucają ja wcześniej? Jestem nowy także proszę o odpowiedź a nie hejt.

3
Kaczmar
Pracownik
@90000

15stego każdego miesiąca.

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

heheszek
Pracownik

Odinstaluj i zainstaluj starszą wersję, poszukaj w pamięci telefonu starszej wersji, którą ściągałeś. U mnie działa wersja 76

1
RobertoR1
Inne
@heheszek

Starsza wersja działała chwilę, teraz nie działa już żadna a powrót do najnowszej skutkuje logowaniem z komunikatem, że są błędne dane logowania. (usunięte przez administratora)na kółkach.

Pracodawca

@RobertoR1

Nowa aplikacja, która zastąpi livebus zostanie udostępniona w ciągu kilku-kilkunastu dni. Prosimy jeszcze o chwilkę cierpliwości

Pracodawca

 Aktualność
Solaris i Busnex wybrani w przetargu
Komisja przetargowa Miejskich Zakładów Autobusowych wybrała firmy, mające dostarczyć trzydzieści nowych autobusów elektrycznych dla Warszawy. Jest to znany w stolicy Solaris, a także Busnex, który jest przedstawicielem chińskiego koncernu Yutong.
Pierwsza część przetargu obejmowała dostawę 12 autobusów elektrycznych o długości dwunastu metrów, z zasilaniem zarówno przez wtyczkę, jak też przez ładowarkę pantografową wysokiej mocy. Jako najkorzystniejsza została uznana oferta firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Dwadzieścia autobusów Solaris Urbino 12 Electric jeździ już od kilku lat po ulicach Warszawy. Najczęściej pojazdy można spotkać na trasie linii 222.
Debiutantem jest za to firma Busnex, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w drugiej części postępowania – na 18 elektrobusów High Energy o zwiększonej mocy baterii. Tu również chodzi o dostawy pojazdów dwunastometrowych. Busnex jest przedstawicielem chińskiego Yutonga, który realizował między innymi wielki kontrakt na 888 elektrobusów na mundial w Katarze. W Polsce Yutongi także jeżdżą już w kilkunastu miastach, a w MZA Yutong U12 jest eksploatowany w ramach rocznych testów.
W ciągu dziesięciu dni można odwołać się od wyników postępowania.

Zostaw merytoryczną opinię o MZA - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w MZA?

    Zobacz opinie na temat firmy MZA tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 1883.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w MZA?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 1724, z czego 297 to opinie pozytywne, 363 to opinie negatywne, a 1064 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy MZA?

    Kandydaci do pracy w MZA napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

MZA
Przejdź do nowych opinii