MZA

1.5 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Komunikacja na święta
W okresie świątecznym czekają nas zmiany w kursowaniu Warszawskiego Transportu Publicznego. Mniej autobusów pojawi się już w Wielki Czwartek – w pierwszym dniu ferii szkolnych
28 marca (Wielki Czwartek)
Uczniowie zaczynają przerwę świąteczną już w czwartek, więc i część autobusów będzie miała ferie. Zawieszone zostanie kursowanie linii „szkolnych” 320, 332, 339, 356, 379, a dla linii 114, 121, 142, 150, 152, 164, 211, 314, 502 nie będzie kursów wykonywanych tylko w dni nauki szkolnej (28-29 marca i 2 kwietnia). Autobusy linii 163, 164, 201 nie będą podjeżdżały pod placówki oświatowe, a linie 509523 będą miały specjalne rozkłady jazdy.
Z mniejszą częstotliwością będzie kursowało metro – w godzinach szczytu na linii M1 co 2 minuty 50 sekund, a na linii M2 co 3 minuty 30 sekund.
29 marca (Wielki Piątek)
Komunikacja miejska w Warszawie będzie funkcjonowała w Wielki Piątek podobnie, jak w Wielki Czwartek. Z jednym wyjątkiem – w ten dzień zaczyna się przerwa świąteczna w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego i dlatego dla linii 401 nie będzie kursów wykonywanych w dni nauki szkolnej i akademickiej. Autobusy tej linii nie będą jeździły do pętli Ursynów Płd., tylko z ulicy Wałbrzyskiej skręcą w Rolną i skończą trasę na pętli Metro Wilanowska.
Pociągi metra będą podjeżdżały na stacje z taką samą częstotliwością, jak w Wielki Czwartek.
30 marca (Wielka Sobota)
W tym dniu funkcjonować będzie linia C40 na Cmentarz Północny, która dowiezie pasażerów z Metra Młociny pod bramę zachodnią największej warszawskiej nekropolii. W godzinach 9:00-16:00 zmieni się też trasa autobusów linii 250, które ulicą Dziekanowską dojadą także pod bramę zachodnią Cmentarza Północnego. Autobusy 193 będą kursowały według zmienionego rozkładu.
31 marca-1 kwietnia (Wielkanoc)
Autobusy, tramwaje, metro i SKM będą kursować według świątecznego rozkładu jazdy. Zawieszone zostanie kursowanie wybranych linii autobusowych: 102, 107, 117, 118, 125, 126, 129, 139, 156, 168, 182, 187, 188, 193, 196, 200, 201, 207, 219, 221, 222, 226, 228, 234, 256, 512, 514, 516, Z-5. Niektóre linie będą miały skorygowane trasy: 131, 134, 143, 154, 164, 194, 202, 218, 251, 521735.
W tych dniach zmiany obejmą też tramwaje, które będą jeździć ze zmniejszoną częstotliwością (co 10 i 20 minut). Zawieszone będzie kursowanie tramwajów linii: 13, 18, 27.
Metro będzie kursowało według specjalnego rozkładu jazdy.
2 kwietnia (wtorek)
W poświąteczny wtorek nieczynne będą szkoły i odpoczywać będą studenci, więc zawieszone pozostanie kursowanie linii 320, 332, 339, 356, 379 i nie będzie kursów szkolnych dla linii 114, 121, 142, 150, 152, 164, 211, 314, 502 oraz podjazdów szkolnych linii 163, 164, 201.
Linia 401 będzie miała skróconą trasę (do Metra Wilanowska), a linie 509523 pojadą według specjalnego rozkładu.
Znów, tak jak w dniach 28-29 marca, metro będzie podjeżdżało rzadziej na stacje – w godzinach szczytu na linii M1 co 2 minuty 50 sekund, a na linii M2 co 3 minuty 30 sekund.
3 kwietnia (środa)
W środę Warszawski Transport Publiczny wróci do codziennej rutyny, z jednym wyjątkiem – dla linii 401, której autobusy dojadą tylko do pętli przy Metrze Służew.

Pracodawca

 Aktualność

30 nowych „elektryków” dla stolicy
Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowy na dostawę nowego taboru z firmami Solaris oraz Busnex. Dzięki temu już w najbliższym czasie liczba autobusów elektrycznych w Warszawie wzrośnie do ponad dwustu.
Stolica ze 162 autobusami elektrycznymi jest dziś liderem w skali kraju w rozwoju floty zeroemisyjnych autobusów w komunikacji miejskiej. A już niedługo po warszawskich ulicach będzie jeździć ponad 200 takich ekologicznych pojazdów. Zmieniamy transport publiczny na przyjazny dla środowiska, cichszy i dużo bardziej wygodny. Mieszkanki i mieszkańcy doceniają te działania – już dziś ponad 90 proc. bardzo dobrze ocenia komunikację publiczną w stolicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały właśnie umowy na dostawy kolejnych „elektryków”. Zeroemisyjny tabor zasili 12 Solarisów i 18 Yutongów. Razem z 12 innymi Solarisami, które miasto zamówiło w ubiegłym roku, w stołecznej flocie będą w 2025 roku aż 204 elektryczne autobusy.
Nowe Solarisy i Yutongi
W ramach umowy podpisanej z firmą Solaris Bus & Coach fabryka z podpoznańskiego Bolechowa dostarczy doskonale znany już w Warszawie model Solaris Urbino 12 Electric. Dwanaście pojazdów będzie wyposażonych w pantograf pozwalający uzupełnić energię podczas postojów na pętlach.
Nowe Solarisy będą w pełni niskopodłogowe. Zostaną wyposażone m.in. w: klimatyzację, wyznaczone miejsca dla wózków, system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów przekazujący dane online, monitoring i blokady alkoholowe dla kierowców.
Inną charakterystykę będą miały autobusy zamówione w ramach umowy w firmie Busnex – dystrybutora pojazdów chińskiej firmy Yutong. W tym przypadku pojazdy będą ładowane wyłącznie poprzez kabel na terenie zajezdni. Aby móc wykonywać kursy przez cały dzień, pojazdy będą wyposażone w baterie o większej pojemności. Model Yutong U12 jest znany warszawiakom z testów trwających od maja zeszłego roku. Marka jeszcze bardziej znana jest w swojej ojczyźnie oraz wielu krajach świata. Tylko w zeszłym roku taśmy produkcyjne w trzech fabrykach koncernu opuściło w sumie 36 tysięcy autobusów elektrycznych. Trafiają na rynek krajowy, ale też do Afryki oraz do Azji Środkowej. Do samej Nigerii dotrze w najbliższych aż dwanaście tysięcy Yutongów.
Obaj producenci mają dwanaście miesięcy na dostarczenie nowych pojazdów, ale jednocześnie deklarują, że dostawy chcieliby zrealizować jeszcze w tym roku.
Ciche i zeroemisyjne
To jednak nie wszystkie nowe elektrobusy, które trafią w najbliższym czasie do Miejskich Zakładów Autobusowych. Spółka będzie eksploatować również dwanaście pojazdów zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Autobusy trafią do Warszawy w czterech partiach – pierwszy jesienią 2024 roku, pozostałe do końca lutego 2025 roku w trzech dostawach (trzy pojazdy w pierwszej partii i dwie transze po cztery pojazdy).
Autobusy elektryczne mają wiele zalet, przede wszystkim pomagają dbać o jakość powietrza w Warszawie i komfort życia mieszkańców. Elektryki są ciche i nie emitują spalin. Dlatego nowe autobusy będą kierowane na trasy przebiegające przez centralne rejony stolicy, ale obsłużą również inne rejony miasta.

Pracodawca

 Aktualność

Solaris i Busnex wybrani w przetargu
Komisja przetargowa Miejskich Zakładów Autobusowych wybrała firmy, mające dostarczyć trzydzieści nowych autobusów elektrycznych dla Warszawy. Jest to znany w stolicy Solaris, a także Busnex, który jest przedstawicielem chińskiego koncernu Yutong.
Pierwsza część przetargu obejmowała dostawę 12 autobusów elektrycznych o długości dwunastu metrów, z zasilaniem zarówno przez wtyczkę, jak też przez ładowarkę pantografową wysokiej mocy. Jako najkorzystniejsza została uznana oferta firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Dwadzieścia autobusów Solaris Urbino 12 Electric jeździ już od kilku lat po ulicach Warszawy. Najczęściej pojazdy można spotkać na trasie linii 222.
Debiutantem jest za to firma Busnex, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w drugiej części postępowania – na 18 elektrobusów High Energy o zwiększonej mocy baterii. Tu również chodzi o dostawy pojazdów dwunastometrowych. Busnex jest przedstawicielem chińskiego Yutonga, który realizował między innymi wielki kontrakt na 888 elektrobusów na mundial w Katarze. W Polsce Yutongi także jeżdżą już w kilkunastu miastach, a w MZA Yutong U12 jest eksploatowany w ramach rocznych testów.
W ciągu dziesięciu dni można odwołać się od wyników postępowania.

Pracodawca

 Aktualność

Testujemy wodorowego Autosana

Miejskie Zakłady Autobusowe rozpoczęły testy jednego z najbardziej ekologicznych środków transportu – autobusu wodorowego. Pojazd jest zeroemisyjny – zasilany czystym wodorem, a z rury wydechowej wydobywa się jedynie para wodna. Wyprodukowany w Polsce Autosan Sancity 12 LFH będzie jeździł po Warszawie przez miesiąc. W najbliższych dniach będzie można spotkać go na trasie linii 222.

Miejskie Zakłady Autobusowe już drugi raz sprawdzają w ruchu miejskim najnowocześniejszą technologię wodorową. Nieco ponad rok temu warszawiacy mogli zapoznać się z zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce Nesobusem. Teraz zaś na ulice trafił również polski, stworzony w Sanoku, Autosan Sancity 12 LFH. Pojazd ma długość dwunastu metrów, trzydzieści miejsc siedzących i oczywiście miejsce dla wózków. Jego sercem, poza silnikiem o mocy 230 kilowatów, jest magazyn energii, na który składają się baterie litowo-tytanowe (235 kW) oraz ogniwo wodorowe o mocy 70 kilowatów. Wiedza pozyskana w czasie testów, ma przydać się w przyszłości specjalistom MZA, podczas ewentualnych zakupów taboru wodorowego.
 
Pojazd w Warszawie został przydzielony do zajezdni „Woronicza”. Będzie pojawiał się głównie na trasie linii 222 przebiegającej przez Aleje Ujazdowskie, Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat. Sporadycznie będzie go można spotkać także na innych liniach.
 
Warszawa konsekwentnie od lat odmładza tabor transportu publicznego, tak aby stał on się jak najbardziej przyjazny dla mieszkańców i środowiska. Miejskie Zakłady Autobusowe posiadają już niemal pięćset autobusów zeroemisyjnych i niskoemisyjnych. W tej liczbie mieści się 335 autobusów gazowych, a także 160 elektrycznych. Do tego stołeczny przewoźnik prowadzi długotrwałe testy dwóch kolejnych elektrobusów marek MAN i Yutong. To jednak nie wszystko. Już w tym roku zaczną napływać do stolicy kolejne autobusy na prąd. Dwanaście przegubowców zamówił Zarząd Transportu Miejskiego, a na najlepszej drodze do zakupu kolejnych trzydziestu są MZA – w tej chwili trwa ocena ofert w przetargu, do którego zgłosiło się czterech oferentów z całego świata. Szykowany jest też kolejny przetarg – tym razem na osiemdziesiąt zeroemisyjnych elektrobusów przegubowych i nieco krótszych – o długości dwunastu metrów.

Pracodawca

 Aktualność

Bliżej nowych „elektryków”
Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają zasilić swoją flotę o trzydzieści fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Oferty na dostawę tych pojazdów złożyli potentaci z całego świata.

Przetarg na dostawę nowych elektrobusów został podzielony na dwa zadania. W pierwszej części znalazło się dwanaście autobusów High Power o długości 12 metrów (klasa maxi), które mogą być zasilane zarówno za pomocą ładowarki wtyczkowej, jak też poprzez pantograf.
W tej części swoje oferty złożyły:
Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 38.080.800,00 złotych brutto
Daimler Buses Polska Sp. z o.o. – 39.837.240,00 złotych brutto
Irizar e-mobility SL – 44.139.985,00 złotych brutto
 
Drugim zadaniem w przetargu jest dostawa 18 autobusów dwunastometrowych High Energy, które mogą być ładowane wtyczką. Chęć produkcji tych pojazdów złożyli następujący oferenci:
Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 60.393.492,00 złotych brutto
Busnex Poland Sp. z o.o. – 58.272.480,00 złotych brutto
Irizar e-mobility SL – 64.431.737,45 złotych brutto

Miejskie Zakłady Autobusowe są posiadaczem największej floty autobusów zeroemisyjnych w Polsce i jednej z największych w Europie. W tej chwili w barwach stołecznego przewoźnika kursują 162 elektrobusy, w tym dwa testowe marek MAN i Yutong. Wraz z realizacją przetargu na 30 pojazdów oraz zakupami Zarządu Transportu Miejskiego obejmującymi 12 „elektryków” przegubowych, zeroemisyjna flota MZA przekroczy 200 pojazdów.

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

Miło nam Państwa powitać na profilu Miejskich Zakładów Autobusowych sp. z o.o.
 
Platforma GoWork to przestrzeń do wspólnej wymiany informacji. W tym właśnie miejscu, możecie Państwo poruszać istotne sprawy dotyczące pracy w Miejskich Zakładach  Autobusowych sp. z o.o. Zapoznajemy się z każdą opinią i komentarzem. Jesteśmy otwarci na wszystkie sugestie i konstruktywne uwagi, dlatego zachęcamy Państwa do merytorycznej dyskusji.
Jednocześnie informujemy, że komentarze, które będą niezgodne z regulaminem tj. niemerytorycznie, zawierające wulgaryzmy czy godzące w dobre imię pracowników Spółki będą usuwane przez administratora.
 
Zapraszamy do obserwowania naszego profilu.