MOJ s.a.

1.5 Dodaj merytoryczną opinię
O nas
 

 

WŁADZE FIRMY

 

Jacek Kudela
Prezes Zarządu

Przemysław Biskup
Wiceprezes Zarządu

 

HISTORIA

MOJ S.A. jest dynamicznie rozwijającym się nowoczesnym przedsiębiorstwem działającym w branży elektromaszynowej. Od 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Gromadzone od 1913 roku doświadczenie w technologii , stale modernizowany park maszynowy oraz umiejętności i fachowość pracowników pozwoliły nam stworzyć niepowtarzalny zbiór produktów , będący harmonijnie uzupełniającym się zestawem wyrobów własnej produkcji i urządzeń uznanych na świecie producentów.
Naszym klientom oferujemy szeroki asortyment sprzęgieł przemysłowych, sprzęt wiertniczy oraz tzw. urządzenia małej mechanizacji dla górnictwa. Firma posiada własny dział konstrukcyjno-technologiczny. Zatrudnieni w nim specjaliści oferują naszym klientom fachowe usługi doradztwa technicznego i zapewniają prawidłowy dobór naszych urządzeń do rozwiązań i projektów technicznych w zależności od indywidualnych potrzeb i oczekiwań naszych klientów.
Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z ofertą handlową Spółki a zainteresowanych inwestycjami kapitałowymi do wejścia na strony relacji inwestorskich.

 

MOTOCYKL MOJ 130

Jest to jeden z ciekawszych motocykli wytwarzanych w Polsce przed II wojną światową. Był pierwszym modelem produkowanym wyłącznie z polskich części, pochodzących z fabryki jego twórcy, inżyniera Gustawa Różyckiego.

 

 

W lutym 1937 roku, na specjalnie zorganizowanym dla dziennikarzy pokazie, zaprezentowane nowe motocykle - MOJ. Były to pojazdy z krótkiej serii informacyjnej. Pierwsze, seryjnie produkowane MOJ-e pojawiły się na rynku w sierpniu tego samego roku. Pod koniec roku 1937 MOJ przeszedł pierwszą modernizację. Głównymi modyfikacjami wprowadzonymi wówczas była zmiana sterowania skrzyni biegów z ręcznego na nożne oraz korekta kształtu i sposobu mocowania zbiornika paliwa. Zrezygnowano ze stosowania siodłowego zbiornika paliwa, a w jego miejsce zastosowano prostszy, wpuszczany w ramę. W konstrukcji MOJ-a widać było bardzo wyraźnie wpływy niemieckich rozwiązań technicznych.
Kolejną modernizację przeszedł MOJ w drugiej połowie 1938 roku. Zmieniono wtedy cylinder z jedno- na dwuwydechowy, zastosowano proste rury wydechowe oraz krótki króciec dolotowy. Zmiany w układzie dolotowym i wydechowym spowodowały wzrost mocy i prędkości maksymalnej przy zachowaniu tej samej pojemności skokowej. Zmieniono również kształt reflektora i wspornika tablicy rejestracyjnej.
Właśnie ta wersja motocykla, produkowana pod koniec 1938 i do września 1939, jest u nas najbardziej znana i najliczniej zachowana. Były to dobre i solidne motocykle, cenione za swoją wytrzymałość i ciekawy, estetyczny wygląd. Walory tego motocykla doceniło również Wojsko Polskie, zakupując ich pewną partię w celu szkolenia kierowców w jednostkach pancernych.

 

www.moj.com.pl

 
MOJ s.a.