Mark2 Corporation FM Poland Sp. z o.o

3.1 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Mark2 Corporation FM Poland Sp. z o.o

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Paweł Paczek

Pracownik firmy - Country Manager

20.04.2023 11:04

Proszę opowiedzieć coś o sobie. Jakie stanowisko pełni Pan w firmie M2C? Czym się Pan interesuje prywatnie?

Paweł Paczekikona wywiad

Nazywam się Paweł Paczek, w firmie M2C pełnię rolę Country Managera. Jestem odpowiedzialny za polski oddział firmy. Do moich obowiązków należy: opracowywanie strategii biznesowej i realizacja działań wspierających rozwój przedsiębiorstwa, budowanie relacji z partnerami biznesowymi i dostawcami, reprezentowanie firmy i budowanie silnych relacji z klientami, utrzymywanie wysokiego poziomu standardów operacyjnych we wszystkich usługach - od ochrony, sprzątania, utrzymania technicznego po inteligentne technologie, a także zarządzanie zespołem new business oraz biurem. Moja praca to w znacznej mierze rozmowy – z klientami, partnerami biznesowymi, moim zespołem. Z drugiej strony praca wymaga ode mnie umiejętności analitycznego myślenia, planowania, przewidywania i szybkiego podejmowania decyzji. Prywatnie jestem ogromnym fanem sportu - gram w piłkę nożną, siatkówkę oraz koszykówkę. Interesuję się także tańcem ludowym, przez ponad 30 lat tańczyłem na scenie.

Czym zajmuje się firma M2C? W jakim sektorze działa?

Paweł Paczekikona wywiad

Świadczymy kompleksowe usługi zarządzania nieruchomościami oraz dbamy o utrzymanie czystości, konserwację i ochronę obiektów.  Jesteśmy polskim oddziałem czeskiej firmy, obecnej na regionalnym rynku od ponad 30 lat. M2C jest u naszych sąsiadów liderem w swoim obszarze działalności i z powodzeniem rozwija się w innych krajach. Korzystamy z branżowego doświadczenia, know-how oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych oferując ochronę, obsługę techniczną oraz sprzątanie, wspierane przez dział technologiczny. M2C to obecnie około 8500 zatrudnionych osób i 1300 klientów, w 13 państwach. Przekłada się to na nieocenioną wiedzę i pełen profesjonalizm, wynikający z bardzo różnorodnych doświadczeń.

Od jak dawna funkcjonuje polski oddział?

Paweł Paczekikona wywiad

M2C działa w Polsce od 2015 roku. Zaczęliśmy od jednego biura w Warszawie a obecnie posiadamy także biura w Katowicach i we Wrocławiu. O naszym rozwoju świadczy jednak liczba klientów i pracowników. Polski zespół liczy ponad 600 osób, w większości są to osoby zatrudnione w ochronie. Obsługujemy ponad 50 obiektów, co kilka miesięcy zwiększając ich liczbę. Rozpoczynaliśmy od usług ochrony oraz utrzymania czystości i obsługi technicznej. Aktualnie stawiamy także na technologie.

Kto znajduje się w portfolio Państwa klientów?

Paweł Paczekikona wywiad

To, co bardzo lubię w tej pracy, to różnorodność segmentów, dla których świadczymy swoje usługi. Współpracujemy z: hotelami, centrami logistycznymi, magazynami, centrami handlowymi, najemcami centrów handlowych, biurowcami, zakładami produkcyjnymi. Każdy obiekt ma swoje specyficzne wymagania i każda współpraca jest inna. Oferty przygotowujemy indywidualnie pod potrzeby klienta - niekiedy chodzi o ochronę fizyczną oraz całe systemy inteligentnego monitorowania hal, innym razem to zapewnienie czystości części wspólnych parku handlowego. W skrócie, można powiedzieć, że pracujemy z nieruchomościami komercyjnymi. Zatrudniamy 600 osób i działamy właściwie na terenie całego kraju. Jesteśmy zawsze tam, gdzie potrzebują nas klienci.

Proszę opowiedzieć o zintegrowanej obsłudze nieruchomości.

Paweł Paczekikona wywiad

Zintegrowana obsługa nieruchomości opiera się na 3 filarach: ochronie, utrzymaniu czystości i utrzymaniu technicznym budynku. W coraz większym stopniu obszary te są dodatkowo wspierane przez nowoczesne rozwiązania technologiczne. Kompleksowa obsługa jest przede wszystkim bardzo opłacalna i wygodna dla klienta. Zamiast negocjować warunki współpracy z trzema różnymi podmiotami i opłacać faktury od różnych podwykonawców, nasi klienci mają wszystko w jednym miejscu, u jednego managera prowadzącego projekt. W takiej sytuacji możemy zaproponować klientom atrakcyjniejsze ceny. Jesteśmy w stanie podpisać jedną umowę i wystawić jedną fakturę za całościową miesięczną obsługę. Podkreślam jednak, że nie musimy tego robić, ponieważ współpracujemy też z klientami, którzy decydują się na zintegrowane usługi, ale wolą oddzielne płatności.

Proszę opowiedzieć o technologiach wykorzystywanych do administrowania budynkami i bezpieczeństwem.

Paweł Paczekikona wywiad

Nasz dział technologiczny jest bardzo rozbudowany. Posiadamy wewnętrzny zespół programistów, którzy mogą tworzyć oprogramowania i produkty, doskonale dopasowane do potrzeb klienta. Mamy kilka flagowych rozwiązań, np. mLOG, dedykowany głównie branży logistycznej, który ułatwia kontrolę przepływu towaru, pojazdów i przemieszczania się osób. Jeden system może zarówno pokierować kierowcę tira do odpowiedniego miejsca rozładunku, jak i określać później położenie poszczególnych palet czy produktów. Zmniejsza to ryzyko strat i kradzieży. Użytkownik ma dostęp do danych z poziomu aplikacji, więc informacje są dostępne w czasie rzeczywistym i od ręki.

Czy zarządzanie budynkami również odbywa się przy pomocy aplikacji?

Paweł Paczekikona wywiad

W samym zarządzaniu budynkiem przydaje się Flowbox, czyli system integrujący wszystkie już istniejące systemy w budynku. Istnieje także możliwość dodania nowych systemów. W ten sposób mamy w jednym miejscu dostęp do sterowania chociażby roletami czy oświetleniem, do stanu zużycia energii, a także do alertów informujących o konieczności opróżnienia kontenerów z odpadami.

A jakie aplikacje wykorzystujecie Państwo podczas obsługi centrów handlowych?

Paweł Paczekikona wywiad

Centra handlowe interesują się natomiast systemem Innolytics, który zapewnia synergię systemów kamer i czujników, i znajduje zastosowanie równolegle w ochronie i marketingu. Na podstawie wgranych algorytmów pozwala zidentyfikować potencjalnie groźne zachowania, weryfikuje zeskanowane produkty z wydanymi paragonami, dostosowuje reklamy w przestrzeni centrum do przechodzących akurat klientów, analizuje zachowania konsumentów, i wiele więcej.

Jakich pracowników Państwo poszukujecie?

Paweł Paczekikona wywiad

Świadczymy usługi ochrony, sprzątania, utrzymania zieleni i konserwacji budynków, więc będą to stanowiska związane z tymi działaniami. Poszukujemy przede wszystkim pracowników ochrony: ochroniarzy, kierowników ochrony, analityków systemu kontroli oraz pokrewnych. Warto zaznaczyć, że w przypadku pracy w ochronie, płeć pracownika nie ma żadnego znaczenia, a kobiety coraz częściej zatrudniają się w tej branży. W tym zawodzie istotne są: uważność, odpowiedzialność i rzetelność. Zatrudniamy zarówno osoby młodsze jak i starsze, oraz te bez doświadczenia i z doświadczeniem. Obsługujemy wiele różnorodnych obiektów, stąd zapotrzebowanie na szerokie kompetencje pracowników. Zapewniamy szkolenia i pełne umundurowanie, oraz przygotowujemy naszych pracowników do pełnienia swoich obowiązków tak, aby czuli się pewnie. Zależy nam na tym, by nasi pracownicy działali efektywnie i reagowali, gdy tylko zauważą jakieś zagrożenie lub uchybienie. Jest to bardzo odpowiedzialna funkcja. Często to miękkie kompetencje okazują się kluczowe, ponieważ osoby z poczuciem odpowiedzialności, szybko podejmujące decyzje i zachowujące zimną krew, potrafią stanąć na wysokości zadania, czyli uratować życie klientom centrum handlowego lub po prostu nie dopuścić do kradzieży.

Jakie są stereotypy dotyczące pracy w ochronie?

Paweł Paczekikona wywiad

Mam wrażenie, że praca w ochronie często kojarzy się ludziom z siedzeniem przy szlabanie lub na krześle przed monitorem. W rzeczywistości pracownicy ochrony są w znacznej mierze w ruchu – przemieszczają się po obiekcie, sprawdzają pomieszczenia, odznaczają punkty kontrolne. Oczywiście w zależności od budynku i stanowiska, praca może się różnić. Czym innym zajmuje się kontroler systemu i danych, a czym innym ochroniarz w recepcji. Często jest to praca zmianowa. Wszystko tak naprawdę zależy od potrzeb i wymagań klienta. Współpracujemy z różnorodnymi podmiotami. Niektórzy mają zapewnioną fizyczną ochronę 24/7, inni tylko w ciągu dnia, jeszcze inni decydują się na zdalne systemy ochrony. Zdalne nie oznacza w pełni bezobsługowe – tutaj bardzo ważną rolę pełnią właśnie kontrolerzy i analitycy.

Jak prezentuje się struktura Państwa firmy?

Paweł Paczekikona wywiad

M2C Facility prężnie się rozwija. Poza znacznie rosnącą liczbą obsługiwanych obiektów, a więc i dużym wzrostem zatrudnienia w ochronie, sprzątaniu i technicznej obsłudze budynków, mamy też zespoły: operacyjny, sprzedażowy i administracyjny. Tutaj dużo rzadziej szukamy nowych osób, ale zdarza się, że prowadzimy rekrutację na stanowisko księgowej lub business managera.

Czy firma zatrudnia osoby niepełnosprawne?

Paweł Paczekikona wywiad

Tak, jak najbardziej wspieramy zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Podchodzimy do naszych pracowników indywidualnie. W naszych obiektach pracują osoby z orzeczeniami o różnych stopniach niepełnosprawności, a poszczególne stanowiska pracy są dostosowane do możliwości osób zatrudnionych.

W jaki sposób firma dba o dobrostan pracowników?

Paweł Paczekikona wywiad

Przede wszystkim stawiamy na rozwój pracownika. Oferujemy jasną ścieżkę kariery i bardzo cenimy inicjatywę naszych pracowników. Osobom, które wiążą swoją przyszłość z branżą ochroniarską, zapewniamy kurs na wykwalifikowanego pracownika ochrony. Stawiamy na edukację i wzmacnianie kompetencji, dlatego często szkolimy nasze zespoły. Istnieje też możliwość skorzystania z prywatnej opieki medycznej, grupowego ubezpieczenia zdrowotnego i pakietu sportowego na preferencyjnych warunkach.

Jaki rodzaj umowy Państwo oferujecie?

Paweł Paczekikona wywiad

Oferujemy umowę o pracę oraz na zlecenie. Jest to zależne od preferencji kandydata oraz warunków, jakie zapewnia dany obiekt.



Mark2 Corporation FM Poland Sp. z o.o