Oferty pracy w obsłudze klienta w Siedlcach — zakres obowiązków w branży
Branża obsługi klienta to bardzo szeroka dziedzina, w której pracuje zarówno doradca klienta w banku, jak i kelner w restauracji. Powoduje to, że również zadania, jakie związane są z pracą w Siedlcach w obsłudze klienta, są bardzo różne i nie da się tu wyznaczyć jednego zakresu obowiązków. Dlatego zawsze warto szczegółowo przeczytać opis stanowiska zawierany w każdej ofercie pracy.
Dokładne zadania zależą m.in. od tego, jakie będzie potencjalne, przyszłe miejsce pracy osoby poszukującej zatrudnienia oraz jakimi dysponuje kompetencjami. Niemniej każda osoba pracująca w obsłudze klienta w Siedlcach powinna wiedzieć, że działając w tej branży, jej zadaniem jest m.in. jak najlepsze reprezentowanie firmy. Niezależnie od tego czym dokładnie zajmuje się pracownik, jego rolą jest zapewnienie tak pozytywnego doświadczenia danego klienta z konkretną marką, firmą, produktem, usługą itd., żeby klient był zadowolony i wrócił.
Pozyskiwanie nowych klientów czy kontrahentów, a także budowanie i utrzymanie pozytywnych skojarzeń na długie lata to duże wyzwanie pracowników tej branży. Często należy do nich również realizacja wyznaczonych celów sprzedażowych. Niejeden pracownik obsługi oferuje klientom fachowe doradztwo, stara się rozpoznawać potrzeby klientów, pomaga rozwiązać ich problemy i zajmuje się indywidualnie każdym klientem.
Zdalna obsługa klienta — praca w Siedlcach także w trybie home office
Zatrudnienie na niektórych stanowiskach związanych z obsługą klienta to praca mobilna. Na przykład handlowiec stara się pozyskiwać nowych klientów na podległym terenie Siedlec i okolic miasta. Często oznacza to regularne podróże służbowe. Kiedy indziej obsługa klienta to również praca zdalna.
Mieszkańcy Siedlec mogą pracować dla firm, których siedzibami są takie miasta jak np. Warszawa. Wszystko dzięki telefonicznej obsłudze klienta, która stanowi dużą część tej branży. Konsultanci obsługujący klientów w sposób zdalny odpowiadają np. na połączenia przychodzące i współpracują z działem technicznym, aby rozwiązać na odległość problemy zgłaszane przez klientów.
Dla kogo praca w obsłudze klienta w Siedlcach to dobra droga kariery?
Zapoznanie się z elementami ofert pracy w obsłudze klienta z Siedlec oznaczonymi najczęściej jako "Czego oczekujemy" albo "Wymagania", pozwoli odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteśmy dobrym kandydatem do podjęcia pracy w tej branży. Jest ona szeroka, zatem, podobnie jak w przypadku zakresu obowiązków, trudno wyznaczyć także jedną, niezmienną listę, tego czego oczekują od kandydatów pracodawcy. Doświadczenie jest zawsze w cenie, ale wiele stanowisk związanych z obsługą klienta nadaje się np. na pierwszą pracę, czyli jest przeznaczane także dla osób bez bogatego CV.
Podobnie jest z wykształceniem. Od osoby chcącej pracować jako doradca finansowy w banku pracodawca wymaga ukończenia kierunkowych studiów wyższych, ale nikt nie będzie miał takich oczekiwać np. wobec kelnera. Niemniej każdy pracodawca szukający pracownika obsługi klienta w Siedlcach sprawdzi, czy kandydat jest przygotowany do pracy z innymi ludźmi. Kluczowe są tutaj takie kompetencje miękkie jak np.:
- rozwinięta komunikatywność,
- empatia,
- asertywność,
- umiejętności sprzedażowe,
- cierpliwość,
- wysoka kultura osobista,
- umiejętność radzenia sobie z trudnym klientem i ze stresem,
- umiejętność panowania nad własnymi emocjami,
- nastawienie na rozwiązywanie problemów,
- chęć do nauki,
- uprzejmość.
Niemal na każdym stanowisku ceni się także znajomość języka angielskiego, która pozwala obsługiwać również zagranicznych klientów. W pracy mobilnej przyda się czynne prawo jazdy kategorii B, a przy zdalnym trybie wykonywania obowiązków, konieczna jest dobra dykcja i przyjemny głos. Każdy pracownik obsługi klienta z Siedlec powinien także liczyć się z tym, że branża ta często wiąże się ze zmianowym trybem zatrudnienia, a to oznacza np. pracę również w niektóre weekendy.
Praca w obsłudze klienta — Siedlce i lokalny rynek zatrudnienia
Szukasz stałej pracy w Siedlcach? Obsługa klienta to branża gwarantująca stabilne zatrudnienie. Pełny etat, umowa o pracę na lata i pakiet socjalny są standardem na lokalnym rynku. Na chętnych czeka także umowa zlecenie. To wygodna forma zatrudnienia zwłaszcza dla pracowników dodatkowych. W obsłudze klienta w Siedlcach nie brakuje także ofert pracy dorywczej.
Z uwagi na niskie wymagania na niektórych stanowiskach i możliwość elastycznego dopasowania grafiku pracy obsługa klienta w Siedlcach to doskonała branża dla studentów, młodych pracowników, młodych rodziców czy pracowników tymczasowych. Główny Urząd Statystyczny podaje, że handel i usługi tworzą tu 25,6 proc. rynku zatrudnienia, co oznacza, że w Siedlcach nie brakuje miejsc pracy związanych także z obsługą klientów.
Również wyniki badania "Barometru Zawodów" na 2023 rok pokazują, że w mieście brakuje bardzo wielu pracowników. Wakaty dotyczą głównie takich sektorów jak ochrona zdrowia, rolnictwo, księgowość i finanse, przemysł i przetwórstwo, technologie informatyczne, oświata, budownictwo, motoryzacja, gastronomia, usługi, transport, administracja, e-commerce, służby mundurowe i socjalne, HR oraz marketing.
Średnie zarobki w ofertach pracy w obsłudze klienta w Siedlcach
Ciężko określić, jakie kwoty zarobków pracownikom obsługi klienta oferują akurat Siedlce. Specjalista ds. obsługi klienta w skali całego kraju otrzymuje natomiast średnio 5,1 tys. zł brutto miesięcznie. Tak wynika z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak. Z tego źródła wiemy również, że mediana zarobków pracownika młodszego stażem to 4,6 tys. zł brutto miesięcznie, a starszy specjalista ds. obsługi klienta pobiera przeciętnie 5,8 tys. zł brutto miesięcznie.
Dodatkowo pracownicy obsługi klienta mogą liczyć na różne benefity pozapłacowe. Standardem na rynku jest m.in. możliwość pracy zdalnej, prywatna opieka medyczna, jak i karnety na siłownie i do klubów fitness. Poziom wynagrodzeń zależy od wielu czynników. Wpływ na grubość portfela pracownika mają np. jego warunki zatrudnienia, w tym rodzaj umowy, forma etatu czy tryb wykonywanych zadań. Zawsze liczy się także doświadczenie, staż pracy oraz pozostałe kwalifikacje.
Firmy opłacają swoje kadry stawkami, na które wpływa nawet wielkość danego zakładu, jego dokładna branża oraz lokalizacja. Pensja wzrasta, im większa jest odpowiedzialność ponoszona przez pracownika, dlatego m.in. koordynator, manager czy kierownik to osoby zarabiające znacznie więcej.
Gdzie znaleźć aktualne oferty pracy w obsłudze klienta w Siedlcach i okolicy?
Siedlce, kontakt B2B, województwo mazowieckie, umowa o pracę — to przykładowe kryteria, w oparciu o które możesz szukać pracy w obsłudze klienta na GoWork.pl. Na tej stronie wygodnie wybierzesz umowę, formę etatu, tryb zatrudnienia, lokalizację oraz stanowisko lub branżę. GoWork.pl pomoże Ci szybko znaleźć stałą pracę, pracę dodatkową, pracę dla cudzoziemca, staż dla studenta lub pracę od zaraz.
Portal jest drugą najpopularniejszą witryną w kraju, zbierającą ogłoszenia o pracę z całej Polski. Skorzystaj z kilku funkcji, które jeszcze bardziej usprawnią i skrócą czas, jaki przeznaczysz na poszukiwanie zatrudnienia. Na GoWork.pl wszystkie najlepsze oferty pracy zapiszesz w prywatnym koszyku. Dzięki temu nigdy nie zgubisz żadnego interesującego ogłoszenia.
Opcja "multi aplikowania" pozwoli Ci odpowiedzieć nawet na setki ofert pracy jednocześnie. Powiadomienia o nowych ogłoszeniach z Twoimi kryteriami zagwarantują, że staniesz się jedną z pierwszych aplikujących osób. Swojego potencjalnego pracodawcę sprawdzisz na forum GoWork.pl. Dowiesz się tu, jakie opinie o danej firmie z Siedlec mają jej byli i obecni pracownicy.
Pomoc z Urzędu Pracy w znalezieniu pracy w obsłudze klienta w Siedlcach
W znalezieniu pracy w obsłudze klienta pomaga także Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach. Kontakt z pracownikami urzędu nawiążesz zdalnie lub osobiście, w placówce przy ul. Kazimierza Pułaskiego 19/21. Telefon PUP-u w Siedlcach to 25 794 38 31. Strona internetowa — siedlce.praca.gov.pl. W bazie Powiatowego Urzędu Pracy w Siedlcach znajdują się oferty, na które mogą aplikować jedynie osoby zarejestrowane w urzędzie jako bezrobotni mieszkańcy regionu.
Dlatego też warto skorzystać z tej usługi, zwłaszcza że rejestracja może przebiec bardzo szybko i jedynie za pośrednictwem strony internetowej. Proces jest prosty, zarejestrować można się w dowolnej chwili i bez wychodzenia z domu. Warto skorzystać z takiej opcji, jeśli nasze samodzielne poszukiwania pracy w obsłudze klienta w Siedlcach nie przynoszą zamierzonych efektów.
Urząd może skierować nas także na krótkoterminowy staż zawodowy, umówić konsultację z profesjonalnym doradcą rynku zatrudnienia, przyznać fundusze na rozkręcenie własnego biznesu albo umożliwić uczestnictwo w kursie lub szkoleniu podnoszącym kompetencje. Placówka prowadzi wiele działań pomagających w skutecznym poruszaniu się po rynku pracy w Siedlcach i okolicy.