(usunięte przez administratora) Podejście 0-1 do pracownika. Po tygodniu szkolenia usłyszałam, że nie pracuje wystarczająco szybko jak osoby z 3 letnim doświadczeniem. Po każdym kontakcie z klientem, demotywujące rozmowy z project managerką '' zobacz nawet tego nie potrafisz zrobić'' '' ja jak byłam na twoim stanowisku, to nawet takich błędów nie robiłam'', '' to powinno być szybciej zrobione''. Demotywująca forma szkolenia, wytykanie samych błędów. Ale jakie błędy konkretnie to nikt już nie powie. Komunikacja i dobra atmosfera w pracy/ zespole jest istotna- tutaj tego nie ma. Za to pisanie caps lockiem '' ty nie masz myśleć, ty masz robić'' to tekst który usłyszysz na co dzień :) Sposób komunikacji bardzo protekcjonalny, bo jak inaczej określić tego typu zwroty. Wyjścia do toalety i czas tam spędzony jest zaznaczany w systemie i wliczany do produktywności. Na wykonanie raportu po kliencie 30 sekund- jeśli przekroczy się ten czas to donosimy na ciebie. Warto również wspomnieć o spotkaniach integracyjnych całego zespołu, na których wystarczy odejść od stolika i jeden kombinuje na drugiego jak tutaj Ciebie z projektu wykopać.
Śmierć mózgowa firmy. Ciągle nowe emisje akcji w celu pozyskania środków na trwanie. Firma w stanie śmierci klinicznej. Tak że tak.
Chce uzyskać e-mail do pracownika Atos czy ktoś z pracowników może mi w tym pomoc
Witam chciałbym dostać się do ATOSU na stanowisko cyber security analisys (jeśli dobrze pamiętam) jako osoba posiadająca średnia /podstawową wiedzę na temat IT oraz cyber security, na jakie wynagrodzenie mogę liczyć? Jak wygląda praca na tym bądź podobnym stanowisku?
Moje doświadczenie z rozmową kwalifikacyjną w Atos było mieszane. Pierwszy etap był przyjemny - spotkałem się z miłą panią Ewą, która prowadziła rzeczową rozmowę. Atmosfera była przyjazna, co pozwoliło mi czuć się komfortowo i swobodnie przedstawić moje umiejętności i doświadczenie. Niestety, drugi etap rozmowy był zupełnie odmienny. Byłem zaskoczony agresywnym i niemiłym podejściem rozmówcy. Czułem się jakbyłem pod ciągłym ostrzałem artyleryjskim w okopach. Zastanawiałem się czy przerwać rozmowę czy jakoś wytrzymać te 20’. Pytam : "jakie cechy powinien mieć idealny kandydat aby nawiązać to umiejętności. Odp. „Przeczytaj proszę sobie przeczytać specyfikację pracy.". To doświadczenie wzbudziło we mnie obawy dotyczące atmosfery w tej firmie. Nie chciałbym pracować w środowisku, gdzie agresja jest powszechna. Zależy mi na miejscu pracy, gdzie czuję się doceniony i wspierany. Wolę pozostać w swoim korpo :)
Capacity i utylizacja
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Chciałbym e-mail do pracownika w firmie Atos?
Pracowałem na security T1 i moja opinia ograniczać się będzie do tego działu. W zależności do jakiego zespołu traficie wasze doświadczenia mogą być różne. Jeśli waszą menago będzie A to nie macie się o co martwić. Nastrój i relacje w teamie 9/10. Menedżerka stara się załatwiać wszystko najlepiej jak się da i można ze świecą takiej szukać. Jeśli chodzi o workload to bywa różnie. Nocki są spokojne, ale w zależności od klienta rano i po południu bywa że nie ma czasu na dodatkowe aktywności typu kursy. Szkolenia dla członków T1 organizowane przez wyższy tier ograniczają się do "wyklikaj to tutaj" bez specjalnego sensu i głębszego tłumaczenia logiki postępowania. Można dostać voucher na certyfikacje, ale trzeba liczyć się z tym, że będziesz czekać na niego rok. Podwyżki istnieją, ale nie nadążają za ofertami dla nowych pracowników. Tj. pracownik pracujący chociażby rok i dostający podwyżki będzie zarabiał mniej niż osoba właśnie przyjęta. Atos jest dobrą trampoliną, ale słabym płatnikiem w porównaniu do innych firm z branży. Nie trzeba się martwić o siedzenie na benchu bo zawsze jest klient do obsługi. Umowy o pracę są uczciwe, okres próbny i od razu po nim czas nieokreślony. Z plusów to Atos ma całkiem sensowny system premiowy. Poza co miesięcznymi dodatkami typu 50/60zł w systemie benefitowym można liczyć na paczki świąteczne, dodatki pieniężne na święta (w systemie benefitowym) oraz praktycznie podwójną wypłatę 2 razy w roku. Jeśli chodzi o awans. Jest on osiągalny, ale wiedzę trzeba nabyć samemu, a w przypadku przejścia z T1 na T2 jest jej sporo. Nie ma co liczyć na indywidualne obszerniejsze szkolenia od T2 bo oni też mają swoją pracę. Podsumowując, polecam pracę dla juniora. Po zdobyciu doświadczenia najlepszym co można zrobić to zmienić firmę w celu zmaksymalizowania zysków i być może wrócić z większą wiedzą po roku i negocjować stawkę od nowa na wyższym stanowisku.
Jakie sa obecnie widelki na Junior IT Support Specialist?
Nie staraj się i omijaj lepiej atosa szerokim łukiem. Lepiej mieć szacunek do siebie, niż być poniżanym w tej firmie :)
Atos niestety pada. Polityka płacowa nie istnieje. Specjaliści zarabiają o 1/3 mniej niż gdzie indziej. Managerowie na coraz niższym poziomie, potrafią kłamać w oczy byle tylko jeszcze przez kolejne miesiące utrzymać pracowników. Odejścia w moim zespole - 25% w tym roku.
to smutne że po tylu latach tak nas robią w konia :( Konkurencyjne zarobki sa chyba tylko dla nowych. Ci kilka lat trzeba zmieniac swoją rolę. Nawet jakby człowiek lubił o co robi nie mozna zostać na tym samym stanowisku bo bedziesz mieć połowę tego co nowi :(
Beznadziejna firma, marnująca czas ciężko pracującym, ambitnym ludziom, proponując stawki za (usunięte przez administratora) pieniądze. Unikajcie tej firmy szerokim łukiem, szkoda waszych chęci.
Na jakie widełki można liczyć na stanowisku Service Manager?
Przepracowałem tam blisko 10 lat. Chyba większość z moich kolegów odeszła, bądź odeszła i przyszła. Otrzymanie w inny sposób rozsądnego wynagrodzenia jest praktycznie niemożliwe. Musisz położyć papiery, żeby ktoś zaczął z tobą poważnie rozmawiać. No chyba, że jesteś architektem o którego stratę trzęsą portkami. Nie polecam na dłużej. Trzeba się w odpowiednim momencie ocknąć i spadać. Kiedyś było great place to work, dzisiaj - great place to walk. Poza tym warunki pracy są ok.
ostatnio szef na spotkaniu działu mi powiedział: porozmawiaj z kolegami, odpowiedziałem mu: - ale moi koledzy już dawno się stad zwolnili. to są najwyzej współpracownicy :)
Widzę tu sporo określeń "call center", mnie jednak zapewniano, że calli jest bardzo mało, głównie tickety. Jak to jest, dużo się gada z ludźmi przez telefon czy raczej siedzisz i trzaskasz tickety? Czy 1 linia to typowa słuchawka?
Zależy od dnia. Angielska "słuchawka" - bywało 10 telefonów/dziennie. Bywało też 30 telefonów/dziennie. Oczywiście na osobę.
Moim zdaniem - nie ma szans na "angielskiej słuchawce". Jakbyś dostała max premii + dodatek za zdalne to miałabyś max 5300 brutto. Na niemieckiej/francuskiej - myślę, że to 4500 na rękę osiągalne bez problemu (jako podstawa).
Nie rozumiesz specyfiki tej pracy lub zwyczajnie zostałaś okłamana. W IT Support calli możesz mieć nawet 40 dziennie, tutaj robisz Tickety i do tego requesty z e-maili oraz self service. Oczywiście musisz to wszystko pogodzić. Wszystko zależy też od projektu i ich wymagan. Linia brytyjska to brytyjski kalendarz pracy. W polskie święta normalnie pracujesz. Moja rekomendacja? Nie bierz tej pracy i żadnej która ma związek z Customer Support. To jest tragedia.
Jakby co to tak, okazało się to zwykłym call center, a może nawet gorzej, bo jeszcze prócz połączeń ogarniasz inne rzeczy. Zostałem na rekrutacji, że tak powiem, zrobiony w balon. Ogółem cyrk na kółkach, nie polecam tracić czasu, tylko jeśli macie naprawdę ogromną odporność na chaos, niekompetencję i stres. Pewnie można trafić na spoko ogarnięty projekt, ale to loteria. Jak nie macie innej opcji albo chcecie spróbować to ok. Ale polecam wysyłać cefałki dalej, bo szybko może okazać się, że będziecie chcieli zwiewać.
Zależy od działu. Na Siemens korpo ludki na szkoleniach zalecają żeby w okresie między 9-11 nie chodzić do toalety. Średnia liczba cali to ponad 20. Generalnie odradzam.
Hello. I'm Chucky ;) Mam pytanie czy bez wiedzy informatycznej i technicznej to trafia się po wstępnym przeszkoleniu tylko na słuchawkę do rozwiązywania problemów czy jest możliwość innego stanowiska pracy? Znam dwa języki a o informatyce nie mam pojęcia bo to nie moja branża, studia mam menadżerskie a doświadczenie kompletnie inne niż specyfika firmy.
Zalapalem się na staz z studiow, opisze w krótkich i zwięzłych słowach: oferta byla na miejsce on-site support. Zapewniano mnie ze bedzie to pomóc w ticketach, wymianach sprzętów etc. Rzeczywistość? Siedzenie na magazynie i sprzątanie, robienie za chłopca na „posylki” z paczkami bo pewnym osobom nie chcialo sie ruszyc tylka zeby zejsc jedno pietro. W momencie gdy wezmiesz np. 2 dni wolnego proszono byc z odpalonym laptopem. Rekrutacja przebiegła pomyślnie, lecz odnajdywanie się i czas poświęcony na wypełnianie excela z danymi przechodzi najśmielsze pojęcie, niedość ze formuły sa bardzo zle napisane - nie moglem podac poprawnego peselu bo walidacja krzyczala to manager postanowił nazwac mnie osoba niepoważna, ze chce skladac wypowiedzenie, bo Przeciez ile to on musial „się napracować” zeby kogos znalezc i zostają bez pomocy, bo Przeciez tragarz to fundament Atosa. Faktem jest to, ze osoby w biurze byly bardzo fajne, pomocne atmosfera jest swietna, poza „panem” managerem ktory potraktował mnie jak powietrze witając się z wszystkimi poza mną, co uwazam ze bylo specjalnym zabiegiem. Osobiście odradzam, bo zadnego doswiadczenia tam nie złapiecie, a o stawkę wieksza niz minimalna nie ma co marzyć.
Ile zarabia Senior communication engineer?
Strasznie lipna firma. Niskie zarobki, zero szkolen, niczego tam nie ucza, kierownicy sa tylko od narzekania i opitalania innych. Atos to taki ibm, czyli mieszanie czlowieka z blotem na kazdym kroku. Skumajcie ze atos to taka firma, ze nie pochwali za usprawnienie procesu i duzy sukces z klientem, za to zrobi awanture za przecinek w zlym miejscu. Oczywiste non stop grobowa atmosfera. Zasmiej sie to trafisz na dywanik.
Firma ma sporo ciekawych stanowisk i rekruterzy szybko udzielają odpowiedzi po rozmowie lecz jest jedno ale. Kwotą wynagrodzenia. Niestety nie mam doświadczenia aplikowania na stanowiska menedżerskie i seniorskie może tam sprawa wygląda nieco lepiej. Natomiast mam doświadczenie w aplikowaniu do różnych działów i mogę powiedzieć że proces negocjacji wynagrodzenia jest fatalny. Prawie każda firma najpierw prowadzi krótką rozmowę telefoniczną i w razie gdy finansowe oczekiwania kandydata sporo większe to na drugą rozmowę już nie zaprasza. Prawie każda firma ale jak okazuje się nie każda :)
Jest Maj 2022, rektuterka z Atosa wysyła ofertę pracy do IT. Na pytanie o widełki płacowe dostaję info że wynagrodzenie jest proponowane na końcu procesu rekrutacji. Od kilku lat nie widziałem czegoś takiego (w najgorszym razie jak nie bylo widełek, to rekruterzy przynajmniej dawali znać czy oczekiwania mieszczą się w widełkach). Naprawdę sa ludzie z IT którzy tam aplikują?
Aplikujesz do jednej z najgorszych firm w branży IT w jakiejś przez Boga zapomnianej Bydgoszczy. Czego oczekiwałeś?
Są, firma sama w sobie nie jest tragiczna, sam pracowałem, tyle że obiecują, obiecują i jeszcze raz obiecują a na końcu (usunięte przez administratora) z tego jest… na start dla kogoś jak najbardziej, jeśli jednak jesteś już „zaawansowanym” pracownikiem IT, uciekaj daleko… napraaawde daleko…
ludzie w CV piszą ze nie wiadomo jakie maja umiejętności a po interview się okazuje ze nadają się do help desku max, dlatego wynagrodzenie jest proponowane na końcu procesu. chyba logiczne.
Cześć! Na jakie +- zarobki mogę liczyć w Atosie na stanowisku Project Manager?
Firmy coraz częściej dostrzegają pozytywny wpływ dobrej atmosfery na efektywność pracowników. Czy podobnie jest w Atos Origin IT Services Sp. z o.o. Bydgoszcz?
U mnie jest dobra atmosfera. Ludzie usmiechnieci, manager tez dobry - surowy ale posmiac sie mozna. W sumie to atmosfera mnie najbardziej trzyma. Ale to u mnie. Czlowiek z umiejetnosciami i wiedza ma lepiej. Wszedzie tak jest. Jak idziesz do call center odbierac telefony w jakims języku to nie jest umiejetnosc. Jak juz trafisz do IT, wez ksiazke o ssrwrach, db, sieciach lub co tam bedziesz chcial, poucz sie i aplikuj wewnetrznie. Prawdopodobnie trafisz lepiej niz wczesniej. Ludzie sie cenia i w pewnym momencie kasa sie mniej liczy od atmosfery i relacji.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Atos Origin IT Services Sp. z o.o. Bydgoszcz?
Zobacz opinie na temat firmy Atos Origin IT Services Sp. z o.o. Bydgoszcz tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 116.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Atos Origin IT Services Sp. z o.o. Bydgoszcz?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 63, z czego 7 to opinie pozytywne, 39 to opinie negatywne, a 17 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Atos Origin IT Services Sp. z o.o. Bydgoszcz?
Kandydaci do pracy w Atos Origin IT Services Sp. z o.o. Bydgoszcz napisali 6 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.