Mam pytanie. Czy firma w której występują braki kadrowe mogące powodować brak możliwości wykonania usługi zgodzie z umową, powinna posiadać certyfikat ISO.?
Mam pytanie. Dlaczego w tej firmie pracodawca nie zapewnia pracownikom darmowych biletów, tak jak to jest w SKM Warszawa i jak było na prawdziwej kolei. Może to pomogło by zmiejszyć braki kadrowe panujące od dawna w tej firmie. Skoro zarobki są jakie są to może bonusami i przywilejami udało by sie pozyskać pracowników i ograniczyć odpływ do innych pracodawców? Jak myślicie?
Przecież masz już darmowy bilet na ul. Myśliborską 44... Po co Ci więcej?
Skoro firma gwarantuje tam darmowe bilety to pod tym adresem może znajdować sie jakiś oddział firmy lub siedziba zarządu firmy.
Pod tym adresem w Warszawie znajduje się szpital psyhiatryczny. Faktycznie analizując działania dotychczasowe tej firmy np w kwestii łamania praw pracowniczych to uważam że pod tym adresem może faktycznie znajdować się zarząd. Pozdrawiam i odradzam prace w tej firmie. Nie ma tu stabilizacji. Zmiany planów w ciągu miesiąca, wyjaśnienia i dochodzenia za byle co, ogromne ryzyko szczegulnie przy obsłudze pociągowej a zarobki- wybaczcie ale tego już nie chce komentować.
(usunięte przez administratora)
I co sprawdzał ktoś? Boje się wirusa.
Firma to jeden wielki żart.
Zadzwoniono do mnie. Przedstawiono wszystko w kolorowych barwach. Zaproponowano II opcję, wg nich lepszą, dzieki czemu straciłem możliwość szybkiego zdobywania kolejnych kwalifikacji. Czyli wprowadzono mnie swiadomie w błąd. Naobiecywano, że szkolenie trwać bedzie max rok, trwało 2 lata... A sama rozmowa była nieprzyjemna, bo osoba decyzyjna miała uprzedzenia i non stop po mnie jechała jak po burym psie. Niestety się dostałem... Odradzam....
Znając moje wykształcenie z CV, a nie bylo ono elektryczne, pan dyrektor zadawał mi pytania z tym zwiazane. Odpowiedziałem, że w tej chwili nie jestem w stanie odpowiedzieć na część z tych pytań, ale wydaje mi się, że skoro jest szkolenie, to jest po to, żeby dowiedzieć się tego, czego nie wie się przed szkoleniem. Dowiedzialem się, że nie są im poterzebni tacy ludzie jak ja, bo jest ich na pęczki. Jednak i tak mnie przyjęli. Byłem jednym z lepszych pracownikow, pod wzgledem prowadzenia i obslugi sprzetu.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Która sekcja jest lepsza dla maszynisty , Ochota czy Grochòw?
Jeśli chodzi o "lepsze" to lepsze znajduje się poza tą firmą. Ja odszedłem i mam lepsze. Tutaj raczej powinieneś spytać w której sekcji jest mniej przerąbane. Może bardziej doprecyzój o jakie lepsze dokładnie chodzi. Z tych lokalizacji co wymieniłeś to uważam że we wszystkich jest zle. Co myślą inni nie wiem.
Na obu jeździ się nowym taborem. A to, czy na warsztacie będziesz wlewal płyn do spryskiwaczy do nowego czy starego nie ma znaczenia na późniejszym etapie, tj. jazdy. Zależy z jakiej linii jesteś. Skierniewice ze wskazaniem na Ochote, Działdowo - Grochow, Radom - Grochow, Dęblin - Ochota, a z Siedlec... i tak jest ludzi za dużo i nie ma szans na robienie służb zaczynając i kończąc w Siedlcach. Więc tutaj wszystko jedno :P
Generalnie każda sekcja ma jakieś plusy, których nie ma na drugiej. Na szkoleniach spotkasz się z wojną polsko - polską, gdzie Grochów będzie najeżdżał na Ochotę, a Ochota na Grochów. Tyle że finalnie i tak nie ma różnicy. Poza lokalizacjami gdzie dana sekcja jeździ, o czym wspomniałem wyżej.
Generalnie nie ma różnicy. Czy to prawda że na ochocie obciążyli maszyniste bo grzał w nocy skład. Czy to prawda?
Tak jest dobrze ze 10ciu drajwerow Z Tłuszcza wręczyło wypowiedzenia. A banda Z Lubelskiej stygmatyzuje tych co się nie (usunięte przez administratora). Cynizm i (usunięte przez administratora)jakiejkolwiek Empatii to znak Zarządu KM.
Brak szacunku do pracowników, tak ogólnie mówiąc... A powodów to dobrze wiesz, że jest mnóstwo... Miarka się przebrała , no i trafił się pracodawca, który mamy nadzieję potraktuje nasz zawód poważnie.
Nadmiar nadgodzin to oni dopiero będą mieli... Przecież nikt normalny ich nie robi, bo się nie opłaca :) Lepiej na budowę do łopaty iść, niż za te ochłapy się narażać :)
Jest taki plan że pracownicy odchodzacy z tej firmy sa zachecani do zglaszania do Inspekcji Pracy zauważonych nieprawidlowości. Zwłaszcza dlatego że nasza grupa dokonała zgłoszenia a Inspekcja Pracy milczy. Ciekawe dlaczego.
W związku z brakiem odpowiedzi z Inspekcji Pracy na zgłoszoną przez nas skargę i wniosek o przeprowadzenie kontroli w dniu wczorajszym ponownie wyslałem zapytanie o powód pozostawienia sprawy bez rozpatrzenia i odpowiedzi.
Nie odpuszcze. Nie tylko pseudo inspekcja istnieje.
W jakim stanie jest maszynista co wczoraj o 16 miał zderzenie z ciężarówko??? Proszę o, poważne odpowiedzi.
Pensja, która dostaje się na początku, potem będzie podnoszona o 50 zł netto co dwa-trzy lata - jak się będzie miało szczęście. Na wnioski o podwyżki w ogóle nie odpowiadają. Lubią w zawoalowany sposób postraszyć. Atmosfera fatalna - czołobitność przed prezesami i dyrektorami obowiązkowa. Warunki pracy łamiące przepisy Kodeksu - w lecie temperatura zwykle pow. 30 st. Związki zawodowe nic nie robią, tylko pilnują swoich etatów. Brak pomysłu na rozwój pracownika, bo awans z zasady jest tylko po znajomości. Ogółem odarcie pracownika z jakiejkolwiek godności bez żadnych korzyści: ani za pieniądze tej godności się nie oddaje, ani za rozwój.
Odstaw używki człowieku , było się szkolić na pielęgniarza lub górnika to byś zarabiał duże pieniądze teraz...
A jak w SKM Warszawa sprawuję się zastępca naczelnika z MNO . Zaprowadził już swoje porządki. Kiedy zaczną się przygotowania do fuzji km z skm.
Faktycznie przydało by się aby Koleje mazowieckie zostały przejęte przez SKM . Może wreszcie przybyła by jakaś normalność.
Z tego co wiem to w tej chwili coraz więcej kierowników pociągu z SKM pyta o powrót do KM. Także tam nie jest tak dobrze jak chwalą się co niektórzy.
Nic takiego nie ma miejsca. Ciekawe niby dlaczego mieli by wrócić do Kolei Mazowieckich. Ja słyszałem że sobie chwalą i dobrze się mają. Jak pytałem czy w SKM też bywają tak ogromne zaległości urlopowe to usłyszałem , że urlopy są realizowane na bieżąco. Po za tym bardzo dobry plan pracy. Stałe zmiany i lepsza kasa. Nic nie słyszałem o żadnym powrocie. Skoro tak dobrze w Kolejach Mazowieckich to jaki był powód przeniesienia się zastępcy Naczelnika MNO właśnie do SKM?
Uahahahahahaha. Ale mnie rozbawiłes po obiedzie. Pokaż mi kogoś kto pracuje w SKM i chce przejsć do KM. Wez nie mow takich rzeczy bo aż mnie brzuch boli. Powiedz ile w historii było takich przypadków? Słyszałem o jednym takim przypadku. Albo mi się śniło. Napewno nie słyszałem o czymś takim na większą skale. Co niby tu jest czego nie ma w SKM. A już wiem czego tam nie ma a tu jest, konieczności wykonywania pomiarów zielonej odzieży roboczej w czasie wolnym pracownika. Temat bierzący.
Czy naczelnik z MNO zaczoł dokręcać śrubę w SKM . Dalej skacze w nocy przez płot żeby dokonać kontroli. Czy do pracowników odzywa się tak samo jak w KM.
Ło masz. Ale ściemniasz. Ciekawe dlaczego mieli by wracać do KM skoro nie tak dawno tylu pracowników uciekło do SKM. A następna grupa już tylko czeka żeby się przenieść. Co ty wogule gadasz. Tobie się coś mocno pomyliło. To w SKM nie ma żadnych ogłoszeń pracę a Koleje Mazowieckie ile czasu już szukają ludzi do pracy. Skoro nie chcą ludzi przyjmować to dlaczego tyle czasu są ogłoszenia o pracę?
Mazowieckie? Może wytłumaczysz dlaczego wynagrodzenie zasadnicze może być zaniżone względem pracowników że stażem pracy a nowo przyjmującym. Świeży pracownik ma wynagrodzenie 2800 brutto a pracownicy ze stażem kilka kilkanaście lat po 2100-2300 brutto na jakiej zasadzie to przechodzi
Moim zdaniem są dwie opcje. Młodemu pracownikowi nie zależy. Może sie zwolnić . Dlatego trzeba mu dać większą podstawe. Druga sprawa. Starszy pracownik podlega innym zapisom układu zbiorowego. Dzięki temu mogą mieć więcej dodatków lub wyższe dodatki, czyli relatywnie mogą mieć podobne uposażenie, mając niższą podstawe. Kwestią czy zgodne Kodeksem Pracy jest różnicowanie regulaminu pracy w stosunku do poszczegulnych grup pracowników.
Już widzę te tłumy idące ze szkoly kolejowej w Tłuszczu i Małkini do waszej firmy. Pamiętajcie tylko że Rodzice tych dzieci nie biorą udział w eksperymencie Medycznym i ie szprycuja swoich dzieci bo jak nas uczono w szkole najlepsza odporność to ta Która Sami nabędziemy Panie Grajda Akwizytorze Big Farmy. Póki co eksperymenty medyczne są Karalne po2 wojnie światowej, a tylko niewolnicy zgadzają się na wszystko ludzie myślący i buntownicy są wolnymi ludźmi a (usunięte przez administratora) jest karany.
Czytam tu te wasze gorzkie żale a jako pasażer uważam, że nie zaslugujecie swoją pracą nawet na to co macie. Gdybym ja jako pracownik w prywatnym sektorze tak pracował jak wy to dawno by mnie zwolnili.
Jak to skąd. Bo to nie żaden pasażer tylko jakiś dobrodziej z kierownictwa tej firmy.
W Google dziś wyczytałem że KM Też Dały podwyżkę swoim pracownikom100zl brutto bo inflacja szaleje. Zygac się Ch e na tą a wasza obłudę, wstydu nie ma i przed cakyl krajem przyznawać się ze Dakisci 100zl a i tak tego nikt nie zobaczy na wypłacie zapomielis ie dodać. Zapomiis ie napisać jeszcze ile premii sobie dacie z tytułu zaoszczędzenia kasy na nas. Cynizm i grał Empatii Wstyd
Przypominamy , że wszystkie ewentualne nieprawidłowości występujące w spółce, można anonimowo zgłaszać na adres skrzynki mailowej naszego centrum: Mazowieckie@poczta.fm
Brak odpowiedzi od Inspekcji Pracy na moje zgłoszenie w terminie ustawowym. Wniosek z tego że trzeba złożyć skargę na działanie IP
Jeżdżę Siedlce -WWA. Wielka pandemia maseczki, dezynfekcję. A nagminnie nie ma czym rak umyć wychodząc z wc! Klamka po stu pasażerach w kiblu bez wody.
Na Siedlce i Tłuków powinny jeździć węglarki... A nie pociagi pasażerskie..
Nie ma żadnej,, pamdemii, ludzie otwurzcie oczy i umysły. Czy ktoś z was widzibtrupy na ulicy??? MHD nie Wysyłac informacji o noszeniu szmat bo (usunięte przez administratora) to noszą tylko niewolnicy Pisowskiej Zarazy, ale nie tylko. A jak już przy temacie jesteśmy ilu Kierowników i Maszynistów Zmarło na tą Wielce Zakaźna chorobę, bo z biura to nikt, a byli rok na zdalnym. Pięknie macie obsługę w (usunięte przez administratora) Panie Prezes I cała świta wraz z Marszałkiem. Na Schroniska dla psów są Miliony a Dla Ludzi brak na Podwyżki
Mało tego zaraz zacznie się Dyskriminowanie tych co nie mają szprycy. Spoleczka dotacje wzięła teraz trzeba spłacić kredyciki kosztem zdrowia Ludzi. Biuro rok na zdalnym i się super można Bawić
A KM zaczyna się Szykanowanie tych co nie chcą szprycy. Wielcy uzdrowiciele martwiący się o nasze zdrowie a w Kiblach (usunięte przez administratora) kila i mogiła.
Kolej mazowiedzka to jedno wielkie (usunięte przez administratora). Nie dość że pociągi są po opuźniane to jeszcze sobie kierownik liczy sobie odsetki za bilet. A kible w pociągach to jeden wielki (usunięte przez administratora). Ja mam najbliżej do stacji Sobolew. Jak chcieć kupić sobie bilet to nie można bo kasjerka podczas pracy idzie sobie na zakupy i łazi sobie po sklepach to jeden wielki skandal. To mają być koleje mazowiedzkie.(usunięte przez administratora)
Absolutnie nie popieram sytuacji w tej firmie ale czy mógłbyś podać szczegóły sytuacji które opisujesz. Kasy biletowe często są obsługiwane przez osoby nie zatrudnione przez Koleje Mazowieckie więc cała pretensja nie koniecznie do Kolei Mazowieckich. Możesz więc coś więcej napisac o zdarzeniu do którego sie odnosisz?
Mniemam że kierownik pociągu nie naliczył Ci odsetek, to nie bank. Mogłeś miec naliczoną opłatę za zakup biletu w pociągu. Po prostu prowizja określona we własciwych przepisach. Jesli nie mogłeś zakupic biletu w kasie, to powinieneś najpierw złorzyc skargę na adres Kolei Mazowieckich. Odpowiedzią jaką otrzymasz mógłbyś sie podzielic z forumowiczami.
Pracodawca już Się wypytuje kto przyjął szpryce a kto nie.Dyskryminowanie ludzi się będzie zaczynać??? Szaleństwa cig dalszy. Jakoś wszyscy żyją a trupów brak. Przypominam zmuszanie do eksperymentów Jest karalne.
Dziś wysłałem ponowne zapytanie do Inspekcji Pracy z zapytaniem dlaczego nie otrzymałem odpowiedzi na mój wniosek przeprowadzenie kontroli w tej spółce. Jeśli Inspekcja Pracy nie odpowie to napiszemy na Barską. Swoją drogą to ciekawe dlaczego nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.
KM to kpina. Zostałam dzisiaj wyproszona z pociągu.... Długo by opowiadać.
KM to robią sobie nawet kpiny ze swoich pracowników. Wypłaty na poziomie ciecia, oszukańczy system plac, nie upominaj się o kasę bo Już będziesz ma carnej liście o to zadbają pseudo Naczelnicy z Brzeskiej. Chora spółka Z Systemem Komunistycznym typu, zastraszać, karać, nagród nie dawać Chyba że Konfident im. Nie przychodźcie tu do Pracy
Miało być i znów nie ma he he he
Prosze o informacje. Jeśli mielibyście wybierać pracodawcę i pracę na stanowisku maszynisty. To wolicie pracować w SKM czy w Kolejach Mazowieckich. Ps. Dlaczego są dwa fora odnoszące się do tej samej firmy. Czy to są może dwie różne firmy o tej samej nazwie?
Nie bym uchodzic za stronniczego , ale może w tej kwestii lepiej przemówią fakty. Jest grupa maszynistów, podobno nawet dość duża , która odeszła z tej firmy i zatrudniła się właśnie w SKM. O tendencji odwrotnej nie słyszałem. Nie słyszałem żeby maszynista z SKM zatrudnił się w tej firmie. Druga sprawa. Maszyniśni wolą dojeżdzac dalej do pracy aby pracować w SKM , teoretycznie pracując w KM mieli by bliżej. Ale nie chcą wolą prace w SKM. Trzecia sprawa . Spójrz na ogłoszenia o pracę w SKM. Tam praktycznie nie ma informacji o wolnych etatach. Zobacz jak wygląda ta sprawa a KM. Niektóre ogłoszenia o wolnych etatach mają już kilka lat. To tak wstępnie tyle. Nie wiem więc gdzie lepiej pracować. Trzeba to wywnioskować.
Czy tym razem znowu otrzymanie podwyżki , o ile wogule do takiej dojdzie, będzie uzależniona od wyrażenia zgody na zmianę miejsca pracy lub miejsca wykonywania czynności zawodowych?
Może nie tyle chodzi o transakcje wiązaną , co o różne myki jakie stosuje ta firma. Właśnie przykładem było wypowiedzenie zmieniające które było wręczane przy okazji podwyżek. Chcąc otrzymać podwyżkę musiałeś jednocześnie wyrazić zgodę na zmianę miejsca wykonywania czynności , czy zmianę miejsca pracy. W tej firmie to naprawdę trzeba się strasznie pilnować. Tu nie ma nic pewnego. Strasznie trzeba uważać co się podpisuje. Zresztą nawet jeśli się nic nie podpisze to nie wiadomo gdzie się wyląduje. Przyjmując się do pracy jako kierownik pociągu można być delegowanym do pracy jako manewrowy latać po torach w drelichach. Były tu takie sytuacje. Walcze tymi patologiami jak mogę . Nie wszystko uda mi się wyłapać. Więc piszcie nieprawidłowościach na adres naszej poczty: mazowieckie@poczta.fm Może kiedyś uda nam się wyprowadzić sytuacje w tej firmie na prostą. W tej chwili to jest słabo. Nie wiem jak tam sytuacja w poszczegulnych sekcjach. Ale chyba nie jest różowo skoro podniesli normę nadgodzin do maksymalnej na jaką pozwala kodeks pracy. Jeśli sytuacja się utrzyma to kto im przyjdzie tu do pracy. Przyjdzie młody pracownik, wezmie kredyt a oni bach zmienią warunki pracy na takie które nie są możliwe do realizacji. Walczymy tym jak możemy. Obecnie czekamy na jedną z odpowiedzi Inspekcji Pracy. Za 3 dni już powinna być. Mamy już następne pakiety do realizacji w celu złorzenia wniosku do IP. Więc jeśli macie jakieś informacje dodatkowe to piszcie do nas. My nie mamy nic wspólnego z tymi niedowidzącymi związkami zawodowymi.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 340.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 300, z czego 54 to opinie pozytywne, 155 to opinie negatywne, a 91 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.