MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o.

2 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o.

Tomasz
Inne

A jak wygląda sprawa awansu? Po jakim czasie można go uzyskać? Na jaki wzrost pensji można wtedy liczyć? Z góry dziękuje.

Celebryta
@Tomasz

Tomasz nie wiem o jakim awansie myślisz bo jak w mpk zostajesz kierowcą to za 2 lata cza po pięciu latach też jesteś kierowcą a jak o kasę chodzi to dostaniesz wiecej przy pierwszej umowie na czas nieokreślony czyli ok po 12 miesiącach 1zł brutto(hehe).

HELMUT
@Tomasz

o jakim awansie mowa?

bzzzzzzzzz
@Tomasz

w firmie mpk nie ma awansu jak nie masz pleców

Izabela
Inne

Jestem zainteresowana praca w MPK na stanowisku kontrolera. Czy jest tu ktoś kto przybliży mi zakres obowiązków na tym stanowisku, i jak wygląda wynagrodzenie, czy tylko pensja czy również premie?

bzzzzzzzzz
@Izabela

na Narutowicza budynek mpk tylko praca ryzyko można dostać w twarz lub poszarpać się trochę a w najgorszym przypadku skończyć na wózku inwalidzkim jeden kanar dostał kopa w plecy i wypadł z wagonu

Eeeehhhhhhh

Żeby tu zarobić to trza walnąć godziny!!!!! Bo tak normalnie to bieda !!!!!!!! Teraz przyszło trochę młodych, miny i spadną jak będą jeździć w święta , sylwestra , Nowy Rok itp. Owszem zarobią Ale za jaką cenę ????!!!! Teraz to Młodzi są na okresach próbnych Ale hajlaive się skończy jak dostaną umowy !!!!!! . Ja wiem że to MPK i trza jeździć cały czas Ale żeby zarobić normalnie te 4000zl .Ale nie walnąć godziny i cieszą się że zarobili to jest śmiech na sali !!!

Fikumiku
 Pytanie

a jest jakaś nawigacja czy coś co by pomogło w zrealizowaniu danej trasy jak się na 100% nie zna wszystkich tras???. Bo powiedzmy połowa to jakies ok 50 tras to jest mało realne wszystkie poznać podejrzewam ze nawet starzy kierowcy mają problem i muszą sobie przypominać jak załóżmy nie jechali danej trasy pół roku??

Kierowca Autobusu
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Pani psycholog przedstawiła jak będzie wyglądała praca opowiedziała co nie co i rozdała kwestionariusze które jak powiedziała nie będzie sprawdzać punktowo tylko samą treść odpowiedzi. Test rozwiązałem nie był trudny, rozwiązałem wszystko zgodnie z prawdą, na każde pytanie odpowiedziałem najbardziej logicznie jak się da choć były 3 pytania które przez swój poziom nie wiedziałem jak sensownie odpowiedzieć. I mówię najwyżej wyjaśnię Pani psycholog na miejscu dlaczego tak a nie inaczej odpowiedziałem. Niestety następnego dnia dostaje informacje smsem że decyzja jest odmowna bez żadnego uzasadnienia decyzji. Więc chciałbym teraz dowiedzieć się jak trzeba odpowiedzieć na każde jedno pytanie aby otrzymać pozytywną decyzję, aby dostać się do kolejnego etapu rekrutacji.

Pytania

Czy kierowca powinien udzielać informacji pasażerskiej? Co zrobisz jeśli pasażer zapyta cię czy "tym autobusem dojadę do szpitala"? Co jest najważniejsze w pracy kierowcy autobusu jakoś tak. W pracy chcę chodzić w stroju służbowym/cywilnym ubraniu uzasadnij swoją odpowiedź.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Bosper3
 Pytanie

@Wodzirej a jest jakaś nawigacja czy coś co by pomogło w zrealizowaniu danej trasy jak się na 100% nie zna wszystkich tras???. Bo powiedzmy połowa to jakies ok 50 tras to jest mało realne wszystkie poznać podejrzewam ze nawet starzy kierowcy mają problem i muszą sobie przypominać jak załóżmy nie jechali danej trasy pół roku??

Bosper3
 Pytanie

Jak jest na początku pracy dają jedną linie na jakis czas żeby sie przyzwyczajć?? czy trzeba od razu się wszystkich nauczyć bo to jakies nierealne się wszystkich tras w łodzi nauczyć na pamięć??

Wodzirej
 Rekomendacja
@Bosper3

Musisz znac wszystkie linie od razu ( połowe, bo pół linii ma limanowskiego a drugie pół nowe sady)

Adam

Niemal wszystkie złe opinie, jakie można przeczytać w internecie na temat łódzkiego MPK znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Na zajezdniach pracują właściwie tylko trzy rodzaje kierowców. Pierwsi, to desperaci, którym nie wyszło w żadnym innym zawodzie. Drudzy, to miłośnicy transportu miejskiego, którzy pojadą rozpadającym się Jelczem nawet za 2 zł brutto miesięcznie, bo tak bardzo kochają ten sport. Trzecią, ostatnią grupę, stanowią dziadkowie walczący, by jakoś dotrwać do emerytury. Inni od tych wcześniej wymienionych są nielicznym odsetkiem. Spora część tego nielicznego odsetka już odchodzi albo za chwilę odejdzie z tej roboty, warto dodać. Niepojętym wydaje się być to, że przedsiębiorstwo, które na każdym kroku żałośnie jęczy, że brakuje im kierowców, traktuje ich jednocześnie niczym fekalia. Niebawem podstarzałe Mercedesy, zmęczone Solarisy i wiekowe Jelczo-Merce prowadziły będą małpy człekokształtne, ponieważ żaden, absolutnie żaden, w miarę rozsądnie myślący człowiek nie zdecyduje się na zasuwanie w tej firmie.

3
były driver
@Adam

oczywiście że wszystko prawie co tu jest napisane to prawda, zapomniales napisac o systemie pracy ktory jest gorszy niz 4 brygadówka na produkcji

HELMUT
@Adam

Jeżeli mogę to dodał bym jeszcze jedną grupę, a mianowicie byłe szwaczki i sprzedawczynie ze sklepików spożywczych

Adek

Bardzo wygodne ale nie te stare

1
Były Bankier

Powiem tak. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Ja całkowicie zmieniłem branżę. Kierowanie autobusem jest potrzebne zarówno w czasie pokoju, jak i wojny, w kryzysie czy w dobrobycie. Prawko zrobiłem sam i poszedłem do MPK z zamiarem zdobycia doświadczenia. Trafiłem na Nowe Sady. Powoli kiełkuje mi myśl by zostać. Szefowa mi odpowiada, kierowcy pomocni - na marginesie zawsze każdy może mieć zły dzień. Fajnie jakby wynegocjowano podwyżki, bo odpowiedzialność i zaangażowanie jet większe niż pensja. Nikt nie mówił, że na początku będzie szał. Socjal jest. Dyspozytorzy do dogadania. Znajdźcie sobie więcej plusów niż minusów. Ja 12 lat w garniturku, a teraz mam spokój. Czasem zimno, czasem autko starsze, czasem godziny makabryczne - wiedziałem na co się godzę. Jeszcze nikt mi krzywdy nie zrobił, nie usłyszałem złych słów. Jestem już pół roku. Fakt - pomyśleć trzeba o wynagrodzeniach - czy starsi czy młodsi stażem mamy taką samą odpowiedzialność. Auta czy nowe czy starsze powinny być tak samo dostępne dla wszystkich do jazdy. Bardzo dużo nauczyłem się od kolegów z pogotowia technicznego. Szczerze polecam. Zanim ocenicie to sami sprawdźcie.

Mag45

MASKARA! CIĄGLE SPÓŹNIENIA!

2
Darek

Kierowcy hamować częstotliwość jazdy tragiczna notoryczne opóźnienia jednym słowem skandaliczne usługi

2
Driver

PLUSY -socjal -pomocni kierowcy Minusy Zarobisz mniej niż zapewnienia pań z kadr. - Dadzą auto które prosi się o złomowanie - jak nie masz układów dziwne dostajesz gorsze godziny - ponosisz większe ryzyko że względu że jeździsz najstarszym pojazdami - (usunięte przez administratora) brud i niedbalstwo - w niektórych brak ogrzewania Klimat trochę jak z PRL Dla mnie Prezes powinien pójść do zmiany. Stawki powinny wzrosnąć bo inaczej będą anulowane kursy jak obecnie. Kierowców brak. Ja się nie dziwię. Stuka mi półtora roku także doświadczenie zdobyte i na wiosnę zmiana na lepiej płatna pracę. Odpowiedzialność zbyt duża do marnych zarobków.

Celebryta
@Driver

DRIVER coś mało tych plusów napisałeś... Jeszcze ten plus na akumulatorze hehe.

Świeżak

Witam. Chciałbym się przeprowadzić do Łodzi i zacząć pracę w MPK Łódz jako kierowca autobusu. Znalazłem w internecie artykuł, że płaca na "dzień dobry" dla kierowcy to 4160 zł brutto czyli około 2900 zł na rękę. Czy moglibyście powiedzieć czy jest to realna informacja i jak wygląda przebieg rekrutacji, umowa oraz poszczególne składniki wynagordzenia?

Celebryta
@Świeżak

ŚWIEżAK》niemasz szans by tyle dostać kasy na poczatek ok. 2300 a to co w w Expressie Ilustrowanym napisali to bzdura. Popracujesz to sie sam przekonasz że to co mediach mówią nie pokrywa sie z tym co ci na konto przeleją.

driver
@Świeżak

Radze się 10 razy zastanowić: - po pierwsze, czy wgl przeprowadzka akurat do Łodzi to dobry pomysł? Sa lepsze i bardziej rozwojowe miasta w Polsce. - po drugie, czy robota w mpk jest dla ciebie, poczytaj komentarze.

Korbawbani
@Świeżak

Hehe 2300 do łapki. Wynajęcie kawalerki gdzieś na Bałutach 1000zł + Opłaty. No jak jesteś kawalerem i nie masz nikogo na utrzymaniu to jakoś da radę. Gorzej jak koledzy zaczną Cię zapraszać na Lotos-a i braknie hajsu na piwko.

spioszeq

Piszę jako kierowca. Wszystko fajnie na auta nie narzekam(nawet na volva), jako kierowca ciężarówki robiłem na gorszych, ale dysproporcja w zarobkach jest przerażająca, a wykonujemy tą samą pracę. Uważam, że osoby jeżdżące bezwypadkowo i na które nie są składane uzasadnione skargi powinny dużo szybciej awansować zarobkowo, a nie ludzie po 2 latach wzorowej pracy maja stawkę 19zł, (mniej niż na start w magazynie amazona), a starzy cwaniacy 27. Robota łatwa, bo jedyne co trzeba to wyuczyć się tras, a potem rypiesz kółka po 5-10h(Ci co piszą, że non stop jeżdżą po 10h po prostu kłamią). Ogólnie nie jest źle, ale firma słabo wycenia odpowiedzialność jaką muszą ponosić młodsi stażem kierowcy za przewożonych pasażerów oraz sprzęt, którego wartość często przekracza milion złotych. Tym którzy przychodzą na kurs z samą kategorią B radzę się zastanowić, no chyba, że naprawdę jest to Wasze marzenie prowadzić autobus miejski, bo i tacy ludzie się zdarzają. Czyli podsumowując: zarobki dla "nowych"(nie jesteś nowy tak po 10 latach gdzieś) bardzo słabe, praca po ogarnięciu dość łatwa i stabilna, odpowiedzialność ogromna.

1
Marek
@spioszeq

Te 19 zł to jest na rękę czy brutto na jakie wynagrodzenie mogę liczyć na rękę na początku i zaznaczę że uprawnienia kat D już posiadam doświadczenie również

Spioszeq
@Marek

Na start aktualnie z tego co wiem dają 16,7 brutto + 920zl brutto premii. Za czerwiec gdzie było 19 dni pracujących i nie jeździłeś w niedziele(chociaż to prawie niemożliwe) dostaniesz do ręki mniej niż 2500zł. W normalnym trybie pracy czyli 2 niedziele w miesiącu 2500-2600. W lepsze miesiące(21-23 dni pracy) wychodzi między 2800-3100. Jest jeszcze opcja pracy z wolnego, chociaż ostatnio jej zaprzestano i wtedy stawka wynosiła x2 max 3 dni w miesiącu. Wtedy przy dobrej liczbie dni pracujących i jak grafikarz będzie uprzejmy wyjdziesz bliżej 4000, ale się natyrasz. Ogólnie wypłaty podaję już po odjęciu raty za kurs (110zł) i ubezpieczenia więc jak już masz kategorie D i nie zamierzasz wstępować do związków zawodowych to sobie dodaj 150zł do wszystkiego.

Ewelina
Inne
@Spioszeq

Dziękuję Ci za tę szczegółową opinię. Może zechciałbyś dopisać więcej na temat rat za kurs. Z Twojej wypowiedzi wynika, że o pracę może starać się kierowca bez uprawnień na kat. D i MPK-Łódź wyszkoli go, a następnie odliczy koszt od pensji? Uważasz, że to korzystne rozwiązanie dla startujących w zawodzie? Pytam, bo ze strony MPK-Łódź wynika, że jest nabór i chętni mogą rozważać, czy warto starać się o tę pracę: http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1403&Zosta%C5%84+kierowc%C4%85

Spioszeq
@Ewelina

Tak można starać się z samym B wtedy cena kursu to około 2x cena jak już masz C. MPK rozkłada koszt kursu na 22 raty w moim przypadku było to 110zł miesięcznie, z samym B będzie koło 200. Po 17 miesiącach jeśli byłaś dobrym pracownikiem(głownie chodzi o to, żeby nie było uzasadnionych skarg i dłuższego L4) odpuszczą Ci 5 ostatnich rat. Czy się opłaca? Moim zdaniem tak, nawet bez odpuszczania tych 5 rat ceny prawka u MPK są bardzo dobre. Mi wyszło 400zł mniej niż jakbym chciał robić na własną rękę. Z drugiej strony można darmowa zgarnąć uprawnienia w Urzędzie Pracy(ja tak zrobiłem darmowo C+E) i są też różne dofinansowane przez UE akcje, które rekrutują darmowo na takie kursy.

Migu

Znikające autobusy. Przeciążenia na starcie, hamowaniu i zakrętach jak w formule1, wyjące przeguby. Dzwonki przy drzwiach w solarisach od których leci krew z uszu. I moi ulubieńcy: czyli kierowcy którzy są na przystanku 3 minuty za wcześnie. Zasuwam w robocie żeby zdążyć na autobus na tip top i widzę jak zadowolony z siebie sknaca mi sprzed nosa. 11 minut jadę, 20 czekam (o ile następny przyjedzie). Serdecznie i z całego serca nienawidzę mpk Łódź.

2
Jhony

Pracuje w eksploatacji i chwałę sobię, luźna praca i dobrze płatną. Natomiast nie dziwię się że nie ma nowych pracowników. Mpk strzela sobie w stopę przez pierwsze miesiące zarabia się 70, 80, 90 procent, stawki bazowej dla stanowiska, max 21 miesięcy. Czyli na początek nowy mechanik może mieć pensje 2000 brutto. Śmiech kto będzie za tyle robił?

Krzysztof

Chciałem podziękować kierowcy który prowadził dzisiaj autobus nocny link N2 1153 za to że przekazał kierowcy lini Z46 żeby poczekam na pętli Switezianki Radogoszcz wschód Bardzo dziękuję i pozdrawiam i życzę miłej pracy ????

2
Cichy podróżnik

Nosz (usunięte przez administratora) jego mac miala byc klima a jest (usunięte przez administratora) trzeba morde za okno dać zeby wialo chłodem i jeszcze (usunięte przez administratora) szczurem, oraz trzeba uważać na cpunow z nożami najlepiej schować sie pod krzeslem i nie wychodzić

1
driver

Ludzie poczekajcie do września, zobaczycie dopiero co to znaczy nie przyjezdzajacy autobus. 70 kierowcow brakuje na ten moment.

1
Noname

Tragiczne notoryczne spóźnienie autobusow. Obserwujcie punktualność kierowców. To jest niedopuszczalne by w normalny dzień autobus spóźnial się 15 min!!!!!!! Ja też jadę do pracy I mojego pracodawcy nie będzie interesowało, że autobus mi się spoznil. Tym bardziej że za to płacimy!!!! Tragedia !!!! Nie zaplacicie mi za godziny które odcina mi moja szefowa przez spóźnienie się do pracy. NIEDPUSZCZALNE

3
Celebryta
@Noname

Przepraszam że zapytam czy wine za spóźnienie ponosi kierowca autobusu? Jaka to byla linia i godzina przejazdu?

3
Noname
@Celebryta

A gdzie Tu jest napisane, że to wina kierowców. Jest napisane zrozumiale, żeby pracodawcy monitorowali spóźnienia. Bo nie wiadomo było czy to kwestia korkow, czy kierowcy

Zostaw merytoryczną opinię o MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o. - Łódź

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 44.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 29, z czego 9 to opinie pozytywne, 16 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o.?

    Kandydaci do pracy w MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o. napisali 5 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

MPK-ŁÓDŹ Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii