Tieto

Szczecin

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 136 ocen.

Opinie o Tieto

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Tieto

Marta
użytkownik zarejestrowany

W tej chwili Tieto aktywnie rekrutuje. Widzę oferty pracy m.in. na stanowiska Java Developer, Junior Java Developer, Test Lead. Co możecie doradzić osobom, które zastanawiają się nad aplikacją do firmy? Na jakie możliwości rozwoju mogą liczyć po rozpoczęciu pracy? Jak wygląda proces rekrutacji do firmy? Odpowiedzi na te pytania będą bardzo pomocne.

shine
użytkownik zarejestrowany

Hej, wiecie jakich średnich zarobków można się spodziewać będąc automotive software? Sam posiadam wymagane wykształcenie jak na to stanowisko, więc pewnie byłoby dobrze.

Adamm

Siemka dostałem ofertę z tieto na Junior developera, jestem zainteresowany ale też słyszałem dużo złych opinii na ich temat, Może ktoś się wypowiedzieć jak jest tam teraz. Pozdro

maria

pracują we Wroc jeszcze jacyś javowcy?

Princessa

Jakas porazka nic nie wiecie o Tieto, zarobki miedzy 3-5k, jezeli jetes studentem praktyka 1k i tyle , angielski lektor 2x tydzien w h pracy, angielski, niemiecki, socjal super , w Tieto ludzie na poziomie, w Bright One paru oszolomow. Tieto ogolnie sie zwija przechodzi w Bright One

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Maciek

Widzę, że niektórzy nawet z j. Polskim mają problemy, a teraz przeczytaj ze zrozumieniem to co napisałeś.

mojnick

Interesują mnie stanowiska związane z Javą jak Java Software Engineer i Java Developer.

Maciek
@mojnick 15.10.2015, 09:59
Interesują mnie stanowiska związane z Javą jak Java Software Engineer i Java Developer.

Zależy jaki projekt akurat będą mieć wolny. Są takie w których tylko jedna osoba rozmawia z klientem i są takie w których wszyscy. W niektórych wystarczy nauczyć się formułki na pamięć np "W tym tygodniu naprawiamy 2 błędy, skończymy w czwartek. Dziękuję" i tyle. Jeśli nie jesteś wymiataczem w Javie to nikt Ci nie karze zbierać wymagań od klienta.

mojnick

Bardzo wymagają używania na co dzień angielskiego? Nie mam problemu ze zrozumieniem dokumentacji, ale zacinam się podczas mówienia. Pytam się, bo wolałbym kodzić niż spędzać zbyt wiele czasu na rozmowach.

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

fj

Jasne, takie rzeczy to się zdarzają, ale w firmach w software parkach, gdzie zarabia się krocie, często jako kontraktor b2b. Wtedy po prostu przechodzisz do innej firmy. I twoja rodzina znowu ma co jeść. A nie w Szczecinie, gdzie jest kilka firm na krzyż. W tym 3/4 to outsourcing studentów.

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Stand Under

Tak, porządna firma w której wręcza się pracownikowi wypowiedzenie w piątek o godzinie 15:00 tuż przed jego wyjściem z pracy bez wcześniejszego jakiegokolwiek powiadomienia. Trudno się nie zgodzić...

DawnyProjektO.
@Stand Under 28.04.2015, 20:23
Tak, porządna firma w której wręcza się pracownikowi wypowiedzenie w piątek o godzinie 15:00 tuż przed jego wyjściem z pracy be...

Mi wrecyzli o 11-tej i do 15-tej musialem byc juz rozliczony.

nie junior

firma fajna, praca ciekawa, warunki płacy się poprawiły. Narzekają chyba nic niepotrafiący gościowie, którzy zostali zwolnieni i pewnie nigdzie pracy znaleść nie mogą, więc sieją jadem.

tere
@nie junior 06.04.2015, 19:30
firma fajna, praca ciekawa, warunki płacy się poprawiły. Narzekają chyba nic niepotrafiący gościowie, którzy zostali zwolnieni...

nie junior to fakt, ale skończony debil raczej...

merety

Masz rację gomi. Naucz się najpierw poprawnie pisać po polsku. Widać, że nie są Tobie znane zasady ortografii ani interpunkcji.

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Piotr

Jestem konsultantem w Tieto - zarobki 40000 netto w Polsce

Karol
@Piotr 07.09.2016, 08:45
Jestem konsultantem w Tieto - zarobki 40000 netto w Polsce

W tieto bardzo dobry programista spokojnie dostanie 2x tyle

ala

Śmieszy mnie ta wasza pogarda korporacjami : ) skoro tak ją gardzicie, to się nie odzywajcie w ogóle. Ludzie poszukują informacji na temat tej firmy a nie ogólnie korporacji. Oczywiście, w korporacji nie zwraca się szczególnie uwagi na jednostkę. Bo taki jest system korporacji. Duża grupa osób robi coś, co łączy się w całość. Lecz wg mnie są same plusy: przebywa się ciągle z ludźmi, organizuje eventy, ale przede wszystkim: nikt nie stoi nad Tobą i nie patrzy Ci na ręce, pracujesz w swoim tempie. W kuchni robisz sobie jedzenie, potrzebujesz to idziesz do sklepu. I system pracy agile'owy ofc. Jest naprawdę świetnie. Chcecie, to idźcie do prywatnej firmy za połowę moich zarobków i nie miejcie nawet przerwy na obiad (albo niewliczanej w czas pracy). I z tym się zetknęłam. Podsumowując - polecam firmę wszystkim.

Meme
@ala 04.03.2015, 18:07
Śmieszy mnie ta wasza pogarda korporacjami : ) skoro tak ją gardzicie, to się nie odzywajcie w ogóle. Ludzie poszukują informac...

Problem jest o wiele głębszy. Generalnie chodzi o to, że człowiek w dzisiejszych czasach pracuje tylko w rytmie: praca - dom - praca. Przez takie podejście staje się w bardzo krótkim czasie automatonen, którego jedyną "rozrywką" po przyjściu z pracy jest (do wyboru): 1. oglądanie TV, 2. wyjście na imprę i chlanie, 3. inne przyziemne rzeczy, Dramatyzujesz z tymi prywatnymi firmami. Takie przypadki zdarzają się i w korporacjach.

mateo
@ala 04.03.2015, 18:07
Śmieszy mnie ta wasza pogarda korporacjami : ) skoro tak ją gardzicie, to się nie odzywajcie w ogóle. Ludzie poszukują informac...

Sam polecam bo pracowalem

mlody

Możecie dać jakieś widełki korporacyjne które tam są normą? dzięki

anonim

(usunięte przez administratora)

Meme

I myślisz, że robią na mnie wrażenie te sumy ? Jeżeli tak, to się grubo mylisz :P Poza tym te kwoty są mocno zawyżone. Pracowałem na różnych stanowiskach od deva do menadżera, ale o takiej kasy nie dostawałem. KASA TO NIE WSZYSTKO - FAKE MONEY.

reklama?

A co to za oferta? W internecie piszą, że Tieto ma jakiegoś klienta w USA... to czasem nie oferta na wyjazd do tego USA? Oni chyba na miejscu nie mają żadnego projektu czy klienta, bo przecież zwalniają ludzi...

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Meme

Poczytaj wcześniejsze posty.

Meme

Jestem ciekaw, kto będzie tam gasił światło ;) Przecież tam regularnie co 3 - 4 miesiące jest runda zwolnieniowa. Niedługo wszyscy zmieszczą się na jednym piętrze.

echo charlie

Człowieku, szukają ludzi od LTE, bo zmienia się profil projektów. Ciężko przekwalifikowac javowca na programistę warstwy protokolu LTE. Takie są wymagania biznesowe, jeśli nie zauważyłeś to świat się trochę zmienił.

Meme
@echo charlie 31.01.2015, 10:09
Człowieku, szukają ludzi od LTE, bo zmienia się profil projektów. Ciężko przekwalifikowac javowca na programistę warstwy protok...

@echo charlie - Piszesz: " Takie są wymagania biznesowe, jeśli nie zauważyłeś to świat się trochę zmienił." Oczywiście, że zauważyłem, że świat się zmienił na gorsze. Człowiek jest traktowany przedmiotowo. Jest niczym innym tylko rekordem w excelu lub bazie danych, którego można skasować kiedy nie jest już potrzebny. Jeżeli ty uważasz za obecną sytuację za normę, to mi ciebie szkoda. Może nawet masz skłonności psychopatyczne. Twoja limbiczna część mózgu nie działa wcale lub działa nieprawidłowo. Jestem ciekaw na jakim stanowisku pracujesz. "Sleep well, be a good slave, do not act, rest in the eternal slavery"

zniesmaczony

Tieto szuka pracowników a właśnie wczoraj zwolniło doświadczonych 10 osób. Trwa wymiana kadry na tańszą, javowców na cpp...

Meme
@zniesmaczony 30.01.2015, 22:37
Tieto szuka pracowników a właśnie wczoraj zwolniło doświadczonych 10 osób. Trwa wymiana kadry na tańszą, javowców na cpp......

Ech... Nie chcę mi się tego komentować. Zwolnili 10 doświadczonych, a chcą zatrudnić 20 ? Czyli to tak jakby zatrudnili tylko nowych 10... Trudno mi pojąć tę korporacyjną logikę :P Pozdro

Meme

I najważniejsza rzecz... Jednostki, które nie pasują do większości (tzw. "elementy niepożądane") muszą liczyć się punktowaniem, ostracyzmem, stygmatyzacją. Jak to ktoś powiedział: Kopanie się ze stadem osłów nie ma sensu. Nawet najlepszy nie wygra.

Meme

Fakt, pokoje są na dwanaście osób, ale... Jeżeli: 1. pokój ma ekipę, która nie liczy się z innymi współpracownikami i lubi na całe gardło wymieniać uwagi/poglądy/kawały (niepotrzebne skreślić) to jest masakra, 2. tak jak w punkcie #1 - szczególnie jest to drażniące przy telekonferencjach - słyszysz tylko monolog po angielsku - drażni jak nic, 3. pokój nie ma drzwi - wtedy słyszysz wszystkie odgłosy z sąsiednich pomieszczeń, kuchni, korytarza, itp, itd. Jak to jest w powiedzeniu: Jeżeli jesteś pomiędzy wronami, to musisz krakać tak, jak one. Inaczej Ciebie rozdziobią. @były - 2015-01-28 19:44:15 - Z którego piętra/działu byłeś ? Pozdro

były

Tieto w Szczecinie to jest semi-open-space, to znaczy pokoje są oddzielone szklanymi ścianami, niektóre mają drzwi zamykane na klucz, niektóre osobne zamki elektroniczne na karty (tzw. secure rooms). Pokoje są na około 12 osób, każdy ma swoje biurko, nie ma boksów.

Meme

Dołożę jeszcze, że w korporacji liczy się tylko "MY" a nie "JA". Niech potencjalny kandydat nie zapomina o tym. A i jeszcze jedna sprawa. Praca w open spacie nie należy do przyjemnych. Uczucie jest prawie jak w kurniku.

Meme

No cóż... Mój wczorajszy wpis został w całości usunięty. Na szczęście zdążyłem zrobić screenshot. Miałem wrażenie, że czasy PRL minęły, ale niestety się pomyliłem. Najwidoczniej prawda kłuje w oczy i wszystkie "niepoprawne" politycznie wpisy są usuwane.

collectivism-group-identity-vs-individual-value

Materiały były na temat tego, co robi korporacja z człowiekiem, o ideologii stada, jak w pisze w google collectivism to znajdziesz. Najpierw zmielą ci mózg, a potem zniszczą zdrowie. Na koniec dostaniesz zawału między 5 a 6 kawą wypełniając jakiegoś eksela i robią prezentację w pauerpoińcie na kolejny bezużyteczny miting. I tyle będziesz miał z życia. A kokosów na tym nie zarobisz dużo, bo jest multum firm płacących lepiej.

Meme

No cóż... Jak mawia starze porzekadło obraz jest wart tysiąca słów. Dla tych, którzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem, załączam linki do materiałów (obrazki oraz film): ( usunięte przez administratora )

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Meme

Czy ty umiesz w ogóle czytać i rozumiesz sens mojej wypowiedzi ? Czy tylko potrafisz jak automaton pisać kod/wykonywać testy (nieodpowiednie skreślić)?

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Meme

Ech... Kolego Urni... Czy nie dostrzegłeś w tych kompetencjach cech idealnych dla pachołka korporacyjnego ? Czy chcesz być nim w zamian za sumkę virtualnych "pieniędzy" z trzema zerami na końcu przelewanych co miesiąc na twoje konto w banku ? Jeżeli tak, to droga wolna. A tak btw. to radziłbym przestudiować te pojęcia i poszukać na necie z czym one się wiąża. Pozdro :)

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Meme

Trzeba się wykazać takimi kompetencjami jak: - kolektywistyczne myślenie, - wiara w pojęcie "autorytetu", - konformistyczna stadność, - moralny relatywizm, - socialny darwinizm, - egoizm, - eugenika, To uczyni z ciebie idealnego kandydata.

były_z_wro

Zwolnienia są pewne - 600 osób w Azji i Europie Wschodniej (Polska i Czechy). Wynik utraty jednego z kluczowych klientów. Szczegóły - komunikat prasowy z 1 października na tieto.com.

extTietoMan
@były_z_wro 26.11.2014, 19:44
Zwolnienia są pewne - 600 osób w Azji i Europie Wschodniej (Polska i Czechy). Wynik utraty jednego z kluczowych klientów. Szcz...

Czy tym kluczowym klientem nie był czasem NSN ?

extTietoMan

No tak... Jestem ciekaw na jak długo mają te kontrakty. Jeżeli jest to szybki strzał na powiedzmy rok lub dwa, to w zasadzie wymagana jest zmiana strategii tego korpo polegająca na ciągłym szukaniu nowych kontraktów/klientów. Jeśli nie znajdą to być może znowu będzie powtórka ze zwolnieniami.

zniesmaczony

Tak Tieto ma nowe kontrakty, ale na bardzo specyficzne projekty m.in. warstwa 2 i 3 LTE... Potrzebują do tego specjalistów, bo ich w Tieto nie ma. A dlaczego nie ma, krótkowzroczna polityka zwolnień spowodowała eksodus pracowników. Z firmy, która miała 600 pracowników w Szczecinie, po sprzedaży działu Automotive (ok. 120 osób), zwolnieniu ok. 70 osób, około 200 samo odeszło w sporej części tych z największymi kompetencjami.

ashi

Podobno mają nowe kontrakty, więc rekrutacja ruszyła pełną parą

extTietoMan

No cóż... Dla niektórych osób słowo BAGNO, użyte w kontekście korporacji traktującej człowieka jak narzędzie, które można wykorzystać i potem wyrzucić jest słowem niecenzuralnym. Ubolewam nad tym adminie... Bagno nad bagnem płynie. A w tym bagnie nic nie bladnie. Tylko goła glaca i byle praca. Bycie niezależną jednostką w korpo nie popłaca. Kolektywistyczne myślenie produkuje poznawcze lenie. I na tym kończę moje biadolenie. I nic mnie nie powstrzyma, nawet gniew takiego admina. Pozdrawiam :)

extTietoMan

Jeżeli jesteś indywidualistą i osobą myślącą, a nie konformistycznym kolektywistą wyznającym zasady: 1. Skoro robi to większość, to nie warto się wyłamywać z kolektywu, 2. Nie wolno gryźć ręki, która karmi, 3. W grupie siła, 4. Skoro tak było i tak już jest to znaczy, że być musi i nic nie możemy na to poradzić, to omijaj to korporacyjno-kolektywistyczne [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] szerokim łukiem.

extTietoMan

Coś mi tu nie gra... Skoro Tieto poszukuje nowych pracowników, to dlaczego ludzi uciekają stamtąd lub są zwalniani ???

leon

Mialem "przyjemnosc" aplikowac do Ostrawy na stanowisko Oracle DBA. Zaprosili na rozmowe + testy. Pytaja sie o oczekiwania finansowe. Rzucilem kwote 3 tys euro brutto, nie zrobilo to na nich wrazenia. Mysle sobie ok. Dali testy, rozwiazalem bez problemu (byly smiesznie proste). Po tyg. dzwoni pani z HR ze ma dla mnie kontrakt, rzuca kwote 40k koron brutto (ok. 6 tys PLN), czyli polowe tego co powiedzialem na rozmowie. Powiedzialem ze sie zastanowie i tyle mnie widzieli. Smiech na sali. Nie polecam

extTietoMan

Tieto Szczecin === Betoniarnia... Nic dodać nic ująć... Strata czasu ;(

ExTietoMan2

mi sie tam podobało... ale później było nas jóż mało ;)

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

fj

Skoro chcą zatrudniać, to dlaczego ostatnio rozpoczęli kolejne zwolnienia... Co się z porobiło tą firmą, to się nie mieści w głowie. Kiedyś najlepsza firma w mieście, teraz ludzie z niej uciekają drzwiami i oknami.

extTietoMan

Ech... Pracowałem w tej firmie siedem lat. Czego się najbardziej obawiałem pracując w Tieto, to tego, że z biegiem czasu następuje coraz większa "betonizacja". Tak moi drodzy - nie ma co się oszukiwać. Siedząc i poprawiając tylko błędy lub dodawać "nową" funkcjonalność metodą Copy Pastiego lub czytajać maile i uczestniczyć w telekonkach jako PM można być tylko BETONEM. Niestety prawa rynku pracy są bezwzględne. Innych pracodawców nie interesuje to, jak działała dawna firma i co "wyhodowała". Szczęściarze od C++/Javy na szczęście znaleźli na szczęście pracę u konkurencji. Ale bądźmy realistami. Obecnie większość ofert jest związana z Webem (PHP, JS + znajomość paru frameworków). Z przykrością stwierdzam, że Tieto zrobiło ze mnie betona. Muszę się teraz dużo napracować, żeby być wartościowym kandydatem na rynku pracy. Pozdrawiam

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

zniesmaczony

Może i jest wiodąca w Europie Północnej marką, ale w życiu codziennym od razu widać ile dla szefostwa w Finlandii warte ośrodki poza Skandynawią...

zniesmaczony

Na rynku szczecińskim firma dostała nieoficjalną nazwę Tietanic. Coś w tym jest, Bowiem Kapitan z Finlandii, pierwszy i drugi oficer z Wrocławia nieświadomie/świadomie* kierują jednostkę, której portem macierzystym jest Szczecin ku górze lodowej. Dla bliźniaczej jednostki z portu Wrocław obrano jednak inny kurs... Trzeci oficer z Szczecina widząc zagrożenie próbuje przekonać pozostałych do zmiany kursu jednak kończy się ... dwukrotną wymianą trzeciego oficera (wysadzeniem za burtę) ich. Inni oficerowie wraz z załogą próbują wiosłami zmienić kurs, ale nie wiele to daje. Dodatkowo ostatnio wysadzono za burtę kilku oficerów, którzy mięli większe wiosła oraz ok. 50 członków załogi. Widząc to spora część załogi organizuje sobie szalupy ratunkowe i ewakuuje się z okrętu. Nowy trzeci kapitan, pozostała część oficerów i załogi dalej twardo pracuje i próbuje zmienić kurs. Udało się im pozyskać nawet nowy ładunek, ale czy będzie wystarczająco doświadczonych marynarzy go obsłużyć? Czy uda się zmienić kurs? Oby tak, oby jak najszybciej. Na razie trwają werbunki do innych szczecińskich statków co sprzyja prze okrętowaniu załogi, mimo to Armator nie zauważa problemu, podobnie kapitan wszak liczy się tylko ilość przewiezionego towaru. Trzeci kapitan 'ma jaja', ale czy uda mu się zapobiec zderzeniu? Oby tak bo warto oby szczeciński port miał wiele jednostek...

Majster

Ustały ? Tam się ciągle coś dzieje, wszystko sypie, tylko kwestia czasu kiedy to całkowicie upadnie. Ludzi zwalniają ciągle , 2 razy więcej ludzi sama odeszła. Sporo menedzerów różnego szczebla też zwolnili.

ExTietoMan2

To były czasy, pozdrawiam S3 i Karine:)

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

ExTietoMan

Jeśli chodzi o oddział w Szczecinie to nadal trwają redukcje zatrudnienia.

qqq

Znajomy również padł ofiarą słabego zainteresowania (ignorancji) przez swojego przełożonego. Tak mówił. Nie znał nawet przyczyny rozwiązania umowy oprócz korporacyjnego "blebleble". Umiejętności, doświadczenie ? Ponoć teraz to już tylko statystyka. Ostatnio w jednej knajpie byli goście z tej firmy i to co też usłyszałem od nich...ech...

nikt

jak to mozliwe ze jeszcze ta firma zyje ?

ken

2. Bullshit. Człowiek chciał wiedzieć ile ludzie zarabiają z x latami doświadczenia itp. Tabelki z wynagrodzeniem są, ale tylko dla zatrudnionych. Na rozmowie nie dowiesz się ile możesz zarabiać, tylko będą chcieli żebyś sam powiedział ile chcesz zarabiać mając nadzieję, że trafisz na minimalne wartości w tabelce.

były

Ta firma chyli się ku upadkowi. Raczej centrala z Finlandii [usunięte przez administratora]Szczeciński oddział wg. zasady przestał utrzymywać biurokracje w centrali plus fińskie słabsze działy to robimy restrukturyzację czyli z dnia na dzień zwalniamy do 50 osób w tym sporo osób pamiętające RTS. Oczywiście za pomocą kruczków prawnych tak aby nie było grupowych. W listopadzie zwolnili 15, samo odeszło x razy tyle. Dla ściemy wiszą ogłoszenia o pracę. A dział warszawski, który od początku istnienia zajmuję się tylko pobieraniem dużych wypłat ma się dobrze. Następnie kolej przyjdzie na Wrocław.

obecny
@były 10.09.2013, 11:34
Ta firma chyli się ku upadkowi. Raczej centrala z Finlandii [usunięte przez administratora]Szczeciński oddział wg. zasady prze...

Widać, że mało wiesz. Wrocław ma się bardzo dobrze. W listopadzie zwolnili o wiele mniej niz 15 osob. Warto jednak wspomniec ze od stycznia do marca przyjeli jakies 20 osob juz.

Zostaw opinię o Tieto - Szczecin

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Tieto